۶۳۶۸۳۱
۱ نظر
۵۰۴۱
۱ نظر
۵۰۴۱
پ

یادداشتی از الکس جیسین

موفقیت به سبک «توماس ادیسون» و چند تن دیگر

معلم هایش او را آنقدر احمق می دانستند که بعید بود چیزی یاد بگیرد. دو بار از کار اخراج شد، چون فکر می کردند هیچ کارایی ندارد!

مجله پنجره موفقیت - ترجمه شادی حسن پور: معلم هایش او را آنقدر احمق می دانستند که بعید بود چیزی یاد بگیرد. دو بار از کار اخراج شد، چون فکر می کردند هیچ کارایی ندارد!

سپس او تصمیم گرفت چیز کاملا جدیدی بسازد. از همه خنده دارتر این که او هزار بار تلاش کرد و شکست خورد. زمانی که گزارشگری از او پرسید «هزار بار شکست خوردن چه حسی دارد؟» او گفت: «من هزار بار شکست نخوردم، بلکه این اختراع نیازمند فرآیندی هزار مرحله ای بوده است.» توماس ادیسون، به لطف اراده مصممی که داشت، دنیا را به جای روشن تری برای زندگی تبدیل کرد. اگر قرار بود همه اتفاقات خوب در همان یکی دو قدم اول به موفقیت برسند، پس چرا باید این همه در مورد «عدم ناامیدی» و «تلاش روز افزون» صحبت می کردیم؟

در ادامه، داستان های الهام بخشی را تعریف می کنیم که باید در خاطر داشته باشید. آیا تا به حال احساس کرده اید که شما بزرگ ترین مشکلات را دارید و بدبخت ترین آدم دنیا هستید؟ پس این مقاله را بخوانید.

زنی که کتابش ۳۶ بار رد شد!

آیا فکر می کنید وقتی کتاب یک نویسنده به صدر جدول فروش می رسد، دیگر چاپ کردن کتاب های بعدی برایش مانند آب خوردن راحت می شود؟ اشتباه می کنید. حداقل همیشه این طور نیست.
موفقیت به سبک «توماس ادیسون» و چند تن دیگر

زمانی که کتاب «زن مونث» نوشته آریانا هافینگتون، به صدر جدول فروش رسید، او تنها 23 سال داشت. سپس او تصمیم گرفت کتاب بعدی اش را چاپ کند، اما جالب است بدانید که او بعد از گفتگو با 26 ناشر نتوانست آن را به چاپ برساند. با این حال او ناامید نشد و به تلاشش ادامه داد. این تنها یکی از شکست هایی بود که بنیانگذار «هافینگتون پست» با آن روبرو شده است. به عنوان مثال، او از اجرای یک برنامه تلویزیونی نیز کنار گذاشته شده و در رأی گیری فرمانداری کالیفرنیا فقط 0.55 درصد از آرا را به خود اختصاص داده بود.

اما امروز هافینگتون پست میلیون ها بازدیدکننده دارد. خانم هافینگتون نویسنده مشهوری شده و بسیار ثروتمند است. مشخص است که «شکست خوردن برای او فقط مانند سنگ ریزه هایی در مسیر موفقیتش بوده است.»

زنی که مناسب تلویزیون نبود

امروزه ارزش کارهای اپرا وینفری بیش از سه میلیارد دلار برآورد می شود؛ اما همیشه این طور نبوده است. زمانی یک تهیه کننده تلویزیونی او را کاملا برای اجرا در رسانه تصویری نامناسب خوانده و اخراجش کرده بود اما با این حال بزرگ ترین منبع موفقیت اپرا، برنامه تلویزیونی بوده که بیش از 20 فصل ادامه پیدا کرده است.
موفقیت به سبک «توماس ادیسون» و چند تن دیگر
همچنین اپرا تصمیم داشته است وارد صنعت فیلمسازی شود، اما فیلمش فروشی در خور نداشته و 80 میلیون دلار سرمایه را از دست داده بود. اپرا قبلا گفته بود که بعد از این اتفاق مدتی افسردگی داشته است. اما در سال 2013 مجددا وارد این عرصه شد و با فیلم جدیدش به موفقیت رسید. می بینید؟ حتی وقتی به موفقیت چشم گیری رسیده اید، باز هم ممکن است با شکست مواجه شوید. هنری فورد و والت دیزنی (و خیلی های دیگر) نیز بعد از آن که به موفقیت بزرگی رسیدند، ورشکسته شدند. اما هر کدام به روش خود باز هم توانستند موفق شوند و خوش بدرخشند.

مردی که از شرکتی که خود بنا کرده بود، اخراج شد

همه محصولات شرکت اپل مورد استقبال مشتریان واقع نشدند، یا بهتر بگوییم، همه محصولاتی که در دوره استیو جابز معرفی شدند، به موفقیت نرسیدند.
موفقیت به سبک «توماس ادیسون» و چند تن دیگر
یکی از محصولات شکست خورده، کامپیوتر لیزا بود. کاربران هدف این کامپیوتر رومیزی، کاربران خانگی یا شرکت های کوچک بودند. این کامپیوتر، که نخستین کامپیوتر رومیزی با پردازنده پنج مگاهرتز و رم یک مگابایتی بود، در آن زمان 10 هزار دلار قیمت داشت. به نظر می رسید که کامپیوتر لیزا ایده خارق العاده ای باشد؛ با این حال، میزان فروش این کامپیوتر گران قیمت بسیار کم بود. در سال 1985 جان اسکالی، مدیرعامل شرکت اپل در آن زمان، استیو جابز را از پروژه مکینتاش کنار گذاشت. خود استیو جابز بود که مدتی قبل اسکالی را استخدام کرده بود.

استیو جابز اپل را ترک کرد. شرکت NeXT را تاسیس کرد و شکست خورد، اما پروژه نرم افزاری NeXT را در سال ۱۹۹۷ به شرکت اپل، فروخت. سپس در سال ۲۰۰۰ به اپل بازگشت و مدیرعامل شد. این بار او می خواست از اپل شرکتی استثنایی بسازد و موفق شد.

مردی که می خواست پس از ۳۰ بار شکست، تسلیم شود

زمانی که استفن کینگ می خواست داستان «کری» را بنویسد، مشغول تدریس زبان انگلیسی و نگارش داستان های کوتاه بود. با این حال، با وجود ۲۵۰۰ دلار پیشنهادی که برای داستان بلندش دریافت کرده بود، او بعد از ۳۰ بار شنیدن پاسخ منفی، تصمیم گرفت نگارش این کتاب را متوقف کند.
موفقیت به سبک «توماس ادیسون» و چند تن دیگر

اما همسرش با این تصمیم موافق نبود و اجازه نداد او نوشتن این کتاب را کنار بگذارد. همسرش آنقدر به او اصرار کرد تا او دوباره تصمیم گرفت با اعمال تغییراتی به نوشتن کتاب ادامه دهد. «کری» یکی از پرفروش ترین کتاب های کینگ است که دو فیلمنامه سینمایی از آن اقتباس شده است.

شکست نباید تعریف کننده هویت شما باشد، بلکه باید آن را شکل دهد

آخرین داستان را می خواهم از کتاب ناپلئون هیل به نام «بیندیشید تا ثروتمند شوید» تعریف کنم. نویسنده در این کتاب با میلیونری به نام «آر. یو. داربی» مصاحبه و داستانی را از قول او نقل می کند.
عموی این فرد داستان افرادی را شنیده بود که با کار در معدن و پیدا کردن طلا ثروتمند شده بودند و تصمیم گرفته بود همین کار را بکند. او بودجه لازم را تامین و ماشین آلات مورد نیاز را خریداری می کند، اما پس از مدتی امید خود را از دست می دهد و کار را رها می کند و ماشین آلات را به یک سمسار می فروشد. این سمسار تصمیم می گیرد از مهندسی بپرسد که چرا این پروژه شکست خورده است. پس از کمی کندوکاو، کاشف به عمل می آید که عموی آن فرد تنها 90 سانتی متر با جایی که می توانسته او را به ثروتی استثنایی برساند فاصله داشته است.

درسی که می توان از داستان گرفت این است که قبل از متوقف کردن کارتان باز هم تلاش کنید. خودتان هیچ، اما حتی به خاطر دیگران هم که شده این کار را بکنید. اگر توماس ادیسون ناامید می شد و از اختراعش دست می کشید، چه بر سر ما می آمد؟ الکساندر گراهام بل چطور؟ شکست را به عنوان مرحله ای در مسیر موفقیت در نظر بگیرید، زیرا با پذیرش شکست است که می توانید موفقیت های بزرگ را به چشم ببینید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گلزار هاشمی

      بسیار بسیار عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج