۶۳۶۹۱۴
۵۴۰۸
۵۴۰۸
پ

بازاریابی را از دکه‌های بستنی فروشی یاد بگیرید

در گذشته دکه های بستنی (آلاسکا) فروشی را در هر جایی از شهر می شد دید و امروزه هم کامیونت های سیار نقش کافه های متحرک شهر را بازی می کنند و به فروش بستنی، قهوه یا انواع آبمیوه می پردازند. این فروشگاه های سیار، علاوه بر راحتی و جذابیت شان، درس های مهمی را نیز در زمینه فروش به ما می آموزند که می توانیم آنها را در هر کسب و کار دیگری اعمال کنیم.

مجله پنجره خلاقیت - گرگ شوارتز، ترجمه شادی حسن پور: در گذشته دکه های بستنی (آلاسکا) فروشی را در هر جایی از شهر می شد دید و امروزه هم کامیونت های سیار نقش کافه های متحرک شهر را بازی می کنند و به فروش بستنی، قهوه یا انواع آبمیوه می پردازند. این فروشگاه های سیار، علاوه بر راحتی و جذابیت شان، درس های مهمی را نیز در زمینه فروش به ما می آموزند که می توانیم آنها را در هر کسب و کار دیگری اعمال کنیم.

به جایی بروید که مشتریانتان هستند

ساده است اما کارساز. کامیونت های بستنی فروشی به مکان هایی می روند که مشتریان شان آنجا هستند و بدین شکل می توانند محصولات شان را بفروشند. آنها یا به کوچه و پس کوچه های شهر سر می زنند و به بچه هایی که در حال بازی هستند، بستنی می فروشند یا به پارک های بزرگی می روند که خانواده های زیادی در آنها جمع اند و از یک بستنی خنک استقبال می کنند.
بازاریابی را از دکه‌های بستنی فروشی یاد بگیرید

این نوع فروش مستقیم شاید برای شما کارایی نداشته باشد. فروش بستنی به کودکان، خیلی ساده تر از فروش محصولی پیچیده به خریداران شرکتی است اما شما باید مطمئن شوید که استراتژی فروش تان همسو با استراتژی بازاریابی تان، که وظیفه اش پیدا کردن و نشان کردن مشتریان مناسب در مکان مناسب است، پیش می رود.

نسبت به بقیه متمایز باشید

کامیونت های بستنی برای جلب توجه سعی می کنند از ایجاد ظاهری بامزه و تاثیرگذار، استفاده از بلندگو و به طور کلی متمایز شدن نسبت به بقیه غافل نشوند. حتی کامیونت های حمل خوراکی که کاربری به جز بستنی فروشی دارند، مانند کافه کامیونت ها نیز از رنگ های جیغ و جلب توجه کننده استفاده کرده و خوراکی های خاص و منحصر به فردی ارائه می کنند. کسب و کار شما برای ایجاد تمایز نسبت به بقیه و ماندگار شدن در ذهن مشتری چه کار خاصی انجام می دهد؟

دنیای گسترده بازاریابی اینترنتی را فراموش نکنید

کامیونت های بستنی فروشی فقط یک نمونه از کامیونت های حمل غذا در سراسر دنیا هستند. انواع دیگری از این کامیونت ها نیز وجود دارند که به فروش غذاهای بیرون بر، مانند انواع ساندویچ، تاکو، سیب زمینی سرخ کرده، غذاهای دریایی و ... می پردازند.
امروزه افرادی که با این کامیونت ها امرار معاش می کنند، فعالیت حرفه ای و خوبی را در دنیای بازاریابی اینترنتی، به ویژه شبکه های اجتماعی دارند. آنها هر روز عکس هایی از غذاهای شان را در صفحه اینستاگرام شان می گذارند.
مردم را از پیشنهادهای ویژه شان و محله ای که روز بعد به آنجا می روند، باخبر می کنند و همچنین گاهی مسابقاتی را برای ایجاد شور و هیجان بیشتر ترتیب می دهند.

کسب و کارهای دیگر، حتی آنهایی که در حیطه B۲B (کسب و کار به کسب و کار) فعالیت می کنند نیز باید ارتباط بیشتری با دنیای بازاریابی اینترنتی برقرار کنند. فراموش نکنید که بسیاری از مشتریان هدف شما نیز، که ممکن است مسئولان خرید شرکت های دیگر باشند.
از گوشی موبایل شان برای استفاده از شبکه های اجتماعی، تحقیقات در مورد محصول و مقایسه قیمت ها استفاده می کنند. آیا استراتژی فروش و بازاریابی تان شامل دنیای موبایل و شبکه های اجتماعی نیز می شود یا هنوز در عصر چاپ تراکت و تبلیغات سنتی مانده اید؟
بازاریابی را از دکه‌های بستنی فروشی یاد بگیرید

ارتباط احساسی برقرار کنید

بسیاری از مردم خاطرات شیرینی از دوران کودکی شان و خرید بستنی از دکه ها یا کامیونت های بستنی فروشی دارند؛ تجربه ای شیرین که از خریدی شیرین و خنک درست بعد از بازی در پارک، یعنی لحظه ای که به هیچ چیز جز یک بستنی نیاز ندارید. تجربه ای تابستانی که همیشه در خاطرتان باقی خواهد ماند. کسب و کار شما چگونه می تواند این چنین تجربه احساسی را در ذهن مشتریان به یادگار بگذارد؟

مردم معمولا بر اساس دلایل منطقی، عقلانی یا آماری خرید نمی کنند، بلکه اغلب بر اساس حال و هوا و احساسات شان خرید می کنند. کسب و کار شما چه کاری می تواند انجام دهد تا مشتریان تان احساس بهتری پیدا کنند؟ حتی اگر کسب و کارتان در حیطه فروش محصولات فنی پیچیده ای کار می کند، باز هم می توانید رابطه ای احساسی ایجاد کنید.
آیا محصول یا خدمات شما باعث رفع استرس مشتریان، افزایش خوش بینی و شادی در زندگی، رشد بیشتر یا حذف آشفتگی ها و تنش های زندگی روزانه می شود؟ از بیان جوانب احساسی محصولات تان نترسید، شاید این جوانب همان چیزی باشند که مشتری به آنها اهمیت می دهد.

فصلی که گذشت، یعنی تابستان، فصلی است سرشار از خاطره، سرگرمی و آرامش. کامیونت ها و دکه های محبوب بستنی فروشی یکی از نمادهای این فصل سال هستند. نه تنها می توانید از خرید بستنی از این کامیونت ها لذت ببرید، بلکه می تواند درس های خوبی در زمینه موفقیت در فروش نیز از آنها بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج