جاباما
۶۳۸۷۰۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هرآنچه باید درباره مجریان مراسم قرعه‌كشی جام جهانی بدانیم

انتخاب مجریان مراسم قرعه‌كشی جام جهانی فوتبال، در زمره اخباری است كه همیشه مدتی پیش از برگزاری این مراسم، جنجال و سر و صدای زیادی به پا می‌كند.

روزنامه قانون: انتخاب مجریان مراسم قرعه‌كشی جام جهانی فوتبال، در زمره اخباری است كه همیشه مدتی پیش از برگزاری این مراسم، جنجال و سر و صدای زیادی به پا می‌كند. فدراسیون جهانی فوتبال FIFA در سال‌های اخیر برای اجرای این مراسم مهم و بزرگ، نفراتی را از كشور میزبان انتخاب می‌كند. برای مثال در دوره قبل مسابقات جام جهانی فوتبال كه سال ۲۰۱۴ در كشور برزیل برگزار شده بود، «فرناندا لیما» مدل و بازیگر معروف برزیلی به همراه همسرش «رودریگو هیلبرت» كه وی نیز از مدل‌های مشهور كشور برزیل بود، اجرای مراسم قرعه‌كشی جام‌جهانی ۲۰۱۴ را بر عهده داشتند. این بار و در شرایطی كه جام جهانی در كشور روسیه برگزار می‌شود نیز، یك زن ِ روسی اجرای مراسم را بر عهده خواهد داشت. البته این بار مجری دوم مراسم ، یك مجری و خبرنگار انگلیسی خواهد بود. بر این اساس و با انتخاب فدراسیون جهانی فوتبال «ماریا کوماندنایا» و «گری لینه‌کر» به‌عنوان مجریان مراسم قرعه‌كشی جام جهانی فوتبال انتخاب شده‌اند.

لینه‌كر؛ مردی جنجالی از جنسِ فوتبال

«گری وینستون لینه‌کر» در تاریخ ۳۰ نوامبر سال ۱۹۶۰ در شهر لیکستر كشور انگلستان به دنیا آمد. لینه‌کر، یك فوتبالیست بود و فوتبالش را در تیم «لیکستر‌سیتی» آغاز کرد و در طول مدت فعالیتش در عرصه فوتبال در تیم‌های اورتون، تاتنهام هاتسپر، بارسلونا اسپانیا و ناگویا گرامپوس ایت در جی لیگ ژاپن، توپ زده است. این بازیكن فوتبال كه این روزها در عرصه اجرا و گزارشگری فعالیت می‌كند، در مسابقات جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ كه به میزبانی مکزیک برگزار شده بود، درخششی خیره‌كننده داشت و با ۶ گل زده، «آقای گل» این مسابقات شد. اما بزرگ‌ترین موفقیت او در مسابقات جام‌ جهانی ۱۹۹۰ كه در كشور ایتالیا برگزار شد، به دست آمد. جایی كه تیم ملی انگلیس به همراه او تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و تنها در این مرحله بود که با شکست از تیم ملی آلمان در ضربات پنالتی از رسیدن به فینال مسابقات بازماند.
او در اولین بازی مرحله گروهی این جام، یکی از دنده‌هایش شکست‌ اما با وجود این آسیب دیدگی شدید، در بقیه بازی‌های تیمش به میدان رفت و سه گل دیگر نيز به ثمر رساند. لینه‌کر که در طول دوران فوتبالش هرگز کارت زردی دریافت نکرد، در ۸۰ بازی که برای تیم ملی انگلیس انجام داد، ۴۸ گل وارد دروازه حریفان کرد. وی در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۲ ، مرد سال فوتبال انگلیس شد. او از سال ۱۹۹۵ در شبکه بی بی سی به عنوان روزنامه‌نگار ورزشی و نیز مجری برنامه «مسابقه روز» مشغول فعالیت شد تا فوتبال را از زاویه دیگري دنبال كند. لینه‌کر در چند سال گذشته بابت برنامه جنجالی خود در چند شبکه ورزشی و یادداشت‌های انتقادی علیه ستارگان بزرگ فوتبال جهان، دوستان و دشمنان زیادی دارد و بسیاری بر این باورند که مجری خوبی برای این مراسم نخواهد بود.

هیجان ِ «ماریا» از حضور در كرملین

«ماریا کوماندنایا» یکی از مجریان و گزارشگران ورزشی است؛ این مجری جنجالی در كشور روسیه، هواداران بسیاری دارد و او را به‌دليل مصاحبه‌های جنجالی و سوالات عجیبش، می‌شناسند. او در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی اعم از FOX Sports Match TV و Moscow FM مشغول به فعالیت حرفه‌ خبرنگاری و گزارشگری است و اغلب فعالیت‌هایش در زمینه ورزشی بوده است. «ماریا» که برای ایرانی‌ها کمی پس از مصاحبه‌اش و ساخت یك ویديو مستند از «سردار آزمون» ستاره ملی‌پوش فوتبال ایران، شهرت گرفت، حالا نامش به ‌واسطه معرفی‌اش به‌عنوان یکی از مجریان قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر مطرح شده است. این مجری روس در مسابقات جام كنفدراسیون‌های سال ۲۰۱۷ كه به میزبانی روسیه برگزار شد، پوشش گسترده رسانه‌ای برای شبكه فاكس نیوز داشت. ماریا از انتخابش به‌عنوان مجری مراسم قرعه‌كشی جام جهانی فوتبال، هیجان‌زده‌ است : «برگزاری مراسم قرعه‌كشی، برنامه‌اي بزرگ و مهم است.
برای من افتخار است كه بتوانم اجرای آن را بر عهده داشته باشم. این مسابقات، نفس میلیون‌ها هوادار را در سراسر جهان در سینه حبس می‌كند. به اعتقاد من فوتبال، زباني جهانی است كه می‌تواند مردمی را از كشورهای جهان دور يكديگر جمع و نگاه‌های‌شان را به یك سمت مشترك معطوف كند. این برای من بسیار مهم است كه بتوانم در این رویداد بزرگ كمكی كرده باشم. من می‌خواهم به همه مردم دنیا اعلام كنم كه روس‌ها چقدر از اینكه میزبانی مسابقات جام جهانی را بر عهده دارند، هیجان‌زده هستند». ماریا از سن ۱۷ سالگی در عرصه مطبوعات ورزشی كشور روسیه فعالیت کرده است و به عنوان یک خبرنگار ورزشی در این كشور شناخته می‌شود. و حالا به گفته خودش با اجرای مراسم قرعه‌كشی جام‌جهانی، پرونده فعالیت‌هایش در عرصه ورزش پربارتر خواهد شد: «سال‌ها در عرصه فوتبال فعالیت كرده‌ام اما باید اعتراف كنم كه اجرای مراسم قرعه‌كشی جام‌جهانی، یكی از بهترین اتفاقات دوران كاری‌ام خواهد بود. من در كاخ كرملین به نمایندگی از مردم كشورم در برابر ستاره‌های پیشین و فعلی فوتبال دنیا می‌ایستم و تمام تلاش همه ما، برگزاری مسابقات جام جهانی و میزبانی به بهترین نحو ممكن از این رویداد بی‌نظیر است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کلافه قرمزی

      آقای صدا و سیما به خدا ما بخوایم هر چی رو میتونیم گیر بیاریم و ببینیم لطفا کمی جنبه داشته باش جان خودت ضدحال نزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج