جاباما
۶۳۹۱۵۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سه شرط دریافت وام اشتغال

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از برگزاری نشست تعیین تکلیف تسهیلات وام اشتغال روستایی طی هفته آینده خبرداد و گفت: دستورالعمل پرداخت تسهیلات قطعا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

مهر نوشت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از برگزاری نشست تعیین تکلیف تسهیلات وام اشتغال روستایی طی هفته آینده خبرداد و گفت: دستورالعمل پرداخت تسهیلات قطعا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

سیدابوالفضل رضوی درباره زمان ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع ۱.۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی که قرار بود تا ۱۰ آذر به بانک‌ها ابلاغ شود، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود سه شنبه هفته گذشته جلسه نهایی برای ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات وام روستایی برگزار و در نهایت روز چهارشنبه به بانک‌ها ابلاغ شود اما به دلیل اینکه بررسی لایحه بودجه ۹۷ در دستور کار دولت قرار گرفت تا در موعد مقرر تقدیم مجلس شود، جلسه نهایی تعیین تکلیف تسهیلات وام روستایی به هفته آتی موکول شد.

آنچه که قرار است طی هفته آینده جمع بندی شود، روش اجرای طرح، نحوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان، شرایط وثایق و تضامین دریافتی، نحوه طرح‌های توجیهی و اقتصادی و در نهایت تهیه شیوه نامه و دستورالعمل پرداخت تسهیلات است

وی با بیان اینکه در صورت اتمام بررسی بودجه در جلسه هیأت دولت در روز شنبه، نشست نهایی برای بررسی روش پرداخت تسهیلات روستایی نیز فردا با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه تشکیل می‌شود، گفت: در غیر این صورت، جلسه نهایی حتما در هفته آینده تشکیل و دستورالعمل اجرایی طرح ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: اواخر آبان ماه آیین‌نامه اشتغال روستایی از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با اجرای طرح از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ابلاغ و بر اساس آن سهم استان‌ها از تسهیلات اشتغال روستایی نیز مشخص شد.

رضوی درخصوص محور نشست نهایی تعیین تکلیف وام روستایی ادامه داد: آنچه قرار است طی هفته آینده در جلسه پایانی در خصوص آن جمع بندی شود، روش اجرای طرح، نحوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان، شرایط وثایق و تضامین دریافتی، نحوه طرح‌های توجیهی و اقتصادی و در نهایت تهیه شیوه نامه و دستورالعمل مربوطه برای آغاز پرداخت تسهیلات است.

وی گفت: پس از برگزاری جلسه نهایی در هفته آینده، بخشنامه پرداخت تسهیلات از طرف ریاست بانک مرکزی، بخشنامه روش اجرای آیین نامه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخشنامه ارزیابی طرح‌های دارای توجیه اقتصادی نیز از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تدوین و ابلاغ خواهد شد.

سه شرط پرداخت تسهیلات: ۱- توجیه اقتصادی طرح و اشتغالزایی برای حداقل ۳ نفر؛ ۲- درآمد کافی طرح برای پرداخت دستمزد شاغلان؛ ۳- توانایی وام‌گیرنده برای بازپرداخت اقساط

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که «با توجه به تجربه ناموفق اشتغالزایی از طریق پرداخت تسهیلات طی دولت‌های گذشته از جمله طرح حمایت از بنگاه‌های زودبازده و وام خوداشتغالی، چه تضمینی برای موفقیت این طرح وجود دارد؟» گفت: این موضوع همواره از ابتدای بررسی طرح به عنوان یکی از دغدغه‌ها ما نیز مطرح بوده است به همین دلیل تمهیدات لازم اندیشیده شده تا این تسهیلات صرفا در جهت اشتغال سوق داده شود ضمن اینکه در خصوص نظارت بر پرداخت تسهیلات نیز تاکید ویژه‌ای شده است.

۳ فاکتور متقاضی برای دریافت وام

وی توجیه اقتصادی طرح و اشتغالزایی برای حداقل ۳ نفر، درآمد کافی طرح برای پرداخت دستمزد شاغلان و توانایی وام‌گیرنده برای بازپرداخت اقساط را سه شرط پرداخت تسهیلات اعلام کرد و گفت: همچنین درآمد معکوس خانوار روستایی، جمعیت روستانشینان استان و جمعیت روستایی بیکار سه فاکتور اصلی و اولویت‌دار تخصیص منابع اشتغالزایی به استان‌ها است به همین دلیل سیستان و بلوچستان به دلیل دارا بودن هر سه فاکتور بیشترین سهم را از تسهیلات اشتغال سیستان و بلوچستان به دلیل دارا بودن هر سه شرایط، بیشترین سهم را از تسهیلات اشتغال روستایی به خود اختصاص خواهد داد.

رضوی با تاکید بر اینکه روستاها و عشایر مناطق مشمول دریافت تسهیلات روستایی هستند گفت: به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر نیز تسهیلات صرفا برای تامین سرمایه درگردش پرداخت می شود.

تعیین کف و سقف تسهیلات روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیا اینکه بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسسه تعاون، صندوق‌ کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به عنوان موسسات و بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مشخص شده اند، گفت: برای پرداخت این تسهیلات، کف و سقف تعیین شده است که این رقم ها در جلسه پایانی نهایی می‌شود.

وی به مشخص شدن سیاستگذاری‌ها برای پرداخت تسهیلات روستایی اشاره کرد و افزود: طی نشست‌های قبلی، کمیته مرکزی استان‌ها نیز برای تصمیم گیری و بررسی طرح‌های توجیهی مشخص شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      اطمینان داشته باشین این وامهای اشتغال زای به روستا نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج