جاباما
۶۳۹۴۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

لاریجانی: هویت «قم» باید حفظ شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ هویت و میراث شهر قم تأکید کرد و گفت: در قم بناهای تاریخی و باغ‌های زیادی وجود داشته که بخش قابل توجهی از آنها از بین رفته است.

خبرگزاری مهر: به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است، عصر جمعه در جمع اعضای بنیاد قم پژوهی گفت: استان قم از سابقه طولانی تاریخی و فرهنگی برخوردار بوده و نقش آن در تمدن ایران مشهود است.

وی افزود: اینکه بنیاد قم پژوهی به صورت فعالانه جلسات خود را برگزار می‌کند، نکته خوبی است که البته باید از گذشته تر اینگونه اقدامات انجام می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ هویت شهر قم گفت: در قم بناهای تاریخی و باغ های زیادی وجود داشته که متاسفانه بخش قابل توجهی از باغ ها از بین رفته است، اما باید تدابیری اتخاذ شود تا باغ های باقیمانده حفظ شود.

وی افزود: اینکه آداب و رسوم گذشته شهر قم در جایی ثبت و ضبط می‌شود، نکته خوبی است و به قم شناسنامه می‌دهد.

لاریجانی تصریح کرد: با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی شهر قم چندی پیش با رئیس کتابخانه ملی صحبت داشتم تا شعبه‌ای از این کتابخانه در قم تأسیس شود و این موضوع در حال پیگیری بوده و شاید بتوان موضوع انجمن مفاخر استان قم را نیز به سرانجام رساند.

وی افزود: باید با لحاظ ایده‌های جدید بافت‌های قدیمی شهر قم به طور دقیق بعد از شناسایی، حفظ شود. در هر صورت مساعدت‌ها برای حفظ میراث شهر قم انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بنیاد قم پژوهی تأکید کرد: برای حفظ هویت شهر قم باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود، البته مساعدت‌های لازم در این راستا انجام خواهد شد.

گفتنی است در این نشست اعضای بنیاد قم پژوهی گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد و برنامه‌های آتی این بنیاد را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

لزوم اعمال نظارت موثر و برخورد با متخلفان از سوی سازمان بازرسی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز جمعه در دیدار با صلبی مدیرکل سازمان بازرسی استان قم گفت: باید با تخلفات برخورد شود و نظارت ها نیز به صورت موثر اعمال شود، اما باید از مدیران لایق نیز به نحوی حمایت شود که در زمینه جذب سرمایه گذاری موفق باشند.

گفتنی است صلبی مدیرکل سازمان بازرسی استان قم گزارشی از عملکرد این سازمان به رئیس مجلس ارائه کرد.

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم با لاریجانی

علی لاریجانی همچنین عصر جمعه با امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است رئیس سازمان نظام مهندسی قم در این دیدار گزارشی از عملکرد سازمان متبوعش به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و گفت: جامعه نظام مهندسی این آمادگی را دارد تا نظرات و مطالعات کارشناسی خود را برای لحاظ در طرح ها و لوایح به کمیسیون عمران مجلس ارائه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج