جاباما
۶۳۹۵۵۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

چگونه پرونده احمدی نژاد مختومه می شود؟

محمد كاظمي در روزنامه اعتماد نوشت: هرچند پرداختن به اقدامات آقاي احمدي‌نژاد به نوعي مطلوب اوست و بازي كردن در ميداني كه وي ساخته است تلقي مي‌شود ولي به هر حال وي از استمرار برخي از غفلت‌ها حداكثر استفاده را مي‌برد و به فضاسازي مي‌پردازد لذا با احتياط و دقت مي‌شود و بايد داستان او را مورد كنكاش قرار داد و از همين رهگذر به افزايش آگاهي مردم و مصونيت جامعه از تكرار ظهور امثال او پرداخت.

محمد كاظمي در روزنامه اعتماد نوشت: هرچند پرداختن به اقدامات آقاي احمدي‌نژاد به نوعي مطلوب اوست و بازي كردن در ميداني كه وي ساخته است تلقي مي‌شود ولي به هر حال وي از استمرار برخي از غفلت‌ها حداكثر استفاده را مي‌برد و به فضاسازي مي‌پردازد لذا با احتياط و دقت مي‌شود و بايد داستان او را مورد كنكاش قرار داد و از همين رهگذر به افزايش آگاهي مردم و مصونيت جامعه از تكرار ظهور امثال او پرداخت.
اتفاقا تا زماني كه اين مصونيت حاصل نشده و آخرين ميخ‌ها بر تابوت عوامگرايي و دورغگويي و بالارفتن از نردبام غوغاسالاري و فريب افكار عمومي و خصوصي! كوبيده نشده باشد، نبايد از آن عبور كنيم و خسارات عظيم حاصل از آن ماجرا را نشان ندهيم. برخي از حاميان ديروز و اصولگراياني كه در حمايت از آقاي احمدي‌نژاد سنگ تمام گذاشتند و در اين راه بعضا مرزهاي منطق و انصاف و دور انديشي را درنورديدند مايلند موضوع به فراموشي سپرده شود و مسووليت آن همه خسارت‌هاي مادي و معنوي در آسمان رها شود!
جالب اينكه ديگراني كه به ماجراجويي‌هاي فرقه زنبيليه پاسخ مي‌دهند هنوز حاضر نشده‌اند كه از آن همه حمايت كه موجب دوپينگ و بالا آمدن اين فرقه شد از مردم عذر بخواهند و به جبران مافات بپردازند.
اما نكته بسيار مهم كه هيچ‌كس توان عبور و سكوت بي‌هزينه از آن را ندارد اين است كه همه ماجراي ظهور و فرود آقاي احمدي‌نژاد شفاف و روشن در برابر ديدگان مردم قرار دارد و جزء جزء آن داستان را مردم كوچه و بازار ديده و شنيده‌اند. اينجا يك اتفاق پنهان رخ نداده است، شايعه درگوشي نيست، پرده‌اي روي يك حادثه كشيده نشده است كه با شعبده‌اي توان پوشاندن وقايع هشت سال مديريت وي وجود داشته باشد.
مگر ممكن است مردم فراموش كنند كه احمدي‌نژاد را معجزه هزاره سوم لقب دادند، پشت تريبون‌هاي رسمي نوشته‌هايش را الهام از طرف خداوند خواندند و خواستار درج آن در كتب درسي دانش‌آموزان شدند؟ اطاعت از او را اطاعت از خداوند دانستند و بعضي از جوانان را چنان به هيجان آوردند كه يكي نوشت؛ به بهشت نخواهم رفت اگر احمدي‌نژاد آنجا نباشد!
اكنون چه اتفاقي افتاده است؟ واقعا با تمسك به فرموده بلند امام راحل مبني بر «ميزان حال فعلي افراد است» مي‌توان از آن همه ماجراهاي عجيب و خسارت‌بار عبور كرد؟ با ايمان و باورهاي مردم چه مي‌كنيم؟ چگونه مردم به سخنان امروز ما اعتماد كنند و دل‌شان نلرزد كه چند صباح ديگر همه‌چيز وارونه نشود؟ آيا حال فعلي افراد مي‌تواند از عرش تا فرش تغيير كند؟ آيا خسارت‌هاي عظيم وارده را مي‌توان با همين بيان جبران كرد؟
آيا آقاي احمدي‌نژاد تغيير كرده است و حال خود را منقطع از حال گذشته مي‌داند؟ آيا از ديگران هم مي‌پذيريم كه كشور را تا لب پرتگاه ببرند و پاسخگوي اعمال‌شان نباشند؟ آيا همين حالا هم او از يك مصونيت نسبي برخوردار نيست كه آشكارا تهديد مي‌كند و در بدترين شرايط علم راست مي‌نمايد و در تفرقه ومساله‌سازي پيشتاز مي‌شود؟ او چه گلي بر سر اين مملكت زده است كه همچنان آزادانه تركتازي كند و متعهدان و دوستداران واقعي نظام با همه دلسوزي و اخلاق كريمي كه دارند دچار محدوديت شوند؟ اين سوال‌ها در عمق جامعه وجود دارد و گزندگي‌شان لمس مي‌شود اگر كسي اهل بصيرت باشد.

موضوع هرگز ساده نيست و جز با صداقت و اعتذار و جبران مافات ختم به خير نمي‌شود. مي‌توانيم صادقانه با مردم سخن بگوييم و در جلب اعتمادشان بكوشيم. اگر در اين ميان مردم را داشته باشيم و به آگاهي و بزرگواري آنان اطمينان كنيم احمدي‌نژاد هيچ كاري نمي‌تواند بكند و هيچ برگ برنده‌اي در دست ندارد.

مشكل آنجاست كه بخواهيم با يك كار غلط به يك ماجراجويي غلط پاسخ بدهيم. مشكل آنجاست كه خود را معصوم بدانيم و از اظهار اشتباه وحشت كنيم. واقعيت اصلي آن است كه جامعه ما مشكلات بسيار دارد و فرصت بزرگ شدن اين حاشيه‌هاي مضر را ندارد. بايد اين پرونده با حداكثر واقعگرايي و صداقت و كياست و مردم داري مختومه شود. ازآسيب ديدگان دلجويي شود و از طريق ايجاد آرامش و ثبات و تفاهم خصوصا ميان شخصيت‌هاي دلسوز اين پرانتز پر حسرت بسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی نژاد

      چرا فقط نظر کارشناسان مخالف احمدی نژادو پخش میکنید ملت احمدی نژادو دوست دارند ومخالفان او می خواهند با ابروی او بازی کنند

    • بدون نام

      ما هم یادمان نرفته شما چطور از نردبان برجام بالا رفتید گرفتید روحانی سایه جنگ را از ایران دور کرد گرفتید چنان رونق اقتصادی ایجاد کنید که مردم به یارانه نیاز نداشته باشن فراموش کردید

    • علیرضا

      شما ها خیلی خوب راهشو بلدید.

    • علیرضا

      ببخشید نظرات من توهین نبوده ولی توسط شما کوتاه میشه . چرا مگه ما آزادی نوشتن آزادانه نظراتمون و نداریم . با شما کارشناس محترم هستم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج