۶۳۹۶۹۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رقم صادرات غیر نفتی ایران چقدر است؟

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیر نفتی کشور براساس آمار گمرک کشور در ۸ ماه سال جاری رقم ۲۸.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هنوز یک درصد عقب هستیم.

خبرگزاری فارس: مجتبی خسروتاج؛ معان وزیر صنعت، معدن و تجارت معدن و تجارت(صمت) گفت: صادرات غیر نفتی کشور براساس آمار گمرکات کشور در ۸ ماه سال جاری رقم ۲۸.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هنوز یک درصد عقب هستیم.

خسروتاج بیان داشت: البته به جز میعانات گازی می‌توانیم نتیجه بگیریم رشد صادرات داشته ایم، اما طی ۴ ماهه گذشته رشد صادرات آغاز شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان داشت: آنچه ما در سازمان دنبال می کنیم، این است که بستر حرکت را برای فعالان اقتصادی در زمینه صادرات بیشتر از گذشته مهیا کنیم و کاری کنیم تا ارتباطات بیشتری با بخش خصوصی و صادرکننده‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در مرداد ماه امسال ۱۶.۶ درصد رشد صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و در شهریور ماه امسال نسبت به یک ماه شهریور ۹۵ هفت و یک درصد و مهرماه نسبت به مدت مشابه ۳.۶ درصد رشد و مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال ۹۵ هم رشد صادرات ۵.۸ درصد بوده است.

خسروتاج بیان داشت: در بخش واردات در هشت ماه امسال ۳۲.۵ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم که تراز تجاری آن ۴ میلیارد دلار منفی بوده است.

وی بیان داشت: در صادرات متانول نزدیک ۳۱ درصد در ۸ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه صادرات کود اوره در ۷۸ ماه ابتدای امسال کاهش داشته است: در بخش شوینده ۳ درصد رشد صادرات داشته ایم و در بخش محصولات پلیمری مثل صنایع پایین دست پتروشیمی رشد خوبی در صادرات داشته‌ایم و در بخش محصولات سنگ آهن ۳۴ درصد رشد صادراتی در طی ۷ ماه امسال نسبت به مدت مشابه داشته‌ایم.

وی بیان داشت: در بخش کشاورزی و در زمینه محصولات پسته و کشمش در ۷ ماه امسال به ترتیب ۳۵ و ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش صادرات داشته‌ایم، اما در بخش خرما ۱۳ درصد رشد صادرات و هندوانه ۲۳ درصد رشد صادراتی داشته‌ایم.

خسروتاج اظهار داشت: ۷۰ میلیون دلار در ۷ ماهه امسال صادرات سیب زمینی داشته ایم و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی در زمینه بازار قطر گفت: در چند ماه اخیر رشد خوبی در صادرات به قطر داشته ایم و در ۷ ماهه امسال به ۱۴۰ میلیون دلار صادرات به قطر رسیده‌ایم، در حالی که در سال گذشته فقط ۹۰ میلیون دلار صادرات به این کشور انجام شده بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چیزها به مردم ربطی نداره ، سگرت است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج