جاباما
۶۳۹۷۴۴
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

خدای ناکرده از فحش دادن به دیگران جا نمانیم!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: با دستان کافو ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاه رم ایتالیا به گروه مرگ جام جهانی فرستاده شدیم. به گروهی که اسپانیا قهرمان اسبق جام جهانی و پرتغال قهرمان فعلی اروپا در آن حضور دارند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: با دستان کافو ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاه رم ایتالیا به گروه مرگ جام جهانی فرستاده شدیم. به گروهی که اسپانیا قهرمان اسبق جام جهانی و پرتغال قهرمان فعلی اروپا در آن حضور دارند.

وقتی این دو تیم در گروه دوم جام جهانی قرار گرفتند تقریبا یک حس غریبی به همه ما می‌گفت، ایران با این تیم‌ها هم گروه می‌شود.

«آقای کافو... آقای کافو... ایران... » گفتن عادل فردوسی‌پور هم تقریبا به همین دلیل بود. بسیاری از ما هم دوست داشتیم در این گروه باشیم هم دوست نداشتیم. یک طرف سختی این تیم‌ها بود و یک سو جذابیت این تیم‌ها.

بخشی از جامعه « آقای کافو» را مقصر قرار گرفتن ایران در گروه مرگ می‌دانند. آنها به سراغ بهترین روش از نظر خود برای نشان دادن مقصر بودن کافو رفتند «فحش دادن»

صفحه‌ این ستاره برزیلی در شبکه های اجتماعی، درست لحظاتی بعد از برداشتن قرعه ایران، پر از فحش‌های غیرقابل انتشار ایرانی‌ها شد.

خدای ناکرده از فحش دادن به دیگران جا نمانیم!

حتی برخی از ایرانی‌ها تصمیم گرفتند گفت‌وگوهای روزانه خود را هم در صفحه این مدافع سابق تیم ملی برزیل انجام دهند.

در گام بعدی ستاره‌های تیم‌های اسپانیا و پرتغال در معرض فحش‌های ایرانی قرار گرفتند.

در این میان صفحه رونالدو آماج فحش‌های ایرانی‌های طرفدار مسی بود و کلمات عاشقانه حامیانش. فحش‌ها را که نمی‌شود نوشت اما عاشقانه‌های جالبی را می‌شود در صفحه رونالدو خواند. به طور مثال یکی نوشته است:« «کریس تو که می دونی عشق منی، فقط گل نزن! باشه؟ وگرنه دیگه دوست ندارم.»

فکر نکنید آنها پیام‌ها را نمی‌خوانند. بسیاری از این ستاره‌ها تلاش می‌کنند بفهمند این افراد با خط ناشناخته خود چه چیزهایی برای‌‎شان نوشته اند. دوستان ایرانی و ترجمه گوگل به این افراد می‌گوید که ایرانی‌ها به آنها فحش داده‌اند. فحش‌هایی که در هر فرهنگی ناپسند است. به قول صادق هدایت:« زبان فارسی اگر هیچ نداشته باشد فحش آبدار زیاد دارد.»

این روش کم کم در حال تبدیل شدن یه یک فرهنگ در میان ایرانیان است. هرکسی پایش را در هر رشته‌ای در کفش ایرانی می‌کند باید خود را آماده شنیدن فحش‌های ایرانیان بکند.

خدای ناکرده از فحش دادن به دیگران جا نمانیم!

به نظر می‌‍رسد ایرانی‌ها فکر می‌کنند اگر در این صفحات ابراز وجود نکنند یک شانس بزرگ را در زندگی خود از دست داده‌‍اند. با چرخی در شبکه‌های اجتماعی آدم های معروف‌ می‌توانید ردپای ایرانی‌را ببیند. هیچکدام از ستاره‌های داخلی و خارجی از شر فحش‌های آبدار ایرانی در امان نیستند.

باور کنید مردم دنیا بر اساس همین فحش‌ها ایران را قضاوت می‌کنند. در این وضعیت، آنها احتمالا مردم ایران را مردمی بی‌ادب می‌نامند که بدون هیچ دلیلی به طرف مقابل فحش می‌دهند.

ما خودمان را مردمی با فرهنگ تاریخی می‌نامیم. مردمی که مهمان نواز هستند. اما با این رفتارها وقتی از مردم جهان در مورد ایران بپرسند آنها احتمالا در یک کلمه پاسخ خواهند داد :« بی ادب»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی فرهنگ ترین آدمای کره زمینیم.هم تو شبکه های اجتماعی.هم تو رانندگی هم تو خیلی چیزای ذیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      بی ادب، محترمانه ترین لقبی هست که برای این مردم میشه به کار برد

    • بدون نام

      عجب حیف ایرانی نیست به این روزافتادن مگه افغانستان که. بی ادب وبی فرهنگ باشیم عقب مونده ایران کشوربزرگ ومعروغ باکلاس قدرتمندی بود هست

    • 《واقع‌گو》

      چه قشنگـ گفته آقا صادق هدایت....

      حالم از دیدن چنین بی ادبی ها و دونستن چنین مطالب های زشت چ بی ادبانه ای بهم میخوره ؛؛؛!!!!

      نعلت بر هرکه اینگونه بادـ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج