جاباما
۶۳۹۷۵۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی: ما خواستار یک منطقه امن و آباد هستیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما خواستار یک منطقه امن، قدرتمند و آباد هستیم گفت: ما در رقابت بادیگر همسایگان برای توسعه نبوده ، بلکه در همکاری با آنها هستیم. ما علاقه مندیم با همه کشورهای منطقه رابطه صمیمانه داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما خواستار یک منطقه امن، قدرتمند و آباد هستیم گفت: ما در رقابت بادیگر همسایگان برای توسعه نبوده ، بلکه در همکاری با آنها هستیم. ما علاقه مندیم با همه کشورهای منطقه رابطه صمیمانه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی امروز در جمع مردم زابل تاکید کرد: اگر بعضی از کشورهای منطقه با ما فاصله گرفته‌اند تقصیر خود آنها است ما خواهان این فاصله نبوده ایم ما نمی خواهیم بین ایران و کشورها منطقه فاصله باشد نمی خواهیم بین ایران و دنیای عرب فاصله بیفتد.

وی ادامه داد: حالا اگر برخی کشورها در درون خود جنگ شاهزادگان دارند یا سه سال است همسایه خود را بمباران می کنند و شکست می خورند و اگر سالها به داعش کمک کرده اند وشکست خورده‌اند تقصیر ما نیست . ما خواهان دوستی با همه کشورهای منطقه هستیم. من به شما مردم سیستان و بلوچستان می گویم امروز رابطه ما با کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان که جزو همسایگان این استان محسوب می شوند، از هر زمان دیگری بهتر است.

روحانی ادامه داد: من به خاطر وحدت و برادری‌تان به شما مردم درود می فرستم. همه مذاهب از اسلام، قران و پیامبر ریشه می گیرد. همه اقوام از ایران و ایرانیت سرچشمه می گیرد وافتخار همه ما این است که ایرانی و مسلمان هستیم. سیستان و بلوچستان سرزمین بزرگان، علما و شهدای بزرگ است. اینجا سرزمین آیت الله سیستانی است که ملجاء شیعه و سنی و کرد است و از شیعیان، اهل سنت و کردهای عراق هرگاه که به کمک نیاز داشتند، کمک کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه افتخار ما آن است که وحدت واتحاد خود را حفظ کرده‌ایم تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با وجود همه تنوع خود، وحدت، مرزبانی و مرزداری خود را از ایران بزرگ و اسلام حفظ کرده است. شما مردم سیستان و بلوچستان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حتی زلزله غرب نشان داده اید و این وحدت نشان داد که ایران متحد در شرایط پیچیده منطقه چگونه می تواند از گذرگاه تاریخی به خوبی گذر کند.

وی همچنین گفت: در ایامی که در منطقه شاهد اختلاف میان اقوام و مذاهب و جنگ تروریسم هستیم، مردم ایران از شیعه و سنی وحدت و ایمان خود را حفظ کرده‌اند. تروریستها در همه کشورهای منطقه حضور یافته‌اند به جز ایران و این به دلیل وحدت، ایمان و اسلام معتدل مردم ما است. هیچگاه اسلام در این سرزمین رابطه‌ای با خشونت نداشته است و هیچگاه مردم این کشور فرصتی برای تروریسم برای خشونت فراهم نکرده است. آمریکا و اسرائیل برای منطقه نقشه شوم کشیده بودند و قرار نبود داعش در ظرف چند سال از بین برود. آنها برای کل خاورمیانه توطئه کرده بودند و می خواستند مسیر تروریست را از عراق و سوریه به آسیای مرکزی، ایران و جهان اسلام توسعه دهند.

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: هدف آنها از بین بردن تمدن اسلامی، واژگونه معرفی کردن اسلام، تقویت اسرائیل، ثابت کردن جای پای خود در منطقه و بازداشتن منطقه از توسعه بود اما مردم بیدار و هوشیار منطقه توانستند این توطئه را درهم بشکنند. خوشحالیم که پایگاه‌های اصلی داعش در منطقه ما از بین رفته است و ان‌شاءالله با حرکت مردم منطقه شاهد باشیم که اساس خشونت و تروریسم در منطقه ریشه کن شود. راه نجات ما وحدت، انسجام و برادری است. ما یک قبله، یک کتاب، یک حج،یک عید قربان و فطر و یک اخلاق داریم و آن اخلاق محمدی است.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه ما از شیعه و سنی عاشق خاندان رسالت بوده ودر پی آن هستیم که کشورهای اسلامی در کنار هم باشیم، خاطر نشان کرد: ما همواره یار و یاور همه مسلمانان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سرزمین پهلوانان و دلاوران است گفت: توسعه شرق کشور از این منطقه آغاز خواهد شد. دولت یازدهم هم در تلاش بود که کمبودهای انباشته شده تاریخی این استان را تاحدی جبران کند و در همین راستا مقدار بودجه عمرانی برای سیستان و بلوچستان را نسبت به ۴ سال قبل از آن ۲.۵ برابر کرد تا نشان دهد همه تلاشمان را برای توسعه استان به کار گرفته‌ایم البته کمبودها و نیازهای استان خیلی بیشتر از این است و باید تلاش بیشتری برای توسعه این استان انجام شود.

روحانی تصریح کرد: ۲۴ طرح و پروژه به ارزش هزار و ۳۸ میلیارد تومان در جلسه هیئت وزرا تصویب شده است که در سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ اجرایی می شود. سطح مشارکت مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ سطح بالایی بود و مردم با حضور در انتخابات، دِین خود را به انقلاب، اسلام و ایران به خوبی ادا کردند. من هم سفر استانی دولت دوازدهم را از این استان شروع کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه من در سال ۹۳ قول دادم ۴۶ هزار هکتار زمین را در زابل با کشاورزی مدرن آباد کنیم، افزود: کارهای زیربنایی ۱۰ هزار هکتار آماده شده است و به ۱۵۰۰ هکتار زمین در همین ایام برق‌رسانی می شود. تا پایان سال ۱۰ هزار هکتار زمین آماده شده و مابقی هم در سال ۹۷ و اوایل ۹۸ اجرایی می‌شود تا تحول بزرگی در کشاورزی منطقه ایجاد شود. من خوشحالم این قول در حال اجرا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ما باید برای ایجاد امنیت در منطقه بعلت وسعت و تمدن کشورمان وهمچنین افراد فرهیخته پیشگام باشیم ما نباید هزینه جنگ منطقه را عهده دار باشیم ما باید پیک وحامل صلح در منطقه باشیم چون هرچه منطقه آشوب باشد ویرانی ببار آید سود آن قطعا'عاید آب قدرتها خواهد شد چون توان بازسازی زیر ساختها را آنها دارند و از جنگ و آاش افروزی هيچ سودی عاید هیچیک از کشور های منطقه نخواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج