۶۳۹۷۵۷
۵۱۸۸
۵۱۸۸
پ

خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

مسابقه‌های موتورسواری و اتوموبیل‌رانی در حالت‌های مختلفی برگزار می‌شوند که بیشتر آن‌ها خطر چندانی ندارند، اما اشتیاق انسان به هیجان پایانی ندارد و پیست‌های بسیار خطرناک و پرهیجانی را نیز در سرتاسر دنیا برای مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی و موتورسیکلت سواری سراغ داریم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: مسابقه‌های موتورسواری و اتوموبیل‌رانی در حالت‌های مختلفی برگزار می‌شوند که بیشتر آن‌ها خطر چندانی ندارند، اما اشتیاق انسان به هیجان پایانی ندارد و پیست‌های بسیار خطرناک و پرهیجانی را نیز در سرتاسر دنیا برای مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی و موتورسیکلت سواری سراغ داریم.
این پیست‌ها در کنار مسیر دشواری که دارند، از هوای بسیار بدی نیز برخوردار هستند تا توانایی کامل خودرو و راننده اثبات شود. به همین منظور خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به ۱۰ مسابقه پرخطر و مرگبار اتوموبیل‌رانی و موتورسواری داشته باشیم.

۱۰. مسابقه کینگ آو دِ هَمِرز (Kinkg of the Hammers)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

این مسابقه بهمن ماه هر سال در دره جانسون واقع در کالیفرنیا برگزار می‌شود و به لحاظ سختی در رده سخت‌ترین مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی در آمریکا به حساب می‌آید. در این مسابقه که حدود ۳۰ هزار نفر تماشاچی دارد، ۴۰۰ تیم شرکت می‌کنند. خودروهای حاضر در این مسابقه بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند و به موتور V8 با ۸۰۰ اسب‌بخار و لاستیک‌های ۱ متری مجهز هستند. شرکت‌ کنندگان حاضر در این مسابقه باید ۲۶۵ کیلومتر را در کمتر از ۱۴ ساعت طی کنند و در غیر این صورت از مسابقه حذف می‌شوند.
۹. مسابقه رِین‌فُرِست (Rainforest)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

وقتی صحبت از مسابقه با خودروهای 4*4 به میان می‌آید کمترین مسابقه‌ای به پای مسابقه رین‌فرست می‌رسد. این مسابقه که ۶ روز به طول می‌انجامد در جنگل‌های مالزی انجام می‌شود و جیپ‌هایی که چهار چرخ متحرک دارند به همراه خودروهای آف‌رود در این مسابقه شرکت می‌کنند. در طول روز رانندگان با شرایط سخت جنگل‌های مالزی، گل، باران‌های موسمی، رودخانه‌های خروشان، مار و سایر حیوانات جنگلی روبرو می‌شوند. گاهی اوقات مسیر این مسابقه از کنار صخره‌های گلی بسیار خطرناک می‌گذرد. این مسابقه به اندازه‌ای دشوار است که گاهی اوقات بعضی از شرکت‌ کنندگان آن‌را در مدت زمان طولانی ۱۰ روز به پایان می‌رسانند.
۸. مسابقات پایکز پیک اینترنشنال هیل کلایمب (Pike Peak International Hill Climb)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

این مسابقه در بالاترین ارتفاع کوه‌های راکی در ایالت کولورادو برگزار می‌شود. به دلیل برگزاری این مسابقه در ارتفاع زیاد، لقب مسابقه در میان ابرها نیز به این چالش هیجان انگیز نسبت داده شده است. خودروها و موتورسیکلت‌های حاضر در این مسابقه باید به قله پایکز پیک برسند.

جالب است بدانید این مسابقه سابقه‌ای قدیمی دارد و از سال ۱۲۹۵ تا کنون هرساله برگزار شده است. مسیر این مسابقه تنها ۱۹ کیلومتر مسافت دارد اما این مسیر از میان ۱۵۶ پیچ خطرناک عبور می‌کند تا در نهایت راننده به ارتفاعی حدود ۱.۵ کیلومتری قله برسد. ناگفته نماند که به دلیل حفظ ایمنی راننده‌ها، مسیر این مسابقه چند سالی است که سنگ‌فرش شده است. البته رانندگان مدعی هستند سنگ‌فرش کردن مسیر این مسابقه باعث خطرناک شدن بیشتر آن شده است چرا که به لطف سنگ‌‌فرش، راننده‌ها می‌توانند سریع‌تر رانندگی کرده و در نتیجه احتمال بروز خطر بیشتر شده است.
۷. مسابقه دِ آیل آو مَن توریست تروفی (The Isle OF man Tourist Trophy)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

این مسابقه نیز یکی از مسابقه‌های قدیمی برای موتورسیکلت‌ها است که از سال ۱۲۸۶ تاکنون برگزار شده است. مسیر این مسابقه را می‌توان از مرگبارترین مسیرهای مسابقات موتورسیکلت‌رانی دانست. از زمان برگزاری این مسابقات تاکنون ۲۳۹ موتورسوار جان خود را در این مسابقات از دست داده‌اند. البته همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید خطر هرگز نتوانسته است جلوی اشتیاق انسان به هیجان را بگیرد، و موتورسواران همیشه به دنبال استفاده از موتورهای سریع‌تر در مسیر این مسابقه هستند.
۶. مسابقه ۲۴ ساعته لو مان (۲۴ Hours Of le Mans)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

این مسابقه نیز در ردیف یکی از دشوارترین مسابقات اتوموبیل‌رانی به حساب می‌آید، دشواری این مسابقه‌ به قدری است که آنرا گراند پری استقامت و کارآیی خطاب می‌کنند. جالب است بدانید این مسابقه نیز عمر طولانی دارد و از سال ۱۳۰۳ تاکنون همیشه برگزار شده است، شرکت‌ کنندگان حاضر در این مسابقه باید در مسیر خیابان‌های شهر لو مان فرانسه در عرض ۲۴ ساعت به رقابت بپردازند بدون اینکه خودروی آن‌ها دچار حادثه مکانیکی شود.

از آنجایی که این مسابقه به صورت ۲۴ ساعته برگزار می‌شود خستگی شرکت‌کنندگان را به دنبال دارد و در نتیجه متاسفانه در سال‌های گذشته تلفات زیادی را در این مسابقه شاهد بوده‌ایم. بدترین حادثه‌ای که این مسابقه داشته بر می‌گردد به سال ۱۳۷۴، در آن زمان ۸۰ تماشاچی و یک راننده جان خود را از دست دادند.
۵. مسابقه ۱۲ ساعته نوربِرگرینگ (The ۲۴ Hours Nurburgring)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

این مسابقه نیز عملاً یک مسابقه اتوموبیل‌رانی استقامتی است که در مدت زمان ۲۴ ساعت هرساله در آلمان برگزار می‌شود. مسافت این مسابقه چیزی حدود ۲۵ کیلومتر است و از سال ۱۳۴۹ تاکنون شاهد برگزاری آن هستیم. هر سال چیزی حدود ۲۱۰ راننده در این مسابقات شرکت داده می‌شوند. مسیر برگزاری این مسابقه بسیار پرپیچ و خم است و خستگی راننده به راحتی می‌تواند حادثه‌ای مرگبار را به دنبال داشته باشد.

از طرف دیگر بیشتر خودروهای حاضر در این مسابقه چند راننده دارند، در نتیجه در صورت بروز حادثه، سرنشینان بیشتری در خودرو جان خود را از دست خواهند داد. اما خطرهای پیش‌رو در این مسابقه جلوی اشتیاق رانندگان علاقه‌مند به سرعت را نمی‌گیرد و هر ساله شاهد افزایش محبوبیت این مسابقه هستیم.
۴. رالی سافاری شرق آفریقا (East African Safari Rally)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

بعید به نظر می‌رسد مسابقه رالی در دنیا بتواند با رالی سافری آفریقا رقابت کند. این رالی مسافتی بیشتر از هزار کیلومتر در مرحله‌های زمان‌بندی شده مشخصی دارد که هر کدام از این مرحله‌ها بیشتر از ۶۰ کیلومتر طول دارند.

این مسابقه رالی که بین راننده‌های حرفه‌ای به رالی سافاری معروف است راننده‌ها را در شرایط جوی سخت و دشوار آفریقا به چالش می‌کشد. راننده‌ها در رالی سافاری باید در میان صحرا، جنگل و دشت به رقابت بپردازند. دمای هوا نیز در این قسمت از آفریقا چیزی حدود ۵۰ درجه است، در چنین شرایطی به سادگی موتور خودرو جوش می‌آورد و راننده‌ها نیز بر اثر گرمای زیاد کلافه می‌شوند.
۳. رالی داکار (Dakar Rally)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

این رالی در بین طرفداران مسابقات رالی به یکی از دشوارترین رالی‌ها در دنیا معروف شده است. در گذشته در این مسابقه رانندگان باید مسافتی میان پایتخت فرانسه را تا داکار به عنوان پایتخت سنگال طی می‌کردند. اما به دلیل خطرهای زیادی که پیش‌روی رانندگان قرار داشت مسافت این رالی به آفریقای جنوبی و سنگال تغییر کرد. رالی داکار به اندازه‌ای سخت و دشوار است که بعضی از رانندگان در این مسابقه دچار حمله قلبی شده‌اند. شرکت‌کنندگان در رالی داکار باید از میان گل‌ولای، زمین‌های پوشیده از شن و سنگلاخ مسیری ۸۰۰ کیلومتری را طی کنند.
مهمترین حادثه رالی داکار مربوط به سال ۱۳۶۱ شمسی است، در این سال در حین برگزاری مسابقات رالی داکار، مارک تاچِر، پسر مارگارت تاچر، نسخت‌وزیر وقت انگلستان که در این مسابقات شرکت کرده بود به مدت ۶ روز ناپدید شد. خوشبختانه وی و راننده دیگری که ایشان را همکاری می‌کرد پس از ۶ روز صحیح و سالم پیدا شدند اما مارگارت تاچر در مدت ناپدید شدن فرزندش این مسابقات را تاجایی که می‌توانست تحقیر کرد.
۲. مسابقه اِرزبِرگ رُودو (Erzberg Rodeo)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

در این مسابقه با یکی از دشوارترین مسابقات موتورسواری طرف هستیم. جالب است بدانید در سال ۱۳۹۰ از میان ۵۰۰ شرکت کننده در این مسابقه تنها ۹ نفر موفق به پایان آن شدند. این مسابقه از سال ۱۳۷۴ تاکنون هر سال در دامنه کوه‌های آلپ در خرداد ماه برگزار می‌شود.

میزان سختی این مسابقه موتورسواری به قدری است که از بین ۱۵۰۰ نفر داوطلب تنها ۵۰۰ نفر واجد شرایط برای حضور در این مسابقه هستند. در نهایت نیز همان‌گونه که اشاره کردیم تنها تعداد کمی از این شرکت‌ کنندگان قادر به پایان این مسابقه هستند. بیشترین قسمت دشوار این مسابقه، شیب‌های تند و تیز آن است.

کمتر موتورسواری می‌تواند در این شیب‌های تند کنترل موتور را حفظ کند. در نتیجه در بسیاری از مواقع موتور بر روی سرنشین آن بر‌می‌گردد و حادثه‌های زیادی را از این دست در این مسابقه شاهد هستیم. اما دشواری این مسابقه باعث شده است تا موتورسواران علاقه بیشتری به شرکت در آن داشته باشند و همه ساله از ۴۰ کشور مختلف برای حضور در این مسابقه مراجعه می‌کنند.
۱. مسابقه باها ۱۰۰۰ (Baja ۱۰۰۰)
خطر و هیجان در مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا

باور کنید واژه‌ای برای توصیف خطرناک و هیجان انگیز بودن این مسابقه وجود ندارد، این مسابقه استقامتی مسیری بیشتر از ۱۶۰۰ کیلومتر در صحرای مکزیک دارد. شرکت‌ کنندگان در این مسابقه با خودروهای مختلف و موتورسیکلت می‌توانند به رقابت بپردازند. در این مسابقات آزادی عمل زیادی وجود دارد و حتی گاهی اوقات تماشاچیان نیز موانع دست‌سازی را بر سر راه خودرو و موتورهای شرکت کننده در این مسابقات قرار می‌دهند.

در نتیجه شرکت کنندگان در این مسابقه در کنار موانع طبیعی باید مواظب موانعی که تماشاچیان درست کرده‌اند نیز باشند، از طرف دیگر باید به حفظ جان تماشاچیان نیز توجه کنند. برگزار کنندگان این مسابقه مدعی هستند موانع دست‌سازی که تماشاچیان بر سر راه خودروها و موتورسیکلت‌ها قرار می‌‌دهند، هیجان مسابقه را بیشتر می‌کند.

در این قسمت به پایان فهرست خطرناک‌ترین مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی و موتورسواری رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم مسابقه خاصی را سراغ دارید، نام آن‌را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج