۶۴۰۱۰۳
۴۴ نظر
۵۰۰۷
۴۴ نظر
۵۰۰۷
پ

شریعتمداری به اصلاح طلبان: در خدمت به مردم، انگشت کوچک احمدی نژاد نمی شوید

شریعتمداری در کیهان نوشت: مگر احمدی‌نژاد امروزه - و نه دیروز که شما در عمران و آبادانی و خدمت به مردم انگشت کوچک او هم نمی‌شدید- چه مواضعی دارد که شما مدعیان اصلاحات ندارید؟! و آیا در میان مواضع امروز او می‌توانید به موضعی اشاره کنید که با مواضع شما تفاوت و اختلاف اساسی داشته باشد؟!

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: دیروز، روزنامه‌های زنجیره‌ای با تیترهای درشت در صفحه اول خود و یادداشت و گزارش در صفحات دیگر به سراغ آیت‌الله مصباح‌یزدی رفته بودند و کینه‌های دیرینه‌ای که از روشنگری‌های ایشان در سینه داشتند را یکجا بیرون ریخته بودند. مدعیان اصلاحات با ‌اشاره به مواضع اخیر احمدی‌نژاد و تیم همراه وی، به آیت‌الله مصباح اعتراض کرده‌اند که چرا از او حمایت کرده بود؟! ماجرای این اعتراض به اندازه‌ای مضحک و خنده‌دار است که فقط در چنته زنجیره‌ای‌ها که به تحلیل‌های قهوه‌خانه‌ای عادت دارند، و فقط به فرموده می‌نویسند یافت می‌شود. بخوانید؛

این دو حالت را در نظر بگیرید و سپس قضاوت کنید که برخورد کدام طیف با هر یک از این دو حالت، عاقلانه و برخاسته از شعور بوده و کدامیک کم‌شعوری کرده‌اند؟!

حالت اول- شخص یا جریانی را در نظر آورید که مواضع پسندیده و مردمی دارد و تمام تلاش خود را در خدمت به خلق‌الله، دفاع از محرومان، مقابله با ستمگران و دشمنان ملت و... به کار می‌گیرد. در این حالت آیا کسانی که از او حمایت می‌کنند قابل سرزنش و ملامت هستند یا کسانی که به دشمنی با وی بر می‌خیزند؟!

احمدی‌نژاد در آغاز کار اینچنین بود و به همین علت مورد حمایت اردوگاه انقلاب قرار گرفته بود و افراد و جریاناتی که با انقلاب اسلامی زاویه داشتند و زندگی‌های ‌اشرافی و رانت‌خواری‌های خود را در خطر می‌دیدند و نیز جماعتی که با قدرت‌های بیگانه زد و بند داشتند به مقابله و دشمنی با او برخاستند. حالا، کدام طیف باید از اقدام خود شرمنده باشند؟ بدیهی است که اردوگاه انقلاب به اقدامی عاقلانه و منطقی و خدا‌پسندانه دست‌زده است و مدعیان اصلاحات و کاسه‌لیسان غرب باید به خاطر دشمنی آن روز خود از خجالت آب شوند! البته اگر مفهوم خجالت را بشناسند!

حالت دوم- همان شخص یا جریان سیاسی را در نظر بگیرید که تغییر مسیر داده و به انحراف کشیده شده است. در این حالت آیا عقل و شرع و منطق و شعور حکم نمی‌کند که با روش و منش انحرافی و خسارت‌آفرین او مقابله شود؟ و این دقیقا راهبردی بود که اردوگاه انقلاب در مقابل آن مسیر زشت و پلشت به کار گرفت و نشان داد که قبیله‌گرا نیست و تابع حق است.

اما مدعیان اصلاحات هیچیک از اعضای حزب خود - بخوانید قبیله خود- را حتی بعد از آنکه دست به فساد آشکار اقتصادی، دزدی اموال‌عمومی، جاسوسی و دهها خیانت و جنایت دیگر زده بودند، نه فقط طرد نکردند بلکه با کمال وقاحت به حمایت از آنها نیز پرداختند که فهرست آن هم به درازا می‌کشد. فلان مفسد اقتصادی محکوم به اعدام شده را « کارآفرین»! و نابغه اقتصادی که باید از وجود او استفاده!! شود نامیدند، از جاسوسانی که به جرم خود نیز اعتراف داشتند حمایت کردند، دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی را ذخیره‌نظام!! معرفی کردند و...

باید از مدعیان اصلاحات و حمله‌کنندگان به حضرت آیت‌الله‌مصباح پرسید؛ برخورد حق‌طلبانه ایشان در حمایت از مسیر مردمی اولیه احمدی‌نژاد و طرد و نفی مسیر انحرافی بعدی و کنونی وی قابل ملامت است یا برخورد قبیله‌گرایانه شما که غیر از منافع حزبی و قبیله‌ای و آلاف و اولوف‌های خود به هیچ مسئله دیگری نمی‌اندیشید؟!

خدای متعال بر درجات حضرت امام(ره)- همان امامی که اصرار دارید نظرات ایشان را تحریف کنید- بیفزاید که در همین زمینه می‌فرمودند «چه کسی گفته حرف مرد یکی است»؟! و توضیح می‌دادند که همواره حق ملاک گفتار و عمل است، یعنی دقیقا همان که آیت‌الله مصباح‌یزدی به آن عمل کرده‌اند و نیز دقیقا برعکس آنچه که مدعیان قبیله‌گرای اصلاحات عمل کرده و می‌کنند!

نمونه‌هایی از این دست در تاریخ اسلام به فراوانی دیده می‌شود و فقط به عنوان مثال؛ حضرت امیر‌المؤمنین علیه‌السلام در معرفی زبیربن‌عوام، یعنی همان کسی که باتفاق طلحه جنگ جمل را علیه حضرتش بر پا کردند می‌فرماید :«مَا زَالَ الزُّبَیْرُ رَجُلاً مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ... زبیر یکی از مردان ما اهل‌البیت بود». یعنی حضرت امیر علیه‌السلام در آن هنگام که طلحه و زبیر در جبهه حق بودند از آنها دفاع جانانه

- و نه عادی و معمولی- می‌فرمودند و پس از آنکه از اردوگاه حق خارج شدند با آنان به مقابله و مقاتله نیز پرداختند. حالا باید از مدعیان اصلاحات پرسید؛ شما اگر در دوران امام علی علیه‌السلام بودید به حضرت اعتراض نمی‌کردید که چرا در آغاز از طلحه و زبیر حمایت کرده‌اند؟! با این دیدگاهی که امروز دارید به یقین آن روز هم به امیرالمؤمنین علیه‌السلام اعتراض می‌کردید! نمی‌کردید؟! مگر نه‌اینکه حق همیشه حق و باطل همیشه باطل است؟
همین جا ‌اشاره به یکی از مواضع سخت آیت‌الله مصباح علیه جریان انحرافی و فرقه‌گونه احمدی‌نژاد را که بعد از مشخص شدن انحراف آنان مطرح کرده‌اند ضروری می‌دانیم:

« اگر یک روز دیدیم که سید‌علی‌محمد‌باب دیگری به دست خودمان و با ثمره خون شهیدان و مقاومت‌های فراوان به وجود آمده است،‌ تعجب نکنیم. حال اگر کسی ریاست، پول و سوابق داشته باشد و خدمات دولت نهم و دهم نیز در اختیار او قرار گیرد و چه بسا رئیس‌جمهور هم بگوید؛ هر چه دارم از او بوده است! چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد...امروز یک مقام رسمی کشور، بیاید و مطرح کند که دیگر دوران تعریف از اسلام و شعار اسلامی گذشته است، پلورالیسمی می‌باشد که در گذشته سایه آن را نیز با تیر می‌زدیم...» -22 اردیبهشت
1390
و بالاخره این نکته نیز گفتنی است که مگر احمدی‌نژاد امروزه - و نه دیروز که شما در عمران و آبادانی و خدمت به مردم انگشت کوچک او هم نمی‌شدید- چه مواضعی دارد که شما مدعیان اصلاحات ندارید؟! و آیا در میان مواضع امروز او می‌توانید به موضعی اشاره کنید که با مواضع شما تفاوت و اختلاف اساسی داشته باشد؟! آیا نباید به خاطر مواضع دیروزتان خجالت بکشید و برای اعتراض امروزتان به اردوگاه انقلاب و حق‌جویان- و نه قبیله‌گرایان- شرمنده باشید؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      درست میگه الان همش حرفهای قشنگ قشنگ ولی بدون عمل تحویل میدن اون موقع خیلی مشکلات داشتیم اما یه کارایی هم برای مردم انجام میشد

    • محمد

      احسنت.درودبرشریعتمداری شجاع

    • ارسلان بیگی

      چند مطلب در پاسخ به بیانات اقای شریعتمداری قابل ذکراست حالا من کاربه این ندارم که چه اتفاقی افتاده یانه اما من حرفم روی استلالات اقای شریعتمداری هست،اولا هرطیف یا گروه که ایشان میفرمایندکه اول به علت یاورمحرومین حامی عدالت وووو..بودن مگراین طیف یاگروه میزان نیک وبدهستن،مگرفقط انها میتوانستن حق را ازباطل تشخیص دهند؟باتوجه به چه استتلال وروشی این ویژه گیها را تشخیص دادند!مگرغیرازاین بودکه بنی عباس باشعارانتقام خون شهدا ازهمین ایران موردحمایت قرارگرفت!؟حالا من بحثم روی شخص خاصی نیست ولی این استتلالها جای تامل دارد!من دقیقا یادم هست دراون زمان انتخابات دلسوزان کشورمسائل امروزرایاداورمیشدندولی ....تمام روسای جمهوری که امده اندویاانتخاب شده اندحقیقتا زحمت کشیدندواین قضاوتش با ملت است نه با ایشان.اما ان حمایت ازمحرومی مستضعفین وعدالت که ایشان فرمودند اگر روئسای جمهورقبلی بیشترنداشتن کمترنبوده

    • تپل

      سلام اقای همبشه منفی اصلاطلبان ۶۰میلیون هستن میفهمی

    • ایرانی

      آقای شریعتمداری.خیلی ازدوستان شما میگن خوب نبود هی شما بگین خوب بوده اگر شماتایید نمیکردید مردم باید شک میکردند

    • جلال نجفی

      سلام هرکس ذره ی وجدان داشته باشد آزاده باشد نظر آقای شریعتمداری در مورد احمدی نژاد 84و احمدی نژاد 96را با جان ودل قبول می کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنا برگفته شما پس هرکس دم از حمایت از مستضعفان بزند بعد پدر کشور و مستضعفان را در بیاورد قابل قبول است!

    • بدون نام

      پس مقصدی بعدی دقیقا کجاست؟

    • آرش

      الان بخدا نمیدونم فاز این شریعتمداری و کیهان چیه؟!!

    • هادی

      خدا همه ما را قبل از مرگ هدایت فرماید و بخشنده اوست و از سر تقصیراتمان بگذرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا فعلا نقد را بچسب ! آن دنیا پیشکش

    • hamed

      ایول کیهان دمت گرم

    • بدون نام

      عوضش اصلاح طلبان هم خیلی چیزا بلدن، می تونن جشن ورود به اینستا در مجلس بگیرن، خوب سخنرانی کنن و وعده بدن، با کفش برن خونه مردم، پروژه های عمرانی ساخته شده توسط سپاه رو افتتاح کنن پز بدن بعد با سپاه مخالفت کنن، می تونن مسکن مهر رو مزخرف بخونن ولی خودشون کوچکترین قدمی برای بهبود وضعیت بردارند، همچنین میتونن صنعت هسته ای رو سیمان کاری کنن و مادر تحریم ها( کاتسا ) رو بخرن برای کشور، نگو شریعتمداری جان، اصلاح طلبان خیلیی هنرها دارن، بععععله!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دسته گلهای اصولگراها را هم دیدیم

      • بدون نام

        شریعتمداری که شخصیتش مشخصه و معلومه از کجا داره میسوزه؛ اما در جواب این کاربر اگر با کفش بری روی فرش مردم شرف داره که مثل امثال احمدی نژاد و اصولگراها با ریاکاری از سفره مردم دزدی کنی

    • بدون نام

      کاش این عمران و آبادانی که گفتی رو با رسم شکل و در نظر گرفتن اینکه اینجا خونواده نشسته توضیح میدادی

    • بدون نام

      البته تا منظور از "مردم" چه کسانی باشند.

    • شایان

      اقای شریعتمداری ژن خوب و از خود متشکر به شماها میگن،

    • حرف دل بسیاری از مردم عزیز

      زنده باد آقای شريعتمداری واقعا دکترایی نژاد انسانی زحمتکش و فداکارو دلسوز بودند خدا همیشه پشت و پناهتان باشد انشا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا هندونه زیر بغلش نگذارید همینجوری هم الکی باد کرده

    • بدون نام

      ایوالله

    • مهدی

      .آقای شریعتمدار شما قبیله گرا نیستی؟؟؟ که برای قبیله خودت از تاریخ و حدیث و روایت تا آیه قران. دلیل میتراشی؟؟ کمی انصاف هم خوب چیزیست ... شما در پیچ های تاریخ گیر کرده ای یک روزی این آقا را با شعیب ابن صالح و امروز با طلحه زبیر و فردا لابد با بدتر از اینها مقایسه میکنی؟ ..

    • رزمنده

      نه طیف تو شریعتمداری کیهان به مردم خدمت کرد ونه طیف اصلاح طلبان

    • بدون نام

      یک خدمتشون ، تبدیل دلار 930تومنی به 4000تومن بود که قشر ضعیف و بازنشسته را بیچاره کرد......بله درسته ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با شریعتمداری از آمار صحیح حرف نزنید ایشون به آمار الکی احمدی نژاد عادت دارند

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری ماروستائیان زمانیکه اقای احمدی نژاد
      بقائی را به عنوان معاون اول خودمعرفی کرد وتمرد نامه
      رهبرمعظم انقلاب کرد فهمیدیم ایشان انقلابی نیست شما
      هنوزایشان راذخیره امام زمان معرفی میکردی

    • بدون نام

      منظور از انگشت کوچیک چی هست؟
      فردی که مدام کشور را با اطرافیانش به هم میریزد و یاران قبلی هم جریان انحرافی نامیدند را مصلح کشور میدانید؟
      کسی که در پرونده بابک زنجانی رضا ضراب خاوری و ..... دست داشته خادم مردم هست یا خادم عده قلیل ولی ژن خوب؟

    • بدون نام

      این کیهان مثال همیشه محمل میبافه و دیگران رو به تحلیل قهوه خانه ای متهم میکنه، الان شما با تیترها و تحلیل هاتون خیلی به ایران و ایرانی کمک کردید؟

    • محمود

      حرف حق زدی ... درود بر تو و دکتر احمدی نژاد ... اونهایی که باور ندارن یک سراغی از چند خانواده ی مستضعف بگیرن همه چیز دستشون میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا خودتون رو به کوچه علی چپ می زنید ! احمدی نژاد فقط حرف مفت زد و ایران رو به ورطه نابودی کشید. هنوز دارید دفاع می کنید

    • بدون نام

      واقعا راست گفته اقای احمدی نژاد هر عمل اشتباهی هم اگه انجام داد اما واقعا مرد عمل وبه فکر مردم بود الان من تو شهر خودم نگاه میکنم هر چی باشگاه ورزشی ساختمان نو ....هست در زمان اقای احمدی نژاد بود تو این چند سال اقای روحانی جز بیکاری وگرانی هیچی نداشت وآجر ازآجر تکان نخورد به هرحال انصاف هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      آقای شریعیتمداری ! متاسفانه حمایت شما از احمدی نژاد کمی برای ایران گران تمام شد !

    • بدون نام

      من الان با محمود مشكل دارم ولي واقعا با تمام وجود به جمله شريعتمداري اعتقاد دارم روحاني و دارودستش هيچ كاري هيچچچ كاري نكردن

    • masoud

      ولی انصافا در ساختن مسکن مرگ انگشت کوچیکه او هم نمیشیم.... توو اخلاق هم ایشون زبان زد عام و خاص هستند... کیهان اشکال نداره پماد خاستی تعارف نکن

    • بدون نام

      مشکل اصلی شریعتمداری اینکه معنی دقیق خدمت وخیانت رو نمیفهم ٪٪

    • بدون نام

      احسنت بر شریعتمداری حق مدار.

    • بدون نام

      شریعتمداری حرفهای گنده تر از خودش میزنه از رو هم نمیره
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا از رو بره وقتی حمایت همه جانبه می شود. حمایت مالی جانی و... چرا روزنامه نگارهای دیگر اینطور در امان نیستند.

    • جان علی

      شریعتمداری هم خجالت میکشد از مردم عذرخواهی کند زیاد بهش فشار نیارید سنش بالا رفته خدایی نکرده سکته میزند ما میمونیم و شیشه های پر از لکه

    • علی حسینی

      آقای شریعتمداری مثل همیشه تحلیل های آب دوغ خیاری ارائه میدهد آسمان به ریسمان میبافد و حکم این مثل معروف را دارد :خودم گویم خودم خندم عجب مرد هنرمندم

    • رضا مدیر موسسه خدماتی

      احمدی نژاد بیچاره تازه از خواب انحراف بیدار شده و به راه راست آمده و به جمع مردم محروم پیوسته. حالا هی شما بگین از راه به در شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد ارزشی برای مردم قائل نیست الان چون منافعش در خطره با مردم همسو شده وگرنه همونی که هست

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری چقدر فحش میدی معمولا انسانی که پای استدلال و منطقش می لنگد گفتارش اینگونه است .

    • بدون نام

      تو نمیخواد‌ از این مموتی دفاع کنی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج