جاباما
۶۴۰۷۸۹
۳۶ نظر
۵۰۰۰
۳۶ نظر
۵۰۰۰
پ

آقای فردوسی پور،چرا مقابل فیگو دل ضعفه گرفتی؟!

امیر استکی در روزنامه اصولگرای وطن امروز در نقد حضور لوئیز فیگو در برنامه نود نوشت: مثلا می‌شد به جناب آقای نود گفت شما که هنر به خط کردن فیگوی پرتغالی را برای برنامه نود دارید خب! بدون اینکه این همه هزینه کنید او را ۳ ساعت در یک ارتباط تصویری روی آنتن برنامه زنده بیاورید تا هم از او استفاده کرده باشید و مخاطب را جذب کنید و هم ۵۰۰میلیون تومان خرج روی دست صداوسیما نگذارید!

امیر استکی در روزنامه اصولگرای وطن امروز در نقد حضور لوئیز فیگو در برنامه نود نوشت: در چند سال اخیر رویه‌ای در میان یک قشر فکری عمدتا تشکیل شده از شبه‌روشنفکران و سمپات‏های‌شان شکل گرفته است که به طور خلاصه اینچنین خروجی‌هایی دارد: «در ایام مناسک و مناسبت‌های مذهبی با انتقاد از هزینه‌هایی که برای این نوع مراسم و مناسک می‌شود و با به میان کشیدن آمارهای فقر و بیکاری و... بشدت به این روند اعتراض می‌کنند و از مومنین و مسلمین می‌خواهند به جای خرج کردن پول‌های‌شان در این زمینه‌ها به مستمندان و محتاجان کشور خود کمک کنند».
در جمع سمپات‌های جریان‌های شبه‌روشنفکری در ایران خاصه در میان فعالان در فضای مجازی افرادی از همه قشرها وجود دارند، خاصه در میان چهره‌های عامه‌پسند و پوپولار که این روزها به سلبریتی معروف شده‌اند. از بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده گرفته تا فوتبالیست و مجری ورزشی تا خواننده و آهنگساز و نوازنده و غیره و ذلک. در این جهان زیست درگیری‌ها در سطحی‌ترین لایه‌ها در جریان است و اعتراضات و انتقادات به همین منوال بر سر ظاهری‌ترین بروندادهای فعالیت‌های مختلف اجتماعی متمرکز شده است.
حالا در فردای مشخص شدن هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیون تومانی برای حضور لوئیز فیگو در برنامه نود، هیچ‏یک از آنها اینجا و در عرصه رسانه و فضای مجازی از این سخن نمی‌گویند که چرا یک نهاد عمومی از جیب ملت ۵۰۰ میلیون به یک چهره ورزشی خارجی می‌دهد؟ از بد ماجرا برگزارکننده این مراسم خود یکی از همین سمپات‌های سرسخت شبه‌روشنفکری است.
کسی که برنامه تلویزیونی‌اش پر بوده از مصادیق همنوایی با همان برداشت‌های سطحی و نقدهای ماهواره‌ای که وصف‌شان رفت اما در جایی که برای ارضای حس همرنگ بودگی با جهان پیشرفته، ۵۰۰ میلیون تومان برای یکی ـ دو ساعت به لوئیز فیگو پرداخت شود ابدا ایرادی وجود نخواهد داشت. جالب آنجاست که نه‌تنها کشور در رکود اقتصادی عمیقی به سر می‌برد و از طرفی در کرمانشاه زلزله‌ای آمده که با این اعداد و ارقام می‌توان کمک شایانی به آنها کرد، در روز برنامه جناب فردوسی‌پور، همشهری‌های وی در کرمان نیز زلزله‌ای ۱/۶ ریشتری را تجربه کرده‌اند و درگیر خسارات جامانده از آنند.
می‌شود که ملت مسلمان از اموال شخصی خود بساط قیمه نذری برای سیدالشهدا برپا می‌کند، اگرنه عادل‌خان فردوسی‌پور که موفق شده است لوئیز فیگو را در این بزنگاه تاریخی(!)- قرعه‌کشی جام‌جهانی- به ایران بکشاند، نه‌تنها مستوجب ملامت نیست، بلکه باید به جد و همپای اسطوره‌های ملی ایران از او تمجید و تقدیر کرد. در جهان پول‌سالار سرمایه‌داری هیچ امری خلاف آمد عادت نیست، صد البته اگر توان پرداخت بهایش را داشته باشید. اگر پولش را داشته باشیم می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا را هم به میدان آزادی آورد و با او محلی رقصید. مگر همین اعراب همسایه سعودی فقط با ۵۰۰ میلیارد دلار قرارداد تسلیحاتی ترامپ و پیش‌تر از آن بوش پسر را به رقص شمشیر وانداشتند؟!
القصه! اگر پولش را داشتیم، نوش جان‌مان می‌بود و آن وقت می‌شد حسابی از عادل‌خان هیجان‌زده و به تپق‌افتاده بابت آوردن یک فوتبالیست معروف به برنامه‌اش تمجید کرد اما همه شواهد نشان می‌دهد ما حقیقتا پول این کارها را نداریم. شکی وجود ندارد که این صد هزار یورو و مابقی خرج‌های خرده‌ریز اطرافش از جیب مبارک ملت قهرمان ایران خرج شده است. در مملکتی که حاضر نیست برای حضور اندیشمندان و اهل فکر در رسانه بهای چندانی بپردازد، همین موفقیت‌های خر رنگ کن حکم کیمیایی را دارد که مس ایرانی بودن و مهجور ماندن در عرصه‌های جهانی را به طلای رفتار بر اساس استانداردهای شیک جهانی تبدیل می‌کند. دولت ما در رتق و فتق امور زلزله‌زدگان مانده است و برای این دولت بی‌چیز و این سیستم فشل و آن رسانه ملی که فریاد نداری‌اش چند سالی است گوش همگان را کر کرده است، این دست بریز و بپاش‌ها مصداق همان ضرب‌المثل قدیمی است که آفتابه لگن ۷ دست ولی شام و ناهار هیچی!
مثلا می‌شد به جناب آقای نود گفت شما که هنر به خط کردن فیگوی پرتغالی را برای برنامه نود دارید خب! بدون اینکه این همه هزینه کنید او را ۳ ساعت در یک ارتباط تصویری روی آنتن برنامه زنده بیاورید تا هم از او استفاده کرده باشید و مخاطب را جذب کنید و هم ۵۰۰میلیون تومان خرج روی دست صداوسیما نگذارید! و البته ۲ بازیکن مهم ایران از جمله جواد نکونام و پژمان منتظری را به سخره نگیرید که ۲ ساعت نظاره‌گر گپ و گفت شما و لوئیز جان باشند و تحقیر ملی را از همین جا شروع کرده باشید.
فردوسی‌پور به نمایندگی از همه سمپات‌های شبه‌روشنفکر کشورمان حسابی در مقابل میهمان صد هزار یورویی، خود را از تک و تا انداخته بود. مرد جنجالی و پرادعای فوتبال ایران که همه را در برنامه‌های خودش به شکل واضحی از تک و تا می‌انداخت، در این مورد به شکل واضحی از تک و تا افتاده بود و گویی در مقابل عظمت این اتفاق بزرگ به پت پت افتاده بود. نمی‌دانم شاید بشود نامش را نوعی دل ضعفه! برای رقم خوردن این اتفاق بزرگ گذاشت. این حال عمومی همه این نوع سمپات‌ها و شبه‌روشنفکران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه عادل فردوسی پور در پشت پرده این چهره مجذوب و عامه پسندی که دارد با این کارها فقط می خواهد جیب خودش را پر کند و یه برنامه هم تحویل ملتی بدهد که دلشون رو خوش کردن به نشستن پای تلویزیون و گوش کردن به این فوتبال مسخره!و.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا اینکه از جیب مردم برمی دارند به یک فوتبالیست بازنشسته می دهند کار زشتیه ولی اینکه از جیب مردم بردارند و بر ضد همون مردم عمل کنند یا سریالها و برنامه های مزخرف بر اساس سلیقه درپیت خودشون بسازند هم همون قدر زشته.

      • بدون نام

        از سطحی بودن نقدها هم نوشته که من می پرسم آیا میشه سیاستهای کلان رو عمیقا نقد کرد؟خب نمیشه دیگه! مجبورند اینطوری اعتراض کنند که نه سیخ بسوزه نه کباب.

      • بدون نام

        آفرین بی نام 13:23
        آقای امیر استکی اگه مردم در اون موارد شاکی میشن و در این موارد نه باید پاسخ رو توو خودتون بگردین
        چه کردین که مردم اینطوری رفتار میکنن
        یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به دیگری

    • علی8

      این آقای به ظاهر نویسنده دو تا اصطلاح گنده یاد گرفته که همانطور که خودش گفت عقده گشایی کنه اشکال نداره تو بنویس ولی شما و امثالهم آب از سرتون گذشته بیخودی دست و پا میزنین درصد بالایی از مردم دیگه خیلی چیزها رو میدونن... جمعش کن .

    • علی

      عادت داره جلو غریبه دل ضعفه بگیره

    • ELHAM

      واقن شرم آوره آقای فردوسی پور میخاستین ایرانی روجلو یک خارجی مسخره کنی. خییلی ابلهی کم کم داری توجامعه بدنام میشی.

    • مهدی فضلی

      پول اینو اسپانسر داده،بهشون برخورده که پول پلو قیمه شونو اسپانسر نمیده

    • بدون نام

      برو بابا .حیف وقتی که گذاشتم واسه خوندن طومارت.

    • بدون نام

      ۵۰۰ میلیون بی زبون برا چی آخه،مردم تو فشار هستن.

    • بهنام

      سمپات عزیز شما نگران تلویزیون نباش 500ملیون رو همون قبل شروع برنامه با تبلیغ شامپو و پفک و دیگر تولیدات ملی در اورده که هیچ آخر سر هم با یه دخل پر رفتن خونه . شما در جریان نیستی ولی الان رسانه ها باهم رقابت میکنن و برای این کار هم باید هزینه کنن . مابقی حرفات هم که خاله زنک بازی بود کاری باهاش نداریم

    • امیر

      شما نگران ناش افای وطن امروز اسپانسر پولش و داده

    • بدون نام

      وطن امروز راست می گوید. با این پول می شد نه به زلزله زده گان کرمانشاه و کرمان بلکه به لبنان و یمن و عراق و ... کمک کرد.

    • بدون نام

      چون امثال این تازه به دوران رسیده( فردوسی پور ) غرب زده تشریف دارن و به همون تفکری تعلق دارن که میگفتن ما آفتابه هم نمی تونیم بسازیم، به دکتر ظریف رفته تو این مسائل خخخخخ

    • ایرانی

      بعضیها مثل طبل تو خالی هستند و فقط آروغ روشنفکری میزنند

    • بدون نام

      چرادرامدمیلیاردی تبلیغات بین برنامه رانمیگید که رفته تو جیب صداسیما عزیزتون

    • ساسان

      اولا نظر شما محترم ای دوست اما اگه قلم شما تو تمام مشکلات جامعه این قدر روان و تیز بود شاید خیلی از مشکلات رو میتونستید از بین ببرید. اینکه شما به یه مجری که به قول خودتون سلبریتی هست و جز بزرگان شبه روشنفکری نقد مینویسید حداقل به برداشت بنده یه جور استفاده شخصی از جایگاه اون شخص هطت برای دیده شدن خودتون ..... اگر دلتون به حال مملکت و مردم میسوزه. خیلی اتفاقات داریم که رفتار عادل در مقابل اون حتی یه شوخی بحساب میاد اگر دنبال سوژه و مشکلات هستید عینکتون رو دوباره پاک کنید و بهتر ببینید. با تشکر

    • بدون نام

      واقعا که اگه همچین خرجی کرده باشه خیلی...
      مردم همینطوری برنامه ی قرعه کشی رو میدیدن نیازی به فیگو نبود مگه اینکه عادل جان دلش برای فیگو تنگ شده باشه یا بخواد زبان انگلیسی دونستنشو به رخ بکشه که هنری هم نیست

    • بهرام

      داداش حرص نخور.همچی حل شده فقط فیگو مونده

    • زهرا نیک اقبال سیسخت

      پولش تبلیغات میدن.. ضمن اینکه قرار نیست تو جیب ما جوونا بره لااقل فیگو رو ببنیم خوشحال میشیم

    • بدون نام

      اره باید مثل سگ باش رفتار میکردی که بدونه هیشکی نیس. در این عالم هستی فقط این افولگرایان ایران هستند که مهم اند!
      بقیه یا ساده لوح اند یا ابله ....

    • بدون نام

      من سال‌هاست برنامه نود رو ندیدم، اما اینو می‌دونم که برنامه نود و برنامه‌های دورهمی و خندوانه قسمت مهمی از بودجه صدا و سیما رو تامین می‌کنن. بعیده که یه خبرنگار اینو ندونه. حالا همین حضور فیگو که 500 میلیون خرج گذاشته رو دست صداوسیما چند میلیارد تبلیغات برای این برنامه و صدواسیما به همراه داشته جناب «روزنامه‌گار»؟

    • بدون نام

      چرا کامنت قبلی من را سانسور کردید؟

    • مسعود

      از روزنامه ای که این خبر را نوشته متنفرم اما با این نوشته تا حدودی موافقم، چرا آقای فردوسی پور در حضور فیگو که پرتغالی هستش و حریف ما اونقدر ضعف نشان داد و از هم گروهی با پرتغال نرسید... آن هم در حضور پژمان منتظری که ملی پوش با سابقه ای هستش و کلا روحیه ملی پوشان رو خراب کرد... صدا و سیما که پول نداشت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ را بده حالا چطور خاطر شده یهویی پانصد میلیون تومان به فیگو پرداخت کنه اونم به دلار

    • حسن

      این 500میلیون یک درصد آون اختلاسهای نجومی که هر روز اتفاق می فته نمیده بیخود داستان نویسی نکنید

    • بدون نام

      عادل نمیدونست پوتین روسی حرف میزنه مترجم نیاورددیگه فردوسی پورت چشم افتادیم خاطرجذب برنامه‌های وبینندهاهرکارخوب وبدمیکنه وبه فکروطن وهم وطنان نیست بیشترین فکرپول واسمسهای برنامش وفکرکنم ازخونش بیرون نمیرببینه چه خبرتومملکلت مردمی نیست

    • بدون نام

      حيف حجم. اولش بنويسيد وطن امروز يا كيهان كه باز نكنيم...

    • بدون نام

      از این وطن امروز متنفرم متنفر!!!!

    • بدون نام

      من برنامه را خودم دیدم و اصلا اینگونه نبود که نگارنده توصیف کرده بود. کمتر دروغ بگید دماغتون بزرگ میشه.

    • David

      اولا پولشو اسپانسر داده دوما فردوسی پور کجا تپق زده که این دومیش باشه؟همینجوری یه مطلب نوشتی که عقده تو خالی کنی!متنفرم ازین نوع روزنامه ها.الکی میخواین ادای آدمای دلسوزو دربیارین.مردم اونقدر فهم دارن که بدونن چی به چیه!وااالا

    • ایدا

      بنظر منکه اتفاق خوبی بود, از برنامه هم خیلی خوشم اومد

    • بدون نام

      قشنگ معلومه وطن امروز و کیهان پرن از عقده های دوران کودکی.آدم از یه طرف میخواد سر به تنشون نباشه از یه طرفم دلش براشون میسوزه که اینقدر بدبختن

    • بدون نام

      نویسنده محترم چند جا تو مطلب به بی پولی و نداری دولت و کشور اشاره کرده،خب راست میگه دیگه،اون کشوری هم که بیشترین ذخایر نفت و گاز و معادن جهانو داره سومالیه نه ایران

    • جواد‌

      آخه‌شما‌‌ها‌ما‌‌رو‌گدا‌‌کردین‌آقای‌متفکر‌‌ ...

    • بدون نام

      اهای نویسنده تو زمان اختلاسهایی که میشد کجا بودی مطلب بنویسی
      لطفا با چرندیاتت الکی ادای کسیکه دلش به حال مردم میسوزه را درنیار

    • بدون نام

      پولشو داریم ولی شما ا میدزدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج