۶۴۰۹۲
۱۴۳ نظر
۸۹۹۴
۱۴۳ نظر
۸۹۹۴
پ

دردهای شکمی ١٨ دلیل دارد

همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا پس از صرف غذا سراغ فرد می آیند. این نوع دردها دلایل متنوعی دارند و ما چندین نمونه از آنها را برایتان نام برده ایم.

برترین ها: همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا پس از صرف غذا سراغ فرد می آیند. این نوع دردها دلایل متنوعی دارند و ما چندین نمونه از آنها را برایتان نام برده ایم.

دردهای شکمی ١٨ دلیل دارد
۱. مسومیت غذایی

مسومیت های غذایی که در نتیجه باکتری هابه وجود می آیند، به دردهای معده، اسهال و استفراغ منجر می شوند. حتی در موارد نادر مشاهده شده است فرد در نتیجه باکتری های غذای مسموم جان خود را از دست داده است. نشانه های مسمومیت غذایی یک تا دو روز در بدن باقی می مانند.

۲. عوارض جانبی دارو

تقریبا همه داروها عوارض جانبی دارند که یکی از آنها دردهای شکمی است. برخی از داروها همچون آنهایی که برای جلوگیری از پوکی استخوان هستند، می تواند باعث دردهای شکمی بشوند. داروهایی که با نام NSAID می شناسید همچون ایبوپروفن و آسپرین ها نیز ممکن است ورم معده و یا حتی زخم معده را موجب بشوند.

۳. آماس لوزالمعده

تورم لوزالمعده می تواند باعث ایجاد سوزش در معده و شکم بشود. حتی برخی از بیماران در نتیجه این ورم، دردی را متحمل می شوند که از پشت کمرشان تیر می کشد.
بهتر است بیمار در این حالت به کمر دراز بکشد تا درد، حالت تهوع و استفراغ کاهش پیدا کنند. مصرف بیش از اندازه الکل نیز موجب ناراحتی و سوزش معده می شود.

4. رفلاکس

رفلاکس یا به اصطلاح ترش کردن معده باعث ایجاد درد در بالای معده و پایین سینه می شود. رفلاکس چگونه به وجود می آید؟ وقتی دریچه ای که معده را از مری جدا می کند، ضعیف عمل کند غذا و اسیدهای معده از معده وارد مری می شوند و فرد سوزش شدیدی را در ناحیه زیر سینه احساس می کند که بسیار ناراحت کننده است.

درست غذا نخوردن یا مصرف غذاهای نامناسب (چرب) می تواند موجب ایجاد رفلاکس شود. برای برطرف کردن آن همیشه مراقب نوع غذایی که میل می کنید باشید. داروهای خنثی کننده اسید یا بلوکه کننده H2 هم می توانند در کم کردن این درد موثر باشند.

۵. حساسیت به لاکتوز

در سراسر جهان مردم بسیاری هستند که به لاکتوز شیر حساسیت دارند. این حساسیت می تواند منجر به دردهای معده، نفخ شکم، اسهال، تولید گاز معده و هضم نشدن غذا بشود. برای درمان یا پیشگیری از این درد باید مصرف لبنیات و به ویژه شیر و پنیر را ترک کنید.

دردهای شکمی ١٨ دلیل دارد

6. سنگ کیسه صفرا

صفرا یک عضو کوچک بدن است که زیر کبد قرار دارد و ممکن است سنگ‌ساز باشد. این سنگ ها می توانند موجب دردهای شکمی بشوند و راه روده ها را مسدود کنند و نتیجه آن دردی است که بیمار متحمل می شود. درد کیسه صفرا در سمت راست و بالای شکم احساس می شود و بیشتر پس از مصرف غذاهای چرب سراغ بیمار می آید.

۷. دیورتیکول

بیماری دیورتیکول یا در نتیجه تورم آماس دیورتیکول یا کیسه هایی است که در روده بزرگ وجود دارند. نشانه های این بیماری شامل گرفتگی عضلات شکم است که شاید در واکنش به آنتی بیوتیک انجام شود. رژیم های غذایی که فیبر زیادی دارند می توانند کمک کننده باشند. در انواع بسیار شدید این درد می تواند شامل آبسه، خونریزی و حتی ایجاد حفره بشود که باید آن را جراحی کرد.

۸. حساسیت به گلوتن

برخی از مردم به گلوتن واکنش های بدی نشان می دهند. گلوتن در گندم و دانه چاودار موجود است. حالت شدید حساسیت به گلوتن، بیماری سلیاک نام دارد.
گلوتن موجب آسیب دیدن روده کوچک و مانع از عملکرد درست آن می شود. در این حالت روده نمی تواند مواد غذایی را جذب کند. سلیاک می تواند منجر به گاز، نفخ و دردهایی همچون خستگی عمومی بدن می شود.

عدم توانایی روده کوچک در جذب مواد غذایی به استفراغ، کاهش وزن و حتی سوء تغذیه منجر می شود.

9. اندومتروز

این بیماری فقط مختص خانم ها است. اندومتروز زمانی به وجود می آید که بافت های درون رحم در بخش های دیگری از بدن و عموما در لگن رشد می کنند. دردهای شدید، خونریزی غیرمعمول و ناباروری از جمله صدمه های اندومتروز هستند.

از آنجا که این بیماری فقط بخش کوچکی از بدن را تخریب می کند، با جراحی می توان آن را برطرف کرد. البته روش های درمانی دیگری همچون هورمون تراپی نیز می تواند باعث کاهش درد شود.

۱۰. بیماری تیروئید

با اینکه غده تیروئید در گلو قرار دارد اما می تواند موجب درد معده و شکم بشود. تیروئید پرکار موجب ترشح هورمون زیادی می شود که توسط فرایند هضم تشدید می شود و منجر به دردهای شکمی می شود. تیروئید کم کار هم موجب کاهش روند هضم می شود و به تولید گاز و ایجاد نفخ منجر می شود.

دردهای شکمی ١٨ دلیل دارد

11. انگل

هیچ فردی دوست ندارد تصور کند دردهای شکم و معده او در نتیجه وجود کرم و انگل در بدن او است. اما این مساله می تواند حقیقت داشته باشد و انواع و اقسام کرم و انگل وجود دارند که به واسطه استخر یا آب رودخانه و دریا یا در نتیجه نوشیدن آب های تصفیه نشده وارد بدن و باعث دل درد شدید، دل پیچه، اسهال و استفراغ می شوند.

۱۲. آپاندیس

افرادی که آپاندیس دارند به طور ناگهان دردی شدید در سمت راست شکم خود احساس می کنند که باید فرد را فورا به بیمارستان رساند.
این بیماری بیشتر در کودکان و جوانان شایع است. اگر آپادنیس برداشته نشود می تواند منجر به مرگ بیمار بشود.

13. زخم معده

زخم معده یکی از رایج ترین دردهای شکمی است. این درد اصولا در قسمت نیمه بالایی شکم فرد ایجاد و معمولا هم پس از غذا دردش شدیدتر می شود. افرادی که دچار زخم معده هستند ممکن است حتی نیمه های شب در اثر درد معده از خواب بی خواب شوند.
برای درمان این بیماری از انواع آنتی بیوتیک ها استفاده می شود.

14. استفاده بیش از اندازه آدامس های بدون قند

اگر بیش از اندازه سوربیتول استفاده کنید دچار دل درد و اسهال خواهید شد. این ماده در آدامس های بدون قند زیاد موجود است. شاید جالب باشد بدانید، خانمی 21 ساله به دلیل جویدن روزانه 16 آدامس بدون قند، به طور ناگهانی 5 کیلوگرم از وزن خود را از دست داد و دچار دردهای شدید معده و اسهال شد.

۱۵. استرس

استرس منجر به سردرد، فشار خون بالا، بی خوابی و دردهای معده و شکم می شود. افسردگی نیز با گوارش و دردهای شکمی رابطه مستقیم دارد. بنابراین، اگر به طور دایم از درد معده در عذاب هستید شاید دلیل آن اضطراب های شدید باشد. باید سعی کنید تا حد امکان به مسایلی که در زندگی پیش می آیند اهمیت ندهید.

۱۶. ورم روده

ورم روده در روده بزرگ یا کوچک ایجاد و باعث درد در ناحیه شکم فرد می شود. این بیماری می تواند خطرناک و با خونریزی روده یا اسهال همراه باشد.
دردهای شکمی خود را جدی بگیرید زیرا خونریزی و التهاب روده می تواند به بیماری های خطرناک تر منجر شود.

دردهای شکمی ١٨ دلیل دارد

17. سندروم حساسیت روده

این بیماری با درد زیاد همراه است و گاهی سال ها ادامه دارد. البته همچون ورم روده با خونریزی یا اسهال همراه نیست. خانم ها بیشتر از مردها به این بیماری دچار می شوند.

۱۸. سرطان

شاید کمی غیرمعمول به نظر برسد اما سرطان نیز می تواند یکی از دلایل دردهای ناحیه شکم باشد. سرطان می توان در کبد، پانکراس، معده، کیسه صفرا یا تخمدان به وجود بیاید و باعث درد شود.

دست دادن اشتها، کاهش وزن، حالت های تهوع دایمی، ورم زیاد و ... نشانه های دیگری از وجود سرطان هستند. یا مثلا اگر فردی عادت داشته است روزی یک بار دستشویی برود و اکنون روزی سه تا چهار بار دستشویی می رود، ممکن است روده او دچار مشکل شده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maryam

      ﻣﻦ ﺩﺭﺩ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺗﻮ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﺯﻳﺮ ﺷﻜﻤﻢ ﺩﺍﺭﻡ ﺑﻪ ﺷﻜﻠﻲ ﻛﻪ ﻭﻗﺘﻲ ﺯﻳﺮﺷﻜﻤﻢ ﻣﻴﻜﻴﺮﻩ ﺩﻳﻜﻪ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﻢ ﺗﻜﻮﻥ ﺑﺨﻮﺭﻡ.ﺭﻓﺘﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﻛﻔﺘﻦ ﺭﻭﺩﻩ ﻫﺎﻡ ﻣﺸﻜﻞ ﺩﺍﺭﻩ و ﻫﻤﻮﺭﺉﻳﺪ ﺩﺍﺭﻡ.ﺑﻴﺸﺘﺮﻭﻗﺘﺎ ﺑﺸﺖ و ﻛﻤﺮﻡ ﻛﻠﻨﺞ ﺩﺍﺭﻩ وﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺘﻢ سینم ﺗﻴﺮ ﻣﻴﻜﺸﻪ.ﺍﺳﻬﺎﻝ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻡ.ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺩﺭﺩ ﺍﺻﻠﻴﻢ ﺟﻴﻪ و ﺑﺎﻳﺪ ﺟﻴﻜﺎﺭ ﻛﻨﻢ.ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ

      پاسخ ها

      • محسن

        سلام من هم همین مشکل شما دارم

    • منيژه

      با سلام خسته نباشد عاليست

    • بدون نام

      سلام من گه گاه بعد از خوردن غذا احساس درد در ناحیه ی پانکراسم می کنم .علتش چی ؟ مرسی

    • esa

      سلام درد زیر شکم دارم مدت دو ماهه برای اپاندیس ازمایش دادم اما نبود معدهام ورم هم داره اگه ممکنه منو راهنمایی کنید.

    • فاطمه

      سلام, من 3 شب پيش معده درد وحشتناک داشتم وچند ساعت بيمارستان بودم و فرداى اون شب معده درد و استفراغ قطع شد, اما دردهاى شکمى وتب شديد دارم و دکتر نتونست کارى برام بکنه. لطفا راهنمايى کنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در ها و یا در حال حاضر در این زمینه به شما می توانید از این به بعد فکر کردم که در این زمینه را به صورت یک روز پس چرا که در این زمینه به این نتیجه رسیدند به من و همسرم در حال انجام شده و از او را از

    • محمدمراد

      نظر مثبتی دارم من الان حدود یک ساله که ازناحیه شکم مشکل دارم هرچیزی که میخورم سریع حالم بهم میخوره بیشتر درخوردن میوه

    • نوشین

      سلام.مدت زیادیه که در قسمت چپ بدنم احساس درد دارم والان در سینه چپ وزیر بغل قسمت دنده ها سوزش شدید دارم...باد معده هم به سختی خارج میشه..رفلاکس هم دارم..لطفا منو راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • علی احمدی.

        سلام خدمت شما من علی احمدی هستم و من چند ماهی شکم درد گرفتم میخوام ببینم و باید چکار کنم و باید به دکتر مراجعه کنم یا نه . ممنون میشم کمکم کنید. مذسی

    • كبير احمدي

      سلام مدت جهارسال ميشود كه طرف راست شكم درد شديد دارم هرقدر تداوي نمودم هيج فايده نكرد و هميشه بيوست دارم دوكتوران ميكويند مه بيوست شما عصبي است . اميد رهنمايي ام كنيد تشكر.

    • مهشید به علی احمدی

      نه آقای احمدی بذار یکی دوسال دیگه اگه خوب نشدی میری دکتر .. چه کاریه آخه ؟ راحت باش

    • عظیمی

      سلام وخسته نباشید.همسرمن نزدیک به2ساله دردهای شکمی داره.بطوری که حتی چنددقیقه نمیتونه ازجاش تکون بخوره.اکثرأصبح ها بعدرفتن به دستشویی اینطورمیشه.بعدازچنددقیقه دوباره خوب میشه حدود5_10دقیقه.متاسفانه مخالف دکتررفتن هستن.میشه راه کاری به من بدید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دلم چند وقتی احساس سنگینی میکنه و بعدش بادش که خالی میشه بوق میزنم لطفا کمکم کنید

    • شباویز

      من دانش اموزی هستم که حدودی 11ماه هرروزصبح درد زیر شکم دارم وهمراه با آن حالت تهوع واستفراغ دارم.پیش دکترهای فراوانی رفتم ولی هنوز خوب نشدم.پیشنهاد شما چیست/؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من شما کیست تخمدان دارید

    • بدون نام

      سلام من همه روز شکم درد چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا خوراکی های نابجا می خوری

    • محمد میرزای

      سلام.من مدت چند سال هست که بعد از خوردن غذا دل درد میشم مخصوصلأ بعداز نهار به پزشگان زیادی مراجه کردم اما نتونستن تشخیص بدن

    • یزدان ا

      سلام دردکنار ناف سمت راست دارم باکمی باحالت قلنج
      چند وقتی ازارم میده ای بی اس سندرم تحریک پذیر دارم
      درد کنارنافم کمه قابل تحمل اما باعث ترس من شده لطفا راهنمایم کنید باتشکر

    • زهرا پروز

      در ناحيه شكمم درد دارم ك جا به جا ميشود و بسمت بالا و راست و چپ حركت ميكند و بدنم داغ ولي احساس سرماي شديد ميكنم

    • امیر

      سلام
      من در قسمت راست شکم و پایین ناف یک ورم احساس میکنم که سیتی اسکن هم کردم چیزی نشان نداد و درد آنچنانی هم ندارد مگر زمانی که غذا زیاد بخورم لطفا راهنمایی فرمایید

    • بدون نام

      من سمت وسط شکمم درد میکنه بعضی وقتا چراااااااااااا???ممنونم ازتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من یک ساله دردی معده وسمت چپ شکم درد دارم زیاد رفتم دکترمیگه عصبی هست خوب نمیشم نظرشماچیست

    • اسماعیل

      سلام
      من پنج سال پیش برای اولین بار درد شکم پیدا کردم و ب دکتر رفتم انواع ازمایشات انجام دادم و همه گفتن سالم هستی.
      ۲۶ سالمه.
      پنج سال هست ک گاهگاهی این درد سراغم می اید و بیحالم میکنه. این درد با خوردن چیزهایی ک تخم مرغ داره ایجاد میشه. املت؛ سس؛ کیک شیرینی؛ و.... هرچیزی ک تخم مرغ داشته باشه باعث ناراحتیم میشه.
      البته تخم مرغ اب پزشده حالمو بدنمیکنه. اندوسکوپی هم کردم و گفتن ک معدم میکروب داره. دارو بهم پادن دوهفته مصرف کنم ولی داروها هم باعث اسهال و درد میشدن یه هفته مصرف کردم بعد گذاشتم کنار.
      هیچ دکتری دلیلشو نمیدونه.
      ممنون میشم کمکم کنید.
      جواب رو ب ایمیلم بفرستید ممنون میشم.سپاس

      پاسخ ها

      • تکتم

        میشه به خودتون لطف کنید و داروهاتون رو ادامه بدید خیلی اسهال میشید اما میکروب از بین میره و کاملا علایم درد از بین میره البته برای من مدت کوتاهی بود اما خیلی خوب بود امیدوارم همه مون خوب بشیم

      • رضا گتوند

        سلام من دو ساله نا احتی معده دارم رفتم دکتر گفت ورم معده دارید دارو داد استفاده کردم بهتر شدم دوباره حالم بد شد الان چند وقتیه موقع سرف غذا سرگیجه احساس پری شکم سردرد سنگینی سر نخوابیدن شبانه می شوم لطفا راهنمایی کنید بریدم

    • بهاره

      سلام من گاهی اوقات درد در ناحیه زیر شکم دارم وگاهی اوقات هم تیر میکشه طوری که نمیتونم راه برم درد زیادی داره میخاستم ببینم علتش چیه؟

    • ارمان

      سلام .سمت راست شکمم به اندازه ی یک دایره کوچک وقتی رویش فشار می اورم درد میکند کنار ناف سمت راست
      یبوست ندارم. شکمم صفت نشده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دفیقا همینم ورم معده ام دارم برای شما چی؟

    • علي

      اقاي دكتر شبهاكه از سر كار برميكردم توي ماشين وروي مبل دلم سمت راست بالا درد ميكنه

    • فاطمه

      خیلی ممنون .مفید بود

    • الناز

      سلام.من خیلی وقته دردمعده دارم خیلیم استرس نمیدونم چراشکم دردم دارم خواهشاراهنمایی کنید

    • بدون نام

      سلام.من حدودا دوماه میشود که درد بالای شکم یعنی زیر قفسه سینه دارم.که بعضی اوقات ترش هم می کنم که این درد بسیار دردناک هست و من تاچند دقیقه نمی توانم بلند شوم و بعد از چند دقیقه خوب میشود و دوباره بعد از دوروز اتفاق می افتد.بعضی اوقات هم وقتی چیزی میخورم احساس می کنم بعدش یک چیزی مانند آب در دلم تکان تکان میخورد.و بعضی وقت هاهم میل به غذا خوردن ندارم.وقتی به این ناحیه از شکمم دست میزنم میترسم و انگار مثل سنگ است.من 13 سال دارم و دختر هستم.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ن

    • مژگان

      دوشب پیش دوتا آبمیوه خوردم ک بعدش دلدرد گرفتم زیاد درد نداره اما یکسره است و دوروزه ک یکسره درد دارم کمک کنید لطفا

    • دختر

      سلام من2روزه ک بالای نافم شدید درد میکنه اسهال هم دارم و تا چیزی میخورم شدیدتر میشه امروز این درد به پشتم هم زد خواهش میکنم راهنمایبم کنید از دکتر رفتن خیلی میترسم

    • ریحانه

      همسر من فروردین 94 سرمای شدیدی خورد و یه شب تو خواب زیر قفسه سینش درد سنگینی داشت و از فرداش گهگاهی حالت گرفتگی عضله زیر دنده های قفسه سینش داره. چکاپ قلب رفتیم مشکلی نداشت و متخصص گوارش گفتن که از استرس و اعصاب هستش که با خوردن قرص های آرام بخش حالش خوب نشد. اما نفخ داره و تازه فهمیده که شیر گرفتگی و نفخش رو زیاد می کنه. بابونه حالش رو خیلی خوب می کنه اما نمی دونیم مشکل اصلیش چی هست؟
      ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    • بدون نام

      منم بیشتر وقتها دل درد شدید دارم چه کنم

    • اقلیما

      سلام 21 سالمه دوساله که هر6 ماه یه بار اونم به مدت3 روز شکم درد دارم که با حرکت تشدید میشه درد ش تو کل شکمم پخش میشه که به پشتمو قفسه سینه ام میرسه رادیو لوژی و سونو شکمی و آزمایشم سالم بود دکتر احتمال داده که اعضابم باشه دردم تو این سه روز مداومه اصلا قطع نمیشه

    • سارا

      با سلام من حدود سه چهار سالی میشه معده درد دارم دکتر هم رفتم میگن اسید معدت بیشتر از حد معمول ترشح میشه بعضی وقتا احساس میکنم اسید معدم میاد بالا هر کاری میکنم خوب نمیشم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • بدون نام

      سلام.من 3روزه ک دلدرد دارم شکمم پیچ میره و اسهال دارم باید چیکار کنم؟

    • مریم

      ای داد بیداد.به نظرمیادوقتی بیماری بیاددیگه نمیره .من با یک رژیم غذایی سخت دل دردهامو خوب کردم فقط نان بربری وگردو وگاهی کباب مرغ میخوردم دیگه هیچی .سه سال خوب بودم اما الان دوماهی است که دل دردهای وحشتناک دارم توشهرمون سونوگرافی نیست وحوصله ندارم به یک شهردیگه برم هم سرکارهستم هم بچه کوچک دارم.اززندگی بیزارشدم ا زبس دل درد میگیرم تو شهرهای کوچک نه دکتری هست نه دوادرمانی

    • سارا

      سلام خسته نباشید من چند روزه که مرتب شکم درد دارم از زیر نافم گرفته تا قفسه های سینم همش درد دارم دردای شدید ولم نمیکنن و اسهال هم گرفتم دردم مرتب عست و ولم نمیکنه داروهای آنتی بیوتیک بدترم میکنه و چند بار حالت تهوع داشتم و نمیدونم چرا مدتیه شکمم میلرزه نه اینکه نفخ داشته باشم نه شکمم میلرزه و نمیتونم کش شلوارمو روی شکمم بذارم دردش بیشتر میشه با تشکر راهنمایی کنید

    • سمیرا

      یک ماهه دل درد شدیدی دارم زیر دلم درد میاد نمیتونم رو دلم بخوابم استفراغ هم دارم

    • بدون نام

      التهاب روده بزرگ دارم از سال 89 دوبار کولونوسکوپی شدم کاهش وزن داشتم الان دچار دل درد شدید شدم آزمایش انجام دادم اما خبری از عفونت و خون نبود میشه راهنمایی کنید . داروی مزالازین و ارام بخش و داروی پاپایا هم استفاده می کنم . لطفا راهنمایی کنید .

    • ابیا

      سلام دختر سه ساله که دل درد شدید همراه با نفخ شدید به حدی که شکم باد کرده الان نفخ کمتر شده ودکتر بیمارستان گفته از بینی لوله بفرستن داخل معده و شکمش هم کار کرده ایا لوله لازمه

    • ایوب

      با سلام
      من خدود 10 ساله گاهی اوقات این درد سراغم میاد ولی بدون استفاده از هیچ داروی خوب میشم ولی این چند روز ماه رمضان روزه میگیرم همیشه شکم درد دارم غدا که میخورم حالم بهتر میشه لطفا کمکم کنید چکار باید کنم بتونم روزمو بگیرم

    • محمد حسین

      سلام وخسته نباشید من ٢۴سالمه قبل از این که درد شکمم شروع بشه صبح ها که از خواب بیدارمیشدم زیرنافم درد میکرد خیلی زیاد حالا بعد از چندسال شکمم باد میکرد رفتم پیش دکتر گفت معدد مشکل داره که یه اصصلاح گفت دارو اس امپرازول ۴۰داد ۴ماه خوردم ٢ماه نخوردم درحین مصرف داروش دستو پاهام بی حس میشد یخ میشد احساس ضعف و سرگیجه میگرفتم بعدش دور نافم چنان درد هایی میکرفت که کارم به بیمارستان کشید ٣چهار بار اینطوری شدم رفتمم پیش همون دکتر گوارش ولی متخصص نبود ازمایش خون نوشت برام گفت مشکوک به بیماریFmfهست یه ازمایش دیگه دادم جواب اون پلاکتم ١٣۰بود بقیش خوب بود حالا میخوام بدونم ورم روده میشه یا همون بیماریfmf جوابش ١۰تیر میاد یه قرص کلشیسن بهم داده درد دوره نافم بیشتر شده اسهالم میشم ترو خدا راهنماییم کنید زندگی دیگه واسم مشکل شده

    • پردیس

      سلام من درد وحشتناکی از زیر دندهها تا تقریبا پایین ناف دارم بطوری که اصلا نمیتونم به شکمم دست بزنم و یا تکون بخورم...صبح دردش کمتر بود اما چند ساعته که به اوجش رسیده...هم بابونه خوردم هم عرق نعنا هم گلپر...به نظرتون چه بیماریه؟چی باید بخورم خوب شه؟

    • فرزاد

      سلام من در زیر قفسه سینه سمت چپ و در پشت قفسه سینه و پهلو درد دارم و همش تیر میکشه الان 2روزه نفس میکشم حرکت میکنم تیر شدیدی میکشه پهلوی سمت چپم اگه میشه کمکی به من بکنید تنها تو خونه افتادم کسی نیست به داد من برسه

    • احمد

      سیگار بهمن باور کنید چاره اینه

    • مژگان

      سلام من نزدیک یک سال هست اسهال دارم با دلپیچه تا چند روز اسهال بعد یه چند روز یبوست دارم سمت راست شکمم خیلی تیر میکشه باید چه کار کنم.

    • بدون نام

      سلام من زیر نافم خیلی خیلی درد میکنه طوری که تا تکون میخورم یا جا به جا میشم یا عطسه میکنه به شدت درد میگیره لطفا کمکم کنید دارم از درد میمیرم

    • ماهور

      با سلام من الان درد شدیدی در ناحیه ی سمت چپ بالاتر از ناحیه ی تناسلی دارم برای خوب شدنش باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    • مصطفی

      سلام،من بالای شکمم دردمیکنه اونم دردشدید ازدیشب شروع شده لطفا راهنماییم کنید

    • بدون نام

      جان

    • ترنم

      منم درد زیر شکم دارم

    • زهرا

      سلام کم کاری تیرویید دارم بیست سالمه و تمام قسمت های زیر شکمم درد میکنه سنوگرافی چیزی نشون نداد هرچی دکتر میرم خوب نمیشم راهنمایی کنید لطفا

    • علی

      با سلام خدمت دوستان من الان چند ماهی هست نفخ شدید میشم کمی هم شکم درد پیدا میکنم بعضی وقتا خوب میشم ولی باز دوباره شروع میکنه به درد هر دکتری هم رفتم هر آزمایش هم دادم چیزی نشون نداده نمیدونم از استرس یا چیه الان منو اذیت میکنه این نفخ و شکم درد لطفا منو راهنمایی کنید مرسی که چیکار کنم برای همیشه خوب بشم

    • امین

      با سلام من درد شکم دارم میخواستم بدونم که چجوری بفهمم که این شکم درد ورم روده است یا تیروئید است چون علائم دوتاشو هم دارم

    • سجاد

      سلام. من 22 سالمه.حدود14 ساله که زیر شکمم درد میکنه اوایل زیر نافم درد میکرد.اما الان مدتی هست که زیر شکمم درد میکنه دردش وحشتناکه.همراه با درد حتما باید اسهال برم .آزمایشات زیادی دادم.سونوگرافی هم رفتم اما متاسفانه همه پزشک ها فقط میگن سالمم. بیشتر این دردهام پاییز و زمستان هست. چند دقیقه دردش زیاده بعد خودش خوب میشه .خواهشا کمکم کنید.درد وحشتناکی دارم .
      ممنونم از مطالبتون

    • الهام

      من دوروزه حالت تهوع شدید دارم و معدهام خیلی ترش میکنه وغذا نمیت نم بخورم پاهام خیلی بیحس هستن رفتم دکتر بهم رانیتیدین ودیمترون تجویز کرده البته باید کفت قبل از این بیماری به خاطر میگرن آرگوتامین استفاده کردم و بعد از 15 دقیقه دچار رعشه وسستی دستو پا وتهوع شدید شدم لطفا راهنمایی کنید

    • پیمان

      سلام منم دو روز اول بدجور حالت تهوع داشتم والان اسهال و نمیتونم غذا بخورم و لبم بدجور خشگ میشه ترو خدا کمکم کنین

    • بدون نام

      سلام من یه دفه تهوع دارم یه دفه درد یه دفه سوزش علت چیست؟

    • ممریم maryambabayi

      , سلام من 3روز بغل نافم سمت چپ احساس خرکت چیزییو میکنم دکتر رفتم میگه چیزی نیس لطفا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      سلام گاه گاهی زیر قفسه سینم درد دارد درد شدید در ناحیه زیر شکم دارد

    • سمیرا

      سلام من ۲۸ سالمه چهارروزه احساس پری معده دردخفیف معده همراه با حالت تهوع و اسهال و بی اشتهایی و بوی بددهان دارم از عرق نعنا و قرص راینیتادین استفاده کردم اما فایده ای نداشته. میشه راهنماییم کنین

    • اقبال

      سلام من حدود یه ماهی هست که از ناحیه ناف احساس درد شدید هستم و بعضی دفعات دچار سردرد وتب شدید هستم میشه راهنماییم کنین

    • اقبال

      سلام من حدود یه ماهی هست که از ناحیه ناف احساس درد شدید هستم و بعضی دفعات دچار سردرد وتب شدید هستم میشه راهنماییم کنین

    • زهرا

      سلام من حدود یه هفته ای میشه دردشکم دارم بیرون روی هم دارم ازمایش دادم کم خونی و تیرویید داشتم ایا دلیل این دوتا بیماریه؟؟؟

    • حمید

      سلام من شکمم صدا میده و همیشه هم طرف چپشه به دوتادکتررفتم هنوز برطرف نشده وقتی هم که غذانمیخورم از بین میره بنظرتون میتونه چی باشه

    • مهسا

      من خیلی وقتا درد ناحیه شکم دارم ووقتی شروع میشه حالم به هم می خوره لطفا راهنماییم کنین.

    • فربد

      سلام... من دل درد شدید در ناحیه کل شکم دارم ... متاسفانه معلوم نیست کدوم ناحیه هستش فقط خیلی شدید ... همه راه ها رو هم امتحان کردم ولی اثری نداشت ... دکرت هم رفتم لوی باز هم اثری نداشت .... استفراغ اصلا ندارم و در اجابت مزاج دچار مشکل شدیدی هستم که سه روزه اجابت مزاج نکردم ... ناحیه روده بزرگم هم بهشدت درد می کنه ... میشه بگید مشکل چیه ؟؟ ممنون خواهشا راهنمایی کنید من در حال مرگ هستم !

    • ماهان

      سلام
      من10سالمه و دلپیچه دارم ولی درد زیادی نداره
      رفتم دکتر گفت ویروس جدید گرفتی
      تقریبا یک ماهه که این بیماری رو دارم
      ولی برای من زیاد خطر ناک نیست

    • عسل

      نهار ابگوشت خوردم دلم خیلی پیچ میزنه. نبات خوردم حوله داغ گذاشتم ..یکی دلمو ماساژ میده اما فایده نداره.

    • poya

      سلام
      من در حدود سه ماه ترامادول مصرف ميكردم طوريكه روزي پنج قرص صد ملي ميخوردم الانكه يك نيم هفته از تركم ميگذره بازهم در ناحيه شكم درد دارم بعد از كلي آزمايش بازهم دليلش پيدا نشد ميشه كه اين از اثر ترك ترامادول باشه خواهش ميكنم جواب بدين

    • سانیا

      سلام من توپ به شکمم خورده الان طرف چپ شکمم استخوان هاش درد میکنه بنظر شما چیکار کنم

    • زهره

      سلام سی سالمه دردشکم قسمت وسط شکم گرفتم همراه با نفخ ب مدت سه شب دقیقا موقع خواب میاد سراغم تیرویید کمکار دارم ودارو میخورم میشه راهنماییم کنید چیکارکنم

    • وحید

      سلام من دو سالی هست سمت پائین شکمم درد می کنه کاها یک هفته ساکت میشه بعد شروع میشه واینکه دردسمت راست شکمم همرا ورم هست می خواستم بدونم علتش چیه وچه دکتری مراجعه کنم

    • Hosein

      سلام،من یه شب ساعت 3 درد شدید شکم در ناحیه اطراف شکم به خصوص اطراف ناف گرفتم،بعد رفتم بیمارستان هر دکتر یک نظر میداد یکی میگفت کلیه است و یکی میگفت آپاندیسه و ... خلاصه 3 شب من نتونستم بخوابم و چیزی بخورم،میخواستن منو ببرن اتاق عمل که یکی از فامیل هامون اومد گفت نافت افتاده(ناوک) و دور نافت آب جمع شده بعد با روش های خاص خودش منو تو 30 درمان کرد و حالم خوب شد.واقعا این دکترا چیزی بلد نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو رو خدا آدرسشو بده منم همینطورم دارم میمیرم

    • علی

      سلام ایا روده تحریک پذریر درمان میشه؟

    • سمیرا

      هعی خدا
      خدا خودت اونایی که مریضن و عاجزانه ازت کمک میخوان صداشونو بشنو و شفاشون بده ,اگه قراره ببری پیش خودت نزار زیاد زجر بکشن.

    • بهار

      سلام خسته نباشید.من تقریبانزدیکه یکساله هرقسمت ازشکمم دردمیگیره ودرددریک قسمت ثابت نیست مثلازیرقفسه سینه سمت چپم یاقسمت پایین ترآن وبالای ناف،یامعده ام ممنون میشم راهنمایی کنیدکه مشکل چیه وبایدچکارکنم

    • leila

      با سلام خدمت شما.من دو روزه که شکمم درد میکنه که معمولا صبح و شب اتفاق می افته. گاهی میگیره و بعد ول میکنه.زمانی که شکمم درد میکنه خیلی زود خسته و بی حال می شم. حالت تهوع و استفراغ هم ندارم. ممنون میشم کمکم کنید.

    • بدون نام

      من کیست تخمدان راست ماعمل کردم کیستم خیلی بزرگ بودولی بازدرددارم

    • هانیه

      سلام من یه ۳ هفته ای میشه که هر روز شکمم در میگیره طوری که اشکم در میاد هر چقد چایی نبات میخورم و اینا هیچ تاثیری نداره بیشتر موقعی دلم درد میگیره که چیزی میخورم یعنی چیزی نخورم راحت ترم
      ممنون میشم کمک کنید نیازی هست به پزشک مراجعه کنم
      چه دکتری برم ؟؟؟؟

    • فاطمه

      من پنج ساله دردی سمت راست شکمم دارم دکترای زیادی رفتم ولی بی فایده بودهرروز درد دارم دیگه خسته شدم خسته

    • الهام

      باسلام من ۲۴سالمه و حدودا ۶ماهی هست ک نصف شب تو خواب خیلی دل درد دارم و صبحا که از خواب بیدار میشم دردم شدیده و اطراف نافم همش درد میکنه و خیلی نفخ دارم و همیشه اسهال دارم نفخ خیلی اذیتم میکنه و هرروز صب بادرد شکم بیدار میشم اذیت میشم میشه بگید بیماری من چیه چون تاحالا دکترم نرفتم اگه تو ایمیلم جواب بدید ممنون میشم......

    • فاطمه

      سلام خسته نباشید سمت راست دلم دردمیکنه جوری که دیشب ازخواب بیدارمیشدم وقتی تکون میخوردم علتشواگ میشه بگید ممنون میشم

    • مهدی

      آقایون و خانوم ها بیشتر شماها ناف تان افتاده یه ناف انداز خوب پیدا کنید تا ناف شما را بیندازد باتشکر

    • یاسر

      من چند وقتی است که احساس می کنم معده باد کرده و زیاد آروغ میزنم صبحها ساعت 11دل دردم شروع میشود خیلی قرص ها را مصرف کردم اما وقتی راینیتیدین میخوام خوب میشوم اما وقتی قرص نمی خورم دوباره دل درد سراغم میاد بید چه کار کنم

    • بدون نام

      شکمم خیلی پیچ میزنه نمیتونم صاف راه برم همسر جان هم معتقد سردیم کرده فقط میگه بیا دلتو بمالم یا با حوله داغ ببندم. وااااااااااااای دللللللمممم.یه دفعه بدجور پیچ میزنه

    • فاطمه H

      من حدود ده روز است یه چیزی توی معده تکون میخوره مثل تکون خوردن بچه نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنید تشکر

    • بدون نام

      اقای دکتر من دل درد در ناحیه ی وسط شکم دارم و از بچگی دل درد بودم به شدت شدید این چه بیماری هست؟ و برای بهتر شدنش باید چیکار کنم؟

    • بدون نام

      روز دوم عید شکم درد گرفتم.از صبح زود دلم درد میکنه. چی کار کنم؟ خیلی بده انگار روده هام دارن پیچ می خورن. شکمم منقبض میشه دیگه ول نمیکنه.

    • بدون نام

      دلم دور تا دور نافم خیلی درد میکنه دردش خفیفه ولی در روز دو سه بار به حدی درد میگیره دولا میمونم عرق سرد مبکنم الان سه ماهه

    • کیا

      سلام حدود یک سال ونیمه که اوایلدردزیر جناق بود وبه کمرم میزد اما ازسال پیش درد شدید زیرجناق و یوبوست شدید وورم شکم یامعده وتهوع میگیرم با مراجعه به پزشک وزدن سرم وچندتا امپول فرداش روبه خوبی میرم وقتی اسهال شدید میگیرم که دیگه خوب میشم چه دارویی استفاده کنم

    • میلاد

      با سلام . من چندساله که بعدز خوردن غذا شکمم زیره معدم درد میگیره و بعد از یکی دو ساعت خوب میشه . معدم هم اکثره مواقع درد داره وقتی گرسنم میشه

    • بدون نام

      آیابهمادارویخوبچاق

    • بدون نام

      سلام من همیشه بعد از غذا یا قبل از غذا در شکمم احساس درد شدیدی میکنم که نمیدونم دلیلش چیه دکتر هم رفتم ولی جواب نگرفتم میشه بگید علتش چیه ؟؟؟

    • ش ق

      حدوده يك ماهه به شدت روده هام و معدم ميسوزه هر چي هم ميخورم زود با حالت سوزش روده و معده منجر به دفع ميشه با حالت اسهال و با رنگ روشن در مدفوع اول دكتر گفت ويروسيه منم فكر ميكردم اسهال دارم ولي اي روند يك ماهه ادامه داره راهنمايي كنيد لطفا دليلش چيه هر جا ميرم صدتا ازمايش ميگيرن اخرم ير در نميارن

    • بدون نام

      سلام من چند هفته هست که قسمت سمت چپ شکمم درد میکنه حالت تهوع هم دارم میشه کمکم کنید

    • بی نام

      سمت چپ شکمم درد میکنه حالت تهوع بدون استفراغ دارم معده مم گاهی ورم میکنه ...دختر ومجردم نشانه چیست ؟

    • بی نام

      سمت چپ شکمم درد میکنه حالت تهوع بدون استفراغ دارم معده مم گاهی ورم میکنه ...دختر ومجردم نشانه چیست ؟

    • سارا

      من کلا شکم دردم یعنی چند ماهه نفخ و درد از رو استرس دارم اسهالم داشتم چون تنقیه با شیلنگ اب میکردم فکر کنم بیشتر صدمه دیده باشه معدم داره دیوونم میکنه این درد چه غذا بخورم چه نخورم درد دارم همش نفخ که بادگلو میزنم کلافه شدم یکبارم دکتر رفتم قرص هایی واسه رفلاکس معده داد اما خوب نشدم بیصاحاب بشه ادم نمیمیره یهو راحت شه دارم زجر میکشم با این درد

    • چگینی

      مدتیست درد سمت راست زیر شکم دارم مقداری هم ورم دارد علتش چیست صبحها هم بیدار میشم حالت تعوع دارم ممنونم از راهنماییتان

    • فاطمه

      سلام‌ بیست وسه ساله هستم برج ۱۱ سنت چپ شکم یه جوری بود وحالت سوزش داشتم دکتر رفتم سونو کرد کفت چیزی نیست بخاطر عصاب میشه خوب شدم الان دوباره اینجور حالتی دارم .بعصی وقتا حالت دل پیچش میگیرم میشه راهنمایم کنید.

    • علیرضامحمودی

      حدود۲۰روزه که شکمم(دورناف)درد دارم وبخصوص با باد کولر شدید میشود.دکتر رفتم آزمایش دادم گفت میکروب معده داری.دارو داد یهفته مصرف میکنم کوچکترین تآ ثیری نداشته

    • غزل

      سلام.عضلهای شکمم و کمرم همزمان درد گرفته حتی میخندم دردم میگیرد بلند میشم میشینم به شکمم و کمرم فشار میاد دردم میگیره.میشه بگین دلیلش چیه

    • بدون نام

      لامصب ویروسه با هیچی خوب نمیشه. دیشب زیر سرم نمیتونستم بخوابم از درد پهلو به پهلو میشدم سرم درمیومد. بعدشم اومدیم خونه مامانم نیم ساعت دلمو ماساژ داد تا بهتر شدم خوابیدم. از صبح تا حالا تا میام بلند شم شکمم میپیچه دوباره میفتم.

    • مروارید مرادی

      سلام الان یه ماهی میشه تخمدانم را درآورده ام بعد از عمل شکم درد شدیدی دارم شکمم باد میکند خواستم بپرسم این علائم هایی که دارم بخاطر چی هست خواهش میکنم زود جواب بدین حالم خیلی بده

    • رویا

      سلام من چند روزیه گهگاهی زیر شکمم با قسمت چپ و راست زیر شکمم درد میکنه حالت تهوع ام دارم .از چیه.باید سونوگرافی چی بدم؟

    • رویا

      سلام من چند روزیه گهگاهی زیر شکمم با قسمت چپ و راست زیر شکمم درد میکنه حالت تهوع ام دارم .از چیه.باید سونوگرافی چی بدم؟

    • سمیرا

      سلام 2هفته پیش که از مسافرت برگشتم دچار دل درد شدیدی شدم سمت راست بدنم زیر دنده ها میسوزه شکمم همش صدا میده به کمرم هم سرایت کرده درد میکنه علت چی میتونه باشه?

    • رحیمه باریکزهی

      باسلام خدمت شما،من یک هفته هست زیر دلم کمرم درد میکنه گاهی واژنم هم درد میگیره و ترشح غلیظ به رنگ آب هم دارم دلیلش چی میتونه باشه ؟

      پاسخ ها

      • ساسان

        اگه شوهر نداری شوهر کن خوب میشی

    • Farza .22

      سلام ابجی من چند سال درد معده اذیتش میکرد .تا اینکه ۸.۹ ماهی هس شکمش بزرگ شده .هر کی ببینه فک میکنه بارداره.کمرش خیلی درد میکنه.یه گوشت اضاف خیلی بزرگم از مقعدش اومده بیرون خیلی بزرگه .دکترم نمیره خیلیا میگن مشکل از رودهاشه؟خیلی واسش ناراحتم همش درد داره چیکار کنیم؟

    • معصومه

      من 6سال پیش آپاندیس و کیستمو یجا عمل کردم ولی از دیشب دوباره دردشدیدی شبیه همو ن موقع دارم استفراغ هم میکنم کمکم کنید آیا میشه مجدد آپاندیس بوجود بیاد ممنون

    • حسین

      سلام من یه یکسالی میشه از دفع نشدن مواد زاید روده ()مدفوع اذیت میشم احساس خفگی بهم دست میده دیگه بارد کردن شلنگ اب به معقدم باعث میشه مدفوع خارج شه در غیر این صورت هیچ اتفاقی نمیفته وشکمم باد میکنه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        انجیر بریز توعسل صبح ناشتا بخور آب جوشیده سرد شد بخور

    • پيمان

      سلام من دو ماه پيش درد در ناحيه معده يعني زير قفسه سينه شروع شد بدون تهوع و اسهال بدون ربط به خوردن اندوسكوپي هم كردم گفتن چيزي نيست مشكوك به سنگ مجراي صفرا شدند ام ارسي پي كردم سونو هم كردم هيچي نميفهمند و من همچنان درد ميكشم كمك كنيد لطفا

    • عارفی

      موت 45 روز پیش درتهران بیمارستان شهید رجایی عمل باز قلب انجام داده ام اکنون چنروزی است زیردنده هایم موقع نفس کشیدن عمیق درد میکند خواهمند است راهنمایی بفر مایید که چکار باید بکنم ضمنا زخمهایم خوب است وعفونت ندارد

    • بدون نام

      ببخشید هر روز صبح درد شدیدی در شکم دارم که مانع از ایستادنم میشه ولی به محض خروج باد دردش هم کمتر میشه و پس از نیم ساعت برطرف میشه بیماری من چیه؟باید چه دارویی مصرف کنم؟

    • منصور

      دلیل بادهای شکمی چیست

    • احمدی هستم

      من از یک سال پیش درد شکم پیدا کردم رفتم دکتر ازمایش دادم سنو دادم گفت روده ت عفونت کرده از درد وسوزش پاین شکم هی دارم رنج میبرم راهنمایم کنید که چکار کنم الان سه ماه دارو مثرف می کنم امادردش کم نمیشه

    • غزل

      سلام من چندروزه صبح که از خواب بیدار میشم میرم دستشویی دل درد شدید میگیرم البته بعداز مدفوع کردن اینجوری میشم چون شب تا صبح چندبار میرم ادرار میکنم طوریم نمیشه لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • b

        سلام،چندروزی هست که دردای شکمی دارم بیشتر هم سمت راست شکمم ونزدیک نافم درواقع احساس میکنم یه نقطست ،که با کشیدگی و انقباض نشستن و بلندشدن،تشدید میشه، گهگاهی هم یه درد از زیردنده هام تاکلیه هام میزنه نمیدونم ربطی به اون درد شکمی داره یانه، ضمنا یبوست هم دارم دکترهم رفتم البته دکترعمومی گفت اسپاسم روده ایه،ولی من خیلی میترسم علارغم مصرف دارو بازم همون مشکل هست،گاهی هم درد به سمت چپم جابه جا میشه ،ممنون میشم جوابمو بدید خیلی درگیرم کرده.

    • مهدی

      سلام ،من چندروزی یه باریه دل دردمیگیرم که احساس دسشویی میکنم وزودم دل دردرفع میشه،زیادم میرم دسشویی علتش چیه؟

    • بهار

      سلام،چندروزیه که شکمم در میکنه بیشتر هم ـسمت راست شکمم،و نزدیک نافم،گاهی هم همون سمت منتها زیر دنده هامـ،که به کلیه وپهلوهامم میزنه،بعضی وقتا همـجابه جا میشه سمت چپم،یبوست هم دارم،چندوقت پیش هم مشکل معده داشتم که بهترشدم،دکترهم رفتم گفته که اسپاسم روده ایه،اما من همش میترسم و مدام فکرای منفی،میکنم،باخوردن داروهم بهتر نشدم،خواهش میکنم بگیدچیکارکنم

    • بهار

      سلام،چندروزی هست که دردای شکمی دارم بیشتر هم سمت راست شکمم ونزدیک نافم درواقع احساس میکنم یه نقطست ،که با کشیدگی و انقباض نشستن و بلندشدن،تشدید میشه، گهگاهی هم یه درد از زیردنده هام تاکلیه هام میزنه نمیدونم ربطی به اون درد شکمی داره یانه، ضمنا یبوست هم دارم دکترهم رفتم البته دکترعمومی گفت اسپاسم روده ایه،ولی من خیلی میترسم علارغم مصرف دارو بازم همون مشکل هست،گاهی هم درد به سمت چپم جابه جا میشه ،ممنون میشم جوابمو بدید خیلی درگیرم کرده.

    • بدون نام

      سلام،چندروزی هست که دردای شکمی دارم بیشتر هم سمت راست شکمم ونزدیک نافم درواقع احساس میکنم یه نقطست ،که با کشیدگی و انقباض نشستن و بلندشدن،تشدید میشه، گهگاهی هم یه درد از زیردنده هام تاکلیه هام میزنه نمیدونم ربطی به اون درد شکمی داره یانه، ضمنا یبوست هم دارم دکترهم رفتم البته دکترعمومی گفت اسپاسم روده ایه،ولی من خیلی میترسم علارغم مصرف دارو بازم همون مشکل هست،گاهی هم درد به سمت چپم جابه جا میشه ،ممنون میشم جوابمو بدید خیلی درگیرم کرده.

    • فرانک

      سلام من همیشه صبح ها شکم پیچ دارم دلیلش چیه؟؟؟

    • الهام

      سلام من چند هفته شده قسمت بالای ناف درد داره معمولا یک دو ساعت بعد از نهار اینجوری میشم و زود هم احساس گرسنگی میکنم .

    • بدون نام

      سلام من اکثروقت یه دردی دورتادور شکمم رافرامیگیرد وپنج دقیقه نشه خوب میشم دردطوری هستش که نمیتونم تکان بخورم فقط خودم وجمع میکنم وپشتم راماساژمید م لطفا راهنمایی کنید

    • سمیه

      من یه مدته هر چیز نوشیدنی مثل آبمیوه .شیر کاکائو .بستنی اخیرا هم فالوده بستنی میخورم دل پیچه میگیرم با حالت تهوع دیگه نمیتونم سراغشون برم.آخه دلیلش چیه.
      میترسم.به نظرتون ربطی به رودم داره

    • ناشناس

      دلم خیلی درد می کنه.
      پیچ می زنه.
      م یپیچم به خودم بس که دل درد دارم. آییییییییییی شیککمممممممممم شکمم درد میکنه خیلی

    • بدون نام

      شکمم سردی کرده. دارم میمیرم.درد میپیچه تو روده هام. واییی دلم

    • حامد امیری

      سلام خسته نباشید ۳ساله سمت راست معده ام باد میکنه و سفت میشه وسوزش ونفخ هم دارم خیلی دکتر رفتم اما نتیجه نگرفتم در ضمن میکروب معده هم دارم خیلی نگرانم لطفا جواب بدید

    • ابوالفضل

      چرا وقتی هوایی کمی سرد به پشت شکمم میخورع شکمم درد میکنه؟

    • بدون نام

      دو روزه دلمو بستم لیوان، لیوانم نبات و عرق نعنا میخورم دلم خوب نمیشه

    • بدون نام

      باد خیلی تو دلم میپیچه دلم درد میکنه. شکمم همش صدا میخوره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج