جاباما
۶۴۰۹۹۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سرشماری لاکچری ها در بازار خودروی کشور

بازار خودروهای وارداتی این روزها با مسائلی مانند بسته بودن ثبت سفارشات، احتمال تغییر در تعرفه و شرایط واردات و همچنین افزایش چشمگیر و غیرمنطقی قیمت برخی مدل ها مواجه شده است.

هفته نامه خودرو امروز: بازار خودروهای وارداتی این روزها با مسائلی مانند بسته بودن ثبت سفارشات، احتمال تغییر در تعرفه و شرایط واردات و همچنین افزایش چشمگیر و غیرمنطقی قیمت برخی مدل ها مواجه شده است و البته در این میان، مدل هایی هم هستند که به علت اشباع بازار و یا استقبال نه چندان خوب مشتریان، همچنان روی دست فروشندگان خودرو مانده اند و درواقع بازگشایی ثبت سفارشات نیز تاثیر خاصی در روند فروش آنها نخواهد گذاشت، مگر این که از لحاظ قیمت و یا شرایط فروش در وضعیتی متعادل تر قرار بگیرند. با این تفاسیر، برخی فروشندگان و فعالان بازار معتقدند که این روزها جنب و جوش و رونق بازار خودروهای لوکس و گران قیمت (بالای ۳۰۰ میلیون تومان) نیز تا حد محسوسی کاهش یافته است و فعلا تنوع برندها و مدل های صفر کیلومتر قابل عرضه، وضعیت نسبتا ثابتی دارد که در ادامه به بررسی شرایط آنها خواهیم پرداخت.
سرشماری لاکچری ها در بازار خودروی کشور

ب‌ام‌و

در ماه های اخیر، گل سرسبد محصولات ب ام و در بازار داخلی، مدل ۷۳۰Li بوده که لقب لوکس ترین و بزرگ ترین سدان لوکس صفر کیلومتر بازار را به خود اختصاص داده است و حتی به گفته برخی نمایشگاه داران و فروشندگان، نسبت به آخرین مدل عرضه شده یعنی ۵۳۰i نیز مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب می کند. علاوه بر این دو مدل، نمونه های صفر کیلومتر X۴ ۲۸i و X۳ ۲۸i نیز همچنان در بازار موجود هستند که انتظار می رود پس از بازگشایی ثبت سفارش ها، پای نسل جدید X۳ نیز به بازار داخلی باز شود و ضمنا سری ۲ اکتیو تورر با مدل ۲۲۵i ۲۰۱۶، و X۱ نیز با م دل ۲۵i ۲۰۱۷ توسط نمایندگی به فروش می رسند که البته میزان استقبال از آنها (خصوصا اکتیو تورر)، کمتر از دیگر مدل ها بوده است.
سرشماری لاکچری ها در بازار خودروی کشور

مرسدس بنز

با گذشت ۸ ماه از آغاز سال ۹۶ و با وجود وعده هایی که در سال گذشته نیز مطرح شده بودند، همچنان طلسم واردات مدل های جدید این برند به ایران شکسته نشده است و حتی E-Class ۲۰۱۷ نیز که قرار بود به صورت رسمی در بازار عرضه شود، فقط در تعداد بسیار محدود و توسط مجوزهای خاص به برخی اتوگالری ها و یا پارکینگ شرکت های فروشنده خودرو راه یافته است که عمدتا با قیمتی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می رسند. از طرفی CLA۴۵ AMG و GLA۴۵ AMG که از طریق ثبت سفارش های نمایندگی MEC به کشور وارد شده بودند، همچنان به صورت صفر کیلومتر و در تعداد محدود در بازار یافت می شوند که البته مسئولیت گارانتی و خدمات پس از فروش آنها بر عهده نمایندگی رسمی مرسدس بنز نبوده و بنابراین انجام خدمات آنها مشمول تخفیفات یا تعهدات گارانتی نمی شود.
سرشماری لاکچری ها در بازار خودروی کشور

پورشه

این روزها برگ برنده پورشه در بازار ایران، محبوبیت مدل ماکان است که علیرغم دارا بودن قیمت بالاتر نسبت به دیگر شاسی بلندهای لوکس و صفرکیلومتر، از فروش خوبی برخوردار است و اگرچه هنوز هم بعضی ها خرید نمونه های دست دوم کاین (نسل قبل) را به این شاسی بلند کوچک ترجیح می دهند اما به هر حال ماکان نیز تا حد زیادی توانسته پاسخگوی نیاز مشتریان این بخش از بازار باشد. دیگر مدل صفر کیلومتر پورشه در بازار داخلی، مدل ۷۱۸ با دو نوع باکستر و باکستر S است که اگر قابلیت های فنی بسیار خوب و امکانات رفاهی متنوعی را در کلاس خود ارائه می دهد اما با وجود قیمت نسبتا بالا (در مقایسه با برخی از گزینه های محبوب دست دوم)، هنوز به اندازه نسل پیشین خود در بازار داخلی، مورد توجه مشتریان مدل های لوکس اسپرت قرار نگرفته است.
سرشماری لاکچری ها در بازار خودروی کشور

ولوو

با وجود تغییر نماینده واردات ولوو در ایران و مشکلات خدمات پس از فروش که موجب نارضایتی مشتریان شده بود، همچنان تنها مدل صفر کیلومتر این برند سودی در بازار داخلی، شاسی بلند لوکس و بزرگ آن یعنی XC۹۰ است که به لطف مشخصات فنی قابل توجه، سطح بالای تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی و البته عطش بازار برای خرید شاسی بلندهای لوکس و بزرگ، به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و این در حالی است که XC۹۰، بعد از پورشه ماکان به عنوان گران ترین شاسی بلند صفرکیلومتر در بازار شناخته می شود.

سرشماری لاکچری ها در بازار خودروی کشور

لکسس

تمرکز واردات لکسس در 2 سال اخیر روی مدل های بنزینی و هایبرید NX یعنی NX200t و NX300h بوده که در کنار ب‌ام‌وX4، لقب پرفروش ترین شاسی بلند لوکس بازار را به خود اختصاص داده بودند و البته در ماه های اخیر، RX200t نیز به لیست واردات این برند اضافه شد که فعلا نمونه های غیرشرکتی آن در نمایشگاه ها موجود است و تا مدتی دیگر، مدل های شرکتی (که توسط مشتریان ثبت نام شده بودند) نیز در خیابان ها دیده خواهندشد. اما برخلاف انتظار و پیش بینی هایی که مطرح شده بود، دیگر مدل های لکسس یعنی GS200t و IS200t، امسال هم به بازار داخلی راه نیافتند و احتمالا پس از بازگشایی ثبت سفارشات نیز، NX فیس لیفت 2018 در اولویت برنامه واردات این برند قرار می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      خب حالا که زحمت میکشید اینجور مطالبا میزارید دیگه قیمتشون هم بزارید تا مطلبتون کامل بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج