۶۴۱۰۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تکواندو آذربایجان در شوک

مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۷ به میزبانی ساحل‌عج برگزار شد و تیم تکواندوی آذربایجان عملکرد ضعیفی را از خود نشان داد.

ایسنا: رقابت‌های فینال گرندپری ۲۰۱۷ ا روز شنبه ۱۱ آذر به میزبانی شهر آبیجان در ساحل‌عاج برگزار شد. طبق آخرین رنکینگ اعلام شده از طرف فدراسیون جهانی تکواندو، ۱۶ تکواندوکار برتر در اوزان المپیکی برای شرکت در این مسابقه حضور داشتند. البته به نوعی می‌توان گفت در این میان، کشور ایران بیشترین تعداد تکواندوکار را در بین کشورها داشت که چند تن از این تکواندوکاران برای آذربایجان مبارزه می‌کردند.

در این مسابقات تیم ملی ایران با چهار نماینده در سه وزن المپیکی(۵۸-، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم) حاضر شده بود که در پایان، "فرزان عاشورزاده" تکواندوکار وزن منفی ۵۸ کیلوگرم ایران با کسب یک نقره، تنها مدال ایران در این مسابقات را کسب کرد. عملکرد تکواندوکاران ایران با کسب تنها یک مدال نقره در این مسابقات خیلی چنگی به دل نمی‌زد اما، بودند کشورهایی که حتی با داشتن تکواندوکاران صاحب نام جهان دستشان از کسب مدال کوتاه ماند.

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهایی است که به دلیل در اختیار داشتن تکواندوکار و کادرفنی ایرانی کسب نتایج خوب آن برای طرفداران تکواندو در ایران قابل توجه است. انتظار می‌رفت که تیم ملی آذربایجان با در اختیار داشتن "میلاد بیگی" تکواندوکار رنک یک جهان، حداقل بتواند یک مدال را در این مسابقات کسب کند اما گویا، افت خفیف ورزش آذربایجان در چند وقت اخیر به دلیل مشکلات مالی بر روی تکواندوی این کشور هم تاثیر گذاشته است.

در این رقابت‌ها هدایت تیم ملی آذربایجان را "رضا مهماندوست" یکی از بهترین سرمربی‌های ایرانی تکواندو در جهان بر عهده داشت. در ترکیب این تیم نیز تکواندوکاران ایرانی چون "میلاد بیگی"(رنک یک جهان) و "آیخان تقی‌زاده" دو رگه که پدری ایرانی دارد حضور داشتند. هر دوی این تکواندوکاران از ورزشکاران خوب این رشته هستند که انتظارات بیشتری از آن‌ها می‌رفت ولی، عملکرد ضعیف این ورزشکاران به خصوص میلاد بیگی با حذف شدن در مبارزه نخست تعجب همه را بر انگیخت.

مدتی بود که رضا مهماندست به مشکلات مالی موجود در تیم ملی تکواندوی آذربایجان اشاره می‌کرد و از شرایط حاکم بر این تیم ناراضی بود. او حتی اعلام کرده بود که به دلیل پرداخت نشدن قرار داد بازیکنان انگیزه و شور تکوندوکاران برای تمرین کردن در اردوها از بین رفته است.

مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۷ ساحل‌عاج اهمیت بسیار بالایی برای همه‌ تیم‌ها داشت و با توجه به عملکرد ضعیف تکواندوکاران آذربایجان در این تورنمنت، می‌توان در مقابل صحبت‌های مهماندوست مبنی بر وجود مشکلات و جو ناآرام تکواندوی این کشور، صحه گذاشت. جمهوری آذربایجان مدت‌ها است که در اختیار گرفتن ورزشکاران کشورهای دیگر و تغییر ملیت آن‌ها را سیاست خود قرار داده و تا به امروز هم نتایج خوبی کسب کرده است.

اما مدتی است که ورزشکاران تغییر ملیت داده این کشور در رشته‌های دیگر مانند کشتی نیز، به شرایط بد مالی در ورزش این کشور اعتراض کرده‌اند. حال با توجه به اعتراض‌های رضا مهماندست، نتیجه ضعیف تیم ملی تکواندوی آذربایجان در فینال گرندپری ۲۰۱۷ و نتایج ضعیفی که تیم‌های ملی مختلف این کشور در تورنمنت‌های مختلف گرفته‌اند، می‌توان مشکلات مالی را در ورزش آذربایجان جدی‌تر مدنظر قرار داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج