۶۴۱۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

داورزنی: از جایگزین طاهری خبر ندارم

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: موضع وزارت ورزش موضع نظام جمهوری اسلامی مقابل این رژیم روشن است.

خبرگزاری فارس: محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان درباره موضع فدراسیون ورزش در برابر تهدیدات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در عدم مبارزه کریمی با نماینده این رژیم،‌گفت: موضع وزارت ورزش موضع نظام جمهوری اسلامی مقابل این رژیم روشن است. بحث جدیدی نیست برخی دوستان فکر می‌کنند اتفاق جدیدی افتاده اما اینطور نیست.

وی ادامه داد: در ۳۹ سال گذشته همواره در میادین مختلف از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کرده‌‌ایم و هیچ موقع چنین رژیمی را که اشغالگر است و سرزمینی را با قتل و خونریزی اشتغال کرده است به رسمیت نخواهیم شناخت. مواضع نظام جمهوری اسلامی هم روشن است. تمام کشتارها و جنایاتی که در خاورمیانه رخ می‌دهد و اختلافاتی که بین کشورهای مسلمان ایجاد می‌شود زیر سر صهیونیست‌ها است.

معاون ورزش حرفه‌‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که اتحادیه جهانی کشتی به دنبال محرومیت کشتی ایران در حضور در مسابقات بین‌المللی است،‌گفت: این مطلب در گذشته هم بوده است. تلاش می‌کنیم از تمام ابزارهای قانونی که می‌تواند مانع از این موضوع شود، استفاده کنیم تا آنها نتوانند از این حربه استفاده کنند. وزارت ورزش و دستگاه دیپلماسی خارجی تمام قد در کنار فدراسیون کشتی خواهد بود تا اتفاق خاصی رخ ندهد.

داورزنی درباره حمایت‌های وزارتخانه از ورزش نابینایان و کم بینایان گفت: مظلومی از مدیران زحمتکشی است که در ۳۰ سال گذشته که در این حوزه فعالیت می‌کند مثمرثمر بوده و پیگیری‌های خوبی برای انجام امور این عزیزان داشته است. وظیفه وزارت ورزش است تا کمک‌های لازم را به این قشر از جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: با دستور سلطانی‌فر مکانی در ورزشگاه آزادی در اختیار این فدراسیون قرار می‌گیرد تا هم برای انجام امور فدراسیون و هم ایجا کمپ تیم‌های ملی استفاده شود. با مساعدت وزیر ورزش تلاش می‌کنیم در استان‌های مختلف نیز امکانات لازم برای این قشر از جامعه برای انجام امور ورزشی فراهم شود. براساس ماده ۸۸ ادارات کل استان‌ها ملزم به برگزاری مزایده برای سپردن اماکن ورزشی خود به بخش خصوصی هستند. اما با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم، تلاش می‌کنیم ورزش جانبازان و معلولین و نابینایان از این موضوع مستثنی شود تا بتوانند از امکانات ورزشی استان خود استفاده کنند. برای بهبود منابع مالی این فدراسیون هم تلاش می‌کنیم تا در جهت اجرای تقویم اعزام‌های خود مشکلی نداشته باشند.

معاون ورزش حرفه‌‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره عدم بکارگیری دو شغله‌ها در مناطق دولتی گفت: وزارت ورزش خودش را ملزم به رعایت قانون می‌داند، نقطه‌نظرهایی درباره نحوه تفسیر قانون وجود داشت اما بعد از استفساریه‌ای که از مجلس انجام شد تکلیف مشخص شد، تمام باشگاه‌ها و فدراسیون‌هایی که از منابع دولتی استفاده می‌کنند حق استفاده از این مدیران را ندارند. البته این بدین معنی نیست که نمی‌توانند در هیچ پستی کار کنند. تنها به عنوان رئیس یا کارمندان حقوق‌بگیر نمی‌توانند فعالیت کنند اما به عنوان مشاور و یا اتاق فکر می‌توانند در بدنه این فدراسیون‌ها حضور داشته باشند. خیلی از روسای فدراسیون‌ها که صاحب کرسی‌های بین‌المللی هستند منعی برای ادامه این فعالیت ندارند. برادر عزیزم مشحون و یا سایر افرادی که به دلیل منع قانونی نمی‌توانند رئیس فدراسیون باشند اما مسئولیت بین‌المللی دارند و مسئولیت آنها همچنان پابرجا است. اما مسئولیت داخلی خود را به نفرات دیگری بدهند. وزارت ورزش هم در همین راستا در تلاش برای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها است.

داورزنی ادامه داد: امروز اولین مجمع را در دور جدید برگزار کردیم این روند تا ۲۰ روز آینده ادامه خواهد داشت و حدود ۱۲ مجمع انتخابات فدراسیون‌ها را طی روزهای آینده برگزار خواهیم کرد چرا که با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی و المپیک باید تکلیف روشن شود.

وی در پاسخ به این سوال که دو نفر از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال بازنشسته هستند و تکلیف آنها چه می‌شود،‌گفت: بررسی‌ها انجام می‌شود و اگر مشمول قانون شوند، باید جای خود را به دیگران بدهند. البته هنوز خود من این موضوع را بررسی نکردم تا ببینم شرایط به چه گونه است.

معاون ورزش حرفه‌‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره نامه دیوان عدالت اداری درخصوص فدراسیون تیراندازی گفت: بخش حقوقی وزارتخانه در حال بررسی این موضوع است تا مشکل حل شود. با توجه به مباحثی که به دفعات در دیوان انجام شده جلساتی داشته‌ایم که در حال پیگیری هستیم. به محض آنکه نتیجه نهایی حاصل شود آنچه قانون بگوید، انجام خواهیم داد.

داورزنی درباره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی والیبال گفت: مقدمات و ثبت‌نام از کاندیداها انجام شده این مجمع قبل از سال و شاید ظرف همین ۱۵ روز آینده برگزار شود.

وی درخصوص اساسنامه فدراسیون های ورزشی گفت: برخی فدراسیون‌ها خودشان اساسنامه را به فدراسیون‌های بین‌المللی فرستادند ما با کمک دوستان و صاحب‌نظران صلاحیت لازم را انجام داده‌‌ایم. حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد اساسنامه‌ها مشترک است و بقیه به خاطر ساختار متفاوتی است که در این قسمت باید متناسب با ساختار تشکیلاتی در آن ارگان تغییرات لازم را در نظر بگیریم. دنبال این هستیم که هم مصوبه دولت را بگیریم و هم تاییدیه فدراسیون‌های جهانی را، خوشبختانه همکاری خوبی با فدراسیون کشتی و اتحادیه جهانی این رشته انجام شدو مشکل مرتفع شد. فدراسیون تیر و کمان هم چند سال قبل اساسنامه‌‌اش را به فدراسیون جهانی ارسال کرد که با اصول ما متفاوت بود. اساسنامه جدید قرار است به محض آماده شدن برای آنها ارسال شود.

داورزنی درباره انتقادات کی‌روش از عدم تخصیص امکانات مناسب برای تیم ملی فوتبال گفت: همانطور که وزیر ورش گفته، کمیته‌ای برای حمایت تمام قد از فوتبال تشکیل شده است. خیال مردم راحت باشد وزارت ورزش در کنار فدراسیون فوتبال است و برنامه‌های تیم ملی را اجرا خواهد کرد. نگاه دولت نگاهی کاملا حمایتی است و وزارت ورزش خود را ملزم به اجرای این برنامه‌ها می‌داند تا در کنار فوتبال باشد. همه باید کمک کنیم تیم ملی در آرامش برنامه‌ها و بازی‌های تدارکاتی را انجام دهد. موظف هستیم به تیم ملی کمک کنیم تا بتواند بدون دغدغه خود را برای حضوری موفق در جام جهانی آماده کند.

معاون ورزش حرفه‌‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره استعفای رئیس فدراسیون کبدی گفت: زحمات مقصودلو و مسئولان این فدراسیون تشکر می‌‌کنیم از مردم گلستان نیز که کمک کردند میزبانی خوبی در مسابقات نیز داشته باشیم تشکر می‌کنیم متاسفانه حاشیه‌هایی وجود داشت که زیبنده ورزش کشور نبود باید تلاش کنیم شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم. مجمع انتخاباتی ا ین فدراسیون نیز ۲۵ آذر ماه برگزار و ریئس آن مشخص خواهد شد تا این رشته برای بازی‌های آسیایی با قدرت اماده شود. مقصودلو از کاندیداتوری انتخابات انصراف داده اما تا مشخص شدن رئیس جدید اداره امور را به عهده خواهد داشت.

وی در مورد انتخاب جایگزین برای طاهری در باشگاه پرسپولیس گفت: طبیعی است که این موضوع از اختیارات سلطانی‌فر باشد، چون وی رئیس مجمع باشگاه هم هست. وزیر ورزش باید جایگزین برای طاهری انتخاب کند و من دخالتی در این موضوع ندارم. برای دوست بسیار خوبم، طاهری هم آرزوی موفقیت می‌کنم. او زحمات زیادی برای باشگاه پرسپولیس کشید. امیدوارم ورزش کشور بتواند از ظریفیت و توانمندی او بازهم استفاده کند.

داورزنی با بیان اینکه واقعاً از جایگزین طاهری خبر ندارم، ادامه داد: محدودیت بازنشستگی دست ورزش را می‌بندد. وزارت ورزش هم در استفاده از نیروها دچار محدودیت است. گاهی نیازمند یک نیروی عملیاتی هستیم و گاهی به دنبال مدیری با تجربه می‌گردیم. نمی‌توان خیلی از مشخصه‌های یک مدیر باتجربه را در یک مدیر جوان پیدا کرد، اما موضوعاتی مانند بازنشستگی و از همه بدتر دوشغله بودن کار را سخت می‌کند تا فردی را با شرایط ایده‌آل انتخاب کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: همه نیروهای توانمند شاغل هستند؛ باید از آنها خواهش کنیم که مسئولیت خود را رها کنند که کار دشواری است. ضمن اینکه محدودیت بازنشستگی موجب می‌شود تا وقتی نیرویی به اوج پختگی مدیریتی خود در سن ۵۰-۵۵ سالگی می‌رسد از کار کنار گذاشته شود. پیدا کردن گزینه‌ای که توانمندی بالایی داشته باشد، ارتباطات خوبی داشته باشد، پتانسیل برنامه‌ریزی خوب داشته باشد و جایی مشغول نباشد و بازنشسته هم نباشد دایره انتخاب را خیلی محدود می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tnt2

      هنوز تو هستی ?اقا نمیدونم چرا این داور زنی رو بیرن نمیکنند که هرچی بدبختیه از کشتی نگرفتن کریمی و دعوت نشدن شجاعی و چه و چه ..زیر سر همین شخصه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج