۶۴۱۵۷۷
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

عامل گرانی خودروهای خارجی، معرفی شد

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو گفت: در ماه های اخیر شرکت های رسمی واردکننده خودرو عامل اصلی گرانی خودروهای خارجی در بازار هستند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو گفت: در ماه های اخیر شرکت های رسمی واردکننده خودرو عامل اصلی گرانی خودروهای خارجی در بازار هستند.

«سعید موتمنی» روز سه شنبه درباره علت افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار و هرج و مرج حاکم بر بازار خودارو، افزود: نمایشگاه داران خودرو هیچ نقشی در افزایش قیمت خودروهای خارجی ندارند چرا که اینها تعداد محدودی خودرو از نمایندگی ها خریدار می کنند و در مقابل هم فرصت کمی برای فروش و شماره گذاری آنها دارند.
وی اظهارداشت: ورودی خودروها به کشور مشخص است و وقتی گفته می شود ۵۲ هزار خودرو وارد کشور شده باید بررسی کنیم توسط چه کسانی وارد شده و چه تعداد از آنها شماره گذاری شده اند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با اشاره به توقف ثبت سفارش خودرو از تیرماه، گفت: در این مدت شاهد افزایش قیمت خودرو در چند مرحله بودیم و باید بررسی شود که آیا این شرکت های رسمی واردکننده مجوز افزایش قیمت را داشتند؟
به گفته وی بسیاری از شرکت های رسمی واردکننده خودرو از حدود یک سال پیش (سال ۲۰۱۶) اقدام به انبار کردن خودرو می کردند.
موتمنی با بیان اینکه چرا شرکت های واردکننده خودرو بعد از توقف ثبت سفارش اقدام به ثبت نام افراد می کردند؟ گفت: با محدودیت عرضه هر کالایی شاهد افزایش قیمت آن کالا خواهیم بود و واردکنندگان خودرو با توجه به این موضوع اقدام به فروش قطره ای خودرو در بازار کردند.
وی اعلام کرد: برخی از واردکنندگان گرانی دلار را دلیل افزایش قیمت خودروهای خارجی عنوان می کننند در حالیکه این موضوع صحت ندارد چرا که تناسبی بین افزایش قیمت دلار و خودرو وجود ندارد و شاهد هستیم که این افزایش قیمت به جیب واردکنندگان خودرو رفته است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با بیان اینکه خودرو کالای اساسی است، گفت: در چهار سال گذشته خودرو جایگاه مناسب خود را داشت از کالای سرمایه ای به مصرفی تبدیل شده بود و افراد براساس نیاز خود اقدام به خرید آن می کردند و در بازار تعادل برقرار بود.
وی اضافه کرد: حتی خودروهای وارداتی نیز با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می گرفت اما با محدودیت به وجود آمده دوباره تبدیل به کالای سرمایه ای شده و بسیاری برای خرید آن هجوم می آورند و آن را در انبارها ذخیره می کنند تا در فرصت مناسب به فروش برسانند.
ثبت سفارش خودروهای خارجی از تیرماه ۱۳۹۶ متوقف شد.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران آن زمان اعلام کرد توقف ثبت سفارش خودرو با هدف حمایت از تولید داخل نیست بلکه برای اصلاح منابع ارزی انجام شده است.

مجتبی خسروتاج گفت: نمی توان برای جلوگیری از رانت، به خودروهای لوکس اجازه ورود داد.

همچنین رئیس سازمان توسعه و تجارت روز شنبه (11 آذرماه) در نشست خبری اعلام کرد در هشت ماه امسال نزدیک به 54 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده است که نسبت به 45 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال نزدیک 26 درصد افزایش واردات داشتیم و همچنین ارزش واردات آن در هشت ماه امسال یک میلیارد و 460 میلیون دلار که نسبت به مدت مشابه پارسال 260 میلیون دلار افزایش داشته است.

به گفته خسروتاج طی پنج ماهی که جلوی ثبت سفارش واردات خودرو گرفته شده 26 درصد واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت اگه صاحب داشت وضعمون این نبود. دلار 4200 تومان شد

    • عباس

      با تمام این تفاسیر ... دولت باید اقدام به کنترل واردکننده ها بکنه
      که البته عجیبه که نمی دونسته

    • بدون نام

      ماشینای ۳۰ تومنی را ۲۰۰ تومن به مردم قالب میکنند.ا

    • بدون نام

      گران کنید گران کنید بیشرفها دیگه مردم براشون محرزه هم بی سودادید هم بیشعور
      اینها نقطه حساس مردم نسیت و مثل سابق نمیتونید پیدا کنید
      گران کنید احمقها اقای محترم لطفا پخش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج