جاباما
۶۴۱۶۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

لباسی که فضانوردان گمشده را نجات می دهد

حق امتیاز اختراع یک لباس فضانوردی ثبت شده که در صورت گم شدن فضانورد در آسمان، به طور خودکار او را به مقر خود برمی گرداند و به این ترتیب او را از خطر مرگ نجات می دهد.

خبرگزاری مهر: حق امتیاز اختراع یک لباس فضانوردی ثبت شده که در صورت گم شدن فضانورد در آسمان، به طور خودکار او را به مقر خود برمی گرداند و به این ترتیب او را از خطر مرگ نجات می دهد.

به گزارش دیجیتال ترندز، گم شدن فضانوردان در فضای نامتناهی احتمالا خطر مرگ را در بردارد. به همین دلیل در لباس های فضانوردی فعلی یک جت پک کوچک به نام SAFER برای چنین مواقعی تعبیه شده است. البته این ویژگی چندان کارآمد نیست و اگر فضانورد از هوش برود نمی توان از راه دور آن را کنترل کرد.

اما به تازگی مهندسان شرکت Draper حق امتیاز اختراع یک لباس فضانوردی مجهز به قابلیت «خودبازگشت» ثبت کرده اند که به طور خودکار فضانورد سرگردان را به مقر خود بازمی گرداند.

برای این منظور لباس فضانوردی مجهز به حسگرهای متعدد و یک برنامه جهت یابی ستارگان است تا مکان فضانورد و فاصله آن تا فضاپیما را تخمین بزند.

در این طرح، چند پیشرانه به طور اتوماتیک فضانورد را به مقر خود می برند.

این سیستم علاوه بر آنکه به طور دستی فعال می شود، از راه دور نیز قابل کنترل است. به این ترتیب فضانوردان دیگر (چه افرادی که در ماموریت حضور دارند یا در زمین مستقر هستند) می توانند عضو گمشده گروه را بیابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج