۶۴۱۸۳۹
۲۴ نظر
۷۲۷۲
۲۴ نظر
۷۲۷۲
پ

مرگ یک دانش آموز به دلیل استرس امتحان

مرگ یک دانش‌آموز استعدادهای درخشان به دلیل استرس ناشی از جلسه امتحان موضوعی است که چند سوال را ایجاد کرده و البته آموزش‌وپرورش دراینباره توضیحاتی دارد.

خبرگزاری تسنیم: خبر عجیب و غیرقابل باور بود، مرگ یک دانش آموزان استعدادهای درخشان به دلیل استرس امتحان! روز گذشته این خبر به همراه تصویر دانش‌آموز منتشر شد، خبری که تایید می‌کرد بهنام علوی نژاد دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان تیزهوشان علامه طباطبایی تبریز سر جلسه امتحان میان ترم به دلیل استرس شدید ایست قلبی می‌کند.

آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی در این رابطه معتقد است، دانش آموز سید علی علوی نژاد دانش آموز دبیرستان علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز از خیلی وقت قبل ناراحتی قلبی داشته و این در پرونده پزشکی‌اش درج شده است و روز فوت هم قبل از اینکه به مدرسه بیاید مجدد دچار مشکل قلب شده و همراه والدین به بیمارستان می‌رود و بعد از ویزیت پزشکان هنگام بازگشت در محوطه اورژانس بیمارستان ایست قلبی می‌شود و هیچ کدام از موارد مطرح شده صحت ندارد.

به گزارش تسنیم، اگر چه مرگ این دانش‌آموز در محیط مدرسه نبوده است اما نمی‌توان نسبت به استرس تحمیلی به دانش‌آموزان در مدارس سمپاد بی‌توجه بود.

در همین رابطه یکی از معلمان مدارس استعدادهای درخشان معتقد است «در مدارس سمپاد فشار روانی به دانش آموزان برای کسب نمرات و معدل تعیین شده بالاست و گاه برای کسب رتبه در جشنواره خوارزمی برای ارائه طرح‌های پژوهشی و قبولی در المپیادها دچار استرس بسیار می‌شوند از سوی دیگر برای قبولی در کنکور تاکید بسیاری به رشته‌های پزشکی می‌شود. همچنین به دلیل غربالگری نادرست برای جذب دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان گاه شاهد هستیم که دانش آموزان سختکوش گزینش می‌شوند و برای کسب نمرات تعیین شده باید تلاش بسیاری کنند و همین مسئله استرس بسیاری را به دانش آموزان تهدید می‌کند.»

به گزارش تسنیم، تحمیل استرس به دانش‌آموزان در مدارس سمپاد و آسیب‌های روانی ناشی از آن موضوعی است که جای بررسی‌های کارشناسی بسیاری دارد و تاکنون توجه کافی به آن نشده است چرا که استرس‌های روانی ناشی از این مسئله می‌تواند یک نوجوان را در معرض افسردگی یا مخاطرات دیگر قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارشناسی بکنند؟ هه! جوک میگین؟؟؟

    • امیرحسین

      هفت سال دانش آموز سمپاد بودم و میگم واقعا تهش هیچی نبود!فقط استرس و فشار بیخود.من و هم سن و سالام کاملا معتقدیم که دوران راهنماییون هدر رفت برای هیچ و پوچ و یه مشت امتحان درس بی مصرف که هیچ نقش کاربردی نه توی زندگی داشتن نه حتی به درد کنکور میخورد.همین الانم به والدینم توصیه میکنم که به برادرم که اونم دبیرستان دوره اول سمپاده سخت نگیرن و بذارن به علاقه هاش برسه و واسه درس و کنکور وقت هست اما کو گوش شنوا؟!مگه مافیای کثیف کنکور که ریشه هاشو تا دوره ابتدایی رونده میذاره دانش آموزی احساس آرامش بکنه؟

    • بدون نام

      بچه ای که ناراحتی قلبی داره میفرستن تیزهوشان!! ک اونجا برا 0.25 هم رقابت میکنن!! الان بعضیا میان میگن :" ب پدر و مادر توهین نکنید اونا که دلشون نمیخواسته "!!!!

    • بدون نام

      چرا

    • صدرا

      والا من توی این فنلاند امتحان ندیدم از دانش اموزان بگیرن فقط موقع فارغ التحصیلی امتحان میگیرن وگرنه از همون مهد کودک تا دبیرستان بچه نمیدونه امتحان ومشق وتکلیف چی هست خیلیییییییی هم زرنگ ونابغن مثل ایران نیست که بچه چند ساعت روی نیمکت خشک بشه ماهیچه هاش تا یه صورت مسئله رو حل کنه آخرشم هیچییییییی .فقط افسوس که امکانات این فنلاندیهارو نداریم

    • بدون نام

      این قضیه به والدین هم مربوط میشه
      چون میخوان پز بچه تیزهوششون رو همه جا بدن

    • دراكولا تا به تا

      همين الان مستندي از بي بي سي ميديدم كه سه تا بچه رو از انگليس ميفرستادند براي يك هفته به كره جنوبي. باورتان نميشه كه بچه ها تو كره از ساعت ٦ صبح بيدار ميشدند، ٨ مدرسه بودند و تا ١٢ شب بيدار بودند. راننده كوچه اي رو نشان ميداد كه كلاس هاي خصوصي توش برگزار ميشد و تو كتابخونه اش بچه ١٠ ساله تا ساعت ١٢ شب داشت درس ميخوند. مرد تاكسيران ميگفت ١٤ ساعت كار ميكنه تا بتونه پول كلاس خصوصي بچه اش رو بده.
      بچه انگليسي انقدر بي سواد بود كه تست مدرسه ابتدايي شان رو فكر ميكرد سخته. اخر سر، پسر انگليسي، از زندگيش لذت ميبره و با حقوق معمولي، بهترين زندگي رو ميكنه و دانش اموز كره جنوبي هم احتمالا به زودي بر اثر فشار درسي، خودكشي ميكنه.

    • بدون نام

      بمیرم الهی ،پسرمنم پایه هشتم تیزهوشان درس میخونه اماواقعا تیزهوشه وفقط با3ساعت درس خوندن به همه تکالیفش میرسه وکلی وقت اضافه میاره ودرکنارش موسیقی هم کارمیکنه، والدین نباید فقط قبولی توآزمون ورودی مدنظرشون باشه چون با تلاش زیادتوآزمون شاید قبول شد اماآیا دانش آموز میتونه 6سال بدون خستگی اون راهو ادامه بده یانه؟وواقعیت هم اینه که اونهمه زحمت وتلاش درآخرباعث نشده که دولت جایگاه ویژه ای برای اینگونه فارغ التحصیلان قایل بشه وتهش هیچی نیست

    • شهرام

      آموزش و پرورش در دوره ی ریاست جمهوری آقای روحانی کلید و تزویر بشدت به سمت خصوصی شدن داره میره نمونه ش 15 نوع مدارس به عناوین مختلف تو ایران وجود داره که هر کدام تو خالی کردن جیب والدین دارن از هم سبقت می گیرند علتش این که آقای روحانی به چشم یک ارگان مصرف کننده به آموزش و پرورش نگاه می کنه
      در آینده و حتی الان هر کسی پول داره بهترین مدرسه بهترین معلم و هر کسی نداره باید از خیر تحصیل بگذره مرسی دولت تزویر و دروغ

    • رفیعی

      ناراحت شدم ازبس که خانواده ها به بچه هافشار میارن نمونهش اردوی دانش آموزارن بود که تصادف کردن خانواده فشار میاره وبعضیعا که زرنگن اینجوری میشه مریض بود نباید میرفت بچه پسردایی من یک دانش اموز معمولی اون درریاضی مشکل داره میگه به چه درد من میخوره دوست داره بره سراغ فوتبال

    • بدون نام

      این نوع خبر کاملا صحت دارد.وقتی وزیر علوم میگوید بعلت گردش مالی زیاد در مدارس مختلف دولتی وغیر دولتی وموئسسات اموزشی وبرگذاری کنکور ،کسانی هستند که نمیگذارند کنکور حذف شوند مطمئنا چنین اتفاقاتی روی خواهد داد.

    • بدون نام

      وزیر آموزش پرورش سکته کنه حق داراستعفابده آموزش پرورش به روز نیست وعقب موندی اروپا همه چیزویادبگیرین

    • بدون نام

      وزیر آموزش پرورش بایدجلوی دلالهاکمک درسی بگیره فقط به فکرکمپین کودکان خارجی افغانی مثل کپک

    • آریایی

      اول از همه سلامتی بچه هست که اهمیت داره...اینجا هی بخون بخون..بعدش که تیزهوشامون میپرن میرن خارج..یه کاریه ای میشن..چندتا از اقوام منم توی این کلاسا هستن وهمش در استرسن..اخرشم فوقش میخوان باحقوق زیر 2میلیون زندگی کنن...لذتی از بچگی هم نمیبینند..پولدارا هم که جاشون محکمه..اقوام نزدیکشون نه سواد درست درمون بهترین شغل روهم دارن...

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      والا ما امتحانای دی ماه یا خرداد ماه میشه به خودمون هیچ فشاری نمیاریم .... آخر سر هم قبول میشیم .. من که میخوام دانشگاه بین المللی امام خمینی باراجین برم ...... دعا کنید فقط

    • بدون نام

      فراموش نکنید که اینجا ایران است

    • بدون نام

      چرا کنکور حذف شه بچه ی من هم تیزهوشان درس می خونه اصلا هم استرس نداره اما من می ترسم اگر کنکر حذف بشه یه عده پول دار و منسب دار حقش را بخورند چون وقتی به مدرسه اش می روم کسانی را می بینم که پول خورد تو جیبشون اندازه دارایی شوهر منه خوب اینها با انواع کلاس بچه شون را رسوندن تیز هوشان و عده ی کمی هم خودشان استعداد دارند من ضریب هوشی خیلیها را دیدم که 110 ولی لونجا درس می خونه تکلیف بی پولهای استعداد دار چیه برن دانشگاههای زپرتی درس بخونند

    • بدون نام

      پدر ومادرها نباید اینقدر به بچه هایشون فشار بیاورندبجای فشاربه بچه ها کافی یک مقدار تلاش خودشونو زیادکنندوبادرامدکافی می توانندتمام مدارک لازم از ابتدائی تا دکتری رادرایران برای بچه های خودبگیرندمگراینکه قصداعزام بچه ها به کشورهای دیگه داشته باشندکه دراینصورت حق دارندتوایران همه چیزباپول حل میشه پس بچه های خودتونو به کشتن ندین

    • یاعلی

      بالاخره بهنام یا علی
      خبری که تایید می‌کرد بهنام علوی نژاد دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان تیزهوشان علامه طباطبایی تبریزآموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی ، دانش آموز سید علی علوی نژاد دانش آموز دبیرستان علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز.

    • بدون نام

      تقصیر پدر ومادرشه. کی میاد بچه مریض قلبی رو بذاره تیز هوشان درس بخونه؟!!! میذاشتن یه مدرسه راه دور راحت بدون استرس با معدل خوب هم قبول میشد.ببینید چشم وهمچشمی داره چیکار میکنه با جامعه ما.همه میخوان به زور وفشار چیزی رو بدست بیارن.همه زندگیمون شده استرس تا از بقیه عقب نمونیم.تو عروسی ،تو درس خوندن، تو خرید،خوردن و... کی میخواییم لذت ببریم کی میخواییم زندگی کنیم.

    • بدون نام

      استرس سرچشمه بسیاری از بیماری هاست.

    • بدون نام

      ......... اینجا یک الاغ داشته باشی با ده میلیون میتونی براش مدرک دکترا بخری.مملکت پول پرست همینه

    • احمد خوش سیما

      نفهمیدیم اسم مرحوم بهنامه یا علی؟

    • احمد خوش سیما

      نفهمیدیم اسم مرحوم بهنامه یا علی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج