جاباما
۶۴۱۹۹۸
۸ نظر
۵۰۱۶
۸ نظر
۵۰۱۶
پ

قیمت دلار، رکود ۹۶ را شکست

نرخ دلار در یک هفته اخیر با افزایش بیش از ۸۰ تومانی از نرخ ۴۲۰۰ تومان عبور کرد تا بالاترین قیمت برای این نوع ارز در سال جاری ثبت شده باشد.

خبرگزاری ایسنا: نرخ دلار در یک هفته اخیر با افزایش بیش از ۸۰ تومانی از نرخ ۴۲۰۰ تومان عبور کرد تا بالاترین قیمت برای این نوع ارز در سال جاری ثبت شده باشد.

قیمت دلار در ادامه روندی صعودی خود، دیروز (۱۴ آذر) به بالاتر از ۴۲۰۰ تومان رسید که بالاترین نرخ در سال جاری برای این نوع ارز است.

نرخ دلار از اواخر مهر ماه امسال به بیش از ۴۰۰۰ تومان رسید و حدود یک ماه اخیر نیز در کانال ۴۱۰۰ تومان قرار داشت. اما در دو هفته گذشته شیب قیمت دلار بیشتر شد و در نهایت با رکوردشکنی به ۴۲۱۰ تومان رسید.

این نرخ برای دلار در سال جاری بالاترین قیمت محسوب می‌شود. در اواخر سال گذشته هم در مقطعی نرخ دلار به حدود ۴۲۰۰ تومان رسید اما در فاصله کوتاهی با دخالت بانک مرکزی در بازار، کاهشی شد.

از طرف دیگر دلار مبادله‌ای به بیش از ۳۵۰۰ تومان رسیده است تا فاصله دلار آزاد و دلار مبادله‌ای به کمترین مقدار خود برسد، چرا که در هیچ دوره زمانی دیگری فاصله بین دلار آزاد و دلار مبادله تا این میزان پایین نبوده است.

بررسی نرخ دلار در حدود یک هفته اخیر نشان می‌دهد که قیمت دلار در اواسط هفته گذشته ۴۱۲۷ تومان بوده است و در اواخر هفته به ۴۱۳۹ تومان رسیده است. در ادامه روند افزایشی این نوع ارز در شروع این هفته به ۴۱۵۵ تومان رسید، در ادامه ۴۱۸۶ تومان در بازار فروخته شد. در نهایت هم دیروز به بالاترین رکورد خود یعنی ۴۲۱۰ تومان رسید تا طی یک هفته ۸۳ تومان نرخ دلار گران شده باشد.

از طرف دیگر هم بازار سکه مجددا صعودی شده است و به نظر می‌رسد که تاثیر اقدام بانک کارگشایی برای حراج سکه تنها چند روز دوام داشت و دوباره قیمت سکه به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است که با توجه به افزایش نرخ ارز و تاثیرپذیری سکه از بازار ارز احتمالا باید در روزهای آینده شاهد بالاتر رفتن قیمت سکه هم باشیم.

باید دید دولت و بانک مرکزی چه واکنشی نسبت به افزایش نرخ دلار خواهند داشت. آیا از طریق تزریق ارز به صرافی‌ها جلوی بالاتر رفتن نرخ دلار را خواهند گرفت یا اجازه خواهد داد نرخ ارز به سمت قیمت واقعی خود حرکت کند و با نزدیک شدن نرخ دلار مبادله‌ای را به نرخ دلار آزاد، یکسان سازی نرخ دلار رقم بخورد.

انتهای پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفم که ارزش پولمون روز بروز میاد پایین از ضعف مدیریت وبس؟

    • بدون نام

      قبلا هم متخصصین و اقتصاددانان بزرگ پیش بینی کرده بودند:
      قیمت دلار تا 6000 تومن هم بالا خواهد رفت
      قیمت سکه هم چند میلیون خواهد شد
      اقتصاد ورشکسته است
      چرا نابودی اقتصاد ایران رو از تلویزیون اعلام نمی کنید؟؟

    • بدون نام

      اينها دولت 70 هزار مليارد تومن كسري بودجه دارند نقشه كشيدند از 4 ماه قبل دلار را به 4300 تومن برسانند تا كسري بودجه شان كنتر وكمتر بسه .شديم مردم فقير سورية دهه 1980 ميلادي.!!°

    • بدون نام

      این قصه سالهاست که ادامه دارد.
      این همون بلایی ست که احمدی نژاد سرمون اورد

    • بدون نام

      روحانی متشکریم
      همین راه رو ادامه بدی همه بدبختیم

    • بدون نام

      منتظر قیمتهای بسیار بالاتر هم باید باشیم
      چه موقع قیمت دلار پایین امده؟!!!

    • بدون نام

      سلام سانسورچی دوستت دارم

    • بدون نام

      خوب اگه میتونست رکورد 97.98.را هم میشکست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج