۶۴۲۳۶۲
۲۵ نظر
۵۰۰۰
۲۵ نظر
۵۰۰۰
پ

ایران از لیگ قهرمانان آسیا انصراف می‌دهد؟

وب سایت تابناک در گزارشی نوشت: برخلاف ادعای مهدی تاج و علی کفاشیان رئیس و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران، تیم ملی ایران و تیم‌های باشگاهی کشورمان همچنان باید در کشور ثالث مسابقه دهند و نمایندگان ایران نتوانستند هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد کنند که کشورمان برای میزبانی از امنیت برخوردار است.

وب سایت تابناک در گزارشی نوشت: برخلاف ادعای مهدی تاج و علی کفاشیان رئیس و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران، تیم ملی ایران و تیم‌های باشگاهی کشورمان همچنان باید در کشور ثالث مسابقه دهند و نمایندگان ایران نتوانستند هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد کنند که کشورمان برای میزبانی از امنیت برخوردار است؛ اتفاقی که تاج تهدید کرده بود، در صورت وقوع، ایران از مسابقات فوتبال آسیا کناره‌گیری خواهد کرد و اکنون همگان منتظر مشخص شدن فرجام این تهدید بزرگ هستند.

«در نشست هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت مطالبی مطرح شد و در نهایت تمامی اعضا موافق برگزاری به صورت رفت و برگشت بوده و اعلام کردند که این امر مربوط به تمامی مسابقات می شود. حتی در این جلسه اعلام شد اگر کشوری حاضر به محل برگزاری مسابقه نرود، چه اتفاقی رخ خواهد داد که مقرر شد طبق قوانین بازی، نتیجه سه بر صفر خواهد بود.» این موضع گیری علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال آسیا بود که از بازگشت میزبانی بازیهای ایران و عربستان به تهران اطمینان می‌داد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز روایت مشابهی داشت و گفته بود: «رای با قاطعیت به میزبانی ایران از هم بازیها بود. بیانیه را هم به این صورت نوشتند که خواست و اراده کمیته مسابقات به برگزاری بازی رفت و برگشت در همه کشورهاست در حالی که در بیانیه سال قبل به صراحت نام ایران و عربستان را آورده و از این بخش استثنا کرده بودند. در حقیقت کمیته مسابقات رای داده بود ایران امن نیست.»

رئیس فدراسیون فوتبال در جریان این گفت و گو، AFC را تهدید کرد که در صورت اصرار بر ناامن نشان دادن ایران و استمرار بازیهای ایران و عربستان در کشورهای به اظهار بی‌طرف، ایران از حضور در مسابقات فوتبال آسیا کنار می‌کشد. تاج در این ارتباط به صراحت گفته بود: «...اگر این رای‌گیری و تصمیم قانونی کمیته مسابقات، در جلسه آینده هیات رئیسه AFC مصوب نشود، ما هم از مسابقات آسیا کنار خواهیم رفت چون این را ظلمی بزرگ در حق فوتبال ایران و آسیا می‌دانیم.»

با این حال در نهایت اتفاق دیگری افتاد و امروز همزمان با قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که رقابت‌های نمایندگان ایران و باشگاه‌های عربستان سعودی در کشور ثالث و به ظاهر بی‌طرف برگزار می‌شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا برخلاف ادعای کفاشیان و تاج نپذیرفته که ایران میزبان امنی برای مسابقات رودرو با عربستان است! ظاهراً سعودی‌ها نیز تهدید مشابه رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال داشته‌اند و به رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال هشدار داده‌اند که در صورت عدم میزبانی مسابقات در کشور ثالث، از مسابقات کنار می‌کشند و این تهدید نتیجه بخش بوده است.

ویندسر جان دبیرکل کنفدراسیون آسیا درباره بیانیه اخیر این کنفدراسیون و استمرار این وضعیت غیرقابل پذیرش، گفت: «درباره بازی تیم های عربستان و ایران تصمیم جدیدی گرفته نشده است و براساس روال گذشته عمل خواهد شد. گفتگو ها و تصمیم گرفته شده درباره بازی تیم های سه کشور عربستان امارات و قطر بوده و درباره ایران تصمیم جدیدی گرفته نشده است. درباره بازی تیم های عربستان و ایران فعلا براساس روال گذشته عمل خواهد شد.»

به این ترتیب استقلال و تراکتورسازی باید دیدارهای خود را در لیگ قهرمانان در زمین بی طرف برگزار کنند. اتفاقی که مسیر این دو تیم را دشوار می کند و البته شکست بزرگی برای فدراسیون فوتبال خواهد بود که بارها اعلام کرده بود این موضوع به سود ایران به پایان رسیده است.

در واکنش به این ناکامی، حمیدرضا آصفی مشاور امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: «تا زمانی که این اظهار نظر دبیرکل AFC رسماً اعلام نشده، آن را قطعی تلقی نمی‌کنیم و باید ببینم نظر قطعی AFC چیست. همان زمان که یکی از بندها دو پهلو بود، از AFC خواستیم که به‌صورت روشن و صریح رای را به نفع ایران اعلام کند. اگر واقعاً سعودی‌ها دخالت کرده و فضا را ناعادلانه به‌نفع خودشان تغییر داده باشند، ما به آن اعتراض خواهیم کرد. یکی دو روز پیش هم آقای تاج خواستار روشن‌گری صریح در این خصوص شده بودند، چون شنیده می‌شد که سعودی‌ها با لابی‌گری می‌خواهند فضا را عوض کنند.»

اکنون باید دید فدراسیون فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا انصراف می‌دهد و تاوان سنگینی را نیز به واسطه کنار کشیدن از مسابقات فوتبال قاره کهن پرداخت می‌کند و یا برخلاف تهدیدهای تاج، فوتبال ایران زیر بار این شکست بزرگ می‌رود و مسابقات ایران و عربستان همچنان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا بخار ندارن داشتند انصراف میدادند

    • بدون نام

      شما خبرنگارای ورزشی خیلی ترسو هستین
      اگه تاج این حرفو زده کار خیلی خوبی کرده و امیدوارم رو حرفش بمونه و ما هم تو‌مسابقات شرکت نکنیم چون خفت و خاری حدی داره

    • بدون نام

      حالا فدراسیون ایران یک چیزی گفته شما جدی نگیرید
      روی کدام حرف خود ایستاده اند که این یکی درست باشد؟

    • محمد رضا

      تاج و کفاشیان باید بعد از این شکستی که به ایران تحمیل کردند استعفا دهند

    • محمد رضا

      آقای تاج تا بیشتر از این آبروی فوتبال ایران رو نبردی استعفا بده

    • زهرا نیک اقبال سیسخت

      شرکت نکنید

      پاسخ ها

      • عععع

        به خدا شرکت تکنید سنگینتره

    • بدون نام

      اگه فدراسیون به حرفش عمل نکنه وزیرباراین خفت بره تف برشرفشان که مایه ننگ هستنداگه لازم باشه انصراف بدن دنیاکه به اخرنمیرسه بهترازاینکه زیرباریه مشت وند

      پاسخ ها

      • saeid.krj

        داداشم، دو سال پیش هم همین حرف رو زدن و.تهدید کردن.نتیجش...

        البته همینایی ک خبر رو مینویسن، تو دوتا خبر دقیقا دو متن خلاف هم رو منتشر میکنن.

    • بدون نام

      شرکت نکنیم
      خفت حدی داره حالا مگه شرکت کردن تو این مسابقات چه نفعی داره اونم به این صورت فوق تو 4تیم میریم که تمام نافعش برای هتل ها و کمپهای کشورهای عربی هستش آخرشم باخت و برگشتن با یمشت هزینه اضافه بدوش باشگاهاهی ورشکسته ما

    • مجید

      اگر ایران از مسابقات انصراف بده، نام تاج و کفاشیان در تمام تاریخ به نیکی برده می‌شود و ایرانی جماعت تمام هزینه های این آبروداری را پرداخت خواهد کرد

    • مسعود

      بنظر من اگه قبول نکردن باید ایران انصراف بده و بعد به فیفا شکایت کنه

    • مهرشاد

      هرچه آبروی ورزشی تو این مملکت هست داره توسط کفاشیان و تاج از بین میره. یا باید استعفا دهند یا روی حرفشون بمونن.

    • بیخیال

      این فدراسیون و وزیر ورزش جرئت روبرو شدن با عربستان رو ندارن و به هر خفت و خاری هم باشه تيم ها رو مجبور به بازی در ی کشور دیگه می کنن به احتمال زیاد کشور عربی. اینا آخر پتو مت هستن.

    • بدون نام

      خوب ازعربستان شکست خوردین

    • وحید

      الان اگه به ایران ظلم بشه ایران نمیتونه به فیفا شکایت کنه ؟یا نه ؟

    • حمید سلیمی

      اگر خواستند به اجبار بازیها در کشور های ثالث برگزار کنند حتما کلیه مسابقات از بازیها ی آ سیا یی کنار بکشند ما ملت ایران زیر بار حرف زور نمی رویم اصلا بازی نکنیم تا دنیا بفهمند که چه اتفاقی هایی می گذرد عربها تو فیفا نفوذ دارند فیفا آ مریکا یی و اسرائیلی هستند و توجهی به ملت ودولت ما نمی کنند خواهش می کنیم از فدراسیون ایران قطعا زیر بار شون نرویم حتی اگر ما را با جریمه سنگین مواجه کردن

    • رضا

      وقتی عرضه ندارین پس ادعای الکی نکنین. وقتی مثه عربستان قدرتمند بودین و حرفتون خریدار داشت اونوقت از این ادعاها بکنین. من ایرانیم ولی فعلا دیدین که حرف ایران به هیچ جاشون نبود و به حرف عربستان گوش دادن. دیگه مثه قدیم نیس که حرف ما خریدار داشته باشه. اونی که قدرتش بیشتره حرفش رو هم می پذیرن! حتی اگه زور بگه

    • محمدی

      انصراف بدید به این وهابیهای تکفیری رو ندید به خدا ارزش ملت ایرانو بالا میبرید

    • جێژوان

      چرا انصراف بدیم؟ این خودش یه ضعف بزرگه!!!
      نه انصراف و نه کشور ثالث مدنظر اونا
      خودمون با شجاعت کشور ثالث غیرعربی انتخاب کنیم... ما که هزینه میکنیم چرا بشه دو سر برد واسه اعراب و باخت واسه خودمون.. اینهمه همسایه شمالی و متحد داریم چرا اونا میزبان نباشن؟! گفتن کشور ثالث مشخص نکردن کجا؟!! ترکیه،ارمنستان،آذربایجان،ترکمنستان، ازبکستان،تاجیکستان و... حتی روسیه و گرجستان و... اینا هم میشه،.. فقط عربی و گرم نباشه... برن تو سرما و کشورهای غیرعربی تا بفهمن با کی طرفن!

      یا حداقل کشور قطر رو انتخاب کنیم تا توپ رو بندازیم تو زمین عربستانیا....
      چون موظف شدن با قطریها رفت و برگشت واقعی بازی کنن...،،

    • 《واقع‌گو》

      آقا ما نه جرات کنارگیری داریم!!!

      نه لیاقت لابی و قدرت رایزنی در ڪنفدراسیون فوتبال آسیا
      رو داریم !!!!

      چونکه فوتبال این کشور نیازمند و محتاج اون پاداش ها و پول های AFC هستیم !!!

      پس نباید زیاد خودمونو گول بزنیم!!!!

    • بدون نام

      اینها فکر نمیکردن که عربستان با لابی بتونه رای رو عوض کنه برای همین یه چرندی گفتن.
      بنظرم از این به بعد تاج و کفاشیان رو نخواهیم دید تا زمانی که بازی ها شروع بشود، اون موقع هم میگن که یه کارگروهی تشکیل دادیم و بررسی کردیم و در نهایت به اجماع رسیدیم که بریم توی کشور بی طرف.
      بنظرم کسی که یه حرفی میزنه و عمل نمیکنه از یه زن کمتره.

    • بدون نام

      اقای تاج اقای کفاشیان اقایان لطفا یا شرکت نکنید یا استعفا بدهید ک ابروی ابران رو بردید

    • بدون نام

      بازی در زمین بیطرف یعنی تایید ناامنی ایران،کناره گیری کنید ولی با خفت بازی نکنید.

    • بدون نام

      اگه استقلال بخواد تو لیگ قهرمانان آسیا بازی کنه انداختن تف به صورت من هواداره مرد باشین کنار بکشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج