۶۴۲۶۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مورد عجیب آبونمان در قبوض گاز

درحالیکه در رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مشخصاً ذکر شده که قانون خاصی برای اخذ آبونمان وجود ندارد و بخشنامه سال ۹۱ ستاد هدفمندی یارانه ها مبنی بر برقراری آبونمان ثابت گاز ابطال می شود، مدیرعامل شرکت گاز اعلام کرده که آبونمان اصلاح می شود نه حذف.

خبرگزاری تسنیم: سی‌ویکم مردادماه سال جاری روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که هیئت عمومی دیوان بخشنامه شماره ۳/م/۸۴۲۰۳ مورخ ۹۱/۶/۲۶ ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها و شرکت گاز ملی در خصوص اخذ آبونمان از مشترکین را خلاف قانون تشخیص داده شد و ابطال شد.
در این بخشنامه اشاره شده است که وزارت نفت ( شرکت ملی گاز ایران) مجاز است از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۱ نسبت به اخذ آبونمان ثابت ماهیانه از مشترکین گاز طبیعی ( به استثنای جایگاه های CNG) بر اساس رابطه ثابت ماهیانه اقدام کنند.
موضوع با اعلام نظر هیئت تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه بر مبنای بند ب و تبصره یک ماده ۱ قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت گذاری گاز طبیعی با رعایت شرایط مندرج در مقررات مزبور بر عهده دولت بوده و مجوزی برای اخذ آبونمان گاز طبیعی پیش بینی نشده است، در دستور کار هیئت عمومی قرار گرفت و در هیئت عمومی بخشنامه مورد شکایت بر اساس ماده ۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۶۰ قانون الحاق موادی به قانون یاد شده که دریافت هرگونه وجهی را توسط دستگاه‌های اجرایی منوط به رعایت مقررات قانونی کرده است، خلاف قانون تشخیص داده شد و ابطال شد.

دو روز بعد، یعنی دوم شهریورماه سال جاری شرکت ملی گاز ایران به اعلام روابط عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر صدور حکم جدید از سوی این دیوان در خصوص حذف آبونمان از قبوض گاز واکنش نشان داد.

شرکت ملی گاز ایران در واکنش به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درباره این‌که «دریافت آبونمان از مشترکان شرکت ملی گاز خلاف قانون تشخیص داده شد»، اعلام کرد: "هنوز این موضوع به‌صورت مکتوب و قانونی به شرکت ملی گاز ابلاغ نشده است".

همچنین «مجید بوجارزاده» سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در این خصوص گفت: "شرکت ملی گاز تابع قانون است و در صورت ابلاغ قانونی از سوی مراجع ذی‌صلاح اقدام خواهد کرد".

بیست و دوم مهرماه یعنی پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از این تاریخ، با انتشار رأی دیوان عدالت اداری در روزنامه رسمی، دستور لغو آبونمان از قبوض گاز ابلاغ شد.

مورد عجیب آبونمان در قبوض گاز

در حالی که انتظار می رفت با ابلاغ رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، آبونمان از قبوض گاز حذف شود، با انتشار قبوض آبان ماه باز هم شاهد ادامه دریافت آبونمان گاز هستیم.

«حمیدرضا عراقی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در روزهای اخیر در گفت‌وگو با یکی از رسانه های دولت از اساس موضوع حذف آبونمان گاز را رد کرد و گفت: "مطابق با این حکم موظف هستیم که نحوه و فرمول دریافت آبونمان را اصلاح کنیم. به‌طوری که شرایط دریافت آبونمان به پیش از آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها بازخواهد گشت."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صالحی

      متاسفانه این دولت مبالغ دریافتی از مردم را ارث پدری خود میداند و قانع به حق خود نیست ،باید دید کی این فشارها صدای بیچارگان را در می آورد.

    • ر ف

      اقا این ظلم نیست پول گازم ۲۵۰۰تومان ابونمان ۳۰۰۰هزارتمن تازه مالیات و بیمه جای خود

    • کریم

      فکری به حال قبض های آب بکنید
      بهای آب مصرف کرده 3000 تومان
      قبضی که صادر می کنن
      12000 تومان
      مردم را از صرفه جویی پشیمون می کنن
      به نظر میاد از عمد اینکار ها را می کنن

    • بدون نام

      تا میتونید گران کنید هنوز جا داره
      وقتی هم نداشت اتفاق بدی میاد که به هیچ عنوان قابل جبران نیست والسلام

    • ع

      دیگه چه نقشه ای دارین مانمیخوایم اصلاح بشه چه طور به نانوامیبخشین به ماهم ببخشید فقط حرف زور دارن ازمازیربارحرف زور نمیرویم اصلاحرف شما موردقبول نیست

    • بدون نام

      ماهم بریم بمیریم که برای مردم ارزش قایل نیستین

    • عجم

      متاسفانه ماهیانه هزاران میلیارد مبلغ اضافی بابت آبونمان از مردم دریافت می شود ولی برخی چنان گستاخ شده اند که مقابل قانون هم گردنکشی می کنند

    • بدون نام

      حالا که گرفتن خلاف قانونه؟! تا حالا قانون کجا بوده...

    • عباس

      سلام ، مگر گاز فقط آبونمان میگیره، آب و برق هم هست، آبونمان یعنی چی؟ وقتی اینارو خریدیم

    • بام

      اصلاحیه بخوردکه چه بشود پدرمون دراومد بزور مگه پول میگیرن چرااب برق گاز پلکانی حساب میشه یکی میخوادنگیره حرفش برعکس میشه شکم تون سیره

    • امیرحسین

      قبض آب ما 30000تومان پول اب شده 45000تومان تبصره های قانونی و35000تومان آبونمان اومده، شده مثل مالیات دوران پرنس جان ...

    • بدون نام

      ای خدا خودت رحم کن بنابراین همه گرانی و ظلم خسته شدیم

    • ع ا

      وای به اون روزی که رای دیوان را مسولین نادیده بگیرند . مردم دیگه باید به کی پناه ببرن ، آیا به دشمن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج