جاباما
۶۴۲۶۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ایندیپندنت: آمریکا سیاست ضدایرانی را کنار بگذارد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در تحلیلی به قلم یک دیپلمات اسبق این کشور نوشته دولت آمریکا بایستی سیاست دیوسازی از ایران را کنار بگذارد.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی نوشته اگر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار دستیابی به صلح است بایستی به جای اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به فکر بهبود روابط با ایران باشد.

جیمز وات، سفیر اسبق انگلیس در لبنان در یادداشتی در روزنامه ایندیپندنت از اقدام «دونالد ترامپ» در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور اسبق یمن به عنوان رویدادهایی نام برده که اوضاع نابسامان منطقه را وارد بحران‌های بیشتر می‌کند.

دیپلمات اسبق انگلیس در بخشی از این یادداشت با اشاره به افزایش نفوذ ایران در منطقه در نتیجه حوادث عراق و سوریه، نوشته که ریشه رفتارهای ایران را «محافظت از خود» تشکیل می‌دهد.

وی می‌نویسد: «انگیزه قوی‌تر ایران، محافظت از خودش است و اینکه خودش را از لحاظ موجودیتی آسیب‌پذیر می‌داند... تجاوز خودانگیخته صدام حسین در دهه ۱۹۸۰ که شورای امنیت آن را محکوم نکرد و به دنبال آن ۸ سال جنگ مخربی که با حمایت قدرت‌های بزرگ همراه شد، ایران را متقاعد کرد که تنها با ایجاد ائتلاف‌های راهبردی با عراق و سوریه است که می‌تواند امیدوار به دفاع از خودش در آینده باشد. عربستان سعودی این دفاع رو به جلو را تجاوزگری می‌بیند.»

دیپلمات انگلیسی اضافه کرده است: «تهدیدهای دائمی اسرائیل درباره نابودی کردن توان هسته‌ای ایران باعث شده این کشور حزب‌الله را به عنوان یک نیروی بازدارنده ایجاد کند و حزب‌الله امروز با در اختیار داشتن ۱۶۰ هزار موشک، احتمالاً نیروی بازدارنده است.»

وی پس از تشریح این معماری امنیتی منطقه از نگاه بازیگران مختلف از جمله ایران نوشته «صداهای قابل احترام در آمریکا خواستار اتمام سیاست دیوسازی از ایران شده‌اند» و بر همین اساس از دولت ترامپ خواسته وارد گفت‌وگو با دولت ایران شود.

روزنامه انگلیسی همچنین خواستار ارائه «توصیه‌های صادقانه» به عربستان سعودی برای ایجاد امنیت منطقه‌ای شده‌ و از اروپایی‌ها خواسته توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج