۶۴۲۶۴۵
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

اختلاف کارفرمایان و کارگران بر سر سبد معیشت

دبیر شورای عالی کار با اشاره به اینکه نظر کارگران در تعیین هزینه معیشت کارگران و کارفرمایان متفاوت است گفت:کمیته مزد ذیل شورای عالی کار در حال بحث و بررسی برای تعیین هزینه معیشت و روش های دیگر تعیین مزد است.

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی کار با اشاره به اینکه نظر کارگران در تعیین هزینه معیشت کارگران و کارفرمایان متفاوت است گفت:کمیته مزد ذیل شورای عالی کار در حال بحث و بررسی برای تعیین هزینه معیشت و روش های دیگر تعیین مزد است.

احمد مشیریان، معاون روابط کار و دبیر شورای عالی کار درباره نحوه تعیین دستمزد ۹۷ کارگران گفت: سه کمیته فرعی ذیل شورای عالی تشکیل شده است که یکی از آنها کمیته دستمزد است. اعلام کرده ایم که در کمیته دستمزد تمام ضوابط برای تعیین دستمزد مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرار است گروه های مختلف(کارگری،کارفرمایی و دولت) پیشنهادات خود را مطرح کنند.بحث مزد منطقه ای و مزد صنایع مورد بررسی قرار گیرد. در سال های گذشته دستمزد بالاتر از نرخ تورم تعیین شده است. تأکید قانون برای تعیین دستمزد توجه به نرخ تورم و سبد معیشت خانوار کارگری است.

مشیریان بیان کرد: در جلسه گذشته کمیته مزد نظر کارگران و کارفرمایان درباره سبد معیشت متفاوت بوده است. کارفرمایان معتقدند که دولت باید در این زمینه کمک کند تا اگر درصد افزایش مزد بالاتر از نرخ تورم است بخشی از هزینه های کارفرمایان جبران شود. کارگران هم می گویند هزینه معیشت یک خانوار کارگری ۴نفره باید در ۳ضرب شود تا هزینه های مسکن، درمان و خوراک جامعه کارگری تأمین شود. مذاکرات هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است و گروه های کارگری و کارفرمایی همچنان در حال بحث و بررسی بر روی نحوه افزایش مزد و روش آن هستند.

وی بیان کرد: نظر دولت بر سه جانبه گرایی است. فعلاً منتظر جمع بندی گروه های کارگری و کارفرمایی برای تعیین رویه در تعیین دستمزد هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد علی زاده

      این کارگروه جلسات همش الکی آخر سال طب
      ق روال ده درصد اضافه میشه

    • عسل

      هیچ وقت به نتیجه خاصی نمیرسن .فقط ۱۰ درصد اضافه میشه

    • بدون نام

      مردم را سر کار گذاستند ، هر سال همین بحث ها هستش و یک روز مانده به آخر سال میگن توان مال کارفرماها کم است و در دوره رکود قرار داریم و این طوری سر مردم را شیره میمالند و آخر سر هم هیج همین آش و همین کاسه
      اگر دولت احمدی نژاد بود باز امیدی بود از اینا بخاری بلند نمیشه

    • بدون نام

      تنها کارگران نیستند کسانی هستند که گاهی کار دارند وگاهی کار ندارند ودراین میان دچار مشکل مالی میشوند دولت باید درایران مانند کشور امریکا به فکر افراد 60سال ببالا باشد که توان کار کردن ندارند و هیچ بیمه ای هم ندارند ودر دوره کهولت به فکر مشکلات و بیماریهای انها باشند تا بتوانند بطور مجانی مورد معالجه قرار بگیرند البته به صورت کاملا محترمانه نه به عنوان یک فرد فقیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • علی

      این کارفرماها فکر می کنن روی دستمزد کارگران چک و چونه بزنن و حقشون رو بخورن دودش به چشم کی می ره اصلا نگران نباشن به چشم کارفرما میره کارگر از کار کردنش می زنه و اون طور که باید کار کنن کار نمی کنن و دلسوزی نمی کنه

    • بدون نام

      خدایا خودت به داد جامعه کارگرها برس ،انگار نمیخواد این گره برای کارگرها باز بشه ،چرا ،نمیدونم همه دستگاها حقوقا رو حداقل دو تومن رسوندن،کارگرا 920 تومن،چراا.

    • بدون نام

      دیگه حالم ا ز جلسه هاتون بهم می خوره

    • محمد

      این جلسات بی فایدست اخر هر سال شروع میشه واقعا دیگه هیچکی هیچ اعتمادی نداره .یکی واقعا به داد کارگران برسه بخدا همه زندگیها مون داره از هم میپاشه با این حقوق.به کجای زندگیمون باید بزنیم کسی از دلمون خبر نداره ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج