۶۴۲۶۹۸
۳۴ نظر
۵۰۱۰
۳۴ نظر
۵۰۱۰
پ

توقف جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده

تیم ۱۴ نفره کوهنوردان مشهدی با یک کوهنورد الیگودرزی در صعود به قلعه "اشترانکوه" استان لرستان دچار حادثه شده که تاکنون ۲ نفر جان باخته، ۷ نفر مفقود و ۶ نفر سالم پیدا شدند.

خبرگزاری تسنیم: تیم کوهنوردی ۱۴ نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز ۳ روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند؛ این تیم ۱۵ نفره در مسیر به چند دسته تقسیم می‌شوند.

۳ کوهنورد به دلیل بیماری که پیدا می‌کنند به پناهگاه برگشته و ۱۲ کوهنورد دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهند و وقتی به تاریکی شب می‌خوردند دیگر راه برگشت نداشته و مسیر را ادامه داده که در این مسیر دچار حادثه شدند.

از این تیم ۱۵ نفره تاکنون ۷ کوهنورد مفقود شده، ۲ نفر جان باخته و ۶ نفر هم سالم پیدا شدند و تلاش‌ها برای پیدا کردن ۷ مفقودی ادامه دارد هرچند به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان به احتمال زیاد جان خود را از دست داده اند.
توقف جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده

تیم کوهنوردی در فرودگاه مشهد

عملیات جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده مشهدی متوقف شد

رضا آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، عملیات جست‌وجوی کوهنوردان مفقودشده در اشترانکوه به علت سرمای هوا و تاریکی پایان یافت. ادامه جست‌وجو به صبح فردا موکول شد.

تیم کوهنوردی ۱۴ نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز ۳ روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند؛ این تیم ۱۵ نفره در مسیر به چند دسته تقسیم می‌شوند.

۳ کوهنورد به دلیل بیماری که پیدا می‌کنند به پناهگاه برگشته و ۱۲ کوهنورد دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهند و وقتی به تاریکی شب می‌خوردند دیگر راه برگشت نداشته و مسیر را ادامه داده که در این مسیر دچار حادثه شدند.

از این تیم ۱۵ نفره تاکنون ۷ کوهنورد مفقود شده، ۲ نفر جان باخته و ۶ نفر هم سالم پیدا شدند و تلاش‌ها برای پیدا کردن ۷ مفقودی از فردا ادامه دارد هرچند به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان به احتمال زیاد جان خود را از دست داده اند.
اسامی مفقودین حادثه اشترانکوه اعلام شد

اورژانس هوایی الیگودرز اسامی مفقودان، نجات‌یافتگان و تنها فوتی حادثه گرفتار شده تیم 14 نفره کوهنوردی از استان خراسان که در کولاک اشترانکوه لرستان گرفتار شده‌اند را اعلام کرد.

اسامی مفقودین: علی حسینی، امان‌الله جوکار، ناصر اکبری، مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوان‌محمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب.

اسامی کسانی که نجات یافته‌اند: امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی، سید رضا وحیدی.

ضمناً متأسفانه یکی از مفقودین به نام علیرضا عامری 22 ساله فوت شده است.

اسامی کوهنوردانی که نجات یافته‌اند:
امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی، سید رضا وحیدی.

علیرضا عامری کوهنورد 22 ساله و مرتضی غلامپور معروف به پلنگ برفی ایران که سابقه صعود به چند قله 8000 متری از جمله اورست را در پرونده اوست، دو کوهنورد جان باخته تاکنون است.

7 کوهنورد مفقودشده مشهدی به احتمال زیاد جان خود را از دست داده‌اند

رضا آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، در مورد آخرین جزئیات از کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه لرستان ظهار داشت: دومین جسد کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه پیدا شد که جسد یک مرد است و هنوز 7 کوهنورد دیگر پیدا نشده است.

وی با اشاره به بکارگیری تمام امکانات برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده افزود: تلاش ها برای پیدا کردن 7 کوهنورد دیگر که 2 زن و 5 مرد هستند ادامه دارد و به احتمال بسیار زیاد این کوهنوردان در زیر بهمن هستند و جان خود را از دست داده اند چراکه کوله پشتی های پیدا شده درست در محل پیدا کردن جسد کوهنورد بوده است.

آریایی در پاسخ به این سئوال که آیا کوهوردان از وضعیت جوی باخبر نبودند اظهار داشت: هواشناسی در روزهای گذشته چندین بار اعلام کرد که هوای غرب کشور و به ویژه استان لرستان همراه با برف و باران است اما متاسفانه این تیم کوهنوردی به این هشدارها اهمیتی نداده و گرفتار این حادثه شدند.
توقف جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده

محل وقوع حادثه

معاون هلال‌احمر استان لرستان گفت: سه تیم جستجو نجات نیز در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در این راستا اعزام‌شده که یک بالگرد توسط ۱۱۵ و یک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: تلاش برای جستجوی مفقودین ادامه دارد و تاکنون به‌جز ۵ کوله‌پشتی که در محل بهمن پیداشده ردی دیگر ی از مفقودین پیدا نشده است.

۳ تیم هلال احمر و ۲ بالگرد برای پیداکردن کوهنوردان مفقود شده مشهدی اعزام شد

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به اعزم تیم‌های امدادی برای پیدا شدن ۸ کوهنورد مفقودشده مشهدی در اشترانکوه لرستان اظهار داشت: سه تیم جستجو نجات در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در این راستا اعزام‌شده که یک بالگرد توسط ۱۱۵ و یک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.

وی افزود: تلاش برای جستجوی مفقودین ادامه دارد و تاکنون به‌جز کوله‌پشتی مفقودین ردی دیگر پیدا نشده است.

آخرین جزئیات حادثه برای کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه

رضا آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، در مورد حادثه اشترانکوه لرستان و گرفتار شدن تعدادی کوهنورد در برف و بهمن اظهار داشت: ۳ روز قبل ۱۴ کوهنورد مشهدی برای صعود به اشترانکوه اقدام کرده که یک کوهنورد از شهرستان الیگودرز در استان لرستان نیز این گروه را همراهی می‌کند.

وی با اشاره به رخ دان حادثه برای این گروه ۱۵ نفره افزود: این گروه کوهنوردی در دهلیز سمت چپ به سمت قله گرفتار بهمن شده که ۷ نفر پیدا شده ولی متاسفانه ۸ نفر دیگر که ۲ نفر آنها خانم هستند مفقود شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به فوت یکی از کوهنوردان پیدا شده گفت: از ۷ کوهنورد پیداشده ۶ نفر در پناهگاه هستند اما یک نفر از آنها که ۲۲ سال سن داشت با هلی کوپتر به بیمارستان اعزام اما متاسفانه فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات جستجو از زمین و هوا با تمام امکانات آغاز شده عنوان کرد: کوله پشتی کوهنوردان پیدا شده و احتمالا این افراد زیر بهمن گیر کرده‌اند.

آریایی در پاسخ به این سئوال که آیا کوهوردان از وضعیت جوی باخبر نبودند اظهار داشت: هواشناسی در روزهای گذشته چندین بار اعلام کرد که هوای غرب کشور و به ویژه استان لرستان همراه با برف و باران است اما متاسفانه این تیم کوهنوردی به این هشدارها اهمیتی نداده و گرفتار این حادثه شدند.

محمد باقر محمدی معاون هلال احمر لرستان در گفت و گو با تسنیم عنوان کرد: سه تیم جستجو نجات در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در این راستا اعزام‌شده که یک بالگرد توسط ۱۱۵ و یک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.
توقف جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده

عامری از کوهنوردان جان باخته مشهدی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه گروهی .اونم الان ارتفاعات

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      انشالله که پیدا بشن ...

    • بدون نام

      اصلا دوس ندارم جای خانواده هاشون باشم

    • بدون نام

      امیدوارم پیدا بشن چون چشم انتظاری خیلی سخته

    • بدون نام

      خداوندا این همه آگاهی را فقط به این پاتزده نفر دادی ببین خداوندا چطور بر اثر نادانی چندین نفر را اسیر خود کردهاند بعد ما میخواهیم با این عده از حرف شنوا مملکت خودمان را توسعه بدهیم خود آزارند ودیگران هم آزار می دهند خدایا خودت شعور ما را بیافزا آمین

    • بدون نام

      این دیگه چجور ورزشیه بابا

    • علیرضا

      کوهنوردی اونم تو این اوضاع جوی اوج بی فکری

    • بهداد

      به نظرتون آدم عاقل تو این فصل و آب و هوا از این ورزشا مکنه

    • www.Azercharge.ir

      به امید خدا زنده پیدا شوند و خانواده هایشان از نگرانی رهایی یابند.

    • راشد

      من این قله رو صعود کردم.البته در بهار.ولی صعود زمستانی اونم در شرایط بد جوی دیوانگی محضه.در سالهای گذشته نه چندان دور هم تلفات داشته.جوونای کوهنورد باید عاقلانه در اینگونه موارد عمل کنند.این کوه که دو قله به نامهای"سن بران"و"گل گل" دارد یکی از خطرناکترین کوههای ایران است وصعود زمستانیش فوق العاده خطرناکه.

      پاسخ ها

      • سید جواد

        چرا با توجه به جو هوای نامناسب بدون هماهنگی هیئت کوهنوردی استا نشون رفتن خدا به خانوادها شون صبر بده و زنگ خطری باشه برا بچه های دیگه کوهنوردامون
        یا علی

    • بدون نام

      یادشان گرامی و روحشان شاد
      بابا منم صبح تا شب با دوستم تو کوهم
      ولی همیشه بالا و پایین میکنم که مسیری رو که قراره برم چجوری هست
      بی گدار به اب نمی زنم

    • بینام

      مشکلی پیش میاد از تیم کوهنوردی نیروهایی ویژه ارتش کمک میگرفتید .اونا متخصص اینکارن... تیمهایی هلال احمر چکار میتوانند بکنند فقط کمک درمانی....

    • بدون نام

      کدوم جهنم میرفتن تو این هوا؟ آدمی که عقل نداره هر بلایی سرش میاد

    • سارا حیدری

      خدایا خودت رحم کن

    • ابوالفضل محمدی

      خدایا خودت کمکشون کن

    • بدون نام

      انشاءالله به زودی زنده پیدا بشن.

    • قاسم تچری

      انشاالله همه سالم سلامت برگردن و اونهایی که فوت کردن خدارحمتشان کنه

    • علی

      ان شاالله که پیدا بشن

    • بدون نام

      مرتضی غلامپور حیف شد خیلی

    • بدون نام

      اقا ابوالفضل کمکشون کنه

    • بدون نام

      اخه الان وقتشه؟

    • بدون نام

      خداوکیل این عزیزان دل شیر دارن .ما میترسیم از سرما تو حیاط خونه مون بریم .خدایا کمکشون کن الهی آمین و همینطور خداوند تمام رفتگان را بیامرزد

    • ارش

      این بی‌احتیاطی اخه برای چی ؟؟؟ کوه و برف و بهمن و سرما حریفای قدری‌ان که اگه بهشون بی‌توجهی کنی پر از خطرن !!!

    • بدون نام

      من که خوشم از کوهنوردی نمیاد .کاشکی پیدا شوند.ولی واقعا ورزش مزخرفی هست .

    • بدون نام

      بااحترام اما کوهنوردیم شد کار اه

    • سمانه بخشی

      برای نجاتشون از امام زمان خواستار امداد غیبی هستم

    • بدون نام

      الهی ..خدا کنه معجزه ای بشه همشون سالم پیدا بشن

    • بدون نام

      ان شاءالله زود سالم پیدا بشن

    • بدون نام

      خدایا خودت کمکشون کن

    • بدون نام

      خدا کنه زنده باشن،،خدا خودش کمکشون کنه،،

    • بدون نام

      بی خردی جمعی !!!!!!!!
      هواشناسی از یک هفته قبل دقیقا پیشبینی برف و باران به میزان 30 میلیمترو سرما را درمنطقه زاگرس کرده بود.
      چرا ورزشکاران حرفه ای ما خودکشی میکنند!

    • بدون نام

      انشاالله خدا کمکشون کنه
      ولی اون عکسی که اول گذاشتن به عنوان فرودگاه ،فرودگاه نیست راه آهنه!

    • بدون نام

      آخه الان، توی این هوا با وجود تذکرات هواشناسی، واجب بوده برید کوهنوردی؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج