جاباما
۶۴۲۷۱۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مدال نوبل «دوریس لسینگ» حراج می‌ شود

مدال نوبل ادبیات «دوریس لسینگ» ـ نویسنده فقید انگلیسی ـ به قیمت ۲۵۰ هزار پوند به حراج گذاشته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدال نوبل ادبیات «دوریس لسینگ» ـ نویسنده فقید انگلیسی ـ به قیمت ۲۵۰ هزار پوند به حراج گذاشته می‌شود.

«گاردین» نوشت: «دوریس لسینگ» یکی از ۱۴ نویسنده زنی بود که موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد و حالا با گذشت چهار سال از زمان فوتش، این مدال طلایی‌رنگ به فروش گذاشته می‌شود.

قیمت این مدال بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار پوند تخمین زده شده است. حراجی «کریستی» اعلام کرده پیش از این تنها یک مدال نوبل ادبیات به حراج رفته و آن هم متعلق به «آنده ژید» بوده است. این مدال سال گذشته در پاریس به قیمت ۳۰۰ هزار یورو به فروش رسید.
مدال نوبل «دوریس لسینگ» حراج می‌ شود

حراجی «ساتبی» هم سال ۲۰۱۳ مدال نوبل «ویلیام فاکنر» را به قیمت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار به حراج گذاشت، اما هیچ خریداری پیدا نکرد.

«دوریس لسینگ» متولد سال ۱۹۱۹ کرمانشاه ایران است.‌ پدرش، «آلفرد تیلور» که در جنگ جهانی اول معلول شده بود، کارمند بانک ایران و مادرش «امیلی ماد تیلور» پرستار بود.

او در سال ۲۰۰۷ و در سن ۸۷ سالگی از سوی آکادمی نوبل ادبیات به عنوان مسن‌ترین برنده این جایزه مهم معرفی شد. «لسینگ» سال ۱۹۷۷ نشان امپراطوری بریتانیا و در سال ۱۹۹۲، عنوان سلطنتی «بانو» را دریافت کرد.

اولین رمان «لسینگ» به نام «چمن آواز می‌خواند» در سال ۱۹۴۹ در لندن منتشر شد و او پس از آن به اروپا رفت و در آن‌جا ماندگار شد و در سال ۲۰۰۱ جایزه‌ «پرنس آستوریاس» اسپانیا را به دست آورد. «لسینگ» همچنین موفق شد جایزه‌ یادمان «جیمز تیت بلک» را برای رمان «زیر پوست من» به دست آورد. جایزه‌ ادبی «دیوید کوهن» انگلیس نیز در کارنامه‌ افتخارهای او دیده می‌شود.

«دفترچه طلایی»، «رهنمودهایی برای نزول در دوزخ»، «تابستان پیش از تاریکی»، «خاطرات یک نجات‌یافته»، «خاطرات یک همسایه خوب»، «تروریست دوست‌داشتنی»، «فرزند پنجم»، «بن در جهان» و «شیرین‌ترین رویاها» از جمله کتاب‌های این نویسنده انگلیسی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج