جاباما
۶۴۲۷۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حراج موردی سکه دیگر جواب نمی‌دهد

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس، با اشاره به تصویب راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی در بورس، گفت: بسترهای لازم برای راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی فراهم شده و باید معاملات را به صورت آزمایشی آغاز کرد.

خبرگزاری مهر: دبیر کمیته فقهی سازمان بورس، با اشاره به تصویب راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی در بورس، گفت: بسترهای لازم برای راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی فراهم شده و باید معاملات را به صورت آزمایشی آغاز کرد.

سیدعباس موسویان با اشاره به نوسانات بازار ارز و سکه طی هفته‌های گذشته گفت: بخشی از نوسانات اخیر قیمت ارز و سکه، مربوط به قیمت‌ها و رویدادهای جهانی است؛ به طوری که با افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه و ارز نیز در داخل با تغییراتی مواجه می‌شود؛ اما بخشی از نوسانات که به حباب قیمتی و حبابی شدن نرخها مربوط است، با استفاده از ابزارهای مالی بازار سرمایه مانند معاملات آتی ارز و قراردادهای اختیار معامله ارزی، به طور کامل از بین می‌رود و نرخ‌ها کاملا واقعی و شفاف می‌شود.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بر همین اساس با توجه به نیاز کشور و نیز تصویب راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی در شورای عالی بورس، باید هرچه سریعتر این بازار برای کنترل نوسانات ارزی راه‌اندازی شود؛ در این میان لازم است بانک مرکزی به عنوان نهادی که مسئولیت بازار ارز را بر عهده دارد، با مساعدت و همکاری سازمان بورس، زمینه راه‌اندازی این بازار را فراهم کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون برای راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی، بسترهای لازم در بورس کالا فراهم شده و بهتر است برای شروع، معاملات آزمایشی برای بررسی جوانب کار راه‌اندازی شود و سپس معاملات رسمی را آغاز کرد.

موسویان در ادامه به حراج سکه از سوی بانک کارگشایی اشاره کرد و گفت: اگر حجم سکه در بازار از حد طبیعی کاهش پیدا کند، ممکن است بازار را دچار حباب کند؛ لذا حراج سکه از سوی بانک مرکزی باید در جایگاه خود رصد شود، تا متناسب با نیاز و مصرف داخلی تدابیری برای آن اندیشیده شود. بنابراین باید از اقدامات هیجانی در این خصوص اجتناب کرده و حراج سکه به صورت کارشناسی صورت بگیرد نه موردی و مقطعی؛ این در حالی است که بانک مرکزی در کنار حراج سکه در بانک کارگشایی، می تواند از بازار مشتقه سکه هم استفاده کند تا به طور مستمر امکان پوشش نوسانات قیمتی را داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج