۶۴۲۹۸۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

وزنه برداری ایران علیه دشمن شماره یک!

اگرچه اتفاقاتی مثل ناداوری علیه بهداد سلیمی و نمایش ضعیف کیانوش رستمی از اتفاق‌های ناخوشایند مسابقات جهانی وزنه‌برداری بود، اما قهرمان شدن تیم‌ملی ایران در این رقابت‌ها اهمیت زیادی برای ورزش ایران دارد.

شهروند: اگرچه اتفاقاتی مثل ناداوری علیه بهداد سلیمی و نمایش ضعیف کیانوش رستمی از اتفاق‌های ناخوشایند مسابقات جهانی وزنه‌برداری بود، اما قهرمان شدن تیم‌ملی ایران در این رقابت‌ها اهمیت زیادی برای ورزش ایران دارد. علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درحالی‌که از قهرمانی ایران در خاک آمریکا به‌عنوان اتفاقی مهم برای تمام ایرانیان یاد می‌کند، اما قرار است ناداوری علیه بهداد را هم پیگیری کند. مرادی از برنامه‌های ویژه فدراسیون وزنه‌برداری برای آینده می‌گوید و این‌که برای ادامه موفقیت وزنه‌برداری به حمایت ویژه از طرف کمیته المپیک و وزارت نیاز مبرمی وجود دارد. صحبت‌های رئیس فدراسیون با خبرنگار «شهروند» را در ادامه می‌خوانید:

از قهرمانی تیم‌ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی بگویید که اتفاق بسیار مهمی برای ورزش ایران بود.

بسیار خوشحالم و به خود می‌بالم که برای نخستین‌بار وزنه‌برداری ایران توانست بر بام دنیا بایستد. این قهرمانی ارزش زیادی برای ما دارد چون در میان انبوهی از مشکلات و سختی‌ها به دست آمد. برای این‌که ایران بتواند در دنیا قهرمان شود، ورزشکاران ما سال‌ها و ماه‌های زیادی زحمت کشیدند و با وجود تمام کمبودها و سختی‌ها دست از رسیدن به اهداف خود برنداشتند. ٨ وزنه‌بردار ایران در این مسابقات عاشقانه و مردانه وزنه‌ها را بلند کردند و غیرت آنها برای من ستودنی است. اگرچه همه آنها موفق به کسب مدال نشدند، اما همین که این‌طور تلاش کردند و در تمام مراحل مردانه جنگیدند، ارزش زیادی دارد.

این قهرمانی از قبل قابل‌ پیش‌بینی بود؟

امروزه تمام کشورها با استفاده از تکنولوژی در جریان تمام برنامه‌های رقبا قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که تمام کشورهای رقیب ما از برنامه‌های ایران خبر داشتند و می‌دانستند ما برای قهرمانی جهان تلاش می‌کنیم. فکر می‌کنم رقبا می‌دانستند ایران شانس زیادی برای قهرمانی دارد، به همین دلیل با تمام توان در این مسابقات حاضر شدند، اما خوشبختانه سهم کشور ما مدال‌های خوشرنگ بود و توانستیم با کنارزدن رقیبان قدرتمند بر بام دنیا قرار بگیریم.

قبول دارید با وجود قهرمانی، برخی نواقص در تیم بود که باید برطرف شود؟

دقیقا همین‌طور است. ما در باد این قهرمانی نمی‌خوابیم و ظرف روزهای آینده جلسه‌ای با کادر فنی خواهیم داشت تا نقاط ضعف تیم بررسی و برطرف شود.

اتفاقاتی که برای کیانوش رستمی و بهداد سلیمی رخ داد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به شایستگی‌های این دو ورزشکار بزرگ، ما امید زیادی به کسب مدال توسط آنها داشتیم، اما اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است. همه می‌دانند کیانوش در ماه‌های اخیر بدون وقفه تمرین کرد و در روزهای پایانی اردو هم با وجود مصدومیت به خود استراحت نمی‌داد. کیانوش مصدوم بود و می‌توانست در مسابقات شرکت نکند، اما با پای مصدوم و فقط به عشق خوشحال‌کردن مردم وزنه زد، اما شرایط برایش مهیا نبود. بهداد سلیمی هم با وجود اتفاق تلخی که در المپیک برایش رخ داد، باز هم مردانه تلاش کرد و جنگید، اما ناداوری علیه او نگذاشت به حقش که مدال طلا بود، برسد.

موضوع بهداد سلیمی را پیگیری می‌کنید؟

قطعا پیگیری می‌کنیم، چون در حرکت بهداد در وزنه آخر خطایی رخ نداد و ما بدون هیاهو و جنجال حتما این ماجرا را ادامه می‌دهیم تا از حق‌خوری در مسابقات آینده پیشگیری کنیم.

خود سلیمی در حرف‌هایش از رابطه ضعیف فدراسیون با فدراسیون جهانی انتقاد کرده است.

بهداد حق دارد. این مسائل در پشت ‌صحنه اتفاق می‌افتد. حتی در یکی از وزن‌های دیگر ممکن بود این اتفاق تکرار شود، اما با کار قدرتمندی که انجام دادیم، آنها چشم‌پوشی کردند. ناداوری‌ها به دلیل این‌که آن جایگاه‌ها را نداریم، طبیعی است چون رئیس هیأت ژوری (جلود عراقی) دشمن شماره یک ما بود. امیدوارم این اتفاقات درسی برای سیاستمداران ورزش ایران شده باشد. پشتیبانی از ما برای کسب کرسی ضعیف بود و در ورزش نیاز داریم وسعت دیدمان را بیشتر کنیم. البته در این مسابقات اتفاقات خوبی هم برایمان رخ داد. مدال طلا و رکوردشکنی سهراب مرادی و بازگشت حسینی به عرصه قهرمانی و تولد وزنه‌برداران جوان نشان داد آینده خوبی در انتظار ما خواهد بود.

یعنی شما به دلیل حمایت ضعیف از ایران نتوانستید کرسی جهانی کسب کنید؟

شک نداشته باشید تنها دلیلی که ایران صاحب کرسی جهانی نشد، دقیقا عدم حمایت از ما در داخل کشور بود. ما با دست خالی جلو رفتیم و تا زمانی هم که آن جایگاه لازم را در دنیا نداشته باشیم، ناداوری‌ها اتفاق می‌افتد. بعد از المپیک رایزنی‌های زیادی انجام دادیم تا جایگاهی را که حق ایران است در فدراسیون جهانی به دست آوریم، اما کم‌لطفی‌هایی در داخل شد و با دست خالی جلو رفتیم و درنهایت کشورهای عربی با پول‌هایی که داشتند، توانستند این جایگاه‌ها را به دست آورند.

با این تفاسیر، خرید و فروش شدن مدال‌های وزنه‌برداری در دنیا حقیقت دارد؟

خیر، مدال‌ها خرید و فروش نمی‌شود، اما برخی‌ اوقات ناداوری اتفاق می‌افتد و مدالی که متعلق به ورزشکار ایرانی است را با استفاده از قوانین من‌درآوردی می‌گیرند و به وزنه‌بردار دیگری می‌دهند. به‌نظر من بهداد کامل وزنه زد و هیأت ژوری آمریکایی کاملا به ایران کم‌لطفی کرد.

ظاهرا دلخوری‌هایی هم از وزارت ورزش و کمیته المپیک دارید؟

بحث دلخوری نیست. وقتی از تیم‌ملی وزنه‌برداری نتیجه‌گیری در حد قهرمانی دنیا انتظار می‌رود، پس حمایت‌ها هم باید بیشتر باشد. تا الان ما نزدیک به ٢٥‌درصد از بودجه‌ سال ٩٦ را گرفته‌ایم و واقعا به سختی مهیای مسابقات جهانی شدیم. انتظار ما این است که وقتی برای مبارزه با رقیبانی که تا بن دندان مسلح هستند پا به مسابقات جهانی می‌گذاریم، کمیته المپیک و وزارت ورزش هم در آن اندازه از ما حمایت کنند. ما با دست‌ بسته به این مسابقات رفتیم، اما نتیجه‌ای درخشان گرفتیم و در جایی که همه چیز علیه ایران بود و در خاک آمریکا، با حمایت مردم کاری بزرگ انجام دادیم و برای نخستین‌بار قهرمان دنیا شدیم.

سلیمی به پرسش مهم این روزهای وزنه‌برداری پاسخ داد

تصمیم بهداد برای خداحافظی جدی است؟

بهداد سلیمی بعد از اتفاقاتی که در جریان مسابقات جهان برایش رخ داد و عده‌ای آن را ناداوری دانستند، روز گذشته در بازگشت به ایران اینطور لب به سخن گشود: «مسابقات برای تیم‌ملی خوب بود و توانستیم قهرمان شویم اما برای من خوب نبود. با این شرایط نمی‌توان کار کرد و دوباره فدای بعضی اتفاقات شدم که من اصلا مقصر نیستم و وسط دشمنی دو آدم خاص من قربانی شدم. همه دنیا فهمیدند برای من چه اتفاقی رخ داد و متاسفانه از نظر لابی‌گری و ارتباطات، ضعیف هستیم و نمی‌توانیم حق خودمان را بگیریم.» وی درباره خداحافظی‌اش از دنیای وزنه‌برداری تأکید کرد: «باید فکر کنم. هنوز همین تصمیم را دارم، حالا باید با دوستان و مشاورانم صحبت کنم و درنهایت ببینم به نتیجه‌ای می‌رسم، اما با این شرایط کارکردن سخت است. آقای مرادی با وجود داشتن مدیریت قوی در داخل و بحث برگزاری اردوها اما در لابی‌گری با فدراسیون جهانی ضعیف عمل می‌کند و این ایراد باید برطرف شود. با این شرایط راحت سر ورزشکاران ایران بریده می‌شود. البته همیشه منتقدانی هستند که می‌گویند حرکت من خطا بوده و من به نظرشان احترام می‌گذارم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رام

      خودتان را گول نز نید چین روسیه ترکیه وووو حضور نداشتن این قهرمانی ارزانی خودتان.

    • س

      مشکل شما این است که به خودتان هم دروغ میگویید.و باورتان شده که ژولی دشمن است.یه مثال وزنه برداری یکی از کشورها فقط یک ثانیه دیر آمد پشت وزنه .اوتش کردن و قهرمانی ایران در نبود کشورهای بزرگ این رشته بود.و سلیمی حتی اگر وزنه هم میزد نیمگرفت بهتر است.با برود یاواقعا کار کند.او دیگر سوخته است.ابرومندانه خداحافظی کند

    • بدون نام

      قهرمانی بدرد نخور
      مانند این میمونه ایران در جمع گوام و لائوس و ماکائو قهرمان جام جهانی بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج