۶۴۳۵۵۳
۲ نظر
۵۰۲۶
۲ نظر
۵۰۲۶
پ

۸ گام موثر تا منظم شدن

اگر اتاق کار یا خانه تان در اسباب و اثاثیه غرق شده اند از کجا آغاز می کنید؟ در نگاه اول ممکن است با این همه آشفتگی، آشفته تر شوید. اما این موضوع هم راه حل خودش را دارد. ترتیب شروع کردن برای مبارزه با این بی نظمی هم در عین حال مهم و ضروری است. بسیاری از بی نظمی ها نه در وسایل که در ذهن ما جا دارند.

ماهنامه همشهری تندرستی: اگر اتاق کار یا خانه تان در اسباب و اثاثیه غرق شده اند از کجا آغاز می کنید؟ در نگاه اول ممکن است با این همه آشفتگی، آشفته تر شوید. اما این موضوع هم راه حل خودش را دارد. ترتیب شروع کردن برای مبارزه با این بی نظمی هم در عین حال مهم و ضروری است. بسیاری از بی نظمی ها نه در وسایل که در ذهن ما جا دارند. این که باور ذهنی ما چگونه است و فلسفه ما در مواجهه با خرید یا نگهداری وسایل چه چیزی است. در ادامه با هشت توصیه متخصصان درباره چگونگی مرتب کردن بهم ریختگی ها آشنا می شوید. هشت توصیه کاربردی که قطعا بسیاری از ما تا پیش از آن متوجه شان نبوده ایم یا به راحتی از کنار آنها گذشته ایم.

1. از جا‌به‌جا کردن خرت و پرت ها اجتناب کنید

متخصصان می گویند حرکت داد چیزها به جاهای مختلف خانه «زیر و رو کردن» نام دارد. این کار کمکی به منظم کردن وسایلی که احاطه تان کرده نخواهد کرد. به جای پخش و پلا کردن شان، آنها را یک جا جمع کنید. بعد از میان آنها شروع به انتخاب دوریختنی ها کنید.
۸ گام موثر تا منظم شدن

۲. برنامه ریزی بلندپروازانه ممنوع

ویکی سیلورهورن می گوید: "فکر نکنید «باید همه خانه را تمیز کنم» در عوض فکر کنید «می خواهم آن کشو را مرتب کنم.» این طور فشار کمتری به خود وارد خواهید کرد. ساعت موبایل را روی 15 دقیقه کوک کرده و مرتب کردن را شروع کنید. قطعا با این شیوه از جزء به کل خواهید رسید و هیچ هراسی هم از مواجهه با یک خانه بزرگ و بی نظم نخواهیدداشت."

3. خلاقانه تمیز کنید

اگر خلاق هستید کتاب ها و لباس های تان را براساس رنگ منظم کنید. از جاخودکاری ها و پوشه های هنری برای منظم کردن لوازم تحریر و کاغذها استفاده کنید. سیلورهورن می گوید: «اگر روشی خاص الهام بخش است و خلاقیت تان را افزایش می دهد پر و بال اش دهید.»

۴. هر چیزی که دوست ندارید را بیرون بیاندازید

پیش از دورانداختن چیزها خوب فکر کنید. دکتر ماری کوندو، متخصص بهداشت می گوید: «اگر چیزی برای تان شادی آور است همان لحظه احساس خواهید کرد. اگر چنین نبود زمان دورانداختنش فرا رسیده است.» به احساس خود تکیه کنید و بگذارید تا به شما در دورانداختن یا نگه داشتن وسایل به شما کمک کند.

5. بچه ها را به دورانداختن خرت و پرت های اضافی تشویق کنید

بچه ها معمولا عادات احتکار را از والدین شان به ارث می برند، این آموزشی است که از کودکی به آنها خواهیم داد و در آینده به همان حس ما مبتلا خواهندشد. اگر نمی توانید این کار را بکنید برای کودکان تان انجام دهید. وقتی وسایل اضافی را دور می ریزید از آنها اجازه بگیرید و با آنها درباره این که چرا وسایل باید به خیریه اهدا شوند یا درون سطل آشغال قرار بگیرند عاقلانه بحث کنید. برای کم کردن خرت و پرت های اتاق فرزندتان، به جای مغازه اسباب بازی فروشی او را به کتاب فروشی یا سینما ببرید.

۶. «آشفتگی» را در نظر بگیرید

متخصصان معمولا آشفتگی را CHAOS (Can't Have Anyone Over Syndrome) (سندرم نمی توانم مهمان دعوت کنم) می نامند. اگر به خاطر ناتوانی از مرتب کردن بهم ریختگی نتوانستید میهمان دعوت کنید، باید به روان شناس و متخصص مشاوره مراجعه کنید. دکتر کلر پاراک، عضو انجمن حرفه ای متخصصان مشاوره می گوید: «افراد برای مراجعه به متخصص مشاوره یا روان شناس و دریافت کمک به محرک نیاز دارند.»

7. قرض بگیرید، نخرید

پیش از آن که فکر کنید «به یکی از آنها نیاز دارم» به قرض گرفتن فکر کنید. برای انجام این کار می توانید به سایت های تخصصی مراجعه کنید. سایت هایی که بسیاری از وسایل را به شما اجاره می دهند و شما می توانید نیازهای موقتی خود به وسایل را از این طریق برطرف کنید و در عین حال انبار احتکاری خود از وسایل را از اینی که هست متراکم تر نکنید.

۸. از متخصصان کمک بگیرید

کمک گرفتن از کسانی که می توانند در دور انداختن خرت و پرت ها به شما کمک کنند خجالت آور نیست، حتما از آنها کمک بخواهید. آنها می توانند دوست، همسر شما یا متخصص این کار باشند. شاید آنها بی رحمانه تر نسبت به دور ریختن وسایل به دردنخور عمل کنند و لازم است تا در ایجاد خلل در کار آنها خودداری کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      :)))))))

    • بدون نام

      منم اهل زیاد خرید کردن نیستم ،بخصوص اسباب بازی ،بچه م رو میبرم پارک یا تو حیاط (مشترک ) با یه سطل آب بازی می کنه ،و...
      لباس هم به مقدار لازم و...
      اما راستش فکر می کنم با این بیکاری ،اون فروشنده ای که شغل اش همین مغازه ش هست و شغل دیگه ای نداره اگه همه مثل من خرید نکنند ،بی پول می مونه ،دلم می سوزه ،شده الکی خرید کردم از مغازه ای که حس کردم مشتری نداره و سر بقیه مغازه ها شلوغ بوده !
      شوهرم میگه تو طرف کی هستی ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج