۶۴۳۷۳۳
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

بیهوده‌ترین حرف مقابل طرح کی روش؛ کجای دنیا!‌

این لقلقه «کجای دنیا»، هرگز هیچ نشانی از دنیا‌ دیدگی در خود ندارد.

ایران ورزشی: این لقلقه «کجای دنیا»، هرگز هیچ نشانی از دنیا‌ دیدگی در خود ندارد. اینکه عبارت «کجای دنیا» را مقابل ایده تازه کی‌روش برای برگزاری اردوهایی به مدت یک یا یک و نیم روز در هفته قرار دهیم و بگوییم چرا برای چنین ایده‌ای مثال دیگری در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود، یک غلط تازه به هزار غلط دیگری که فوتبال خود را بر آن بنا گذاشته‌ایم خواهیم افزود.

کی‌روش این صلاحیت فنی را دارد که ایده‌ای را در فوتبال ایران اجرا کند و نیازی نباشد که مصداق جهانی برای آن ایده پیدا کنیم. ما اما می‌توانیم با عبارت «کجای دنیا» همواره مقلد هر کاری باشیم که الزاما پیش‌تر در جایی از دنیا اجرا شده باشد. کی‌روش پیش از آنکه در لفافه طرحش کیفیت تیم‌های ایرانی را به نقد بکشد و بازیکنان ایرانی را در مقیاس جام‌جهانی ۶۰ دقیقه‌ای بنامد، منتقد فیفاست. کی‌روش نگاه یکسان برنامه‌ریزی فیفا در مورد تیم‌های ملی را نمی‌پسندد. او مساله‌ای را بارها طرح کرده است، اینکه بازیکنان تیم‌های ملی مثل اسپانیا یا آلمان برای ساختن تیم ملی فرصت چندانی نمی‌خواهند اما در فرصت‌های تعیین شده فیفا برای برگزاری اردوهای ملی، تیم‌های ملی مثل ایران نمی‌توانند صاحب شانس پیشرفت در فوتبال ملی باشند.

طرح تقویتی کی‌روش با برگزاری اردوهای یک روز یا یک و نیم روز، فقط برای انجام ریکاوری نیست. او برای این فرصت ایده‌های مختلف تئوری هم دارد و اگر قرار است اتفاقی در جام‌ جهانی برای ما رخ دهد، این ما هستیم که به ایده کی‌روش تن می‌دهیم، نه اینکه تن دادن کی‌روش به کاری بیهوده با بازیکنان ۶۰ دقیقه‌ای را در چند اردو تا جام جهانی تماشا کنیم.

مساله ساده است. باشگاه‌های ایرانی با کیفیتی نازل مدیریت می‌شوند، بازیکنان در این تیم‌ها با کیفیتی نازل زندگی و تمرین می‌کنند و تبدیل می‌شوند به همین بازیکنانی که به تشخیص کی‌روش ۶۰ دقیقه می‌توانند در جام‌جهانی بازی کنند. اگر تشخیص کی‌روش را در این زمینه باور نداریم، می‌توانیم به راه خود ادامه دهیم و قهرمانی آسیا را هم یک رویا ببینیم، چه رسد به درخشش در جام جهانی.

اگر فقط مدتی کوتاه با یک تیم لیگ برتری در ایران کار و زندگی کرده باشید، درک این نکته که چگونه بهترین بازیکنان این تیم‌ها بیش از ۶۰ دقیقه نمی‌توانند در جام جهانی بازی کنند، دشوار نخواهد بود. کیفیت زندگی و تمرین بازیکنان در ایران به فاجعه تنه می‌زند.

این‌ روزها حامیان برانکو ایوانکوویچ در ایران موجی ساخته‌اند در این ‌باره که چرا یک مربی در قواره برانکو باید به ایده کی‌روش تن بدهد و بازیکنانش را یک روز در هفته به اردوی تیم ملی بفرستد اما انگار فراموش کرده‌ایم که پس از جام جهانی آلمان، فوتبال ایران از برانکو گذر کرد. برانکو البته مربی محترم و دانایی است اما شخصیت فنی و دانش او سال ۲۰۰۶ برای فوتبال ایران کافی نبود. امروز در حالی‌که نزدیک به ۸ سال با یک مربی در کلاس کی‌روش روزگار می‌گذرانیم، برانکو نمی‌تواند آن کسی باشد که برای مخالفت با ایده کی‌روش به برگ برنده مخالفان این ایده تبدیل شود.

ایده کی‌روش البته فقط با همکاری باشگاه‌ها قابل اجراست اما فراموش نکنیم که باشگاه‌ها چه محصولاتی را در اختیار تیم ملی می‌گذارند و تا چه اندازه کیفیت کارشان ملال‌آور و نگران‌کننده است. فوتبال ملی ایران اگر از لژیونرهایی که اغلب در تیم‌های درجه چندم اروپا بازی می‌کنند بهره‌مند نبود، بی‌تردید کیفیت نازل‌تری داشت.

کارلوس کی‌روش نه فقط در زمینه این ایده در آستانه جام جهانی بلکه در تمام سال‌های حضورش در ایران قواعدی را زیر پا گذاشت و اصولی را خدشه‌دار کرد اما وقتی کیفیت مدیریت در فدراسیون فوتبال را در نظر بگیریم، کارلوس کی‌روش را در مهلکه‌ای می‌بینیم که برای فرار از آن چاره‌ای جز فرمان نبردن از بالادستی‌هایش در فدراسیون فوتبال نداشت. ما به لجبازی‌های کی‌روش و به جنجال‌هایش دل ‌بسته‌ایم و مگر برای مقابله با حجم عجیبی از سوءمدیریت راهی جز جنجال و لجبازی وجود دارد؟ ایده تازه کی‌روش اما در دسته لجبازی‌هایش هم نیست، بلکه راه ماست برای تبدیل شدن به تیمی که نمی‌خواهد در روسیه فاجعه رقم بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی کی روش تنها عامل موفقیت تیم ملی و باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان برای بازی در لیگ های اروپاییه و یادمان باشه در زمان برانکو ما فقط یه تیم ملی با ترکیب ثابت داشتیم در حالی که الان با تمهیدات کی روش دو تیم ملی قوی داریم یعنی تیم ملی با دو ترکیب متفاوت هم قویه

    • عبداله ارشادی

      نویسنده مطلب انگارسینه چاک کیروشه.مگراین مربی چه افتخاراتی درفوتبال دنیاکسب کرده.جزاینکه دستیارفرگوسن بوده ودربقیه جاهایی مثل پرتقال واسپانبادیپورت شده.نویسنده مطلب انگاربه کیفیت فوق عالی بازیکنان پرسپولیس توجه نکرده که دردقیقه 90 هم انگاربراشون دقیقه اول بازیست.اقای ندیسنده نگاهت معقول وبدورازحب وبغض باشه لطفا.

      پاسخ ها

      • قرمزی

        چیه نکنه میگی برانکو خوبه؟؟؟من خودم قرمزم ولی برانکو با اون تعویض نکردناش و فراری دادن خیلی
        از بازیکنا آدمو حرص می‌ده.کیروش بهترین گزینه برای وضع ایرانیه
        چون واقعا داره با کمکاری های مسئولان دست و پنجه نرم میکنه

      • قرمزی

        من سینه چاک کیروشم !!!
        واسه امسال شماها باید افرادی مثل مایلی کهن و قلعه‌نویی و جلالی
        سرمربی تیم ملی شن تا کلا به فنا برید
        کیروش همونیه که ایران رو تا رده ۲۲فیفا آورد

      • قرمزی

        من سینه چاک کیروشم !!!
        واسه امسال شماها باید افرادی مثل مایلی کهن و قلعه‌نویی و جلالی
        سرمربی تیم ملی شن تا کلا به فنا برید
        کیروش همونیه که ایران رو تا رده ۲۲فیفا آورد

    • بدون نام

      واقعا وقتی پای حرف حساب درمیان باشه جوابی نیست اکر به ابروی فوتبال ایران فکر میکنیم باید به درخواست های مربی تیم ملی احترام بگذاریم باتشکر از همه مربیان فوتبال ایران بخاطر غرور وسربلندی ایران هم که شده با این طرح موافقت کنند

    • بدون نام

      کجای دنیا تیم ملی وباشگاهها یه زمین تمرین درست حسابی ندارن.،!؟

    • علی

      بازیکنهایی که کی روش تربیت کرده به غیر لیگ درپیت روسیه و یونان کجا دیگه بازی میکنن.مشکل برانکو با کی روش اینه که این آقا هیچ کسی رو قبول نداره خوب اگه شما به کار باقی مربیا اعتقاد نداری زور که نیست اونها هم به کار شما اطمینان نمیکنن.برانکو قویترین مربیه حال حاضر لیگ ایرانه باید با منطق راضی بشه نه با هیاهو و جنجال.در ضمن مسابقات مقدماتی جام جهانی رو ببینید تا پی ببرید بازیکنهای پرسپولیس برانکو چقدر سهم داشتن تو موفقیت تیم ملی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قویترین مربی ایران امیر قعله نوعی هست فقط برای یاد آوری گفتم

    • بدون نام

      جناب برانکو این مخالفتهای شما عقده گشایی است چرا که تیم ملی در زمان شما نابود شد به این دلایل:۱ بازی دادن به پیرمردها مثل دایی و گل محمدی که آخر فوتبالشان بود برا نسل بعدی ما آینده سازی نکرده۲ ترسو بودن محافظه کاری خصوصیت اصلی ایشان نمونش عدم دعوت از مبعلی و خداداد۳ حافظ ترکیب ثابت تیم و بی انگیزه کردن بقیه بازیکنان' حد اندازه برانکو لیگ ایران هست لیگی ضعیف ششم آسیا و شاید هم پایین تر از این رتبه' که امثال برانکو وقلعه نویی قهرمان بشن

    • محسن

      تنها تیمی که از این برنامه کیروش ضرر میکنه پرسپولیسه. بقیه تیمها باید از کیروش تشکر هم.کنن البته اگه بخواد بازیکن اونا رو دعوت کنه اما بحث اینه از هر تیمی یکی دو بازیکن آنا از پرسپولیس ۶الی ۷ بازیکن و این ضربه به پرسپولیس. نویسنده متن بالا هم از مادر کیروش بیشتر بهش اعتقاد داره. پرسپولیس خیلی بابت تیم ملی ضرر کرده اینبار پرسپولیس باید برنامه خودش رو پیاده کنه در کنارش برنامه تیم ملی رو.

    • بدون نام

      يعني اگه هر چي كيروش ميگه انجام شه ما اسپانيا و پرتغالو ميبريم؟
      دوره قبل با دفاع اتوبوسي يه مساويو دوتا باخت آورديم اين اسمش موفقيته؟يه سوال :همه بازيهاي ليگ كه همزمان نيست, چطور بازيكنهاي ملي ميتونن فرداي بازي هاشون تو تمرين كيروشم باشن؟

    • حمید

      من خودم پرسپولیسیم اما انصافا کیروش از همه مربی های لیگ ایران خیلی بالاتره ، از برانکو هم خیلی بهتره دیگه قلعه نویی و مایلی کهن که عددی نیستن، کاش لحبازی احمقانه نکنیم و برنامه های کیروش رو انجام بدیم

    • یاسین

      یکم منطقی باشید لطفا برانکو برنامه های خودشو در تیم ملی اجرا کرد اون زمان هم مخالف هایی داشت اما حق باتیم ملیه الان کیروش حق داره برنامه های خودشو اجرا کنه برانکو کلاس داره ولی کیروش کلاسش بالاتر از این حرفاس .که بخایم درموردش حرف بزنیم دوتیم ملی .با بازیکنانی به میانگین سنی ۲۴.۵سال این افتخار بزرگی برای ایرانه نگاه کنی به دوران برانکو که دستیار بلازویج بود

    • جێژوان

      چقدر مفت میگه جناب کیروش!!!!
      اونقدر میگن چرا باشگاهها پسرفت دارن؟!

    • بدون نام

      مگه برانکو هم شق القمر کرده .در لیگ ششم آسیا از نظر رنکینگ قهرمان شده.کاری که قلعه نوعی و جلالی و..... هم کردند.کی روش ابهت و پرستیژ یک مربی رو داره موقعی هم که ایران آمد حداقل حداقل کاری که کرد مبارزه با بازیکن سالاری بود که نتیجش رو همه دیدن.باخت در جام جهانی فقط تقصیر کی روش که نبوده ،مشکل اصلی نبود امکانات مثل چمن مناسب، بازی تدارکاتی ،لیگ ضعیف وخنثی ،مدیران کارنابلد در باشگاها ، که اگر استعداد جوانان ایرانی نبود نمیتوانستیم به جام جهانی بریم.با این شرایط رفتن به جام جهانی هم شاهکاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج