جاباما
۶۴۳۷۸۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (۲)

کتابفروشی ها جزء الهام بخش ترین مکان ها در جهان هستند. در میان قفسه های کتاب ها و زیر نور تاریک، می توانید با آرامش بنشینید و اجازه دهید که قوه تخیل تان به پرواز درآید. در اینجا برخی از جالب ترین کتابفروشی ها در جهان را معرفی می کنیم.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: کتابفروشی ها جزء الهام بخش ترین مکان ها در جهان هستند. در میان قفسه های کتاب ها و زیر نور تاریک، می توانید با آرامش بنشینید و اجازه دهید که قوه تخیل تان به پرواز درآید. در اینجا برخی از جالب ترین کتابفروشی ها در جهان را معرفی می کنیم.
۱۱. کتابفروشی Librería Bardón - مادرید، اسپانیا

این فروشگاه در سال 1947 تأسیس شد و فضایی نمادین در مرکز شهر است که می توانید جواهرات ادبی واقعی را در آنجا پیدا کنید. انبوه کتاب های قدیمی را می توان در اینجا یافت.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۲. کتابفروشی The Bookworm - پکن، چین

این اصلی ترین کتابفروشی انگلیسی در شهر است و تبدیل به مرکزی برای فعالیت های فرهنگی شده است. با بیش از 16 هزار عنوان کتاب، گشتن بین قفسه ها بسیار لذت بخش است. وقتی که خسته شوید هم می توانید در رستوران فوق العاده آن استراحت کنید.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۳. کتابفروشی Librairie des Colonnes - طنجه، مراکش

این مکان شاید کوچک باشد ولی پر از سحر و افسون های فرانسوی است. پشت پنجره شیشه ای و ستون های قرمز، مکانی منحصر به فرد پر از کتاب های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی از نویسندگانی همچون بکت، مارگریت و یورسنار مخفی شده است. صاحبان این کتابفروشی هر نوع رویدادی مثل امضای کتاب، نمایش فیلم و بعدازظهرهای موسیقی را برپا می کنند.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۴. کتابفروشی Scarthin Books - پیک دیستریکت، انگلیس

در کناره رودخانه ای در دهکده کرومفورد، می توانید کتابفروشی اسکارتین را ببینید که ادعا می کند جذاب ترین کتابفروشی در تمام بریتانیا است، و البته کاملاً هم حق دارد. اینجا بهشتی کوچک پر از قفسه هایی سرریز از کتاب های نو و دسته دوم است که در مناطق حومه ای انگلیس گم شده است. از درب کتابفروشی داخل شوید و دنیایی دیگر را کشف کنید.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۵. کتابفروشی Librería AltaÏr - بارسلون، اسپانیا

این مکان بزرگترین منبع تخصصی مسافرت در اروپا و احتمالاً یکی از زیباترین کتابفروشی ها نیز است. این کتابفروشی در کنار دانشگاه واقع شده و برای چندین دهه، مسافرانِ مصمم ماجراجویی بعدی خود را از آنجا آغاز کردند. کتابچه راهنمایی مسافرتی بردارید، روی مبلی زیر ستون های فلزی تزئین شده بنشینید و اجازه دهید که تخیل تان به پرواز در آید.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۶. کتابفروشی Bart's Books - اوهای، کالیفرنیا، آمریکا

کتابفروشی بارتز در سال 1964 به وسیله ریچارد بارتینزدیل تأسیس شد و یکی از بزرگترین کتابفروشی های فضای باز در جهان است که تقریباً هر روز باز است. بعضی از قفسه ها رو به خیابان قرار دارند، و برخی دیگر رو به حیاط که آفتاب در آن می تابد. مشتریان می توانند با انداختن پول درون قلک سکه، پرداخت خود را انجام دهند.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۷. کتابفروشی Livraria Da Vila - سائو پائولو، برزیل

این کتابفروشی مدرن و شیک در ساختمانی دو طبقه واقع شده است. هر گوشه از این مکان جادویی شما را دعوت به خواندن و اکتشاف کردن می کند. با اینکه این کتابفروشی خیلی بزرگ نیست، ولی درخشان و جادار است.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۸. کتابفروشی Words on the Water - لندن، انگلیس

چه چیزی می تواند جذاب تر از یک کتابفروشی سیار باشد؟ این کتابخانه جایگزین بین منطقه کامدن لاک و ایستگاه پادینگتون در لندن سفر می کند. این کتابفروشی مکانی عالی است و معمولاً در کنار رویدادهای فرهنگی، نمایش های موسیقی و کنسرت ها برگزار می شود. اگر هوا خوب باشد، می توانید در کنار نهر آب روی چمن بنشینید و یکی از کتاب ها را ورق بزنید. این مسلماً می تواند یکی از آرامش بخش ترین مکان ها در لندن باشد.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۱۹. کتابفروشی Books Actually - سنگاپور

این کتابفروشی مستقل ارزش یکی دو بار سر زدن را دارد حتی اگر خریدی هم از آن انجام ندهید. این کتابفروشی در سال 2005 افتتاح شد و تبدیل به یکی از زیباترین مکان های شهر شده است.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۲۰. کتابفروشی American Book Center - آمستردام، هلند

فریب نمای بیرونی آن را نخورید. مرکز کتاب آمریکا در آمستردام به قدری عرفانی و آسمانی است که خارج از این دنیا به نظر می رسد. بدون درهم ریختگی زیاد، این مکان منحصر به فرد و دارای جوی خاص است. درون کتابفروشی حتی تنه های درخت نیز به احترام منشاء کاغذ وجود دارد.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۲۱. کتابفروشی The Strand Books - نیویورک، آمریکا

شاید این شیک ترین کتابفروشی در جهان نباشد، ولی کتابفروشی استرند در نیویورک بدون شک نمادین است. شعار این کتابفروشی «28 کیلومتر کتاب» است و وقتی وارد شوید می فهمید که چرا. این مکان بسیار بزرگ است و عناوین بسیار زیادی کتاب (بیش از دو میلیون) وجود دارد. اگر همه این ها کافی نیست، پس بد نیست بدانید که این کتابفروشی جایی است که پتی اسمیت خواننده در آن کار می کرد.

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)

۲۲. کتابفروشی Polare Maastricht - ماستریخت، هلند

با اینکه این محل اکنون بسته شده، ولی Polare Maastricht چندین بار به عنوان زیباترین کتابفروشی در جهان معرفی شده است. چه جای دیگری می توانید خود را درون کلیسایی با تاریخی بیش از 700 ساله غرق در کتاب کنید؟ بازسازی و حفظ این معبد و تبدیل آن به مکانی برای ادبیات واقعاً شگفت انگیز است. امیدواریم که به زودی مجدداً باز شود!

زیباترین کتابفروشی‌های جهان (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا خیلی قشنگن اگه تو ایران بود طرف یه ریال هم درامد نداشت اونوقت باید تعطیل میکرد جیگرکی میزد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج