۶۴۴۰۸۳
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

قیمت واقعی شجاعیان چقدر است؟

از ۲۸ آذر ماه نقل و انتقالات نیم فصل رسما آغاز می‌شود و این بیم وجود دارد که یارگیران در باشگاه استقلال باز هم بدون توجه به قیمت واقعی بازیکنان ارقام قابل توجهی را بپردازند.

ایران ورزشی: از ۲۸ آذر ماه نقل و انتقالات نیم فصل رسما آغاز می‌شود و این بیم وجود دارد که یارگیران در باشگاه استقلال باز هم بدون توجه به قیمت واقعی بازیکنان ارقام قابل توجهی را بپردازند. در نقل و انتقالات پیش فصل باشگاه استقلال در برخی خریدهای خود دچار اشتباه‌های فاحشی شد و ارقامی را پرداخت که هنوز هم انتقادهایی به آن وارد است. نمونه‌اش داریوش شجاعیان؛ هافبک-مهاجمی که این اواخر در ترکیب اصلی استقلال هم دیده نمی‌شود و بدل به بازیکنی نیمکت‌نشین شده است.

شجاعیان پیش از تجربه نیمکت‌نشینی در استقلال بارها از سوی علیرضا منصوریان و سپس وینفرید شفر در ترکیب اصلی به کار گرفته شد اما نتیجه حضور این بازیکن در ترکیب اصلی منجر به نمایش درخشانی نشد و تنها روزی که شجاعیان بازیکن باکیفیتی جلوه کرد به روزی مربوط می‌شود که آبی‌ها در رشت موفق شدند سپیدرود را شکست دهند.

شجاعیان فقط آن روز برای استقلال گل زد و غالبا در ترکیب استقلال بازیکنی بی‌برنامه بود. انتظار می‌رفت این بازیکن با توجه به مبالغ بالایی که صرف اخذ رضایتنامه‌اش شده در استقلال به بازیکنی کلیدی بدل شود اما با گذشت پانزده هفته از لیگ هرگز چنین نشده و حتی بازیکنان به مراتب ارزان‌تر در استقلال عملکرد بهتری داشته‌اند. در همین راستا می‌توان به بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی، مجیدحسینی، فرشید اسماعیلی و حتی مهدی قائدی اشاره کرد؛ جوان‌هایی که دستمزدهای زیادی از استقلال نگرفته‌اند و پولی که صرف خرید آنها شده بسیار معقول است.

شاید اگر باشگاه استقلال تامل بیشتری در جذب بازیکنان می‌کرد و در هیاهوی نقل و انتقالات قرار نمی‌گرفت و متاثر از فضاسازی رسانه‌ای، اهداف و برنامه‌های خود را جلو نمی‌برد، اکنون نیز شرایط فنی مطلوب‌تری را تجربه می‌کرد اما بی‌تجربگی برخی مسوولان بخصوص پندار توفیقی که اصول خرید بازیکن را نمی‌داند و فقط به دنبال نمایش است باعث شد استقلال در برخی خریدهایش دچار ضررهای مالی بسیار شود.

طبق گفته هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز هنوز ۶۰۰ میلیون تومان از حق انتقال شجاعیان به استقلال باقی مانده است.

نصیرزاده در این باره توضیحاتی داده که قابل توجه است: «نمی‌توانم رقم کلی حق انتقال شجاعیان به استقلال را افشا کنم. این یک موضوع پنهان بین من، باشگاه استقلال و شجاعیان است اما می‌توانم به بخشی از مبالغی که هنوز باقی مانده اشاره کنم. باشگاه استقلال باید در تاریخ 30/7/96 مبلغ 300 میلیون تومان از حق انتقال شجاعیان را پرداخت می‌کرد که هنوز این اتفاق نیفتاده است. 300میلیون تومان دیگر متعلق است به تاریخ 30/10/96 که باشگاه استقلال متعهد به پرداخت آن است.»

از نصیرزاده پرسیدیم که آیا این مبالغ را باشگاه استقلال پرداخت می‌کند و اگر نکند واکنش باشگاه گسترش چه خواهد بود که او در پاسخ گفت: «با باشگاه استقلال صحبت کردیم و آنها وقت گرفته‌اند تا ابتدا ۳۰۰ میلیونی که تاریخ پرداختش گذشته را بپردازند. ما با آنها رابطه بدی نداریم و قول‌هایی داده‌اند که روی آن قول‌ها حساب می‌کنیم. مشکلی در این راستا به وجود نخواهد آمد.»

مدیرعامل گسترش فولاد از بیان اینکه استقلال چه مبلغی را بابت حق انتقال شجاعیان پرداخته خودداری کرد اما همین که او 600 میلیون از حق انتقال را تایید می‌کند نشان می‌دهد باشگاه استقلال مبلغ گزافی را پرداخته است. اگر به یاد داشته باشید بخشی از حق انتقال پیش از شروع فصل پرداخت شد که مدیرعامل گسترش فولاد در آن مقطع پرداختی از سوی باشگاه استقلال را تایید کرد. در واقع این دو فقره چک 300 میلیون تومانی که باقی مانده احتمالا قسط‌های سوم یا چهار حق انتقال این بازیکن است. در آن ایام که قرار بود شجاعیان به استقلال ملحق شود، صحبت از پرداخت مبلغی حدود یک میلیارد و نیم بود. ظاهرا انتقال چنین مبلغی از سوی باشگاه استقلال به باشگاه گسترش فولاد تبریز صحت دارد.

علاوه بر این مبلغ قطعا دستمزد شجاعیان در استقلال هم مبلغ قابل توجهی است و اگر همینطور سرانگشتی حساب کنیم این بازیکن بیش از ۳ میلیارد تومان خرج روی دست استقلال گذاشته است. رقمی که هرگز با توانمندی‌های این بازیکن مطابقت ندارد و استقلال هیچ سودی - نه فنی و نه اقتصادی - نکرده است.

در واقع این باشگاه گسترش فولاد تبریز بود که از انتقال شجاعیان نفع و بهره کافی برده است. بی‌شک شجاعیان با این وضعی که در استقلال دارد در گسترش فولاد هم به بازیکنی نیمکت‌نشین بدل می‌شد اما ابتدای فصل شرایطی پیش آمد که باشگاه تبریزی از انتقال بازیکنی که ستاره هم نبود و ارزش فنی آنچنانی نداشت، سود مالی بالایی به جیب زد تا اکنون برنده انتقال میلیاردی لقب بگیرد.

به هر حال باشگاه استقلال باید از این انتقال‌های ناموفق درس‌های بسیاری بگیرد و در ادامه مدیریت خود تدبیر بیشتری پیشه کند و اجازه ندهد منابع مالی باشگاه که به سختی تامین می‌شود راحت از دست برود و خرج بازیکنانی ناکارآمد و بی‌کیفیت شود.

شاید اگر شجاعیان می‌توانست به مهره‌ای موثر و ایده‌آل بدل شود اکنون هزینه‌هایی که برای جذب این بازیکن شده با انتقادهای بسیاری همراه نبود اما این بازیکن پس از امضای قرارداد با استقلال سیر نزولی سریعی را پیمود و در شرایط نامناسب فنی قرار گرفت به طوری که حتی وینفرید شفر هم علاقه‌ای به استفاده از شجاعیان در ترکیب اصلی استقلال ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ب

      ندیدین نصییرزاده میگفت بااستقلالی هابرادریم ولی نگوباکیف استقلال رفیق بود پول پول پول خدا بهترین قاضیه

    • حسین

      حیف یه ریال .دلشون به چی،خوشه .

    • پاسارگاد

      آقای منصوریان این شاهکاریت و اینهمه سوء مدیریت ها باشگاه استقلال دستپخت شما هسـتـشـشــشـشـشـشـشـش هـاا

      بـیایـن جوابــ بدین ؟؟؟؟؟

      وقتی اول فصل جوگیر میشدی و چرت و پرت و چرندیات اول فصل نقل‌وانتقالی رو به رسانه ها می گفتی که داریوش فلان ـــ
      داریوش شجاعیان بهترین و غیره....

      خــــــــب پس چــــــــی شــــــد ؟؟؟؟

      باید به حال این فوتبال گریست و تاسف خورز که مربیان و مسئولینی همچـون
      شــماهـــــــــــــارو در وجـــــــــــــــــودیتش مهیــــــــــــــــــــــای فعالیــــــت کردههههههه

      متـــــاســـــــــــفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از شیشعلی انتظار دیگه ای هم نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج