جاباما
۶۴۴۱۹۱
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

آیا وارد کردن مسافری آیفون ۱۰ به‌صرفه‌تر است؟

همان‌طور که می‌دانید با اجرای طرح رجیستری اگر قصد وارد کردن گوشی به شکل مسافری را داشته باشید باید در فرودگاه با پرداخت مالیات و عوارض شناسه IMEI گوشی را ثبت کنید. اما آیا با این وجود وارد کردن مسافری آیفون X به‌صرفه‌تر از خرید آن از بازار کشور است؟

وبسایت فارنت - علی ارغوان: همان‌طور که می‌دانید با اجرای طرح رجیستری اگر قصد وارد کردن گوشی به شکل مسافری را داشته باشید باید در فرودگاه با پرداخت مالیات و عوارض شناسه IMEI گوشی را ثبت کنید. اما آیا با این وجود وارد کردن مسافری آیفون X به‌صرفه‌تر از خرید آن از بازار کشور است؟
آیا وارد کردن مسافری آیفون 10 به‌صرفه‌تر است؟

گمرک ایران به تازگی نحوه ورود مسافری گوشی تلفن همراه به کشور را شرح داده است. حالا که طرح رجیستری برای گوشی‌های آیفون اپل آغاز شده فرودگاه‌ها نیز خدمات رجیستری را آغاز کرده‌اند. ظاهراً در حال حاضر هزینه ثبت رجیستری آیفون ۱۰ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است. از آن‌جا که این مدل در بازار داخلی قیمتی حدود ۷ میلیون تا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان (بسته به گارانتی) دارد این سوال ایجاد می‌شود که آیا خرید مسافری آیفون X به‌صرفه‌تر نیست؟

مسلّماً سفر کردن صرفاً به دلیل خرید آیفون ۱۰ با توجه به هزینه‌های جانبی سفر منطقی نیست اما در این مطلب سعی کرده‌ایم قیمت تمام شده آیفون ۱۰ مسافری را براساس قیمت وب‌سایت اپل برای کشورهای مختلف محاسبه کرده و با قیمت داخلی مقایسه کنیم. (قیمت میانگین داخلی ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.)
آیا وارد کردن مسافری آیفون 10 به‌صرفه‌تر است؟

به این ترتیب همان‌طور که می‌بینید حتی با احتساب هزینه رجیستری خرید از کشورهایی مثل آمریکا و کانادا و حتی امارات متحده عربی بسیار به‌صرفه‌تر است و حتی در برخی موارد قیمت تمام شده از خرید نسخه ۶۴ گیگابایتی در ایران نیز به‌صرفه‌تر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا خدماتی که شرکت‌های گارانتی کننده ایرانی در قبال این اختلاف هنگفت قیمتی دریافت می‌کنند ارزش هزینه بیشتر را دارد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هزينه ماليات رو لحاظ نكرديد ، براي مثال در كانادا در شهر تورنتو ١٣ درصد ماليات خريد وجود دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج