جاباما
۶۴۴۳۵۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

در نقد طاهری؛ «ژوزه باران» در پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس در ماجرای شکایت ریزه‌اسپور مقصر شناخته شده و علاوه بر محرومیت از در اختیار داشتن این بازیکن به مدت چهار ماه و نیز جذب بازیکن در زمستان جاری و تابستان آینده، باید چیزی حدود ۸۰۰هزار یورو هم به باشگاه ترکیه‌ای بپردازد.

روزنامه گل: باشگاه پرسپولیس در ماجرای شکایت ریزه‌اسپور مقصر شناخته شده و علاوه بر محرومیت از در اختیار داشتن این بازیکن به مدت چهار ماه و نیز جذب بازیکن در زمستان جاری و تابستان آینده، باید چیزی حدود ۸۰۰هزار یورو هم به باشگاه ترکیه‌ای بپردازد. حالا که علی علیپور جای طارمی را به خوبی پر کرده و حداقل در زمستان هم نیازی به جذب بازیکن حس نمی‌شود، تازه پرسپولیسی‌ها یاد بند آخر جرایم‌شان افتاده‌اند؛ یعنی پول کلانی که باید با مشارکت طارمی بپردازند. آنها خوب می‌دانند مهاجم بوشهری چنین پولی ندارد که بدهد؛ چه اگر غیر از این بود چند ماه پیش این مبلغ را فراهم می‌آورد و بابت دریافت رضایتنامه‌اش به خود پرسپولیس می‌داد. بنابراین ظاهرا راهی باقی نیست جز اینکه باشگاه ایرانی این جریمه سنگین را تقبل کند. به همین مناسبت جناب گرشاسبی، سرپرست موقت باشگاه راهی ترکیه شده تا شاید در مذاکزه با مسوولان ریزه‌اسپور بتواند کمی تخفیف بگیرد!

تلاش عملی پرسپولیس برای رفع و رجوع این پرونده در حالی شروع شده که خود طارمی به عنوان متهم ردیف اول راحت دارد استراحتش را می‌کند و لابد مترصد این است که به زودی با پایان فصل و طبعا خاتمه یافتن قراردادش با باشگاه، دوباره ساز جدایی کوک کند. در این میان انتظار می‌رفت طارمی حداقل به جبران اشتباهی که کرده و باشگاه را به این شکل وحشتناک به مخمصه انداخته، قراردادش را به شکل طولانی‌مدت با پرسپولیس تمدید کند، اما گویا فعلا نه چنین چیزی از طارمی خواسته شده و نه او پا پیش گذاشته است. تازه برعکس؛ برخی منابع خبری شایعه کردند طارمی از همین حالا به نزدیکانش در مورد پیشنهاد شالکه آلمان چیزهایی گفته است! پس ظاهرا قصه هر ساله، امسال هم ادامه خواهد یافت؛ بی‌اعتنا به اینکه اشتباه طارمی چطور رویای قهرمانی پرسپولیس در آُسیا را از کف یکی از بهترین نسل‌های تاریخ معاصر این باشگاه ربود.

از این مساله که بگذریم، مدیران باشگاه پرسپولیس باید به یک سوال مهم پاسخ بدهند؛ اینکه آیا بهتر نبود اگر به جای حالا، ۱۸ماه پیش یک توک پا راهی ترکیه می‌شدند و از چند و چون جذب دوباره طارمی آگاه می‌شدند؟ استاد آمد و گفت قراردادم را تمدید کنید، هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید؛ واقعا پرسپولیسی‌ها چرا قبول کردند؟ یعنی آنها نمی‌توانستند همان زمان یک استعلام ساده از ریزه‌اسپور داشته باشند و جلوی این فاجعه را بگیرند؟ باشگاه ترکیه‌ای تنها چند روز بعد از آنکه طارمی بی‌خبر گذاشت و رفت، به فسخ قانونی قرارداد رامین رضاییان رضایت داد؛ این یعنی آنکه آنها آنقدرها هم به در اختیار داشتن بازیکنان ایرانی‌شان مصر نبودند، اما پرسپولیس زحمت یک سوال ساده به‌موقع را به خودش نداد تا حالا به این شکل برای کم کردن ضرر هنگفتش به آب و آتش بزند. متاسفانه این ماجرای ریزه‌اسپور در کنار داستان‌هایی مثل گولچ و بنگستون نشان می‌دهد مدیریت فعلی پرسپولیس (طاهری و اعوان و انصار) نیز چنان که می‌پنداشتیم کم‌خطا نبوده‌اند. حالا بگذریم از شکایت علی دایی که به یک تاوان چند میلیاردی ختم شده. آنها در تمام این مدت ژست تسویه‌حساب با ژوزه را گرفته بودند، در حالی که خودشان باشگاه را «ژوزه‌باران» کردند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      من که نظرم اینه پرسپولیس نذاره طارمی نیم فصل جدا بشه از تیم و نیم فصل دوم کلا طارمی رو نیمکت نشین محض کنه تا هیچ تیم اروپایی رو طارمی سرمایه گذاری نکنه و جایگاهش هم در تیم ملی از دست میره.تا به این راحتی یه تیم با ادان ملیونیش رو اینطور به بازی نگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نظر ندی بهتره

      • بدون نام

        نظرت مهم نیست
        بزارش دم کوزه آبشووووو بخور

      • امینا

        سلام.یه باشگاه بایه بازیکن جعل در اسناد رسمی مملکت کرده.این خودش جرمه وزندان داره.سوای اختلاص

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج