۶۴۴۶۱۶
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

قیمت حامل‌های انرژی ثابت می‌ماند

روز گذشته موضوع بودجه ۹۷ و چالش‌های احتمالی آن محور اصلی نشست‌های خبری بود. وزارت صنعت، معدن و تجارت هم از این قاعده مستثنی نبود.

روزنامه ایران: روز گذشته موضوع بودجه ۹۷ و چالش‌های احتمالی آن محور اصلی نشست‌های خبری بود. وزارت صنعت، معدن و تجارت هم از این قاعده مستثنی نبود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید نگاه مثبتی به بودجه سال آینده داشت و گفت: اگر بودجه عمرانی کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است اما در عوض ۱۸ هزار میلیارد تومان(طبق لایحه بودجه سال آینده اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی و هدفمندی یارانه‌ها برای تولید و اشتغال در لایحه بودجه ۹۷ پیش‌بینی شده که از محل‌های مختلف از جمله منابع بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری خارجی تأمین خواهد شد) به تولید و اشتغال افزوده شده است.
لذا کاهش بودجه عمرانی نمی‌تواند خدشه‌ای به آمار تولید کشور بزند.روز یکشنبه بعد از تقدیم لایجه بودجه ۹۷ به مجلس شورای اسلامی برخی‌ها از این موضوع نگران بودند که کاهش بودجه عمرانی و رسیدن آن به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان باعث رکود در فعالیت واحدهای صنعتی چون سیمان، فولاد و... می‌شود اما قائم مقام وزیر صنعت چنین امری را نپذیرفت و تأکید کرد: واحدهای صنعتی به‌سمت رشد تولید در حال حرکت هستند.نکته‌ دیگری که در این جلسه مورد سؤال قرار گرفت، افزایش قیمت حامل‌های انرژی بود. وی پاسخ صریحی داد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای بخش تولید و صنعت طی سال‌جاری و سال آینده مد نظر دولت نیست البته باید دید در مجلس چه چیزی مصوب می‌شود.اما قرار نیست قیمت‌ها در این حوزه تغییری پیدا کند.

راه‌اندازی ۶هزار واحد صنعتی تا پایان سال
رحمانی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای اجرای ۴۴ پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی طی سال‌جاری، گفت: قرار است ۶ هزار واحد جدید صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی تا پایان سال توسط وزارت صنعت راه‌اندازی شود.وی با بیان اینکه به طور میانگین در هر ماه ۵۰۰ واحد جدید افتتاح شده است، افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ پروژه با پیشرفت بالای ۶۰درصد در کشور داریم که ۶ هزار مورد آن طی سال‌جاری افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۵ هزار واحد صنعتی پرداخت شده است، گفت: در این زمینه بانک‌های خصوصی عملکرد ضعیفی داشتند و بیش از ۹۵ درصد پرداخت‌ها از طریق ۹ بانک عمده صورت گرفته است. قائم‌ مقام وزیر صنعت همچنین از اعطای ۶ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۸ هزار و ۳۳۸ واحد تولیدی خبر داد و گفت: موضوع پرداخت یارانه بخش تولید مورد توجه وزارت صنعت است، البته قرار بود ۳۰درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به تولید اختصاص یابد که امیدواریم بتوانیم درصدی از آن را محقق کنیم.

تصویب 11 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

وی در ادامه با اشاره به تصویب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ میلیارد دلاری در بخش صنعت و تجارت از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون، گفت: ۲ میلیارد دلار از این رقم به دولت دوازدهم اختصاص داشته که برای ۳۸ پروژه در حال طی مراحل اجرایی است.به گفته وی، طی ۲۰ سال گذشته در مجموع ۴۰ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته که طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر این سرمایه‌گذاری بوده‌ایم. وی تصریح کرد: آلمان، ایتالیا و چین در رده‌های اول این سرمایه‌گذاری هستند.پیش‌بینی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مورد نیاز کشور سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار است که ۶ میلیارد دلار آن از محل سرمایه‌گذاری خارجی باید تأمین شود.

تولید دومین خودرو پسابرجامی از اسفندماه

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه حضور داشت.سؤالاتی که از وی شد بیشتر حول محور خودرو بود. وی در مورد دومین خودرو پسابرجامی گفت: تولید خودروی پژو 301 از اسفند ماه با داخلی‌سازی 50درصد آغاز می‌شود. وی در مورد همکاری شرکت سایپا و سیتروئن نیز گفت: سایت کاشان برای آغاز عملیاتی این همکاری آماده شده است و تولید مشترک سایپا و سیتروئن در سایت کاشان از اواخر امسال آغاز خواهد شد. نخستین محصول مشترک از دور جدید همکاری سایپا و سیتروئن، اردیبهشت ماه سال آینده به بازار عرضه می‌شود. صالحی نیا در مورد روند اجرایی قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو نیز گفت: شرکت مشترک این قرارداد تا 20 روز آینده ثبت و پس از آن، اقدام‌های اجرایی آغاز خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      روزنامه نگار محترم دروغ پشت دروغ بس این فبض اب 1میلیون 240 هزارتومانش جریان چیه ما باور نمیکنیم این 13 خانواری که میشناسم هیچ کدام راضی نیستن چه طور به نانوا بخشید به ما میرسه زور داره متاسفم که حرف ما راهیچ کسی قبول نداره دیگه برای خود بنده هیچی لذت بخش نیست

    • بدون نام

      نه تورا خدا ثابت نمانه اخه شما انصاف دارید مردم فقر شده ندارند می خواهید همه ملت خود کشی کنند فقط خودتان و فتاح بمانه چون اون ادم می کفت یارانه را قعطع کنید ما ادمها نداریم عینه شما حقوقه نجومی نکی گیریم یارانه مردم عادی را قعطع نکنید

    • بدون نام

      یارانه ملت را قعطع نکنید یارانه نان را کم نکنید مکه شما دوست ملت نیستن چرا ملت و مردم خودتان را فقیر کردین حالا دست به یارانه می کنید شما حقوقه نجومی ها را قعطع کنید رشوه خوارها را اعدام کنید.یارانه مردم عادی را قعطع نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج