۶۴۴۶۹
۱ نظر
۵۱۰۸
۱ نظر
۵۱۰۸
پ

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

این روزها در پردیس های سینمایی تهران می توانید منوی تفریحی یک روزتان را کامل ببیدید؛ فیلم ببینید، غذا بخورید، خرید کنید و ... یک ساختمان و چند منظور!

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

همشهری جوان: این روزها در پردیس های سینمایی تهران می توانید منوی تفریحی یک روزتان را کامل ببیدید؛ فیلم ببینید، غذا بخورید، خرید کنید و ... یک ساختمان و چند منظور!

تصویر جمعیت شاد، غمگین و گاه متفکری که از در سینما خارج می شوند، تا سال ها پیش - لااقل در تهران - تصویر مرسوم تری بود. آدم هایی که بعد از تماشای فیلم سریع به خیابان سرازیر می شدند تا سانس بعدی را به بقیه بسپارند؛ آدم هایی که اکثرشان را علاقمندان ثابت فیلم های وطنی تشکیل می داند. این روزها اما ثابت شده که مردم را با ترفندهای دیگری هم می توان به سینما علاقمند کرد و از آن طرف هم آدم ها فیلم دوست زیادی را از سینما به جاهای دیگر برد و خرج روی دستشان گذاشت.

این شد که سینماها کم کم بزرگتر شدند. طبقه بالا و پایینشان را رستوران ها، کافه ها، مراکز خرید و گالری ها اشغال کردند تا جمعیت خروجی از سالن سینما در کل مجتمع پراکنده بشود اما به این راحتی ها از در خارج نشود. فلسفه تاسیس پردیس های سینمایی در تهران همین بود. اینکه آدم ها، چه اهل فیلم باشند و چه نباشند، بتوانند یک روز کاملشان را در یک مجتمع بگذرانند و حداکثر نیازهای تفریحی شان همانجا تامین بشود. این دو صفحه یک منوی کاربردی برای آشنایی با این پردیس ها در تهران است.

پردیس سینمایی ملت

فرقی نمی کند توی پارک ملت مشغول قدم زدن باشیدیا ابتدای اتوبان نیایش در حال رانندگی، ساختمان بزرگ و شیشه ای پردیس خودش را توی زاویه دیدتان جا می کند. پردیس سینما گالری ملت پنج سال است که پاتوق خوبی برای دوستداران هنر شده است.

از آبان ماه 87 که این مجموعه افتتاح شد تا به امروز، جدیدترین فیلم های ساخته شده و گالری های بسیاری در آن برپا شده است. این پردیس چهار سالن نمایش دارد که به صورت میانگین هر کدام حدود 265 نفر ظرفیت دارند. البته یک سالن کوچک 30 نفری هم در مجتمع قرار دارد. اگر دلتان خواست سری به این ساختمان غول پیکر کنار اتوبان نیایش بزنید، بهتر است یک نمای کلی از این سازه چهار طبقه در ذهن داشته باشید.

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

گالری بزرگ این مجموعه که برای برگزاری نمایشگاه های آثار تجسمی در نظر گرفته شده و سالن نمایش ۳۰ نفره مجموعه در این طبقه هستند. به علاوه، کافه گالری مجموعه هم در طبقه منفی دو است و اینترنت پر سرعت هم در آن برقرار است تا به صورت رایگان به فعالیت های اینترنتی تان برسید. اما اگر با مدیریت گالری و بخش های دیگر اداری اش کار داشتید، موضوعی را خواستید باهاشان در میان بگذارید یا در مورد شرایط برگزاری نمایشگاه صحبت کنید، باید سری به طبقه منفی یک بزنید.

واحدهای اداری مجتمع در این طبقه قرار دارند. سالن های نمایش شماره ۳ و ۴ هم در همین طبقه هستند. اگر زودتر از سانس اکران فیلم به مجتمع رسیدید، می توانید از فروشگاه کتاب این طبقه هم دیدن کرده و مایحتاج فرهنگیتان را تهیه کنید. اما طبقه همکف همانجایی است که ورودی های ساختمان شما را به آنجا هدایت می کنندو احتمالا زودتر از بقیه طبقه ها با آن آشنا می شوید.

اگر قبلا اینترنتی بلیت سینما را خریده اید یا اینکه تصمیم دارید حضوری این کار را بکنید، گیشه فروش بلیت در همین طبقه است. به علاوه فروشگاه محصولات فرهنگی و بوفه هم در این طبقه قرار دارند. سالن یک و دو که مثل دو سالن دیگر به سیستم صوتی دالبی دیجیتال مجهز هستند و بخشی از واحدهای اداری و یک فست فود هم در طبقه مثبت یک هستند.

آدرس: خیابان ولی عصر - بزرگراه نیایش - روبروی کردستان

تلفن گویا: ۲۳۱۶۲
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: دارد
سایت: www.cinema-mellat.com


پردیس سینمایی سمرقند

همین یک ماه پیش بود که اهالی غرب تهران صاحب دومین پردیس سینمایی شدند. مرداد ماه امسال، مجموعه پردیس سینمایی سمرقند در مجتمع تجاری سمرقند افتتاح شد. یکی از مزیت های این پردیس سینمایی این است که به راحتی می توانید از اتوبان های همت، ستاری، باکری، نیایش و یادگار امام خودتان را به آنجا برسانید. این پردیس دو سالن سینما با ظرفیت ۲۷۰ نفر و یک آمفی تئاتتر ۱۸۰ نفره دارد که برنامه های فرهنگی مختلفی در آن برگزار می شود. بعد از ورود به پردیس سمرقند، علاوه بر اینکه می توانید از رستوران و غرفه های فرهنگی اش استفاده کنید، می توانید از رستوران و غرفه های فرهنگی اش استفاده کنید، می توانید یک خرید درست و حسابی هم از مجتمع سمرقند داشته باشید. این پردیس سینمایی هم توسط بخش خصوصی مدیریت می شود.

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

آدرس: خیابان جنت آباد جنوبی - تقاطع بلوار لاله - مجتمع تجاری سمرقند

شماره تلفن: ۴۷۲۵۶
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: دارد
سایت اینترنتی: www.cinemasamarghand.com


پردیس سینمایی تماشا

نیمه دی ماه ۸۵ بود که این مجتمع استوانه ای شکل افتتاح شد و «میم مثل مادر» اولین فیلمی بود که پرده های پردیس تماشا نمایش دادند. رفتن به پردیس تماشا هم فال است و هم تماشا! هم می توانید یکی از فیلم هایی که در سه سالن نسبتا بزرگش اکران می شود را انتخاب و تماشا کنید و هم می توانید از فروشگاه هایی که در طبقه همکفش هستند، دیدن کنید. سه سالن سینمای این مجتمع روی هم ۶۱۷ نفر ظرفیت دارند.

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

آدرس: تهران - یافت آباد - ابتدای بلوار مدائن

تلفن: ۶۶۶۵۶۱۲۲
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: ندارد
سایت اینترنتی: ندارد


پردیس سینمایی زندگی

سال ۸۸ بود که مجموعه فرهنگی - تجارتی پردیس سینمایی زندگی در غرب تهران افتتاح شد. این پردیس سینمایی دو طبقه، علاوه بر پنج سالن سینما امکانات دیگری دارد که خیلی ها را از سراسر تهران به این نقطه از شهر می کشاند. سالن تئاتر، رستوران، کافی شاپ و مرکز خرید گزینه های دیگری هستند که بعد از دیدن فیلم می توانید ازشان استفاده کنید. این پردیس در حال حاضر توسط بخش خصوصی اداره می شود.

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

آدرس: فلکه دوم صادقیه - بزرگراه آیت الله کاشانی - بلوار اباذر - روبروی بیمارستان پیامبران

تلفن: ۴۴۰۰۴۸۰۰
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: دارد
سایت اینترنتی: www.cinemazendegi.com


پردیس سینمایی رازی

پارکی که پشت پردیس سینمایی رازی است، پنج سالی هست که شلوغ تر از قبل می شود. از سال ۸۷ که این پردیس سینمایی افتتاح شد، در تمام ساعت های اکران، پارک رازی پر از علاقمندان به سینماست که محوطه پارک را پر می کنند. این پردیس یک سالن اصلی با ظرفیت ۱۶۰ نفر و یک سالن کوچکتر با ظرفیت ۶۰ نفر دارد.

آدرس: تهران - میدان گمرک (رازی) - خیابان هلال احمر

تلفن: ۵۵۴۲۶۴۵۳
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: ندارد
سایت اینترنتی: ندارد


پردیس سینمایی کیان

نمایش «یک حبه قند» رضا میرکریمی، شروع فعالیت پردیس سینمایی کیان بود؛ پردیسی که سال ۹۰ افتتاح شد. فروشگاه های متعدد تجاری و رستوران های این مجتمع، آن را به یک مکان با گزینه های متعدد برای گذران اوقات فراغت تبدیل کرده اند. این پردیس سینمایی سه سالن نمایش دارد و در حاضر توسط بخش خصوصی اداره می شود.

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

آدرس: بزرگراه نواب - بعد از پل حق شناس - خروجی چراغی و سعیدی - بلوار شهید چراغی (جوانه)

تلفن: ۵۵۸۶۱۰۰۰
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: ندارد
سایت اینترنتی: www.pardiskian.com


پردیس سینمایی راگا

چند سال بعد از اینکه فعالیت سینماهای مرمر و کانون شهر ری متوقف شد، شهرداری تهران یک پردیس سینمایی در این منطقه افتتاح کرد. مرداد ماه سال ۹۰ بود که پردیس سینمایی راگا به مکانی برای تفریح اهالی شهر ری و تجمع دوستداران هنر تبدیل شد. این ساختمان پنج طبقه علاوه بر اینکه یک مکان فرهنگی است، یک مجتمع تفریحی هم محسوب می شود. شما علاوه بر دیدن فیلم می توانید از فروشگاه هایی که در طبقات همکف و زیر همکف قرار دارند برای خرید استفاده کنید. سه سالن سینمای این مجتمع در طبقه اول قرار دارند؛ سالن هایی که از نظر ظرفیت آمار خوبی دارند. یکی از این سالن ها گنجایش ۳۱۰ نفر را دارد و دوتای دیگر ۱۴۷ نفری هستند. بعد از دیدن فیلم می توانید به طبقه دوم بروید، از رستوران و بخش بازی کودکان استفاده کنید یا به طبقه سوم بروید وس ری به سالن اسکیت بزنید.



آدرس: تهران - شهرری - اتوبان شهید آوینی - خیابان کریم شیرازی

تلفن: ۵۵۹۰۷۰۷۰
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: ندارد
سایت اینترنتی: ندارد


پردیس سینمایی آزادی

سوم اردیبهشت ماه سال ۴۸ بود که سینما شهر فرنگ با اکران فیلم مارلیک افتتاح شد. آن روزها فیلم های مطرحی مثل جنگ ستارگان در این سینما نمایش داده می شد و همین این سینما را بین طرفداران هنر هفتم محبوب کرده بود. سال ۵۹ بود که این سینما تحت پوشش بنیاد مستضعفان درآمد و با نام سینمای آزادی افتتاح شد. سینما آزادی تا به حال سه بار آتش سوزی را تجربه کرده. بعد از سال های ۵۵ و ۶۹، آتش سوزی فروردین ۷۶ قفل تعطیلی را بر در این سینما آویخت. سال ۸۶ بود که شهرداری تهران بعد از بازسازی سینمای محبوب و نوستالژیک، این مجموعه ۱۲ طبقه را افتتاح کرد.

سینما آزادی چهار سالن اصلی برای نمایش فیلم دارد. سالن اصتلی که بزرگترین سالن این پردیس است ۴۶۷ نفر ظرفیت دارد اما سالن های شهر قصه و شهر هفتم ۱۴۷ صندلی و شهر هنر و شهر فرنگ ۱۷۰ صندلی دارند. کافی شاپ، رستوران و فروشگاه های محصولات فرهنگی و هنری که در این پردیس سینمایی قرار دارند، فضای مناسبی را برای جمع های دوستانه فراهم کرده اند. در حال حاضر این پردیس سینمایی تحت مدیریت حوزه هنری است.

راهنمای کامل پردیس‌های سینمایی تهران

آدرس: خیابان شهید بهشتی - تقاطع خیابان خالد اسلامبولی

تلفن: ۸۴۴۸۰
پارکینگ: دارد
امکان رزرو اینترنتی بلیت: دارد
سایت اینترنتی: www.cinema-azadi.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیرین

      چرا واقعا شرق تهران نباید پردیس سینمایی یا یک مرکز خرید خوب داشته باشه؟امکانات تفریحی و گردشی همه توی غرب تهران خلاصه شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج