۶۴۵۶۴۹
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

رکودی وحشتناک بر بازار برنج حاکم است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه بالغ بر ۸۰۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می شود، گفت: از این میزان، ۴۵۰ هزار تن انبار شده و یک رکود وحشتناک بر بازار برنج حاکم است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه بالغ بر ۸۰۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می شود، گفت: از این میزان، ۴۵۰ هزار تن انبار شده و یک رکود وحشتناک بر بازار برنج حاکم است.

محمدحسین قربانی در شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس قوه مقننه در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور دکتر لاریجانی در گیلان همزمان با روزهای پرمشغله بررسی لایحه بودجه در مجلس، اظهار کرد: امروز مطالبات سفر چهار ماه گذشته رئیس مجلس به گیلان پیگیری خواهد شد.

وی کشاورزی، اشتغال و پسماند را اولویت های گیلان دانست و افزود: با ادامه روند واردات بی رویه، محصولات کشاورزی گیلان از حیز انتفاع خارج خواهد شد. اگر نگاه ویژه دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی نباشد، بر سر تولید برنج گیلان همان خواهد آمد که بر سر چای و نوغان آمد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز نتوانسته ایم فضای خاص برای چای تعریف کنیم، گفت: متاسفانه واردات بی رویه برنج در قالب قانون دیده شده و اگر غفلت کنیم، مصیبت برنج مشکل ساز می شود.

قربانی، از سفر دوروزه وزیر کشاورزی به گیلان خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر ۸۰۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می شود که ۴۵۰ هزار تن آن انبار شده و یک رکود وحشتناک بر بازار برنج حاکم است.

نماینده آستانه اشرفیه خواستار توجه ویژه به ظرفیت گردشگری گیلان شد و عنوان کرد: معاون رئیس جمهور مکلف به استقرار در گیلان و مدیریت گردشگری استان شود. قطعا اگر نتوانیم از ظرفیت های گردشگری گیلان استفاده کنیم، باید برای فضای اجتماعی گیلان و معیشت مردم گریه کنیم.

قربانی، عملیاتی بودن بودجه را شعار دولت دانست و متذکر شد: نگاه ویژه مجلس به بودجه برای مدیریت پسماند مشکل را حل می کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه سدهای در دستور کار استان نگران کننده شده است، اضافه کرد: باید سد پلرود، سد شفارود و معضلات بالادست سد شهر بیجار دیده شود تا با حمایت مجلس آب های مرزی را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت آب های مرزی در گیلان به عنوان یک استان با مرز ساحلی دیده نشده است، تاکید کرد: می توانیم از فضای بودجه ریزی کشور برای مدیریت آب های مرزی استفاده کنیم.

قربانی، با اشاره به تسهیلات ۱۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومانی کارگروه اشتغال، یادآور شد: باید بتوانیم از ظرفیت کشاورزی، گردشگری و آبزی پروری(پرورش ماهی در قفس) استفاده کنیم و لذا می طلبد مدیران ارشد استان با نمایندگان همکاری بهتر و بیشتر داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی برنج کیلویی ده هزار تومان در شمال باشه خب ما هم مجبوریم به جای 90کیلو 40کیلو بخریم وکمتر بخوریم،

    • بدون نام

      غلط میکنید گریه میکنید با گریه مگر مشکل حل میشه به حال مردم برسید

    • بدون نام

      چرا نمیخواهید قبول کنید مشکل واردات برنج نیست.مشکل گرانی برنج است.اخر یک کیسه 10 کیلویی برنج نسبتا مناسب.بایستی 120 هزارتومان پرداخت شود با این درامدهای پائین بایستی بطور غیر مستقیم مقاومت عدم خرید برای مردم سرلوحه شود.

    • ارش

      دست دلالان مفتخور کوتاه بشه و انصاف کشاورز نیز امان دهد .. مردم قادر به خرید خواهند شد و مسئله انبار هم به تبع حل این دو نکته نیز باقی نمیماند ..

    • بدون نام

      گرونش کنید خوب میشه
      گفته وزیر های اقتصاد

    • بدون نام

      رکود ، در اثر وضع نامناسب مالی مردم است مردم چون ندارند کم برنج می خرند دولت با ترمیم نکردن حقوق بازنشستگان کشوری ، لطمه ی بزرگی به اقتصاد مملکت می زندالان،من شش ماه است برنج نخریده ام به غذاهای نونی رو آورده ایم برنج پاکستانی رو هم مردم نمی خرند به خدا چهار ماه است گوشت گوسفند نخریده ام دولت محترم ، به بازنشسته ها پول بدهد ایت ترمیم حقوق کجا می رود؟ تزریق می شود به بازار.....

    • بدون نام

      دولتمردان باور ندارند روزی یه وعده غذا میخوریم
      خودشون دستشون تو خزانه است و سیر یادشون مردم نیست از فزط گرسنگی تا صبح خواب نداریم روز وقتی میریم کار همونجا میافتیم صاحب کار میگه برید
      راست میگه نیرو جسمی نیست
      خدایا اگر امام زمونی هست حالا دیگه بفرستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج