۶۴۵۶۶۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روسیه: اقدام ترامپ به آمریکا ضربه وارد کرد

رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ازسوی آمریکا به وجهه جهانی واشنگتن ضربه سنگین وارد کرده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ازسوی آمریکا به وجهه جهانی واشنگتن ضربه سنگین وارد کرده است.

کنستانتین «کاساچیف» رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه امروز در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: ترامپ نتیجه تصمیم تحریک آمیز و پر سر و صدای خود را می گیرد.

کاساچیف یادآورشد: بر اثر این اقدام ترامپ، سازمان همکاری اسلامی، سازمان با اعتبار بین المللی،قدس شرقی را پایتخت اشغال شده کشور فلسطین خواند و از آمریکا خواستار لغو تصمیم خود در مورد پایتخت اسرائیل شد.

مقام پارلمانی روس گفت: نکته بسیار مهم اینکه سران ۴۸ کشور عربی و اسلامی، این تصمیم واشنگتن را انصراف از مشارکت در حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل می خوانند و مسئولیت این اقدام را بر دوش آمریکا می گذارند.

وی ادامه داد: پیامدهای این اقدام ممکن است بسیار جدی باشد. جنبش حماس آغاز انتفاضه سوم را اعلام کرده و وعده داده که روز خشم دیگری را برگزار کند.

رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت: ترامپ واقعا با یک حرکت کشور خود را از ردیف میانجی گران بین المللی خارج کرده و متحد یکی از دو طرف مناقشه قرار داد. به این وسیله نفت بر آتش ریخت و از سوی دیگر ضربه سنگینی بر وجهه آمریکا به عنوان قدرت جهانی وارد کرد.

وی افزود: اما این اقدام ترامپ نباید مایه خرسندی شود و پس از اقدامات خطرناک آمریکا در شبه جزیره کره و بیانات بسیار ناموفق در باره ایران (برجام)، باید کشورهای دیگر پیامدهای این اقدامات مخرب واشنگتن را برطرف کنند.

کاساچیف گفت: بدیهی است این اقدامات پایان اعمال بی ثبات کننده آمریکا نیست که سعی دارد قاطعیت خود را با نادیده گرفتن پیامدهای بسیار منفی آشکار را به نمایش گذارد.
مقام های روس اقدام ضدفلسطینی ترامپ را تقبیح کرده اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس متناقض با تمام توافقات موجود است.

لاوروف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در وین در حاشیه اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: روز گذشته (پنجشنبه) از تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پرسیدم که آیا واشنگتن حرکت بعدی برای حل و فصل (مناقشه فلسطین و اسراییل) را می داند زیرا آنچه که (از طرف ترامپ) اعلام شده متناقض باتمام توافقات موجود است.

ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند. رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسها اینقدر پررو شدن
      من نمیدونم درک نمیکنند با امریکا نمیشه طرف شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج