۶۴۶۰۸۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

بیکاری معلولان ۳.۵ برابر افراد عادی

۱۱ درصد از جامعه ایران دارای درجاتی از معلولیت هستند و بررسی ها نشان می دهد نرخ بیکاری در میان معلولان ۳ برابر افراد عادی است.

خبرگزاری مهر: اشتغال بیش از سایر عوامل از مهم‌ترین دلایلی است که باعث دورافتادگی معلولان از جریان اجتماعی می‌شود.

مطابق با گزارش دیده‌بان جهانی کارآفرینی و مؤسسه کارآفرینی و توسعه جهانی که در سال گذشته منتشر شده و مربوط به پایان سال ۲۰۱۶میلادی است، برآوردها نشان می‌دهد که ایران از حیث کارآفرینی نوپا در رتبه ۲۳ جهان قرار دارد و وضعیتی مشابه کشورهای چین و استرالیا را ایجاد کرده است. این بررسی‌ها حاکی از آن است که در بحث کارآفرینی نوپا، کشور سنگال، لبنان و برزیل در رده‌های پایین قرار دارند و ایران در سطح متوسط این جدول رده‌بندی دیده می‌شود. بر همین اساس مجتمع آموزش نیکوکاری رعد اولین رویداد استارت‌آپی برای اشتغال معلولان را برگزار کرد.

این رویداد به مناسبت روز جهانی معلولان تحت عنوان جشنواره توان تک و با حضور استارت‌آپ‌های موفق، با هدف معرفی سرویس‌ها و خدمات موثر در بهبود کیفیت زندگی شهروندان، به ویژه توانیابان، از ۲۱ آذر ماه شروع و تا ۲۳ آذرماه ادامه خواهد داشت.

منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد درباره چشم‌انداز و اهداف این رویداد می‌گوید: این برنامه فرصتی است برای شناساندن پتانسیل ۱۱ درصد از افراد جامعه. ما در این رویداد چند هدف اصلی را دنبال می‌کنیم؛ هدف نخست ما ایجاد اشتغال برای توان یابان است.

شناساندن فرصت‌های حوزه فاوا به توان یابان برای بهبود کیفیت زندگی توان یابان، ایجاد شرایط افزایش مهارت از طریق کارآموزی و کاریابی توان یابان و شناساندن توانمندی‌های توان یابان به استارت‌آپ‌ها هم از دیگر اهداف این رویداد هستند.

پناهی افزود: مهم‌ترین هدف توان تک، تشویق استارت‌آپ‌ها برای مناسب‌سازی خدمات‌شان متناسب با نیاز توان یابان است. به همین منظور، مجتمع رعد جایزه ویژه‌ای را برای بخش برگزیده هیات داوران رویداد در نظر گرفته است. این جایزه به استارت‌آپی داده می‌شود که بیشترین اثر را در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه توان یابان کشور داشته باشد.

در این نمایشگاه اما معلولان موفقی که در زمینه کسب و کار اینترنتی طی سال‌های اخیر توانسته‌اند کسب درآمد کنند حضور دارند. در این نمایشکاه یکی از غرفه‌ها مربوط به وحید رجب‌لو است. وحید ۳۰ ساله است و از کودکی دچار بیماری تحلیل روند عضلانی مبتلا شده است و در حال حاضر تنها دست راست‌ش دارای حرکت است. او با پیش‌روی بیماری خود به جایی رسید که فقط می‌توانست برای ادامه زندگی از دست راست خود بهره بگیرد.

وی می‌گوید: از همان زمانی که دیدم فقط برای گذران زندگی یک دست برای انجام کار دارم دنبال راهکار رفتم و به اینجا رسیدم که تنها گزینه کار با کامیوتر و موس‌واره‌های خاص است. در اینترنت دنبال برنامه‌های آموزشی رفتم و کم کم برنامه‌نویسی را یاد گرفتم، اولین کامپیوتر را پدرم برایم خرید و بعد از آن با درآمدی که پیدا کردم، توانستم دومین کامپیوتر و دیگر تجهزیات را برای خودم با پول خودم بخرم.

او می‌افزاید: یکی از بهترین اتفاقاتی که برایم افتاد این بود که توانستم ایده خود را برای ایجاد سامانه‌ی خدماتی برای معلولان را در یک استارت‌آپ با حمایت‌ یکی از سرمایه‌گذاران ایجاد بکنم و حالا این استارت‌آپ خود را در نمایشگاه توان‌تک عرضه کردم که مربوط به ارائه خدمات به معلولان می‌شود و معلولان هر خدماتی از جمله خدمات آموزشی، توانبخشی، روانشناسی و.. را می‌خواهند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و خدمات را دریافت کنند.

دیگر غرفه‌ای که در نمایشگاه توان تک با استقبال مواجه شده است، غرفه غنچع استوارنیا است. غنچه در سال ۸۳ بر اثر یک حادثه رانندگی معلول شده است و حالا مسئول شبکه‌های اجتماعی چند شرکت در حوزه‌های مختلف است. او درباره کسب و کار خود و علت حضورش در این نمایشگاه می‌گوید: به تازگی یک اپلیکیشنی را راه‌اندازی کردیم که از زمان بارداری تا زمان تولد بچه و بزرگ شدن بچه در کنار مادران است و به آنها کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا اونای که تحت پوشش بهزیستی هستند مستمری نمیگیرند یا رانه بیشتر کنید گناه دارند

    • بدون نام

      لطفا تمام بهزیستی بدون مستمری هم یا رانه



      لطفا حنای تحت پوشش بهزیستی هستندبدونه مستمری باید یارانه اصافه شود لطفا

    • بی نام

      وقتی مشکلی حل نشود مشکل افزایش پیدا میکنه وبجای دیگه میزنه ومشکل جدیدی درست میکنه واون مشکل قدیمی حل که نشد مشکل جدید رو درست کرد مثل موتر یا ماشین چرخ پنچر بشه ماشین بسختی را میره اگه درست نشه به جاهای دیگه صدمه میزنه جامعه همینطور.

    • بدون نام

      مگه افراد عادی هم کاردارن که معلولین داشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج