جاباما
۶۴۶۱۵۵
۱۱۷ نظر
۵۰۴۲
۱۱۷ نظر
۵۰۴۲
پ

دستفروش مضروب، از اتباع غیرمجازِ افغان بود

شرکت شهربان شهرداری تهران درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی که حاکی از ضرب‌وشتم یک دستفروش است اعلام کرد: این دستفروش جوان از اتباع غیرمجاز افغانستانی و فاقد مجوز حضور در ایران است.

خبرگزاری تسنیم : به نقل از روابط عمومی شهربان شهرداری تهران، در خصوص کلیپ منتشر شده با محتوای درگیری ماموران رفع سدمعبر با یک دستفروش جوان در تهران، چند نکته را در راستای عمل به وظیفه پاسخگویی به شهروندان و نیز با هدف تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:

۱- ماموران رفع سدمعبر منطقه ۶ تهران، طی یکماه اخیر، بارها به دستفروش مذکور (با نام ملکشاه) که از اتباع خارجی اهل افغانستان است جهت اشغال نکردن پیاده رو (معبر عمومی) تذکر داده بودند اما این دستفروش متخلف به پشتوانه تعدادی از هموطنان افغانی خود، با بی‌احترامی به قانون، همچنان به اشغال معبر عمومی و سد کردن راه شهروندان ادامه داده بود. در روز حادثه نیز، به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ شهرداری و اعتراض به سدمعبر دستفروش مذکور، با آمریت و دستور شهرداری ناحیه به محل اعزام می‌شوند.

۲- کلیپ منتشر شده، گویای تمام ماجرا نیست و واقعه را از ابتدا روایت نمی‌کند. آغاز کننده این درگیری، دستفروش افغانی است که با حمایت هموطنانش و با فحاشی به ماموران رفع سدمعبر، از جمع کردن بساط خودداری می‌کند. وی همچنین با مامور نیروی انتظامی حاضر در محل نیز درگیر شده است.

۳- فیلم این درگیری، توسط یکی از هموطنان افغانی این فرد متخلف، ضبط و منتشر شده است بدون آنکه در آن، اشاره‌ای به خارجی بودن تابعیت دستفروش شود! در حقیقت، جمعی از اتباع افغانی در این محدوده و دیگر نقاط شهر، با تشکیل تیم‌هایی به صورت سازماندهی شده و هماهنگ، اقدام به اشغال معابر عمومی جهت دستفروشی کرده‌اند.

۴- طبق اظهارات افسر پرونده، این تبعه افغانستانی، فاقد اوراق تردد و هویتی بوده و به صورت قاچاق و غیرقانونی به ایران وارد شده است. وی در حال حاضر به دلیل ورود غیرقانونی به ایران، تمرد از مامور قانون، فحاشی و درگیری فیزیکی در بازداشت به سر می‌برد.

۵- در این محدوده (چهارراه ولیعصر)، در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان و نیز کمک به امرار معاش دستفروشان نیازمند، طرح ساماندهی دستفروشان استمرار دارد و این عزیزان فقط در ساعات تعیین شده (از مغرب به بعد) مجاز به حضور هستند. این در حالیست که دستفروش مذکور، به کرات در ساعات ممنوعه اقدام به فعالیت کرده است.

۶- فارغ از تابعیت دستفروش متخلف، با توجه به ممنوعیت درگیری فیزیکی در آیین‌نامه انضباطی نیروهای انضباط شهری، ماموران خاطی توسط کمیته تخلفات شرکت شهربان شهرداری تهران از کار تعلیق شده‌اند و به زودی حکم نهایی درباره آنان صادر و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۷- با توجه به رصد و شناسایی‌های صورت گرفته، طیفی از بساط‌گستران که معابر عمومی را اشغال کرده‌اند و‌ متکدیانی که در چهارراه‌ها از خودروها تکدی‌گری می‌کنند، جزو اتباع خارجی غیرمجاز هستند.

۸- درخواست ما از رسانه های شریف این است که در راستای رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای، بدون اطلاع از کم و کیف چنین موضوعاتی و دلایل وقوع آن، از انتشار ناقص محتوا در این موارد که سبب جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و حمایت ناخواسته از متخلفین است خودداری فرمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی چون افغانی بوده لا اشکال !!!! عجب
      میگم اون پیرزن در فومنم تحقیق کنند شاید اجدادش از جای دیگه به ایران اومدن موقع مهاجرت اریاییها به فلات ایران لابد!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون خانم پیرزن نبود .یک زن میانه سال چهل پنجاه ساله بود با یک پسر نوجوان.یک زن هم باید بابت وضعیت اقتصادی در این کشور زجر بکشه هم از زن ستیزها که به زنان به چشم کالا نگاه می کنند .

      • بدون نام

        پیرزن به فردی میگن که طوری پیر شده که از پا افتاده و عاجز شده .نه یک زن میانه سال و سالم.چرا دوست دارید زنها رو عاجز نشون بدهید و براشون دلسوزی کنید؟ اینطوری مردانگی تون رو اثبات می کنید؟ زنهایی مثل دستفروش فومنی از امثال شما خیلی قوی تر و با جربزه تر هستند.خشونت بر علیه زنان رو متوقف کنید.به زنان به چشم کالای جنسی نگاه نکنید

    • بدون نام

      یعنی مامور مجاز به زدن شد از این به بعد چون افغان هستش

    • ر ف

      چه بد تر اینکه میشه نژاد پرستی گرچه برای شهرداری فرقی نمیکنه مگه تاحالا دستفروشای ایرانیو نزدن حتا خانومارم زدن این اولیش نیست اخریشم نیست نه اینکه اقتصادتون خوبه جای گرم نشستین از حال روز مردم خبر ندارین ننگ به شما....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه نژاد پرستی نیست کسی که غیر قانونی وارد مملکت ما شده میشه اسمشا گذاشت اشقال گر بااشقال گر بدتر ازاین باید کرد اونها حقی درایران ندارند که دربهترین منتقه تهران سدمعبرکنه

    • سهراب ترابی

      گیرم که حضور این شخص غیرقانونی باشد گیرم که سدمعبر کرده باشد گیرم که بارها به اوتذکر داده شده باشد ایا این نوع برخورد ورفتار نشانه انسانیت است آنهم کتک کاری یک غول بی شاخ ودم نسبت به یک نوجوان ضعیف بیست کیلوئی روابط عمومی شهربان شهرداری چرادروغ می نوزسید اگر این مظلومان چند نفربودند که به این بی وجدان مامور اجازه نمیدادند این طفل معصوم را این چنین زیرمشت ولگد بگیرد انها غیرت دارند که متاسفانه مامورشما نداست.......
      ی شاخ ودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگرکسی حتا ایرانی نه بیگانه قسمتی ازمحل سکونت شمارا اشقال کند حتما شما ازش پذبرایی میکنی. متجاوزا بدتر ازاین باید کرد ایرانی ها اجازه سد معبر ندارن ای آقا چقدر پرروبوده که دربهترین منتقه تهران بساط میکرده حقشه دنبال جو سازی نباشید اگرخودتان هم بجای آن معمور بودید میخواستید که بسا تشا جمع کنه پررویی میکرد بدتر ازاین میکردید.

      • بدون نام

        واقعا بایدتاسف خورد نمیدانم چه مسئله ای است همه دارید ماموررا مقصر میدانید. آقاییکه باکمال پررویی سد معبر کرده آدم خوبی شده ازکجا میدانید اول تذکر داده نشده. کاری نکنید که مامورین هم جرئت نکنن بوضائفشان عمل کنن.

      • بدون نام

        معلوم میشه که این شهروند خودش افغانیه ... افغانیها تمام کشوررا گرفتند کار از جوان ایرانی خشونت علیه مردم ایرانی و هزاران مشکل دیگر حالا دفاع هم میکنید

    • بدون نام

      حالا افغانی بودن جرمه مگه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته بیشتر اینهاکه ازدست فروش دفاع کردن افقانیین.وگرنه ایرانی باشه میدانه با متجاوز بدتر ازاین باید کرد.

    • بدون نام

      چرا باید به اتبای ببگانه آنقدر آزادی بدن.که باکمال پرروی سدمعبر کنه وجلوی مامور ارزاندام کنه.فقط این کار تنها نیست افقانی هاکارهای پیمان کاری سازمان آب وآنجام میدن که خلاف قانون اساسیه ای بابا کی بکیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با مجرم باید محترمانه و طبق قانون برخورد بشه.
        کدوم قانون به شهرداری اجازه میده ایرانی یا افغانی را کتک بزنه و به شخصیتشون توهین کنه؟!

      • بدون نام

        یعنی فردا در یک کشور اروپایی به یک جوان ایرانی توهین بشه و پلیس اون کشور یا ... کتکش بزنند شما به اون کشور حق میدی که به هموطنت توهین کردند و بدون محاکمه زدندش؟!
        مگه ما نژاد پرستیم ؟!

    • Sarfaraz

      افغانی بدون مجوز، خارجی کله سیاه آواره، کافر و ...
      هر چی که میخواد باشه،
      مامور شهرداری مگر نماینده قانونه که با کسی درگیر بشه و نفر رو مورد ضرب و شتم قرار بده؟؟؟
      بساط کرده، بساط جمع آوری میشه و اگر مجوز نداشته و درگیری ایجاد کرده، تماس با پلیس و بازداشت میشه. دیگه ضرب و شتم معنی نداره.
      همه چی جای خودشو از دست داده و این یعنی بی قانونی. داریم به سمت هرج و مرج پیش میریم.

    • بدون نام

      هر کی میخواد باشه،انسانیت کجا رفته چرا باید با یک بنده خدا اینطور رفتار کرد،اصلا تیتر خبر نژادپرستانه است،یعنی مردم از کتک خوردن این آدم ناراحت نشین افغانی بود حیوان بود!اصلا از جنس بنی بشر نبود،واقعا متاسفم...

    • بدون نام

      باشه

      توراست میگی


      ماهم گوشامون مخملیه

    • بدون نام

      سلام ادم که بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته آدم بوده اگر کسی وارد خانه شماشده وقسمتی را اشقال کرده شما میخواهید ازخانه بیرون برود باکمال پررویی نمیرود شما چه میکنید. بامتجاوز نباید خوش رفتاریکرد این آقا که غیر قانونی هم وارد مملکت شده.

    • بیخیال

      جمع کنین این چرت و پرت ها رو.... فقط بلدین داستان سرایی کنید... یکنفر هم نون حلال در میاره میخواین ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نون حلالشو بری توکشور خودش دربیاره بره کابل اکر گذاشتن بساط کنه .

    • محمد حسین

      این شد دلیل؟ حالا چون افغانستانی و غیر مجاز بود باید کتک بزنید؟هرچند ماموران شهرداری این مملکت اونقدر بی انصاف و بی غیرت اند که سابقه کتک زدن زن دستفروش ایرانی را هم دارند اما با گفتن چنین حرف هایی به قول معروف میشیم گاو 9 من شیر ده.... همین افغانستانیا تنها مردم غیر ایرانی بودند که در جنگ با عراق در جبهه های ایران جنگیدند.بر خلاف صدام که از مصر و کویت و همه جا نیرو داشت.
      مردم و مسئولان باید بدونن وفادار ترین دوست برای ما ایرانی ها مردم هزاره و تاجیک افغانستان اند حالا اگر بینشون چند نفر هم دست به اعمال خلاف میزنن اصل موضوع که پیوستگی بین ما و اونها هست را نباید نادیده بگیریم اینا جونشون را هم برای ما دادند دیگه چجوری باید دوستیشون را ثابت کنن؟ این رفتار رسم دوستی و انصاف نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... باید کل افغانها را از کشور بیرون کنند هرکس هم مجددا وارد کشور ایران شد دردم اعدام کنند چون اینها گرسنه های چندین ساله هستند

    • بدون نام

      عجب رویی هم داری .حالا چون افغانستانی بوده باید بزننش .خوبه مردم ما رو هم تو کشورهای دیگه بگیرن بزنن.به جای عذر خواهی دو قورت و نیمشونم باقی هست .

    • بدون نام

      ولی انسان بود!!!!

    • بدون نام

      ازشما مردم بهترست ...

    • نادر

      دروغ هم حدی داره حالا گیرم حرف راست میزنی مامور سد معبر و یا مامور نیروی انتظامی چاره این مملکت هستند هم مدعی هم حاکم و اجرا کننده حکم میشوند به چه دلیل و مدرکی یک انسان را مورد حمله قرار داد ه و کتک کاری میکنند آبرو ی هر چه اسلام و مسلمان را هم شما بردید ...

    • نوید

      دارین دروغ میگین حالا فرض بر این باشه ک طرف افغانی و غیر مجاز باشه اون نامرد ک فقط هیکل گنده کرده این بینوا رو میزنه .... واقعا شرم بادبر شهرداری تهران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیخود حرف مفت نزن افغانها باید از کشور ما بروند

    • عسل

      کاش افغانیها رو از کشور بیرون کنن .تمام شهرها پر شده از افغانها

    • مشایخی

      مگراتباع آدم نیستن بایدکتک زد.چرامرزها بی دروپیکرباشدهرکی خواست وارذ ایران بشه وهرکاری خواست بکن چراازروزاول پلیس بساط اوراق هویتی نخواسته بودحالابعدچنداخطار بعنوان سدمعبربه گمگ شهربان آمدهم شهربان وپلیس درکارخودکوتاهی کردوچطوربدون اوراق هویتی سیم کارت گرفته است توضیحات مسئول مربوطه برتی رفع مسئولیت است ولی جواب قانع کننده نیست پس بهتربه افرادی زیردست شما مشغولندبه کارشنان نظارت کنید

    • سالار

      خوب که چی...یعنی افغانی ادم نیست...وقتی ملت اعتراض میکنن که اینارو راه ندید که میشید مدافع حقوق بشر....الان چون افغانیه باید بره دزدی...

    • محمد

      افغانی بودن آن نوجوان به هیچ وجه موجه این کتک کاری وحشیانه نمیشود!.... اولین بار نیست که ماموران شهرداری چنین وحشیانه دستفروشان بیچاره را کتک میزنند...

    • بدون نام

      این افغانی‌ها را ازکشور اخراج کنید مردم ایران کم مشکل دارند

    • بدون نام

      عجب دروغهایی؟؟ و عجب توجیهاتی؟ فیلم از اول پخش شده و نه کسی همراه طرف بوده و نه بعدا کسی میاد!.گ دوم بر فرض افغانی بوده ، مگه ادم نبوده، با حیواناتم این کارو نمیکنن، بجای این دروغها اراذل و اوباش را استخدام نکنید

    • بدون نام

      توجیهدپشت توجیه

    • بدون نام

      ی لباس شخصی بود مثل ادم های قبل تاریخ
      ... حالا اگر هم خارجی باشدانسان
      چرا ان رفتار میکردن

    • بدون نام

      توجیه نکن

    • کرمانشاه

      چه فرقی داره؟ اولا انسانیت حکم میکرد درست باهاش برخورد شه نه زیر مشت و لگد بگیرنش این توجیه مناسبی واسه این کار زشتشون نیست دوم اینکه افغانی نه و افغانستانی نژاد پرستی تا کجا؟

    • Arash

      خب اینکه این بنده خدا افغانی غیر مجاز بوده چه چیزی رو تغییر میده؟ انسان که بوده! اساسا سوال اینجاس که به چه حقی مردم رو در کوچه و خیابان مورد ضرب و شتم قرار میدن؟؟

    • بدون نام

      مگه افغانی انسان نیست؟

    • بدون نام

      چراتوجیه میکنی من خودم بارهاطرفای چهارراه ولیعصریاجاهای دیگه دیدم چطوربادستفروشان رفتارمیکنن

    • بدون نام

      ربطی نداره انسان که بود ،

    • بدون نام

      نقش بازدارنده کتک کاری نیست ،بی تربیت بازکار،ت روتوجیه کن .

    • بدون نام

      شما گفتین ما هم باور کردیم

    • بدون نام

      انسان هست یا نه

    • بی نام

      اول اینکه هیچ فرقی نیکنه اهل کجا باشه دوم اینکه اون قبلیا که ایرانی بودن کتک خوردن سوم این که مواد فروشهای حرفه ای که با فروش مواد ملیونر شدن چرا کسی باهشون کاری نداره اینا که دارن یه لقمه نون در میارن من یه پیشنهاد به دستفرو شان دارم برید مواد فروش بشید با درامد عالی کسی باهتون کاری نداره که هیچ احترامم هم بهتون میزارن

    • بدون نام

      خدا لعنتتون بکنه که با یک فرد افغانی به عنوان یک انسان مستضعف و پناه آورده به این مملکت احترام نمی گذارید و این مزخرفاترو برای توجیه توحش خود بکار می برید الحمدالله قراره 10 هزارنفر از همین چماغ بدستای قداره بند به عنوان مامورای شهرداری و تعداد زیادی از شهرداری چیا اخراج و تعدیل بشن چون پولی برای حقوق اینا ندارن انشاالله یه روز همینا بشینن برا دستفروشی یه عده دیگه با لگد بزنن توو کمرو دهنشون ببینن زور گویی به یه انسان ضعیف وپناه آورده به این مملکت بی تربیت و با این توحش چه معنایی داره

    • بدون نام

      اهل هرچا بوده و مجاز یا غیر مجاز ، انسان که بوده ،

    • انسانیت مرد و رفت

      چرا مزخرف میگین؟؟؟ این همه نوشتین که فرد خارجی بوده به چه دلیلی هست؟؟؟؟ مگه انسان نبود؟؟؟ مگه باید هرکسی خارجی بود را کتک زد؟؟؟؟ مگه هرکسی مامور بود باید کتک بزند؟؟؟ آیا راهکار بهتری نیست؟؟؟ این پاسخ بلند بالا از اون صحنه کتکاری بدتر است. لطفا شما افکار عمومی را جریحه دار نکنید..

    • بدون نام

      اون پیرزن در فومن چطور اونم مهاجر غیر قانونی بود؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون زن پیرزن نبود .مررردان که عرضه بالا کشیدن شلوارشون رو هم ندارند و در ذهنشون زن به جوان و پیر تقسیم شده به این زن قوی و سالار که نمی گذاشت حقش توسط اون مردک گرفته بشه گفتند پیرزن تا عاجز و حقیر نشونش بدن و خودشون رو هم در دسته نجات دهنده و دلسوز اون زن قرار بدن .مردان بی وجود و مزخرف باف و یاوه گو

    • بدون نام

      ربطی نداره خلاف کرده قانون داره حیوان که نیست...

    • بدون نام

      افغانی یا چیزی دیگر بنده خدا بود که حق نبود مامور شهرداری این کار را بکند مگر چکار بود مامور شهرداری ...

    • حسینی

      شما معموران و تو نویسنده عقدیی نژاد پرست فکر میکنید مردم ایران احمق خرن

    • بدون نام

      واقعا که.حالا اگه افغانستانی باشه آدم نیست

    • بدون نام

      این این افغانیها انقدر پر رو شدن که در ایران زندگی میکنن به خود ایرانیا زور میگن تجاوز میکن خود دولت ما چیزی نمیگه باشه ملمکت اسلامیه قربون مردم با فهم اذربایجان برم نمی زارن قدم به انجا بذارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آنها ترک وغیرت مندومردن نه این که مامور بوضیفش عمل کرده همه میگن باید کتک میخورد.نه اینکه....

    • بدون نام

      پس حقش بوده،اینا چرا نمیرن از ایران؟ بابا برید دیگه کشورتون،مث کنه جسبیدن،یه ذره غیرت و حس وطن پرستی ندارن که برگردن کشور خودشونو آباد کنن،الان که شرایط زندگی تو افغانستان خوب شده دیگه

    • بدون نام

      حتی اگه افغانی غیر مجاز بود
      اون با اون هیکلش باید با اون اونجوری برخورد میکرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر اینهایی که مامور را مقصر میدانن افقانیین.

    • سعید اسماعیلی

      خب چ ربطی داره

      انسان که هست

      دارد اینجوری سرپوش میذارید رو کارتون؟؟؟

    • بدون نام

      باش ما قبول مى كنيم ولى ميدونى از كجاش سوختيم از اونجايى كه دارن ميخندنو و كتك مى زنن

    • آرش پیرمرادیان

      اونکه شما میگید افغانی بوده انسان که بوده خوب در المان به مهاجرای ایرانی این برخود بشه شما چی میگید شما بوی از انسانیت نبردید

    • حامد دریک

      اوووف بر نژادپرستی،که ما سرآمد اون در دنیا هستیم.چون اون بنده خدا افغانی بوده باید میکشتیمش؟؟؟ای مسئول نژادپرست.تو داری نژادپرستی و رواج میدی .

    • نیلوفر

      اگر این چنین برخوردی درکشور دیگری نسبت به یک ایرانی کرده بودن اونوقت وای مسلمانی مابلند میشد حالا چون این شوربختان به اینجامهاجرت کرده این کجای انسانیت وغیرت هست چرا اینقدرحقیروبدبختید دیدن این فیلم دل میلیونها مردم رابدردآوزده لعنت بشما که غیر ت ومعرفت ومهمانوازی بباد دادید

    • دیدبان

      اگر با اینها بر خورد نشود پر رو می شوند .مگر اینها در کشور خود شان به ما اجازه چنین کاری می دهند . دست شما درد نکنه از اینکه روشنگری کردین .

    • بدون نام

      باشه گوش شهرداری مفخلیمه نه مردم

    • بدون نام

      ...کار زشت خودتو میخوای فرمالیته کنی

    • بدون نام

      عذر بدتر از گناه ؟؟!!!
      وای بر مردم این مملکت ...
      از کجا به کجا رسیدیم

    • بدون نام

      باید این ها جریمه شوند تا بار دوم دست فروش را مورد ضرب وشتم قرار ندهند اصلا باید مسئول این دسپارک بانها که شهرداری است مجازات شود

    • بدون نام

      اینایی که میگن افغانستانی‌ها رو بیرون کنید دقت کنن که ایران هم مثل افغانستان جهان سومه یعنی دیدی که کشور های دیگه به دوتا کشور دارن یکیه این همه ایرانی جاهای مختلف دنیا زندگی میکنن مردم کشور های دیگه با احترام برخورد میکنن ایرانیای عزیز لطفا مهربانتر باشید

    • علی

      این ... که به یک انسان اینطوری حمله میکنن رو باید مجازات کرد اگر کسی اشتباه یا حتی جرمی کرده باید در مسیر خودش بررسی بشه نه اینکه کتکش بزنن

    • بدون نام

      ماموران سد معبر شده اند کاسه داغ تر ار آش پاشون رااز گلیمشون زیادتر دراز میکنند ،نه ادب دارند ونه شعور طرز برخورد هم بلد نیستند..

    • بدون نام

      مردمی که اینجا نظر دادن مثل اینکه فرق قانونی و غیر قانونی رو متوجه نمی شن. شما اگر غیر قانونی به هر کشوری روی این کره خاکی برین شما رو دستگیر و زندانی میکنن چه برسه به این که برین سر چهار راهش دست فروشی هم بکنین . ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        13:25 : همین قدر که تو از قانون و انسانیت میدانی برای هفت پشت ما کافیست

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      انسان ک هست حالامال هرجای دنیاباشه

    • بدون نام

      انسان ک هست حالامال هرجای دنیاباشه

    • بدون نام

      آیا ما مسلمان هستیم کجائی دین ما این کار زشت شما را تائید میکند متعلق به هر جای دنیا باشد انسان و بنده خدا که هست :

    • بدون نام

      اگه افغانی بودن بهترباعث فقرچبیکاری همیپهاهستن

    • بدون نام

      توروخدا به این افغانیاااینقدرروباج وامتیازندین ین پدرایرانیارودراوردن شغل منابع کشورمیخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند روز پیش بود که در خبرها آمده بود درکهریزک تهران افقانی ها زور گیری میکردن حالا همه شدن مدافع افقانی واقعا که

    • بدون نام

      افغانی غیرقانونی میادتوایران خودش توهین به ایران وایرانی شغل ومنابع کشور رمیخوره حدود۱۷ملیون شایدم بیشترمفت مفت میخورن فکذمیکنی هزینه ندارازجیب ملت میراگه بفهمیم بیش از۳۰درصدسرپرست خانواده‌اش بیکارن دلیلش همین هاهستن هر۴نفر۳نفربیکارهلند۱۷ملیون جمعیت ۲نفرزندانی دارداریم مثل اینکه خرج هرروزکشورخوب اون هزینه روبه۸۰ملیون ایرانی خرج کنی گلستان میش ایران وایرانی نه خرج خارجی کنید

    • بدون نام

      غذای آدمهای. روشن فکرودرنیاریدهمین ملیون ملیون افغانی هرسال۳۰ملیون هزینه به کشوروملت داربدون شغل حالااگه باشغل باش ۳برابرمیش به گفته وزارت کشور خودمون بیشترین بیکاروفقیروداریم باعث ناامنی اجتماعی بیکاری‌ها شوابااوردن افغانیا بیکارترمیکنید

    • بدون نام

      مگه دعوت نامه ورستادیم بیان ه جای دنیاباچاقی بیایی ۶ماه زندان دار بعدش اینابرن کشورشون درست کنن ایرانم درست میش باعث فقروبیکاری ایرانیان وبدبختی غیرت ایرانی داشته باشین

    • بدون نام

      میدانی برای ایجاد۱ملیون شغل ۷۰۰هزارمیلیاردبایدسرمایه گذاشتن ی بش به گفته آقای روحانی یعنی حدود۱۰سال پول. نفت وگازچطورحدود۱۰ملیون ملیون شغل افغانیای گرفتن وحتی وزیرکاربه ماطرافغانیا کارت زردواخطا برای بالای نمایندگان گرفت چرابیظ از۳ملیون شغل ساختمانی. رواشغال کردن وفقط توکا ساختمانی و۲برابراینهادرتولیدیها وکارگاههاشهرک صنعتی ها بساطیها وسرایداریهاوگاودراژهاوزمینهای کشاورزی هامشغولن ....ولی ایرانیهابیکارن چون صابکاروپیماپکارهاکارگرایرانی بکارنی به کارنمیگیرن ودنبال کارگرارزان افغانی به کارنمیگیرن ونتیجش فقروبیکاری وناامنی وجرم جنایت توکشورزیاوزیادترمیش ناامنی پس عقل وانصاف خوبه چیزیه

    • بدون نام

      محمدحسین خیلی ازافغانی خوشتر میادزروافغانستان هرچندخودت افغانی هستی پس ازطرف هم وطنان ایرانی حرف نزن همه جانبه بودنشون اعتراض میکنن فقط به نفع۱درصدصابکا وپیمانکارن وبه ض رمردم میدونید نرافغانی درسال
      چقدر هزینه برای کشورودارن به گفته وزارت کشورها سال کمکم۴۰ملیون و سازمان ملل درسال۱تا۲ملیون میداونایی که کارت سبزواقامت موقت دارن حالااین هزینه روضربدر۱۵تا۲۰ملیون افغانی کن میش هزینه ۲۰۰سال بودجه کشور خوب همون تقسیم به ۸۰ملیون هم وطن ایرانی کن اینجامیش گلستان واین پول ازجیب ملت هزینه میش ایرانی نسلن نسلش زحمت کشیده وسختی۸سال جنگ تحمیلی
      بهترین جوانان .ازدست دادیم الان استفادکپیم من افغانی بیادساحب بش شغلهارو....‌

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        والا به شما بیشتر میاد افغانی باشی با این دستور زبانی که برای نوشتن این چند خط استفاده کردی

    • بدون نام

      قانون ,قانونه,نه ایرانی داره نه خارجی,چه جوری افغانی خوبه,ایرانی بده

    • بدون نام

      عجب! والا اگه دستفروش افغانی نبود این خبر با ابن ادبیات منتشر نمیشد

    • فرشاد قاسملو

      دست فروش افغانی که هیچ از کره ماه باشه اصلا آمازونی اینکه شد عذر بدتر از گناه نیروی مرزبانی چه غلطی میکنن که این افراد میان داخل کشور با این همه سیل داعش و تروریست ها شاید باخودشون بجای آدامس بسته ای بمب هسته ای بیارن بعد کسی حق نداره کسی را وسط خیابون چک و لگدی کنه حالا مامور شهرداری شهربان ...

    • علیرضا

      چیزی که ما دیدیم یه گنده لات بی سرپا بود که انگار طرف ارث پدرش بالا کشیده

    • بدون نام

      چراسانسورمیکنیدحرفهای ایرانیارونبرین به بودن اینها اعتراض میش همجا

    • بدون نام

      وقتی قراره برن سوریه افغانی وامثالهم نیستند، مهاجر غیر قانونی نیستند، کثافت و آشغال و سد معبر کن نیستند،اشغال گر، حالا که اینجوری بی دفاع و مظلوم داره کتک میخوره همه باید بگن حقشه. ... وا اسفا از این همه دورویی آدمهایی که بویی از انسانیت نبردن، از این همه تزویر. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا کی گفته اینا میرن سوریه میجنگن؟
        اگر مرد جنگ بودن این حال و روز کشورشون نبود

    • رجایی

      بسیار متاسفم که میخواهیم رفتار خود را در برابر یک انسان توجیه کنیم و شان یک انسان را که نماد یک جامعه است اینجور خدشه دار کنیم هر چند اگر گناه کار باشد این ما نیستیم که باید مجازات کنیم مملکت قانون دارد و مجری ما چکاره ایم که خود قانون وضع کرده و مجازات میکنیم این صحبتهای من را خواهشا به مسولین شهرداری منعکس کنید من به عنوان یک ایرانی هر چند که ان شخص مقصر باشد از ایشان عذر خواهی میکنم ومیگویم که رفتار اینان را به پای همه مردم مهماندوست ایران نگذارند ضمنا با مامور نیروی انتظامی هم بابت کوتاهیش بر خورد شود

    • بدون نام

      ازافغانی بی غیرتروپرروترنداریم بریدکشورتون بی صاحبتون پدرایرانیارودراوردن

    • بدون نام

      افغانی کمترزندگی بهتر

    • بدون نام

      اوووف 15:30 این همه یاد داشته ما خبر نداشتیم خخخخ

    • بدون نام

      انسانم آرزوست

    • همیشه سانسور

      تا حالا هرچه پیام دادم پخش نکردین حالا,باید اعمال قانون بشه اول حضور غیر قانونی افغانی دو سد معبر افغانی سه رفتارمامور شهرداری باید مثل کسی که کتک خورده حق وحقوقش برابر قانون با توجه به قانون اسلام پرداخت بشه بعد هم بابت ورود غیر قانونی به کشور مجازات بشه بعدش اخراج از کشور

    • دراكولا تا به تا

      بدون نام با پرچم فرانسه! خواهشا رو ديكته ات كار كن. وحشتناك غلط ديكته اي داري، انگار زبان فارسي، زبان دوم ات هست!

    • بدون نام

      خخخخ جالبه هر کسی هم از روی انسانیت و بدون نژادپرستی نظر میده بهش میگن افغانی هستی خیلی جالبه

    • بدون نام

      ایرانی درکل نژاد پرست استن جنگ سوریه تمام شد شده افغانی تمام کشورهای مختلف ایران بحیث یک کشور نژاد پرست میدون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا
        اینا واسه کشور خودشون نمیجنگن بعد میان سوریه؟؟؟
        چه حرفایی میزنی!
        لابد سوریه و عراق رو هم افغانیا آزاد کردن...
        برو افغانی برو
        برو کشورت رو آباد کن

    • بدون نام

      افغانی خوب بودازایران میرفت

    • بدون نام

      خدایا همین روز رو برای پناهنده های ایرانی در اروپا درست کن تا بفهمن یک من ماست چقدر کره داره.
      این بنده خدا هرکی که بوده یک انسان بوده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کی غیر قانونی بره و کار غیر قانونی کنه باید مجازات بشه.
        نفرین هم نکن که بر میگرده به خودت

    • بدون نام

      همه افغانیها رو باید از ایران بیرون کنند

    • بدون نام

      این مسئول عزیز یک غول بی شاخ ودم ازاین دستفروش افغانی ساخته بود البته منکرقانون شکنی درورود غیرمجاز وسدمعبر و نیستم اما وجنات اون نوجوان درهنگام کتک خوردن. که بی محابا وظالمانه. فرود میامد خلاف گفتارامسئول است البته ایشانم وظیفه داره عمال زیرمجموعه راتوجیح کنه

    • z.s

      من همون قدر که مخالف حضور افغانیها تو ایران هستم همون قدرم مخالف خوی وحشیگری هستم.
      توجیه زشتی کردین.

    • بدون نام

      انسانیت کجا رفت افغانستانی باشه آدم هست حيون نیست ایران خارج مامور خارجی این طوری رفت کنه

    • حمید

      اولا تمام اظهارات شهرداری دروغ محض هست و برای پاک کردن دستای الوده اش در برابر چشمای افکار عمومی جامعه است

      دوما به فرض که افغانی بوده ، این دلیل شد که با اون توحش کتک بخوره؟؟؟؟؟


      سوما ، اون پیره زن دست فروش فومنی هم افغانی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      باید عاملین این کار دادگاهی و مجازات بشن

    • بدون نام

      چنان مست و ملولم که انسانم آرزوست / به علی شیر خدا و رستم دستانم آرزوست

    • بدون نام

      اره دیگه . اون افغانی بود . اون دختره خودش حمله کرد به مامور انگشتشو شکوند . اونیکی خودش اول فحش داد به مامور حراست . کلا مامورین شما مظلوم اند و بقیه همه دست نشانده اسرائیل و امریکا هستند و مخصوصا فیلم میگرند. فقط شماها خوبید . خیر سرتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج