جاباما
۶۴۶۲۳۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

سازمان ملل، ادعاهای «هیلی» را تایید نکرد

سازمان ملل اعلام کرد: هیچ شواهد قاطعی که نشان دهد چه کشوری سازنده موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌های یمن به عربستان بوده است، وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان ملل اعلام کرد: هیچ شواهد قاطعی که نشان دهد چه کشوری سازنده موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌های یمن به عربستان بوده است، وجود ندارد.

فرحان حق، جانشین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری خود در مقر این سازمان در نیویورک گفت که گزارش اخیر دبیرکل به شورای امنیت سازمان ملل، گزارش شش ماهه وی درباره چگونگی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درباره برنامه هسته‌ای ایران بود که شامل جزئیاتی درباره ابعاد مختلف مربوط به ایران است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل، وی ادامه داد: در بخشی از این گزارش، تحلیلی درباره موشک های شلیک شده از یمن به عربستان ارائه شده است اما هیچ مدرک قاطعی در آن وجود ندارد که کشور سازنده این موشک ها را تعیین کرده باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زمان اعلام دقیق شواهد قطعی کشور سازنده موشک‌های شلیک شده به عربستان گفت: کمیته کارشناسان (سازمان ملل) همچنان در حال بررسی این مسئله هستند.

فرحان حق همچنین درخصوص گزارش دبیر کل از اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اظهار داشت: این گزارش به روشنی تصریح می‌کند که برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) یک دستاورد دیپلماتیک است و باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، سازمان ملل در حالی این نتیجه‌گیری را اعلام کرده است که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادعایی بی‌اساس گفت که موشک های شلیک شده به عربستان ساخت ایارن بوده است.

هیلی با استقبال از گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل درباره موضوع هسته‌ای ایران، مدعی شد که گوترش از تجهیز حوثی‌ها به سلاح هایی خطرناک از سوی ایران سخن گفته است.

این درحالی است که گزارش دبیرکل سازمان ملل نشان می‌دهد، گوترش تایید نکرده که موشک‌های شلیک شده از یمن به عربستان ساخت ایران است.

گوترش در گزارش خود به شورای امنیت گفت: گروهی از کارشناسان سازمان ملل برای بررسی لاشه موشک های شلیک شده به عربستان، به این کشور رفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرحان حق که معلومه از کجا پول خوبی گرفته ماله بکشه

    • علی

      چه جالب کارشناس به عربستان فرستادن ببینن موشکها ساخت کجاست.اون وقت اینهمه موشک روکه عربستان به یمن زده روکی باید کارشناسی کنه که ساخت کجاست.واقعاً که چه دنیای خرتوخری شده

    • محمدی

      کسی نیست بگه هیلی افریته چراخودت داریدموشک ودیگرسلاحا به رژیم ال خیانت به اسلام میدید که برسرمردم بیچاره یمن میریزدمگه شما سرکدوم خرید روتوبرم خجالت بکش با اون ریس روانیت بترس بلای سرخودت نیاره بدبخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج