۶۴۶۳۴۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

جای خالی «نفس» در فهرست نهایی اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینما آمریکا، مسئول برگزاری جایزه سینمایی اسکار، اسامی ۹ فیلم خارجی رسیده به مرحله نهایی نودمین دوره این جایزه را اعلام کرد؛ فهرستی که جای فیلمنفس ساخته نرگس آبیار از ایران در آن خالی است.

خبرگزاری ایرنا: آکادمی علوم و هنرهای سینما آمریکا، مسئول برگزاری جایزه سینمایی اسکار، اسامی ۹ فیلم خارجی رسیده به مرحله نهایی نودمین دوره این جایزه را اعلام کرد؛ فهرستی که جای فیلم 'نفس' ساخته نرگس آبیار از ایران در آن خالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نشریه آمریکایی ورایتی/veriety مراسم اعطای جوایز نودمین دوره اسکار ۴ مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفند ۹۶) در سالن دالبی تئاتر شهر لس آنجلس ساعت ۵ عصر به وقت محلی برگزار می شود.

فهرست منتشر شده در مورد فیلم های خارجی زبان امسال، گمانه زنی ها در مورد حضور بعضی فیلم های نام آشنا از کارگردانان مطرح را نیز برهم زده است و برای نمونه فیلم «ابتدا پدرم را کشتند» از کامبوج به کارگردانی آنجلینا جولی هنرپیشه و کارگردان آمریکایی و فیلم «پش در دقیقه 120» به کارگردانی رابین کامپیلو از فرانسه نیز خالی است.

این فیلم که با استقبال منتقدان بسیاری روبرو شده، تاکنون ۵ جایزه از گروه های منتقد فیلم از جمله جایزه حلقه منتقدان نیویورک و انجمن منتقدان لس آنجلس را از کسب کرده است.

9 فیلمی که به عنوان برترین ها در این رقابت معرفی شده اند؛ شامل فیلم های ذیل هستند: «زنی خارق العاده» ساخته سباستین للیو از شیلی، فیلمی از فاتح آکین کارگردان ترک تبار اهل آلمان به نام «در محو شدگی»، فیلمی از مجارستان به کارگردانی ایلدیکو انیدی به نام «در مورد جسم و روح»، فیلم «فاکس ترات» از ساوئل مائوز از رژیم صهیونیستی، فیلم «توهین» ساخته زیاد دویری از لبنان، فیلم «بدون عشق» از اندری زیاگنستوف از روسیه، فیلم فلسیته ساخته الن گومس از سنگال، فیلم «جراحت» به کارگردانی جان ترونوگوف از افریقای جنوبی و «میدان» ساخته روبن اوستلند از سوئد.
آکادمی اسکار برای کمیته انتخاب فیلم های خارجی از روشی استفاده می کند که ابتدا کمیته عمومی از میان همه ۹۲ فیلم رسیده ۶ فیلم را انتخاب کرده اند و در ادامه کمیته اجرایی به سرپرستی مارک جانسون، تهیه کننده و رییس کمیته فیلم های خارجی، سه فیلم را به فهرست ۶ فیلم افزوده اند.

این روند چندمرحله ای در سال 2007 و بعد از آن انتخاب شد که فیلم های برجسته و مطرحی در فهرست نهایی دیده نشده بودند. اکنون کمیته فیلم های خارجی 5 فیلم را به عنوان فینالیست های نهایی در روز 23 ژانویه 2018 (سوم بهمن 1396) و همزمان با بقیه نامزدهای جایزه اسکار در رشته های مختلف اعلام خواهند کرد.

جایزه اسکار یکی از جوایز سینمایی است که به بهترین فیلم های نمایش داده شده در سال گذشته و در رشته های مختلف از جمله بهترین فیلم، بهترین نقش اول مرد، بهترین نقش اول زن، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمنامه اقتباسی و غیراقتباسی و بهترین فیلم خارجی زبان تعلق می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج