۶۴۶۴۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کاهش بودجه قرآنی، زیبنده نظام نیست

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: دولت، نظام و مجلس و دیگر مسئولان کشور وظیفه دارند نسبت به حمایت از فعالیت‌های قرآنی اقدام کنند و کاهش ۶۰ درصدی بودجه قرآنی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

خبرگزاری فارس: مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که عصر امروز (جمعه ۲۴ آذرماه) در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد،‌گفت: حضور بیش از هفت هزار شرکت‌کننده بانو در این مراسم، موجبات افتخار را فراهم می‌کند که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بانوان به این میزان به قرآن علاقه و ارادت دارند و این تعداد حافظ و قاری قرآن خانم در کشور ما هست.

وی با بیان اینکه در آزمون‌های تخصصی حفظ بیش از 83 درصد شرکت‌کنندگان از بانوان هستند، اظهار داشت: هر یک از شما بانوان باید بنیانگذار و بانی جلسه آموزش قرآن چه در بخش حفظ و چه در بخش قرائت در کشور باشید، اگر مجموعه‌ای از شرکت‌کنندگان که در این مسابقات حضور پیدا کردند از همین امروز قصد کنند تا بانی اداره جلسه قرآن در کشور شوند شاهد جهش قرآنی خواهیم بود.

رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم با اشاره به برگزاری بیش از ۴ هزار جلسه آموزش قرآن در بخش قرائت و حفظ عنوان کرد: شاید اگر کار کارشناسی انجام شود جلسات آموزش قرآن را به ویژه با محوریت حفظ در کشور تقویت کنیم و تعدادی از این جلسات را به صورت تخصصی در کشور با همت دارالقرآن امام علی(ع) و مؤسس آن راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: شاید در سال آتی شرکت‌کنندگان در این مسابقه از جلسات آموزش قرآن معرفی شوند و استاد جلسه نفرات منتخب را برای حضور و رقابت در این مسابقات معرفی کند؛ چیزی شبیه به لیگ‌های ورزشی که در کشور مطرح و اجرایی می‌شود، شبیه آن در حوزه قرآن نیز اتفاق بیفتد که هم موجب رونق جلساتی قرآنی شود و هم افرادی که توانایی تشکیل جلسات قرآن دارند تشویق شوند که این جلسات را برگزار کنند و علاوه بر آن فیلترهایی برای حضور متسابقین در این مسابقه وجود داشته باشد.

قره‌شیخلو با بیان اینکه مراد از آموزش قرآن، صِرف ظاهر قرآن نیست، ابراز داشت: آموزش قرآن در یک کلام و خلاصه مساوی با آموزش دین است بنابراین هر فردی که پای جلسه قرآن می‌آید و به محضر استاد قرآنی می‌رسد باید درباره اصول اعتقاد، رفتار، اخلاق و هم احکام شرعی اطلاعات لازم را کسب کند.

وی ادامه داد: هنگامی که در محضر قرآن می‌نشینیم و آیات آن را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که این آیات در سه بخش کلی شامل اعتقادات، احکام شرعی و بخشی دیگر از آیات مربوط به اخلاق اسلامی است از این رو افرادی که با قرآن مأنوس بوده و قاری و حافظ قرآن هستند، انتظار مردم این است که اخلاق آنها نیز قرآنی و فکرشان هم قرآنی باشد و نوع تعامل مردم با افراد از این منظر قابل توجه است که مردم احساس می‌کنند که افرادی که با قرآن مأنوس هستند در جنبه‌هایی با دیگر افراد متفاوت هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا مؤدب به آداب قرآنی باشیم و اگر این مسابقات برگزار می‌شود اگر برنامه‌های متنوع قرآنی در کشور ما است هدف اصلی این است که به فرهنگ قرآنی در جامعه نزدیک شویم و امید است که اینگونه برنامه‌ها که بدون استفاده از بودجه‌های رسمی کشور و دولتی و با اتکا به خیرین تأمین می‌شود با این عظمت و کیفیت و کمیت در حال اجرا است روز به روز توسعه پیدا کند و خیرین و افرادی که تمکن مالی دارند کمک کنند تا موضوعات قرآنی در کشور در بستر مردمی انجام شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه کار قرآنی در کشور باید در بستر مردمی انجام شود، تصریح کرد: اما دولت، نظام و مجلس و دیگر مسئولان کشور وظیفه دارند که نسبت به حمایت از فعالیت‌های قرآنی اقدام کنند و متأسفانه شاهد هستیم که برای بودجه سال 97 بودجه‌های قرآنی در بودجه‌ سنواتی کشور کاهش یافته است و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: همه ما انتظارمان از مسئولان کشور این است که سهم قرآن را در اعتبارات سنواتی کشور افزایش دهند و ان شاءالله مجلس شورای اسلامی این مشکل را در بررسی لایحه بودجه برطرف کند و نه تنها بودجه قرآنی کشور کاهش پیدا نکند، بلکه نسبت به بودجه سال ۹۶ نیز افزایش داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج