جاباما
۶۴۷۰۷۱
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

نسخه طلاق روانپزشک برای زن میانسال

زن میانسال ۲۸ سال با خوبی و خوشی کنار همسرش زندگی کرده بود، اما حادثه‌ای تلخ باعث بروز افسردگی در او شد تا جایی که همراه شوهرش برای طلاق به دادگاه خانواده رفتند. چرا که این نسخه را روانپزشک برای آنها پیچیده بود.

روزنامه ایران: زن میانسال ۲۸ سال با خوبی و خوشی کنار همسرش زندگی کرده بود، اما حادثه‌ای تلخ باعث بروز افسردگی در او شد تا جایی که همراه شوهرش برای طلاق به دادگاه خانواده رفتند. چرا که این نسخه را روانپزشک برای آنها پیچیده بود.
در یکی از روزهای سرد سال مردی به آرامی وارد شعبه ۲۴۴ دادگاه خانواده شد و سلام کرد. موهایش را به شکل مرتبی شانه کرده بود و لباس ورزشی بر تن داشت. سپس به قاضی «حمیدرضا رستمی» نزدیک شد و زیر گوشش - طوری که کسی نشنود - گفت:«قبل از آنکه همسرم وارد شود، باید موضوعی را خدمتتان عرض کنم.»
قاضی با اشاره تأکید کرد اشکالی ندارد که مرد میانسال هم بلافاصله گفت:«همسرم بیماری افسردگی دارد و دو سالی است که تصمیم گرفته طلاق بگیرد. با این حال پزشک معالجش توصیه کرده بهتر است مدتی از هم جدا شویم تا بیماری‌اش بدتر نشود. من و بچه هایمان راضی به جدایی نبودیم اما به این نتیجه رسیدیم که باید کمک کنیم مدتی از خانه دور باشد، شاید حالش بهتر شود. حالا خودش خیال می‌کند من به خواسته‌اش درباره طلاق اهمیت داده‌ام. می‌خواستم خواهش کنم شرایط ما را در نظر بگیرید.»
قاضی پرونده دادخواست «طلاق توافقی» آنها را ورق زد و گفت:«بله حتماً. اما نمی‌شد به درمان همسرت ادامه می‌دادی؟»
مرد جواب داد:«باورکنید راهی ندارد. من و بچه‌ها دوستش داریم. اما چه کنیم که ممکن است با افسردگی بیشتر خطراتی برای خودش یا بچه‌ها ایجاد کند...»
سپس سکوت کرد و به زمین خیره شد. بغضش را فرو خورد و ادامه داد:«بچه یک محل بودیم و از کودکی همدیگر را می‌شناختیم. وقتی ۱۸ سالم شد عاشقش شدم و می‌خواستم به خواستگاری‌اش بروم اما از ترس اینکه موافقت نکنند، به سربازی رفتم تا با کارت پایان خدمت از او خواستگاری کنم. دو سال خدمتم را با رؤیای او به سر بردم. بالاخره خانواده‌اش موافقت کردند و با هم ازدواج کردیم. زندگی خوبی هم داشتیم که حاصلش دو فرزند سالم و مهربان است. در این مدت به کار مبل‌سازی مشغول بودم و با درآمد مناسبی که داشتم هر چه می‌خواست مهیا می‌کردم.
تا اینکه بعد از چند سال متوجه شدم او و خواهرانش وابستگی زیادی به پدرشان دارند. با این حال اهمیتی ندادم و آن را عشق پدر و فرزندی دانستم تا اینکه دو سال قبل پدرش از دنیا رفت و از همان زمان همسرم دچار افسردگی حاد شد. خواهرانش هم افسرده شده بودند اما وضع همسرم بدتر از همه بود چرا که دختر بزرگ به حساب می‌آمد و به پدرش وابستگی داشت. چند بار هم به پزشکان و روانشناسان مختلف مراجعه کردیم اما وضعیت روانی‌اش چندان خوب نشد. مدتی در اتاقش را بسته بود و کسی را به داخل راه نمی‌داد. حالا طی این دو سال دخترم و من کارهای خانه را انجام می‌دهیم. اما مدتی است که پایش را در یک کفش کرده که باید جدا شویم.»
قاضی از مرد خواست همسرش را به داخل دادگاه دعوت کند. وقتی که زن وارد شد چهره‌ای رنگ پریده داشت و چشمانش دودو می‌زدند. مستقیم رفت و جلوی قاضی ایستاد.

قاضی به حالت شوخی به زن گفت:«چرا می‌خواهی از مرد به این خوش تیپی طلاق بگیری؟»

زن جواب داد:«مدام کار می‌کند و اصلاً در خانه نیست. دیگر مرا دوست ندارد.»
قاضی دوباره گفت:«کار کردن که بد نیست. نشان می‌دهد که شما را دوست دارد و برایتان پول درمی آورد.»
زن بسرعت ادامه داد:«فکر می‌کنم یک چیزی به سرش خورده باشد...» و بعد زد زیر خنده. شوهرش زیر لب گفت:«فکر کنم تو یک چیزی به سرم زده باشی» و او هم خندید.
قاضی به زن گفت:«فکر بچه هایتان را نکرده اید؟ خب آنها چه می‌شوند؟»
زن گفت:«آنها دیگر بچه نیستند. دخترم و پسرم بمانند پیش پدرشان خب...»
و مرد ادامه داد: «ما جدا از خانه مستقل‌مان در تهران یک ویلا هم در شمال کشور داریم و از آنجا که چند سال پیش آن را به نامش کرده‌ام؛ می‌خواهد به آنجا برود و زندگی کند.
مهریه‌اش را هم بخشیده و چیزی از من نمی‌خواهد. با این حال توافق کرده‌ایم که من بابت 30 سال زندگی مشترک 30 میلیون تومان به همسرم بدهم که هر ماه یک میلیون تومان خواهد بود.»

قاضی گفته‌های دو طرف را در برگه نوشت و نگاهی به آرای داوران آنها انداخت. سپس ختم جلسه را اعلام و تأکید کرد تا ارسال پیامک ابلاغ رأی منتظر بمانند. بعد از آن مرد میانسال با سر تشکر کرد، دست همسرش را گرفت، روسری او را مرتب کرد و از دادگاه خارج شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      زن یه ریگی توو کفشش هست حالا میبینید‌.
      خبر داغ وقتی یه خبرو توو پیشخوان اضافه میکنم چرا سه بار تکراری میفته؟دیگه اینکه قبلا نظرتو یکپارچه نشون میدادی الان وسط نظرات یه قسمت گذاشتی بنام مشاهده همه نظرات لطفا اونو بردار بدجور رو اعصابه.یه برنامه رو که بروزرسانی میکنی باید امکاناتش بهتر شه اما مال شما برعکس عمل میکنه.خدایی اون قسمت مشاهده ی همه نظرات رو بردارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعد میگن زنها خاله زنک اند! به نظرم کلمه خاله زنک هم باید تغییر کنه به عمومردک.مناسب تره

    • بدون نام

      آخه برترین ها این چه تیتری هستش زدی؟؟
      تیتر چه ربطی به متن داشت؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      داستان عاشقانئ بود نه حوادس مرسی

    • رضا

      ننویسید این قصه‌هارو! حالا یه کارگردان بی سوژه پیدا میشه میخواد از این دو خط یه سریال چهل قسمتی درست کنه!! خب کی میخواد ببینه اون سریالو!! لابد ما به عنوان قشر آسیب‌پذیر!!! نکنید باباجون نکنید!

    • بدون نام

      28 سال با هم زندگی کردن ولی دخترش 35 سال دارد!!!!!! در آخر هم گفته شده بعد 30 سال زندگی!!! بالاخره چن سال؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این 2سال رو که افسرده شده اولش حساب نکرده

    • بدون نام

      دخترشون 35سالشه بعد اینا 30ساله ازدواج کردن؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بروید بور شوید، خجالت بکشید، کجا نوشته دختر 38 ساله دارند، منظور از 30 و. 28، اینه که 28 سال آرام زندگی کردن 2سال است بیمار است که سرجمع. 30سال میشود، این را بگم که برخی گفتند!! این زن هیچ چیزی یا کسی را زیر سر نداره، حدود شصت سال داره، و دوست داره دیگه بقیه عمر خود را با گرمی در کنار شوهر و فرزندانش باشه، به مردم تهمت و افترا نبندید، چون دامن گیرتان میشه،!! گندم جان کجایی دهن این افرادی که چرند و پرند میگن ببندی، هاآآ،

    • مهدی گلپا

      با احترام به جامعهٔ پزشکان ولی این روانپزشک خواسته خیلی زود اون خانم رو به دیار باقی بکشاند چون تنها بودن فرد افسرده خیلی خطرناک هستش اگرخواسته باشه خودکشی کنه کسی دیگه ای نیست که نجاتش بده انشالله تمامی بیماران بخصوص کسانی که بیماری افسردگی دارند زودتر حالشون خوب بشه(آمـــــــــــــــین)

    • بدون نام

      28 سال باهم زندگی کردهاند چطور دختر 35 ساله دارند شبیه سریالهای بی سروته بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر پروفسور. 10/36 کجا نوشته دختر 38 ساله داره؟؟ حتماً پروفسور تا تصمیم کبری بیشتر درس نخوانده اید!!

    • مهرداد

      شوهر میخواد بابت سی سال زندگی مشترک ۳۰ میلیون بده یعنی ماهی ۱ میلیون؟؟؟؟!!!
      تروخدا یه بار این خبر دارای غلطهای فاحش رو بخونید بعد منتشر کنید

    • فرهاد

      خوب 28سال زندگی کردن خوبی و خوشی دوسالم هست که افسرده شده سی سال ولی شماها سن دخترش رو ازکجااوردید؟

    • بدون نام

      معلومه که مرده هم واقعا مرد خانواده دوستیه اون خانم هم ایشاالله خوب بشه

    • بدون نام

      بروید بور شوید یعنی چی؟ نمیشه بلوند شویم

    • بدون نام

      اخه خوب بخونین بعد متن بزارین بیچاره کجا گفت دختر ش ۳۵ سال دارد ۳۰ سال ازدوج کرده ۲۸ سال خوبی خوشی زندگی کردن

    • بدون نام

      متن ویرایش شد کسی از خودش چیزی در نیاورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج