۶۴۷۰۷۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

صادقی: مربیگری از بازیگری سخت‌تر است

بعد از سال‌ها بازی با پیراهن نارنجی و عوض نکردن آن با رنگ‌های دیگر حالا نخستین سال تجربه مربیگری‌اش را پشت سر می‌گذارد.

ایران ورزشی: بعد از سال‌ها بازی با پیراهن نارنجی و عوض نکردن آن با رنگ‌های دیگر حالا نخستین سال تجربه مربیگری‌اش را پشت سر می‌گذارد. ابراهیم صادقی همان نظم کاری‌اش در دوران بازیگری را امروز در لباس مربیگری دارد که نشات گرفته از علاقه‌اش است. بدون تردید با همین پشتکار می‌تواند یکی از مربیان موفق فوتبال ما در آینده باشد چرا که به قول خودش تازه در ابتدای راه است. بیان همین موضوع و عجله نداشتن برای نفر اول بودن یعنی پیمودن نیمی از راه موفقیت.

نخستین تجربه مربیگری چگونه است و چقدر با دوران بازیگری فرق دارد؟

این دو مساله کاملا با هم متفاوت است. در زمان بازیگری وقتی به نیم فصل می‌رسیدیم زمان داشتیم برای ریکاوری جسمی و ذهنی اما الان تازه باید عملکرد تیم را در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. مربیان فشار روحی روانی بیشتری را متحمل می‌شوند و خیلی سخت‌تر از دوران بازیگری است. من در اول راه هستم و تا امروز تجربه خوبی پیدا کردم. البته علاقه زیادی به کارم دارم.

سایپا شروع و پایان خوبی در نیم فصل داشت اما در میانه راه در هفت بازی متوالی برنده نشد.

همانطور که گفتید ما چهار هفته بسیار خوب داشتیم و پس از آن دچار افت شدیم که جوانی تیم و اشتباهات داوری از دلایل اصلی‌اش بود. میانگین سنی ما ۲۳.۹ است ضمن اینکه تغییرات بسیاری داشتیم. شما نگاه کنید سایپا بعد از سال ۸۶-۸۵ که قهرمان لیگ شد همیشه در میانه‌های جدول بود و دو سال هم خطر سقوط را احساس می‌کرد. پس باید برای تغییر ذهنیت بازیکنان تلاش کرد. از طرفی آقای دایی هر جا که بودند روحیه پیروزی و اینکه تیم‌شان در بالای جدول باشند را همیشه داشته‌اند اما درباره آن هفت بازی باید بگویم که فقط در سه بازی از اشتباهات غیرعمد داوری متضرر شدیم.

کدام بازی‌ها؟

بازی با پارس جنوبی که داور دقیقه ۹۰ برای‌شان پنالتی گرفت یا در بازی با فولاد که پنالتی را برگرداند و یک پنالتی هم برای ما نگرفت. در بازی با سپیدرود هم همین اتفاق برای مان تکرار شد.

البته تیم بسیار جوانی هم دارید.

دقیقا همینطور است. علی دایی اعتقاد خاصی به جوان‌ها دارد و اگر یادتان باشد کریم انصاری‌فرد ۱۷ ساله را برای نخستین مرتبه در لیگ بازی داد. در حال حاضر هم ما سه بازیکن در تیم نوجوانان، شش بازیکن در تیم جوانان، چهار بازیکن در تیم امید و در آخرین فهرست آقای کی‌روش هم پنج بازیکن داشتیم که به نظرم هیچ تیمی در لیگ تا این اندازه بازیکن در رده‌های مختلف ملی ندارد که این مساله خودش یک دستاورد بزرگ است. مطمئن باشید سایپا در فصل‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

تیم شما در گل‌های زده و خورده آمار قابل توجهی دارد؛ اینکه نیمی از گل‌های دریافتی‌اش در نیم ساعت پایانی بوده و در همین زمان هم بیشترین گل‌هایش را زده که اتفاقا سه گل آن هم بعد از دقیقه 90 به دست آمده است.

پس ارتباطی به قوای جسمانی بازیکنان ندارد.

من این را نگفتم.

بله متوجه‌ام اما وقتی به گل‌های خورده در پایان بازی اشاره می‌شود خیلی‌ها به ضعف بدنی تیم اشاره می‌کنند. من این مساله را به حساب جوانی تیم می‌گذارم و اینکه بازیکنان برای دقایقی تمرکزشان را از دست می‌دهند.

با اینکه تماشاگران زیادی ندارید اما در خانه خیلی بیشتر امتیاز گرفتید.

به هرحال آشنایی با زمین خودی و کیفیت نامطلوب بعضی ورزشگاه‌ها تاثیرگذار است.

تیم شما همانقدر که از عمق دفاع حریف به گل می‌رسد از همین منطقه دفاعی‌اش هم خوب گل می‌خورد.

کادر فنی ما به این نتیجه رسیده بود اما شما فراموش نکنید که دروازه‌بان ما و خط دفاعی تیم غیر از امید خالدی تغییر زیادی داشته و برای هماهنگی آنها به زمان نیاز داشتیم. قطعا از این آمارها استفاده خواهیم کرد و در نیم فصل دوم با برطرف کردن نقاط ضعف و جذب بازیکنان مد نظر سرمربی شرایطمان بهتر هم خواهد شد.

محمدرضا اخباری بعد از 11 بازی متوالی نیمکت‌نشین شد. البته فلاح‌زاده هم عملکرد خوبی داشت.

ببینید، سرمربی تیم مسوول تمام بازیکنان است. البته اخباری مصدومیتی از ناحیه کتف هم داشت. اما به هرحال هر بازیکنی آماده‌تر باشد با نظر دایی به میدان می‌رود. در حال حاضر هم رقابت و رفاقت خوبی میان آنها وجود دارد که همین به خودشان و تیم کمک می‌کند.

با حضور عباس‌زاده، قلی‌زاده و ترابی مثلث هجومی خوبی را در بخش حمله دارید.

همانطور که اشاره کردید این سه بازیکن در نیم فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشتند که امیدواریم در نیمه دوم لیگ هم این موضوع تداوم داشته باشد. اما بازیکنان جوان دیگری مثل سلیمانی، کامیاب و ... را هم داریم که هر وقت به زمین آمدند عملکرد قابل قبولی داشتند. ما تلاش کردیم که در کنار مسائل فنی به لحاظ فرهنگی هم با بازیکنان جوان کار کنیم و این موضوع را ارتقا دهیم. اینکه بازیکن چطور لباس بپوشد، چطور مصاحبه کند و مسائل دیگر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج