۶۴۷۱۵۴
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

خسرو معتضد: از يانگوم بياموزيد!

خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: خانم «لي يونگ ئه»، بازيگر نقش يانگوم در سريال «جواهري در قصر» هنرپيشه مشهور و محبوب كره‌اي كه در سراسر جهان سريال‌هاي او در تلويزيون‌هاي ممالك مختلف نمايش داده مي‌شود و مي‌داند كه در ايران نيز طرفداران بي‌شماري دارد ۶۵ هزار دلار به زلزله‌زدگان غرب ايران كمك مالي كرده و چك اهدايي مشاراليها از طريق سفارت جمهوري اسلامي ايران به هلال‌احمر ايران تسليم شده است.

خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: خانم «لي يونگ ئه»، بازيگر نقش يانگوم در سريال «جواهري در قصر» هنرپيشه مشهور و محبوب كره‌اي كه در سراسر جهان سريال‌هاي او در تلويزيون‌هاي ممالك مختلف نمايش داده مي‌شود و مي‌داند كه در ايران نيز طرفداران بي‌شماري دارد ۶۵ هزار دلار به زلزله‌زدگان غرب ايران كمك مالي كرده و چك اهدايي مشاراليها از طريق سفارت جمهوري اسلامي ايران به هلال‌احمر ايران تسليم شده است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ايران جناب آقاي دكتر حسن قاضي‌زاده هاشمي هنگام سفر به سئول با خانم لي يونگ ئه ملاقات و از محبت ايشان سپاسگزاري و قدرداني كرد.

در حادثه بزرگ زلزله غرب ايران بسياري از چهره‌هاي ورزشي و هنري كشور با مصيبت‌ديدگان همدردي و مساعدت كردند. سال گذشته تماشا كردم چگونه جماعتي از فريب‌خوردگان پان تركيست را با پند و اندرز از فريب‌خوردگان تبليغات اجانب جدا كرد، قدم همت پيش نهاد و ميلياردها تومان مبلغي را كه مردم به حساب او ريخته بودند، براي كمك‌هاي لازم به زلزله‌زدگان اختصاص داد.

يكي ديگر از چهره‌هاي اجتماعي حدود ۴۰ ميليون تومان وجوهي را كه به حساب اعلام شده به نامش ريخته بودند به مصارف فوري‌تر اختصاص داد از جمله ۵۰۰ بخاري برقي خريداري كرد و در اختيار خانواده‌هاي زلزله‌زده قرار داد. در فيلم‌هاي خبري شبكه خبر ديدم كاميون‌ها و تريلرهاي بزرگ در حال حمل كانكس‌هاي ۱۲ متري به مناطق زلزله‌زده‌اند. بسيار خوشحال شدم كه ان‌شاءالله تا يكي دو هفته ديگر مشكل سرما، چادرنشيني، نبود سرويس‌هاي بهداشتي و گرمابه در مناطق زلزله‌زده حل مي‌شود و حتي مي‌توان سوپرها و دكان‌هاي تأمين خوار و بار مايحتاج مردم را در كانكس‌ها فراهم آورد. در يكي از هفته‌نامه‌ها، تصاوير اينترنتي مربوط به خانه‌هاي سقف گنبدي در ژاپن را كه به سرعت مونتاژ مي‌شود، به چاپ رساندم و توضيحات كافي دادم. ژاپن و كره‌جنوبي در اين زمينه تجارب كافي دارند و مي‌توان از ابداعات مخصوصاً ژاپني‌ها استفاده كرد. خانم دكتر مينو بديعي، روزنامه‌نگار قديمي در مقاله مفصلي اصولاً از وضعيت ساختمان چينه‌اي و گلين روستاهاي ايران كه مختصر تكان و زمين‌لرزه آنها را ويران مي‌كند، انتقادي بجا كرده بود. به نظر من دولت بايد برنامه وسيعي براي نوسازي و بهينه‌سازي روستاهاي ايران اجرا كند.

من از دهات فيليپين، مالزي و تايلند و نيز از دهات تركيه ديدن كرده‌ام، در تمام اين كشورها طي ۴۰ سال اخير وضعيت ساختمان‌هاي روستايي تغيير كرده و به ويژه در تركيه دهات اصلاً شباهتي به آنچه در فيلم‌هاي تركي ۴۰، ۵۰ سال گذشته تركيه‌اي مي‌بينيد، ندارد. ۴۰ سال پيش دهات تركيه مانند بسياري از روستاهاي كنوني ايران چينه‌اي و گلين بودند. اكنون روستاها به كلي تغيير شكل داده‌اند و من در فيلم‌هاي خبري تركيه مي‌بينم به مناسبت‌هاي مختلف جشن انتخاب شيرده‌ترين گاو، پرپشم‌ترین و گوشتی‌ترين گوسفند، بهترين آغل و بهترين شيوه كشاورزي در تركيه اجرا و مراسم آن به صورت جشنواره از تلويزيون‌هاي محلي پخش مي‌شود. جا دارد دولت براي عمران و آباداني دهات سهم زيادي از بوجه كشور را در سال ۱۳۹۷ به اين منظور اختصاص دهد. به جاي تخصيص ميلياردها تومان بودجه‌هاي جداگانه به سازمان‌هاي فرهنگي مانند بنياد سعدي و ايران‌شناسي كه سازمان‌هاي دولتي مشابه وجود دارند، بايد بودجه كلان بهسازي و پيشگيري به روستاها اختصاص دهد.

بايد فرمانداران و بخشداران موظف شوند به تمام دهستان‌ها و روستاها سركشي كنند. در خصوص تمام بناهاي گلين و چينه‌اي عصر فراباستان و باستان تصميم گرفته شود و نظارت كنند تا حتي با كمك بانك‌هاي دولتي و دادن وام به كشاورزان و نظارت بر نحوه مصرف وام كه صرف كارهاي ديگر نشود، روستاهاي ايران از وضعيت عصر پيش از قاجار خارج شوند. در بسياري از نقاط روستاييان خانه‌هاي محكم، خوب و مقاوم ساخته‌اند، اما بايد شكل همه روستاها از وضعيت دوران ارباب - رعيتي خارج شود و به صورت امروزين درآيد.

ان‌شاءالله اين تحول صورت گرفته اقلام بودجه سال ۱۳۹۷ به مصرف واقعي خواهد رسيد. در يكي از كانال‌هاي فضاي مجازي ميزان ثروت ميلياردرها و مولتي ميلياردرهاي ايران را كه همه در اين ۴۰ سال به اين مكتب رسيده‌اند، نوشته بودند. نمي‌دانم آقايان زندگي و ايثارگري‌هاي مالي بيل گيتس و امثالهم را خوانده يا شنيده‌اند. چه ايرادي دارد ميلياردرها و تريليونرهاي ايراني در ازاي اين همه منافعي كه از محيط ثبات‌آميز ايران مي‌برند، هر كدام متولي آبادسازي يكي از مناطق زلزله‌زده اخير كشور شوند و به دولت اعلام كنند سه تن حاضرند در تمام كشور هزينه‌هاي آبادسازي سرپل ذهاب يا دالاهو يا ثلاث يا ساير مناطق زلزله‌زده را تأمين كنند و خود نيز سري به اين مناطق بزنند و نظارت كنند و اسباب دلگرمي مردم را فراهم آورند. آنان از خانم لي يونگ ئه در آن سوي قاره آسيا چه كم دارند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نفس

      دولتم خوبه از یانگوم یاد بگیره

    • بدون نام

      شما و اطرافیان شما از کی می خواهید بیاموزید که اخلاق مدار باشید و نه تحریف به کام خود

    • .

      سخت فکر کنم اقازاده های مفت خور دست به جیب شن

    • فرشاد

      تو دیگه حرف نزن...نون به نرخ روز خور...از خودت خجالت بکش...والا شماها چه روی دارین..به جای این حرفا از اون پولهای که رفقات مثا احمدی و بقایی و ...خوردن و بالا کشیدن حرف بزن

    • بدون نام

      معلوم نیست این اقا چه کاره هست که در مورد همه جی نظر میده

    • سید

      اقا ی معتضد شما به تحریف و دروغ بافی در تاریخ برس

    • خاسر

      خانم یانگوم دستت دردنکند بخاطراین احساس مسئولیت درمقابل مردم ایران الهی که خوشبخت بشی.
      جومونگ خدا ازت نگذره چقدر تو جنگها برات دعا کردیم ،اش نذری دادیم تا توبجای تسو پادشاه بشی ،اما توهم مثل رئیس جهورما وقتی به هدفت رسیدی ما را فراموش کردی ،لااقل ان کمانی که شکسته بودی می اوردی ایران حراج میکردی وپول حراج رابعنوان کمک میدادی،خیلی بی معرفتی جومونگ،حیف سوسانو که نصیب توشد.کفتت بشه،

    • بدون نام

      مورخه تاریخ میدونه دقیقا همون چیزی که تو تاحالا نخوندی حرف حق رو از کافر هم بشنو جناب زنده باد مخالف

    • بدون نام

      کی به شما گفته استاد رفیق خدای اولین بار؟

    • شهرام

      آخر نفهمیدیم یانگوم چقدر داده . از ۳۰ هزار تا ۶۵ هزار دلار متغیره . الله و اعلم که این پول کجا تشریف برده که هنوز اون بنده خداها بیشترشون کانکس هم ندارن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج