۶۴۷۵۸۴
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

نحوه پرداخت یارانه با عدالت اجتماعی فاصله دارد

نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت به معنای این نیست که افراد دارا و ندار به یک شکل از منابع کشور بهره‌مند شوند و وضعیت فعلی پرداخت یارانه‌ها، عدالت اجتماعی را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فارس: رضا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به تصمیم اخیر دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص هدفمندی یارانه‌ پرداختی اظهار کرد: نحوه پرداخت یارانه‌ها نیازمند بازنگری‌هایی بود تا تصمیم‌گیری در این حوزه کمک شایانی در حمایت بیشتر از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و تأمین زیرساخت‌های مهم کشور داشته باشد.

وی افزود: مبالغ ناچیزی که به صورت ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، گره‌گشای مشکلات مردم و خانواده‌ها نبوده و دردی از اقشار محروم جامعه را درمان نمی‌کند، در این میان می‌توان به واریز یارانه به خانواده‌هایی که نیاز آن‌چنانی به چنین مبالغی ندارند نیز اشاره کرد و این مسائل بر میزان حساسیت بیشتر نسبت به ساماندهی هر چه دقیق‌تر یارانه‌های پرداختی افزوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را برداشتن فاصله‌ بین ثروتمندان و مستضعفان دانست و بیان کرد: وضعیت کنونی که در پرداخت یارانه‌ها مشاهده می‌شود با ایجاد عدالت اجتماعی فاصله دارد.

کریمی توضیح داد: عدالت به معنای آن نخواهد بود که افراد دارا و ندار به یک شکل از منابع کشور بهره‌مند شوند بلکه وضعیت فعلی پرداخت یارانه‌ها، عدالت اجتماعی را هدف قرار داده و نه تنها موجب احیای آن نشده، بلکه موجبات زیرسؤال رفتن مفاهیم اصلی عدالت‌محوری را نیز فراهم کرده است.

وی از محدودیت منابع مالی دولت خبر داد و گفت: برای احیای زیرساخت‌های بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، رونق اقتصادی کشور و دیگر مطالبات اصلی مردم نیازمند ایجاد تغییراتی در برنامه‌های اقتصادی کشور هستیم که بر این اساس نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جلسات مختلفی را در کمیسیون‌های تخصصی برگزار کرده و به نتایج مناسبی نیز دست یافتند.

نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تداوم پرداخت یارانه‌ها و فراهم آوردن بستر حمایتی بهتر نیازمند شناسایی دقیق اقشار آسیب‌پذیر جامعه با کمترین میزان اشتباهات هستیم تا حقوق هیچ یک از شهروندان ضایع نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یارانه پول نفت هست باید بین تمام مردم یکسان تقسیم شود وبه اقشار کم درامد وفقیران یاید از مالیات پرداختی مردم پرداخت شود

    • بدون نام

      اصلا در قطع یارانه ها با عدالت رفتارنشده بنده با حقوق یک ملیونی مستمری تامین اجتماعی یارانم دوساله قطع شده دلی افرادی هستن باحقوق بالای پنج ملیون وداشتن چندین مستقلات یارانه میگیره خواشا بررسی کنید.

    • بدون نام

      یعنی الان کل مسئولین یکصدا شدن که این یارانه رو به هر صورتی که هست قطع کنن. خجالت داره والا!!!

    • علی اشوری

      بابا این چه وضعشه دیگه حق ملت این نیست سرزمین من نفت داره گاز داره طلا داره دریا داره خاک ومعادن سنگی وزغال سنگ چهار فصل وانواع مرکبات اما یک چزی که داره هیچ جای دنیا نداره ایرا ن علی بابا داره همینو که داره هیچی نداره

    • بدون نام

      دولت.علاوه براینکه نباید یارانه آنهایی راکه میگیرن قطع کند بلکم یک کم عدل انصاف بخرج بده یارانه یکسری کم در آمدهاراکه قطع کرده دوباره واریز کنه....

    • بدون نام

      چرا خدا رو به نظرنمیاربد چرا نون مردم قطع میکنید خدا ازتون نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج