جاباما
۶۴۷۶۲۱
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

برنامه‌ای برای حل آلودگی هوا در کشور وجود ندارد

نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ای برای حل آلودگی هوا در کشور وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم: محمد مهدی افتخاری نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه برنامه جدی برای مقابله با آلودگی هوا در کشور مشاهده نمی‌شود، گفت: ۸۰ درصد آلودگی هوا در کلان‌شهرها ناشی از تردد خودروهای فرسوده است این در حالی است که می‌بایست به‌سوی استفاده از خودروهای کم‌مصرف به‌ویژه خودروهای هیبریدی حرکت می‌کردیم تا این معضل از بین برود.

وی با تأکید بر اینکه آلودگی هوا جان انسان‌ها را تهدید می‌کند ادامه داد: برای حل این معضل تمامی دستگاه‌ها باید متحد شوند. اما یادمان باشد که زمان نداریم و اکنون در شرایطی قرار داریم که سه ماه آینده شاهد وارونگی هوا خواهیم بود و آلودگی به‌اندازه‌ای بالا خواهد رفت که ادارات و مدارس را باید تعطیل کنیم.

نماینده مردم فومن در مجلس با اشاره به اینکه مسئولان اولین عامل تولید آلودگی را خودروها اعلام کرده‌اند، افزود: کشورهای پیشرفته برای ممنوعیت رفت‌وآمد خودروهای بنزینی زمان‌بندی تعریف کرده‌اند. اگر بخواهیم پشت سر کشورهای پیشرفته حرکت کنیم، امروز بسیار دیر است زیرا اگر قرار باشد جلوی رفت‌وآمد خودروهای بنزینی را بگیریم، اول باید واردات خودروهای هیبریدی آزاد باشد و سپس خط تولید خودروسازهای داخلی از بنزینی به هیبریدی تغییر کرده باشد.

عضو کمیسیون عمران با تأکید بر اینکه "مردم ما آمادگی تغییر زندگی خودشان را دارند" اضافه کرد: مردم آمادگی دارند که خودروی بنزینی استفاده نکنند، اما سؤال اینجاست که تا چه‌اندازه شرایط را برای آنان فراهم کرده‌ایم. آیا دولت تسهیلات ویژه‌ای برای مردم تعریف کرده است؟ آیا خودروسازان ما به‌سوی تولید خودروی هیبریدی رفته‌اند؟ آیا سایت ثبت سفارش خودرو برای خودروهای هیبریدی باز گذاشته‌ایم؟ و ده‌ها سؤال دیگر که به مسئولان بازمی‌گردد.

افتخاری با ابراز اینکه "برای حل بحران آلودگی هوا به طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نیاز داریم" گفت: اینکه بخواهیم همه فکر خود را بر تولید خودروهای هیبریدی بگذاریم و خط تولید را تغییر بدهیم خوب است، اما این در بلندمدت جواب می‌دهد و بهترین گام این است که سایت ثبت سفارش برای خودروهای هیبریدی باز شود.

افتخاری با اظهار اینکه امروزه خودروهای گران‌قیمتی در سطح شهر رفت‌وآمد می‌کنند، گفت: آنهایی که پول‌های کلانی بابت این خودروها می‌پردازند باید به این فرهنگ برسند که خودروهایشان را هیبریدی کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید داشتن خودروی هیبریدی فرهنگ‌سازی شود گفت: امروزه افرادی را سراغ داریم که وضعیت مالی خوب و جایگاه اقتصادی و اجتماعی بالایی دارند اما جمع کردن زباله از اماکن عمومی را فرهنگ و افتخار می‌دانند، بنابراین برای همین افراد داشتن خودروی هیبریدی می‌تواند افتخار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با توجه به اینکه از مسئولان وزارت صنعت خواست با دادن امتیاز به خودروهای هیبریدی به این مهم کمک کنند، اظهار داشت: اگر وزارت صنعت سایت ثبت سفارش را برای خودروهای هیبریدی باز کند، گام بزرگی در این فرهنگ‌سازی برداشته و می‌تواند به مردم این باور را القا کند که داشتن خودروی هیبریدی یک افتخار برای کاستن آلودگی هواست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای چه چیزی برنامه وجود دارد؟

    • بدون نام

      چراراه حل نداره ! درکارخانه های خودروسازان راببند ، تهران داره خفه میشه ازاین همه ماشین که سالانه وارد چرخه زندگیشون میشه !

    • عسل

      فقط بخاطر بنزین های بی کیفیت تولید شده در پالایشگاههاس

    • بدون نام

      راه حلها مشخصه، ولی تن به اجرا نمیدن، چون منافعشون به خطر میوفته!

    • بدون نام

      چون مسئول دلسوزی نداریم -هرکی فکر درآمد برای خودش هست حالا به قیمت رد شدن ازروی مردم باشد -الان تمام مشکلات دولت حل شده گران شدن بنزین بی کیفیت مانده است -کی به فکرسلامتی مردم است ...

    • علی

      برای گرانی چی برنامه ای ؟؟؟؟؟؟؟ حتما دارید

    • خدا

      خیلی ساده مدیران برای هرچیزی بهانه و دستک درست میکنند/1000دستگاه مینی بوس لوکس فیات هیبریدی به قیمت 80میلیارد تومان در ایتالیا بفروش میرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج