جاباما
۶۴۷۹۰۱
۲ نظر
۵۱۰۳
۲ نظر
۵۱۰۳
پ

۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

یک نویسنده ژانر وحشت بدون استفاده از جلوه های ویژه و موسیقی متن هراس انگیز، با تنهاترین ابزارش که واژه‌ها هستند خوانندگان را طلسم می‌کند و با دست و پایی لرزان پای داستان های تاثیرگذارش می‌نشاند.

روزنامه خراسان - ناصر رعیت نواز: یک نویسنده ژانر وحشت بدون استفاده از جلوه های ویژه و موسیقی متن هراس انگیز، با تنهاترین ابزارش که واژه‌ها هستند خوانندگان را طلسم می‌کند و با دست و پایی لرزان پای داستان های تاثیرگذارش می‌نشاند.
سایت انگلیسی «فهرست شگفت انگیز »، فهرستی از ۱۰ نویسنده را منتشر کرده است که از قلم آن ها ترس و وحشت می بارد. ما بر اساس این فهرست، اطلاعات کامل تری از این نویسندگان که آن چنان خلاقانه، تخیل و واقعیت را به هم آمیخته اند و خوانندگانشان را به اوج هیجان و وحشت می رسانند برایتان آماده کرده ایم تا با شناختن این نویسندگان در صورتی که به این ژانر علاقه مند هستید، مستقیما به سراغ کتاب های آن ها بروید و ماجراجویی های ترسناک شان را دنبال کنید.

سلطان سلاطین وحشت
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

استیفن کینگ نویسنده آمریکایی که خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه های وحشت و خیال پردازی است درسال 1947 به دنیا آمد. این که نام «استیفن کینگ» به عنوان اولین فرد در گروه نویسنده های ترسناک بیاید عجیب نیست چرا که استیفن کینگ، استاد بلامنازع خلق موقعیت های ترسناک و داستان های هولناک است و سال های زیادی است که از این نظر، هیچ کس به اندازه او در ژانر وحشت شهرت نداشته است. یکی از مسائلی که به استیفن برای شهرت باورنکردنی اش کمک زیادی کرد، ساخت فیلم و سریال هایی بود که براساس نوشته های او تولید شد که از مهم ترین آن ها می توان به فیلم سینمایی «رهایی از شائوشنگ» اشاره کرد که با الهام از رمان این نویسنده، ساخته شده است.

مهم ترین آثار: در قتلگاه، مرگ جک همیلتون، مرد کت شلوار مشکی ، تلفن همراه، راز و آتش افروز

جانی خیال پرداز
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

رامسی کمپبل داستان نویس، ویراستار و منتقد انگلیسی است که بیش از 50 سال در حال نوشتن است. رامسی کمپبل که هم اکنون 71 سال دارد، جزو کسانی است که حتی با داستان های کوتاه هم می تواند خواننده اش را میخکوب کند چه برسد به داستان های بلند یا حتی فیلم نامه هایی که تاکنون از او منتشر شده است. او صرفا یک جنایی نویس فیلم های ترسناک نیست و شهرت خود را مدیون داستان های جنایی است که با درونمایه تخیل آمیخته اند. او جزو اولین کسانی بود که توانست دو موضوع جنایت و تخیل را با هم ترکیب کند و دو جایزه مهمی که تاکنون در این حوزه به دست آورده را مدیون همین خلاقیتش است. «فول مهربان» یکی از کتاب های پرمخاطب این نویسنده است.

مهم ترین آثار: آدمک داخل جعبه، فول مهربان، ساکنان دریاچه، اهریمن روشنایی، عروسکی که مادرش را بلعید

مبدع داستان های کارآگاهی
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

ادگار آلن پو نویسنده ای که در سال ۱۸۰۹ به دنیا آمد و فقط ۴۰ سال زندگی کرد. از او به عنوان مبدع داستان های کارآگاهی یاد می‌شود که می خواست از راه نویسندگی، مخارج زندگی‌اش را تأمین کند. او جزو کسانی است که وقتی دیگران آثارش را شناختند و به دنبال این بودند تا کتاب هایش را بخوانند، از دنیا رفته بود. بعد از فوت او، دنیای ادبیات وحشت برای همیشه یک نویسنده بی مانند را از دست داد، کسی که در به تصویر کشیدن دنیای ترس و وحشت با استفاده از کلمات نظیر نداشت. بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند آلن پو، مبدع داستان های کارآگاهی است. در کشور ما آلن پو، نویسنده بسیار شناخته شده ای است که علاقه مندان زیادی دارد.

مهم ترین آثار: هفت داستان، گربه سیاه، زنده به گور، نقاب مرگ سرخ، قتل‌های خیابان مورگ، سایه و نامه دزدیده شده.


نویسنده روانی
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

بلاک نویسنده 77 ساله آمریکایی صاحب سبک در گونه‌های وحشت، جنایی و علمی-تخیلی بود که در سال 1994 از دنیا رفت. «رابرت بلاک» نام شناخته شده ای در ادبیات کشور ما نیست اما این مرد جزو نویسندگانی است که به قول معروف از نوک قلمش «ترس» و «وحشت» می چکد. درست است که ما شناخت خیلی زیادی از بلاک نداریم اما برای به خاطر آوردن او کافی است اشاره ای کنیم به فیلم «روانی» ساخته آلفرد هیچکاک. داستان ترسناک فیلم روانی با اقتباس از رمان پرفروش بلاک ساخته شده است. بلاک زمانی به نویسندگی روی آورد که در چند مایلی خانه اش، قاتلی زنجیره ای دست به قتل زد. او از این قتل چیزهایی شنید و همان موقع به فکر افتاد رمانی بنویسد که در آن، یک روانی در منزل خود، زن ها را می کشد.

مهم ترین آثار: آن قطار عازم جهنم، قضیه، هیولای صومعه، ارادتمند شما، جک درنده

خالق سرزمین اشباح
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

دارن اشاگنسی معروف به دارن شان نویسنده ۴۵ ساله اهل ایرلند است. زمانی که دارن شان سه ساله بود و هیچ مهدکودکی او را برای نگهداری قبول نمی کرد، خانواده اش فکر نمی کردند زمانی برسد که پسر شیطان و شلوغ شان جزو نویسندگان تراز اول ژانر وحشت قرار گیرد. او سال ۲۰۰۰ کتاب کودکانه اش را تحت عنوان «سیرک عجایب» نوشت. بعد از ساخت فیلم های سینمایی بر مبنای داستان های او، دارن شان دست به قلم شد و در کمتر از پنج سال توانست ۱۱ کتاب دیگر بنویسد و همان سال ها بود که این نویسنده امتیاز اقتباس از کتاب هایش را به کمپانی «یونیورسال استودیو» فروخت. مشهورترین کتابی که او به رشته تحریر درآورده، مجموعه «سرزمین اشباح» است که شرح ماجرای کابوسی دنباله دار است که او در زندگی اش تجربه کرده است.

مهم ترین آثار: جلاد لاغر، شاهزاده اشباح، شکارچیان غروب، لرد لاس، قاتلان سحر، دخمه خونین، فریادی از تاریکی، قهرمانان دوزخ


متخصص در احضار روح
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

مونتاگ رودز جیمز معروف به ام. آر. جیمز سال 1862 در انگلستان به دنیا آمد و 74 سال بعد در همان جایی که به دنیا آمده بود، دار فانی را وداع گفت. زمانی که حرف کتاب هایی با موضوع ارواح به میان می آید، قطعا «ام. آر. جیمز» یکی از مشهورترین نویسندگانی است که در این حیطه قلم زده است. جیمز قبل از حضور در دنیای نویسندگان عامه پسند، یک محقق شناخته شده بود که درباره قرون وسطی تحقیق می کرد. او متخصص احضار کردن روح در کتاب هایش است و چنان با تبحر این کار را انجام می دهد که نمی توان نظیرش را دید. او استاد کالج های «کینگ»،«کمبریج»و«آنت» در انگلستان بود.تا یادمان نرفته یاد آوری کنیم مراقب باشید او را با «هنری جیمز» داستان نویس آمریکایی اشتباه نگیرید.

مهم ترین آثار: کافیه که سوت بزنی تا بیام سراغت، کتاب نفیس کشیش آلبریک، کشف افق های غیر منتظره


شاعر دنیای وحشت
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

پیتر فرانسیس اشتروب متولد 2 مارس 1943یک نویسنده و شاعر آمریکایی است. داستان های ترسناک او چندین جایزه ادبی مانند جایزه برام استوکر، جایزه جهانی فانتزی و جایزه انجمن بین المللی ترسناک را دریافت کرده است. پیتر اشتروب قبل از این که وارد دنیای وحشت شود، شاعر بود اما این که چطور سر از این حیطه درآورد، مشخص نیست. او در هفت سالگی بر اثر سانحه تصادف، ویلچرنشین شد و تا مدت ها نمی توانست راه برود اما طولی نکشید که او در عین ناامیدی توانست راه رفتن را تجربه کند. پیتر در حالی به سمت نویسندگی رفت که مادرش می خواست او وزیر و پدرش دوست داشت او ورزشکار شود اما پیتر هر دو را ناامید کرد و در حیطه نویسندگی به شهرت رسید.

مهم ترین آثار: خانه سیاه، مردی که بر مه پل زد، طلسم، ازدواج، تحت ونوس، داستان شبح، رمز و راز، پسر گمشده، راز شب


پرچم دار وحشت کیهانی
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

هوارد فیلیپ لاوکرافت نویسنده آمریکایی ژانر وحشت، خیال‌پردازی و علمی - تخیلی است که در سال 1890 به دنیا آمد و 46 سال بیشتر زندگی نکرد. هوارد فیلیپس لاوکرافت که در دنیای ادبیات به اچ پی لاوکرافت معروف است، از جمله نویسندگان صاحب نظر در ادبیات گوتیک است و محال است داستانی بنویسد که در آن خبری از وحشت و هراس نباشد. با آن‌ که مخاطبانش در زمان زندگی‌ او محدود بودند، اما او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان سبک وحشت شناخته شد. لاوکرافت در کشور ما با رمان «رنگی از دنیای ناشناخته» به شهرت رسید. او موجودات و شخصیت های زیادی مانند هیولاها، شیاطین و ... را در داستان های خود خلق کرد و توانست در زمینه وحشت آفرینی بسیار موفق عمل کند. لاوکرافت پرچم دار ادبی سبکی بود که با نام وحشت کیهانی معروف است.

مهم ترین آثار: رنگی از دنیای ناشناخته، کیمیاگر، گور، آن سوی دیوار خواب و ستاره قطبی

مشهور ترسناک
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

ریچارد ماتسون نویسنده آمریکایی داستان های علمی - تخیلی که معروف‌ترین کتابش «من مشهورم» است و حداقل ۸۰ اثر دیگر از وی مورد اقتباس سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته‌ است در سال ۲۰۱۳ زمانی که ۸۷ سال داشت از دنیا رفت. برای شناخت ریچارد ماتسون باید یک سرنخ به شما بدهم تا او را کامل تر بشناسید. فیلم سینمایی «من مشهورم» جزو فیلم های ماندگار سینمای دنیاست که بارها از شبکه های تلویزیونی مختلف کشورمان پخش شده است. این فیلم ناب که تلفیقی از ژانر وحشت و فانتزی است خالقی ندارد جز «ریچارد ماتسون». البته اگر شما کتابی را که ریچارد ماتسون نوشته است، بخوانید به این نتیجه می رسید که کتاب او یک سر و گردن بالاتر از فیلم سینمایی است که در قاب تلویزیون دیده اید. این نویسنده در ۸۷ سالگی هم جزو بهترین نویسندگانی بود که در حوزه ادبیات وحشت و فانتزی فعالیت داشتند.

مهم ترین آثار: من مشهورم، مردکوچک، خانه جهنم، کابوس در 2000 پا، فولاد، خشم یک شنبه

خالق سرزمین اشباح
۱۰ نویسنده‌ای که از قلم آن‌ها، ترس و وحشت می‌بارد

کلایو بارکر نویسنده، کارگردان و هنرمند هنرهای تجسمی در ژانرهای خیال پردازی و وحشت، اهل انگلستان است که هم اکنون 65 سال سن دارد. یک مجموعه کتاب به نام «کتاب های خونین» وجود دارد که «کلایو بارکر» آن ها را به رشته تحریر درآورده است و اگر جزو طرفداران ژانر ترسناک هستید، قطعا نباید این مجموعه را از دست بدهید. این مجموعه به قدری جذاب و ترسناک است که استیفن کینگ هم نویسنده آن را جزو کسانی می داند که می توانند آینده ژانر وحشت را بسازند. نقاشی ها و تصاویر بارکر در گالری های ایالات متحده و همچنین در کتاب های خودش برجسته است. بارکر مدتی است که دور ژانر وحشت را خط کشیده اما طرفداران او مدت زیادی است در انتظار هستند تا او یک بار دیگر به این حوزه سر بزند و آن ها را تا سر حد مرگ بترساند.

مهم ترین آثار: کتاب خونین، قلب، نمایش بزرگ و ارز، دزد همیشه، روزهای سحر و جادو، روزهای جنگ، خانه تعطیلات
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسام

      جای اد هریس نویسنده سکوت بره ها و هانیبال خالی بود.

    • بدون نام

      اغلب نويسندگانى كه اثار خيلى وحشتناك خلق ميكنند، تحت تاثير مواد مخدر اين كار را ميكنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج