جاباما
۶۴۷۹۳۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ کی گفته شما بروی سر کار؟

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: چون مسئولان خیلی مبسوط پاسخ‌گوی مردم هستند و چون مجلس خیلی مبسوط دارد حرف مردم را می‌زند و چون رسانه‌ها خیلی مبسوط مسائل مردم را منعکس می‌کنند، خیلی‌وقت‌ها خوانندگان این ستون و روزنامه شرق شفاها، کتبا، اس‌ام‌اسا، تلفنا، ایمیلا و این اواخر دایرکتا مشکلاتشان را به ما می‌گویند تا ما ترتیب‌اثر بدهیم.

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت:

چون مسئولان خیلی مبسوط پاسخ‌گوی مردم هستند و چون مجلس خیلی مبسوط دارد حرف مردم را می‌زند و چون رسانه‌ها خیلی مبسوط مسائل مردم را منعکس می‌کنند، خیلی‌وقت‌ها خوانندگان این ستون و روزنامه شرق شفاها، کتبا، اس‌ام‌اسا، تلفنا، ایمیلا و این اواخر دایرکتا مشکلاتشان را به ما می‌گویند تا ما ترتیب‌اثر بدهیم. خلاصه ما از امروز تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه کمتر کسی پاسخ‌گوست، خود ما آستین و پاچه شلوار را بالا بزنیم و هر چندوقت یک‌بار پیغام - پسغام‌های شما را که برای من می‌فرستید اینجا منعکس کنیم و در حد وسع عقل خودمان به مسائل شما پاسخ دهیم.

مشکل مادرانه

خانم آزاده برای ما نوشته‌اند: «سلام علیکم. تعطیلی یک‌باره مدارس و مهدکودک‌ها به دلیل آلودگی هوا، مشکلات عدیده‌ای برای مادرهای شاغل من‌جمله خود من پیش میاره و هر روز باید فکری برای نگهداری فرزندمون داشته باشیم... دولت راحت‌ترین راه رو همیشه انتخاب می‌کنه یعنی انداختن مشکل رو دوش خود مردم. ممنون میشم در ستون طنز با این موضوع هم قلمی بزنید که زبان طنز از هر واقعیتی تلخ‌تره».

سلام آزاده‌خانوم.

١- کی گفته شما بروی سر کار؟ آیا واقعا مادربودن کم‌کاری است که شما آن را با شاغل‌بودن از بین می‌بری؟

٢- کی گفته مادربودن شغل نیست؟ شما مگر برای دوران بارداری و زایمان مرخصی باحقوق نداشتی؟ هان؟

٣- کی گفته خانه‌داری شغل نیست؟ مگر با تعاریف جدید کار آشنا نشدی که هر کی توی خانه کار می‌کند شاغل است؟ حالا با این وضعیت که نصف جوان‌های مملکت بی‌کار هستند، شما می‌خواهی به من بگویی دوشغله و سه‌شغله هستی؟ یعنی هم خانه‌داری، هم مادری، هم بیرون می‌روی سر کار؟ وای بر من. تفو بر من. من هیچی، مسئولان محترم پاسخ جوانان بخت‌برگشته بی‌کار را چه بدهند؟

٤- کی گفته دولت برای آلودگی هوا مدارس را تعطیل می‌کند؟ اینها توطئه انگلستان است که جوانان ما نروند مدرسه و دکتر- مهندس نشوند. خبرهای موثقی دارم که غرب جهان‌خوار چندصدهزار نفر، بلکه بیشتر را استخدام کرده تا بروند پشت میلاد و سیگار بکشند و فوت کنند توی آسمان تهران تا هوا آلوده شود. گول این دودها را نخورید.

٥- کی گفته شما حالا که بچه‌دار شدی باید به فکر نگهداری فرزندت هم باشی؟ مگر احمدی‌نژاد نگفتند شما فقط بچه بیاورید، باقیش با ما؟!

٦- کی گفته دولت همیشه راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کند و مشکلات را روی دوش مردم می‌اندازد؟ شما حتما از بودجه ٩٧ شاکی هستی. یک‌بار قرار شد خرج دولت و ارگان‌ها و نهادها و جاهای بودجه‌گیر را ما مردم حساب کنیم، آبرو برای دولت نگذاشتیم.

٧- کی گفته ستون من طنز است؟ تنها کسانی که ستون طنز من را جدی می‌گیرند همین مسئولان روزنامه هستند که هی با خودکار سبز روش خط می‌کشند وگرنه خود من فکر می‌کنم ستونم کاملا جدی است.

٨- اصلا کی گفته زبان طنز از هر واقعیتی تلخ‌تره؟ هرکسی یک‌بار مزه تلخی (که با چای نبات مصرف می‌شود)، مزه هوای ایلام و خوزستان، مزه آب پراملاح تهران و حتی مزه انتهای آخر خیار را هم تجربه کرده باشد، می‌داند که اینها خیلی تلخ است و از طنز هم تلخ‌تر است.

٩- کی گفته اصلا باید کار ما به اینجا بکشد که هم زنان ما بخواهند بروند ورزشگاه، هم برای ستون حرف درشت که یک مرد آن را می‌نویسد نامه بفرستند؟ واقعا ما داریم به کجا می‌رسیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج